חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אהבה וריפוי

מאת: חוה פרירפואה משלימה06/03/20091323 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אהבה  וריפוי

צהריי יום קיץ  ואני בדרכי מפגישת עבודה למשרדי שקועה במחשבות ובהרהורים. מזה תקופה ארוכה מאד יודעת אני שעלי לעשות החלטה גורלית בחיי. ההחלטה כרוכה בקשיים ואתגרים אינסופיים שישפיעו על חיי ילדי וחיי. ההגיון אומר "ברחי לנפשך" והפחד לעומתו רומז "הישארי עוד קצת, אולי זה ישתנה, אולי מחר יהיה אחרת". הקונפליקט הפנימי משתולל בתוכי, והסבל הנפשי גדול מכל.

הרמזור מתחלף לירוק ואני עומדת לחצות כביש סואן ולפתע שומעת קול פיצוץ אדיר שנשמע לכאורה במרחב החיצוני, אך משום מה יודעת אני שהקול הרועם נשמע בראשי. "בוודאי התפוצץ צמיג במכונית קרובה וגרם לרעש הנוראי", חושבת אני. שנייה חולפת, וכאב חד, משתק אותי וצרחה יוצאת מפי. הפיצוץ ששמעתי היה למעשה קרע בשריר ברגלי הימנית. האור מתחלף לאדום ואני עומדת חסרת אונים באמצע הכביש, צפירות של נהגים, כאב ופחד נוראי מאלצים אותי לעבור במהירות כשאני צולעת ובוכה.

אירוע זה קרה לפני שנים רבות ועד היום תוהה אני כיצד עמדתי בכאב, חציתי את הכביש והגעתי בבטחה אל חדר המיון ולקביים. הכל היה מעורפל ויחד עם זאת חד וברור כל כך. בשכבי במיטה שעות ארוכות בתקופת ההחלמה, הבינותי שתת המודע שלי מצא דרך מתוחכמת להשבית אותי לזמן מה על מנת שאנוח ואחליט סופית לגבי השינוי העתידי בחיי. התערבות פנימית וגאונית, אפשרה לי למצוא פתרון זמני לתהליך ההשהיה שלו הייתי זקוקה. המחיר ששילמתי עבור הקונפליקט הפנימי והמתמשך היה רווי בכאבים, טיפולים וסבל, אך בכל זאת השיח את דעתי, ונתן לי הפוגה והרפיה מהלחץ המחשבתי והרגשי המתמשך.

התאונה המוזרה שחוויתי פתחה צוהר במימד הזמן ואיפשרה לי להבין ולנתח את נסיבות המקרה, הסיבות, והמסקנות. הבינותי בצורה חד משמעית כיצד הקונפליקט הפנימי המתמשך, עוצמת הרגשות, העצב המתמשך, ותחושת חוסר האונים, גרמו לי לעבור תהליך כואב ומתמשך בגופי ובנפשי שיישאר חרות בזיכרוני כל חיי. היום אני מוקירה תודה ל mind - לתודעה שלי, על ההזדמנות לנוח, לחשוב, להבין וללמוד, תוך כדי השהייה וריפוי.

תובנה חדשה נולדה בתוכי, הבינותי שיצירת מחלות וכאבים פיזיים מהווים לעיתים בריחה מהתמודדות עם קונפליקטים וחוויות רגשיות, ומשהים לקיחת החלטות גורליות וביצועם.

לפיכך מתעוררת השאלה מהי מחלה וכיצד היא נוצרת?

מחלה היא תולדה של ראייה סובייקטיבית, וחשיבה שגויה של מצב או אירוע במהלך החיים. בתקופות חיים שונות כשאדם חי בחוסר הרמוניה עם עצמו והסביבה, ובמצבים בהם הוא נאבק עם קונפליקטים פנימיים, כעסים מודחקים,ותחושה של חוסר אונים, גופו מייצר מחלות.

קיימים גורמים נוספים המהווים בסיס למחלות והם: מתח סמוי לאורך זמן, עצב, תסכול וחוסר מימוש אישי. תחושות אלה ואחרות תורמות וגורמות לגוף האדם להגיע למצב של חוסר איזון אנרגטי ומשמשות בסיס לחולי. אירועים חוויתיים טראומטיים בחיי אדם שאינם בשליטתו ושאותם אין ביכולתו לקבל או לשנות, מייצרים משקע רגשי וקרקע פורייה לתשישות, לאיבוד אנרגיית החיות והשמחה. בהעדר שמחה, תשוקת חיים, ותקווה, נולדת המחלה.

נכון להיום ניתן לאומר שחידושי הרפואה, המדע, והטכנולוגיה מאריכים חיי אדם ואפילו משפרים את איכות החיים הפיזיים, אך היכולת האמיתית של האדם להתרפא נובעת מכוחות פנימיים ונפשיים ומרצון להתמודד ולהתגבר על האתגרים שנקרים בדרכו במסע החיים.

אנשי רוח ומדע רבים הביעו את דעתם ותפיסת עולמם לגבי חולי וריפוי.

תומאס אלווה אדיסון ממציא עולמי מפורסם ואיש עסקים אמריקאי שחי במאה הקודמת

בשנים 1847-1931 הבין בעיתו את משמעות הקשר ההדוק בין גופו של האדם, סביבתו ונפשו. כבר בתחילת המאה העשרים ראה וחזה את עתידה של הרפואה המודרנית כרפואה מהותית, טבעית והוליסטית שמעודדת ריפוי בכל שטחי החיים. למרות תפיסתו המדעית והמצאותיו השימושיות והתכליתיות, הבין אדיסון שקיימים אלמנטים נוספים אחרים שמצויים מעבר להגיון ויכולים להשפיע על מצב בריאותו של האדם.

הוא כותב:

"הרופא של העתיד לא יתבסס על מתן תרופות, אלא יטפח במטופליו אכפתיות למשמעות הקיום, לתזונת האדם, ולמכלול הגורמים המעודדים בריאות, ומונעים חולי".

רופא ואיש חזון נוסף ד"ר אלברט שוייצר מסביר בכתביו לחבריו הרופאים ואומר:

"לו היינו כנים ואמיתיים היינו מספרים לחולה את האמת, שהרופא האמיתי קיים בתוכם".

כל רופא ולו המפורסם והטוב ביותר אינו אחראי לפעימת הלב הראשונה של העובר, ולנשימה האחרונה בעת המוות הפיזי. הרופא תורם את חלקו במיומנות, במקצועיות, באחריות, ובאכפתיות, אבל תהליך הריפוי וההחלמה נוצר בתוך שדה המודעות של האדם. זהו שדה אינטליגנטי שמבוסס על כוח הישרדות, אמונה, תקווה , אהבה עצמית, ורצון עז להחלים.

מייקל טלבוט מדען חוקר וסופר כותב בספרו "מעבר לקוונטם פיזיקס" כותב:

"כל תא בגוף האדם קיים במקום מסוים ביקום כתא בודד כאורגניזם.  כל התאים בגוף האדם מתחברים ויחדו יוצרים שדה של מודעות. לכל תא אינטליגנציה וזיכרון משלו אחרת, לא היו יכולים להתקיים במקומות אחרים."

לדבריו קיים קשר ההדוק בין התאים בגוף האדם ובטבע.

רופא הודי אמריקאי מפורסם ד"ר דיפאק צופרה שמשלב רפואה מערבית ומזרחית,

מסביר ואומר:

"98% מהתאים האנושיים משתנים תוך שנה, ולכן נשאלת השאלה כיצד נותרת מחלה בגוף האדם גם לתקופות ארוכות יותר".

הוא מרחיב ומסביר שלכל תא יש זיכרון משלו, והזיכרונות מועברים לתאים החדשים דרך האמונות, הערכים, תפיסת העולם, והגישה לחיים.

נורמן קוזין מדען אמריקאי נוסף שריפא את עצמו ממחלה קשה על יד שינוי גישתו לחיים וחיזוק האמונה שיכולות הריפוי קיימות בתוכו כותב:

"ריפוי אינו תהליך של מצוקה והענשה אלא להפך, הזדמנות והארה. הריפוי מבטל את התחושה של חוסר אונים וחולשה, ומחליף אותם בתקווה, באומץ, בנחישות דעת, וברצון עז להשתפר, לשנות, ולהשתנות."

אדם שמרחיב את התודעה שלו, מאמץ חשיבה חיובית, משנה את תפיסת עולמו, ולוקח אחריות לחייו יוצר "ניסים". (חוויות שנסות למעל הטבע).

בואו יחדו, נפתח את הלב אל עצמנו ואל הזולת, נקבל ונכיל את השוני שיש באחר,נאהב ללא תנאי מעבר להגיון ולזמן, נפתח רצון פנימי עז לעזור לזולת ולהיעזר באחר,  נוקיר תודה ונסלח, ואז נחווה ניסים בחיינו ובחיי הסובבים אותנו והפלנטה כאחד.

אהבה היא הכוח המניע וריפוי הוא תוצאה של חיבור ואיזון  בין גוף, נפש, ורוח.

אני מאחלת לכל אדם שיאמין ביכולת שלו לרפא את עצמו והניסים לא יאחרו להגיע. 

מי יתן וחיינו יהיו מלאי אהבה ונתינה ורצון עז לעזור לזולת ולפלנטה כולה.

אהבה וריפוי

אהבה היא אנרגיה בריאתית וקסומה

החיים היא שוזרת בצעיף אמונה

אמונה את העצב מבריחה מרחיקה

והפחד בלב שוב נטען בתקווה

במהות התקווה היא שמחה ויצירה

במסע החיים היא אחת יחידה

מופיעה לה בפתח בעיתות מצוקה

משנה מציאות מרפאה מחלה

אהבה אמונה תקווה ושמחה

תדרים נפלאים של ריפוי וצמיחה

בכולם חבויים מצפים לגאולה

התחדשות התעצמות ושיר הודייה.

ד"ר חוה פרי  Ph.D, C.H.T.

פסיכותרפיסטית, ומטפלת בדמיון מודרך

יועצת רוחנית, מתקשרת, והילרית

מנחת סדנאות בעברית ובאנגלית בנושאים:

הרזייה והעצמה, התפתחות אישית ורוחנית, גלגול נשמות,

פיתוח האינטואיציה ותיקשור, מציאת זוגיות קוסמית

טלפונים: 03-6771269, 054-7296666  

havaperi@bezeqint.net

www.havaperi.com 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר חוה פרי   Ph.D., C.H.T.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חוה פרי

מאת: חוה פריבריאות הנפש06/03/091426 צפיות
מציאות- מפגש בין הגיון ודמיון האם תהיתם אי פעם מהי בעצם מציאות? האם המציאות היא אובייקטיבית או סובייקטיבית? האם אדם יכול להשפיע על המציאות שלו? כיצד לשנות מציאות מצוייה לרצוייה?

מאת: חוה פריבריאות הנפש06/03/091876 צפיות
מלחמה, מחלה, מחילה, החלמה, הן תולדה של צירופי אותיות, הברות, סמלים אנרגטיים ותדרים שחברו יחדו לתאר מצבים סובייקטיביים וקולקטיביים. המילים מתארות מצבים שונים, דבר והיפוכו, ויוצרות את אבני הדרך של מסע אנושי שיש בו חולי וסבל בתחילתו, וריפוי ושמחה בסיומו. לצורך העניין נקרא למסע זה מעגל של ריפוי.

מאת: חוה פריבריאות הנפש06/03/091407 צפיות
מהו פחד ומהי חרדה פחד היא תחושה שמתעוררת עקב סכנה מתקרבת וצפוייה וחרדה היא רגש של פחד או בהלה מוגזמת. חרדה היא תגובה פיזיולוגית למציאות סובייקטיבית, עיתים אמיתית, ועיתים דמיונית.

מאת: חוה פריגלגול נשמות06/03/092512 צפיות
"ללכת שבי אחריך לנשום את השמש הצורב לחלום אותך מול שמיך לכאוב אותך ושוב להתאהב" (מילים: אהוד מנור-לחן: נורית הירש)

מאת: חוה פריגלגול נשמות06/03/091616 צפיות
גלגול נשמות היא תיאוריה שמבוססת על אמונה שהחיים הם תהליך אינסופי שאינו מסתיים במות פיזי של הגוף. הנשמה היא אנרגיה נצחית והיא חובקת בתוכה אינסוף זיכרונות, סיפורים, פרטים ומידעים ממסעות חיים קודמים. מידעים אלה מצויים בתת המודע של האדם, משפיעים על חייו בהווה, ומתבססים על החלטות, דפוסי חשיבה והתנהגות , שחבויים בנבכי זיכרונותיו.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213900 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201541 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201454 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201346 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191637 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181640 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica