חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל הטיפים לעוגת גבינה מושלמת

מאת: סיהראמתכוני מאפים26/04/20102184 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני שנתחיל בהכנת העוגה, צריך לקחת בחשבון שמדובר בעוגה שדורשת הרבה תשומת לב, אי אפשר לשים אותה בתנור ולצאת מהבית, עלינו להקדיש לה זמן...

לפניכם מספר טיפים לעוגת גבינה מוצלחת:

איזו גבינה אבחר?

הבעיה בגבינה היא כמות הנוזלים שבה, הנוזלים גורמים לעוגה לעלות כ"כ גבוה עד שהשכבה העליונה שלה "מתפוצצת".

יש המשתמשים בגבינות שנועדו לאפיה, שבהן כמות הנוזלים קטנה יותר מגבינות רגילות.

מומלץ להשתמש בגבינות בהן אחוזי השומן גבוהים על מנת שיעזרו לשמור על יציבות העוגה.

ניתן להשתמש בגבינות לבנות רגילות, אך יש לסנן מהן את המים ע"י מגבת/בד/מסננת דקה שנניח מעל כלי למשך כמה שעות כך שרוב הנוזלים יטפטפו דרך הבד.

ולגבי המצרכים הנוספים...

*עלינו לדאוג להוציא את המצרכים מהמקרר כמה שעות לפני התחלת הכנת העוגה, כדי שיהיו בטמפרטורת החדר.

* במתכון עם קורנפלור יעזור למניעת "פיצוצים".

* יש להקציף אך ורק את החלבונים עם הסוכר ולא שום דבר אחר.

את שאר התערובת אנו נערבב בנפרד ידנית, כיוון שמטרתנו להגיע למינימום של אוויר בבלילה, וכמובן נשים לב שהתערובת שלנו תהיה בלי גושים.

* שימו לב בעת ההקצפה שהקצף מספיק חזק, כדי שהעוגה לא "תצנח" ומצד שני שלא נגזים בהקצפתו, על מנת שלא ישבר.

התבנית:

* ישנם אנשים שאוהבים לשים ניר אפיה גבוה מהדפנות, כדי שהעוגה לא תגלוש החוצה ולא תלכלך את התבנית, במידה ואינכם רוצים, כדאי לשמן ולקמח את התבנית.

* רוב האנשים אוהבים לשים תחתית לעוגה, זה יכול להיות ביסקוויטים או בצק.

ומה עם התנור?

* לפני שאנו באים להניח את העוגה בתוך התנור כדאי להניח קערה עם מים רותחים בתחתית התנור, כדי שהאדים ימנעו את "קריסתה" של העוגה וכן יעזרו לכך שצידי העוגה לא יושחמו.

נגמרו המים באמצע האפיה? – מלאו שוב במים רותחים.

לכן אנו נשאיר אותה בחום זה כ-10-20 דק' (כל אחד לפי התנור שלו-צריך לשים לב אליה כל הזמן) ובמשך הזמן הזה נוכל לראות שהיא גם עולה מאד, כיוון שיש בה הרבה אדים שרוצים לצאת, ואם הם לא יצאו מהצדדים של העוגה, הם יצאו מלמעלה ובעצם יגרמו ל"פיצוץ" שלה ואחר מכן ל"נחיתה" שלה.

* כבר בשלב ערבוב המרכיבים אנו יכולים להפעיל את התנור על טמפרטורה של 200-210 מעלות, זהו אמנם חום גבוהה יחסית, אך המטרה שלנו היא שהעוגה תקבל גוון חום מלמעלה כבר בתחילת האפיה, (אסור לאפות עוגת גבינה על טורבו) לכן כשאנו רואים שהעוגה עלתה אנו נוציא אותה מהתנור ל-5 דקות בערך, כדי לאפשר לאוויר לצאת מצידיה, ולאחר מכן נוריד את חום התנור ל-140-160 מעלות וכך נמשיך לאפות.

*אם אנו שמים לב שהעוגה שוב עולה מדי, אנו יכולים שוב להוציאה מהתנור למספר דקות או פשוט לפתוח את התנור למספר דקות.

*הגובה הסופי האידיאלי של העוגה הוא בעצם גובה הבלילה, העוגה לא צריכה להיות יותר גבוהה מזה.

ולסיום מתכון לעוגת גבינה קלאסית:

5 ביצים

750 גרם גבינה לבנה

4 כפות קמח תפוחי אדמה/קורנפלור

1/2 חבילת אינסטנט פודינג וניל

כוס סוכר

2 סוכר וניל

קליפת לימון מגורדת

אופן ההכנה:

להפריד את הביצים ולהקציף את החלבונים עם 1/2 כוס סוכר ו-2 סוכר וניל.

בקערה נפרדת, לערבב טוב את שאר המרכיבים, כך שלא ישארו גושים.

לקפל את התערובת עם הקצף,

לשמן תבנית ולקמח אותה ולשפוף לתוכה בעדינות את הבלילה

ולאחר מכן לתנור (בהתאם להוראות שבמאמר)

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סיהרא - פורטל נשים מבית לב הדברים

מציע אוסף של מתכונים, מאמרים, סרטונים, בריאות, חינוך, הריון ולידה, פורום נשים, עיצוב ועוד..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סיהרא

מאת: סיהראהורות09/05/101085 צפיות
הורים רבים חוזרים הביתה לאחר יום עבודה ארוך ורוצים להקדיש זמן לילדיהם, אך גם לטפל במטלות הבית. האם ניתן לשלב את הדברים יחד?

מאת: סיהראהורות03/05/101595 צפיות
כמה ילדים נהנים לשחק במשחק הזיכרון, אין בית שאין בו את המשחק החשוב הזה שמפתח לילדינו את הזיכרון. חשבתם על זה שילדיכם ממש ישמחו להפוך את הקלף ולמצוא את התמונה שלהם או של סבא וסבתא?!

מאמרים נוספים בנושא מתכוני מאפים

מאת: ירון כהןמתכוני מאפים30/01/152344 צפיות
אין ספק שטרנד ה'ללא גלוטן' תפס תאוצה בתקופה האחרונה, והוא משתלט בהצלחה על תפריטים רבים. ויש לזה סיבה טובה: האנשים שהסירו את הגלוטן מהתפריט שלהם והכניסו במקום יותר פירות, מאפים ללא גלוטן, לחמים ללא גלוטן ונמנעו מסוכרים, הגיעו לתוצאות בריאותיות מרשימות תוך זמן קצר. אז מהו טרנד ההימנעות מגלוטן?

מאת: ירון כהןמתכוני מאפים30/11/141929 צפיות
איך תדעו כי יש לכם רגישות לגלוטן? יש תופעות עיכול שונות ותופעות פיזיולוגיות שונות המעידות כי המערכת שלכם חלשה ורגישה ולכן תפיק רווח ושיפור כתוצאה מאכילת מאפים ללא גלוטן.

מאת: Efratמתכוני מאפים22/08/128457 צפיות
קיטרינג טוב הוא אחד מהגורמים ההופכים ארוע מיוחד לבלתי נשכח. ההבדל בין ארוע טוב לכזה מצוין נעוץ לא פעם ברמת האוכל שמוגש בו. ברוב המקרים בארועי בת מצווה מדובר על ארוע לחברים ומשפחה יקרים ועל כן חשוב מאוד להשקיע בקיטרינג אכותי שמגיש מזון טוב ומתאים את התפריט לילדים וצעירים יותר.

מאת: רונן צורמתכוני מאפים08/07/128583 צפיות
אחד מהתוצרים האהובים והחביבים במיוחד של אפיה ביתית הן כמובן העוגות. המגוון העצום של מתכוני עוגות, האפשרות להכין אותן מתוקות או מלוחות, חמצמצות או אפילו חרפרפות, הופך את העוגות לאחד מהעוגנים המענגים של אפיה ביתית פשוטה ומשמחת. האהבה הגדולה שילדים צעירים רוכשים לשלבים השונים של הכנתן – ערבוב החומרים, לישת הבצק וכמובן העיצוב המקורי של כל עוגה, הופכים את הכנתן לחוויה יצירתית לכל המשפחה.

מאת: רונן צורמתכוני מאפים24/05/1110629 צפיות
מתכונים לעוגות הם מרכיב מרכזי בכל מטבח מושקע ופעיל, שכן עוגות הן אחד מסוגי המאכלים הפופולאריים והטעימים ביותר בעולם, כפי שמרבית האנשים יוכלו להסכים.

מאת: דן קומםמתכוני מאפים22/02/118862 צפיות
סנדוויצ'ים לאירועים הם פיתרון מושלם מכל הבחינות וכמעט עבור כל סוג של אירוע – תשכחו מהרעיון שמדובר על אוכל פשוט ולא מרשים! בינינו, מי לא אוהב סנדוויץ' טוב? מדובר על אחת המנות הטעימות והמספקות ביותר וגם כזו שמאפשרת גיוון אין סופי של מרכיבים וטעמים. סנדוויצ'ים כבר ממש אינם נחלתם של אירועים משמימים כמו כנסים מקצועיים אפורים, אזכרות וכדומה וכיום כבר בהחלט ניתן לציין מגמה של קייטרינג מגשי אירוח מושקעים ואיכותיים שבנויים על טהרתם של סנדוויצ'ים מגוונים ומלאים בכל טוב.

מאת: nirמתכוני מאפים05/02/118777 צפיות
מפלי שוקולד - אטרקציות שוקולד מפלי שוקולד אם אתם מחפשים אטרקציה מיוחדת וטעימה לאירוע שלכם, מפלי שוקולד הם בהחלט הפתרון האידיאלי עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica