חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים ועצות להתמודדות עם אסתמה בקרב ילדים

מאת: נציג אסטמה ואלרגיה02/05/20101361 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אפריל 2010

לרגל יום האסתמה הבינלאומי המצויין ב-5 למאי

טיפים ועצות להתמודדות עם אסתמה בקרב ילדים

 

ד"ר צחי לוטם, מנהל מרכז בריאות הילד ברמלה, שירותי בריאות כללית

בישראל חיים כ-200,000 אנשים אשר מאובחנים כחולי אסתמה, שליש מתוכם ילדים עד גיל 18. הסברה כיום היא כי שיעור חולי האסתמה הריאלי באוכלוסיה גבוה בהרבה ואף ייתכן כי כפול מכך בשל תת אבחון באוכלוסייה.

אסתמה היא מחלה כרונית דלקתית של דרכי הנשימה, הנגרמת בשל היצרות ותגובתיות יתר של דרכי הנשימה. התקפי אסתמה, אשר מאופיינים בשיעולים, צפצופים או קוצר נשימה, עלולים להיגרם בשל גירויים שונים כגון: קרדית אבק הבית, עשן סיגריות, זיהום אוויר, חילופי עונות ועוד. בקרב חלק מהחולים הסימפטומים יעלמו באופן ספונטני כעבור זמן מה, ובקרב חלקם באמצעות טיפול תרופתי.

כדאי לדעת: בעיות נשימה בילדים – לא בהכרח אסתמה

במקרים רבים ילדים הסובלים משיעולים חוזרים וצפצופים בנשימה, אינם בהכרח סובלים מאסתמה. אלה הם ילדים הרגישים יתר על המידה, רגישות אשר מתמתנת ונעלמת עם הגיל, במיוחד כאשר מדובר בילדים עד גיל חמש.

לפני שממהרים להתחיל בטיפול קבוע או מונע, המכיל סטרואידים העלולים להזיק לבריאות הילד, רצוי להמתין עד לביטחון מלא באבחנה, במיוחד אם האבחנה נעשית על פי מצבו ותפקודו של הילד ולא באמצעות בדיקת תפקודי ריאות, אשר עלולה להיות קשה לביצוע לחלק מהילדים.

באם התסמינים מופיעים לאורך זמן, והילד אובחן כחולה אסתמה, יש לטפל בו בטיפול מונע לאורך זמן ובטיפול שונה בעת התלקחות הריאות והחמרת המחלה.

חשוב מאוד לייצר שותפות טיפולית בין המשפחה והילד החולה לבין הצוות הרפואי, כיוון שככל שמתמידים יותר במערך הטיפולי כך הוא יהיה יותר יעיל.

להלן מספר עצות למניעה, זיהוי והתמודדות עם אסתמה בילדים:

·        מחלות ויראליות - אחד הגורמים להתקפי אסתמה השכיחים בילדים הינו מחלות ויראליות של דרכי הנשימה כמו צינון או שיעול ונזלת. אצל ילד אסתמתי מחלה ויראלית תיצור התלקחות ריאתית ותגרום ליצירת ליחה,לשיעול וקוצר נשימה. במקרים כאלה צריך להישמר מהידבקות במחלות השונות בעיקר בעונות הרגישות כמו חורף ועונות מעבר, אך בד בבד להמשיך באורח חיים נורמטיבי.יש חשיבות לחיסון הילד בפני שפעת בעונה .

·        אלרגנים נשאפים – האלרגנים מהווים גורם להתקף אסתמה בקרב 80 אחוזים מחולי האסתמה אשר סובלים מאלרגיה לחומרים כמו זרעים של עצים, עשבים ושרכים, פסולת בעלי חיים, קרדית אבק הבית ועוד.

·        עשן סיגריות ומדורות ל"ג בעומר – עשן סיגריות עלול לעורר את ההתקף, על כן מומלץ להורים לילדים אסתמתיים להימנע כמה שיותר מעישון לצדם ולמזער את הימצאותם לצד מעשנים. גם עשן המדורות המתוכננות בימים הקרובים עלול לגרום להתקפים, לכן יש להשתדל להימנע מקרבה למדורות. אם לא ניתן להימנע מכך, מומלץ להחזיק את החומרים והתרופות לטיפול החריף בבית לתקופה זו (ונטולין, מים, מכשיר אינהלציה).

·        חיסונים – חשוב מאוד להקפיד בכל שנה לחסן נגד שפעת את הילדים הסובלים מאסתמה. הקטנת התחלואה בקרב אותם ילדים, תקטין את הרגישות של דרכי הנשימה וכן את התקפי האסתמה.

·        תכנית טיפולית קבועה ומעקב סדיר– מומלץ לכל משפחה של ילדים אסתמתיים, להיעזר בתכנית טיפולית קבועה, המסייעת בהתמודדות היומיומית של ההורים, בעיקר בשלבי ההיכרות הראשונים עם המחלה. כך, ההורה יודע מה עליו לעשות בכל אחד מהמקרים. למשל: אם הילד משתעל יש לתת לו אינהלציה וכד'. בנוסף, חשוב לשמור על מעקב סדיר, שכן ההורים ולעיתים אף הילד עצמו, אינם תמיד מודעים לחלק גדול מהסימנים אשר ניתן לראות או לשמוע בבדיקה פיזיקלית של הריאות.

·        שיעורי ספורט ואסתמה – הורים רבים חוששים לשלוח את ילדיהם לשיעורי ספורט במסגרת הבית ספרית או בחוגים מחוץ לשעות הלימודים. חשוב לדעת, כי פעילויות גופניות, ובעיקר שחייה, מומלצות לפיתוח הריאות. מאידך החמרה נשימתית (התלקחות ריאתית ) בילד מחייבת הימנעות זמנית מפעילות גופנית מאומצת העלולה להחמיר את מצבו.אסטמה במאמץ הינה חלק מספקטרום המחלה ,אשר במידה ומשפיע על תפקוד הילד מחייב טיפול והתייחסות ספציפית של הרופא המטפל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נציג

מאת: נציג בריאות ורפואה כללי02/05/101027 צפיות
אילן שקד רוקח ומנהל שיווק וסחר בית מרקחת וטבע ברשת סופר-פארם מציע טיפים כיצד להתגונן מפני השמש ומסביר את מושגי היסוד:

מאת: נציג בריאות ורפואה כללי02/05/101165 צפיות
מחקר חדש מצא כי "מסת הגוף הרזה" (lean mass) – משקל העצמות, השרירים ואיברי הגוף, ללא משקל השומן, יורדת בקרב חולים הסובלים ממחלת האלצהיימר. ירידה זו עשויה להיות קשורה לירידה בנפח ובתפקוד המוח. המחקר פורסם בכתב העת Archives of Neurology, השייך לכתבי העת JAMA/Archives.

מאת: נציג בריאות ורפואה כללי02/05/101566 צפיות
'רשת הרופאים' ב'כללית מושלם' מתרחבת: 180 רופאים נוספים הצטרפו בשל הגידול בביקוש, המטרה לספק מענה זמין וחסכוני ללקוחות המעוניינים בהתייעצות עם מומחה פרטי

מאמרים נוספים בנושא אסטמה ואלרגיה

מאת: דוד כהןאסטמה ואלרגיה09/02/201533 צפיות
לא מעט אנשים, צעירים ומבוגרים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם אסתמה ברמות שונות. הבאנו לכם כמה סיבות מה גורם להחמרת התופעה וכיצד אפשר לטפל בה

מאת: אליס פ.סטפןאסטמה ואלרגיה13/05/145955 צפיות
מהם הסוגים של פסוריאזיס? אם אי פעם יש לך עסק עם פסוריאזיס שאתה מכיר את ההרגשה של נאבק עם עור אדום, מגורה , מכוסה קשקשים . האם אתה יודע איזה סוג של פסוריאזיס יש לך ? היית אפילו מודע היו יותר מאשר רק סוג אחד ? יש , למעשה, שלושה סוגים עיקריים של פסוריאזיס ולמרותשהתסמינים הבסיסיים הם אותו הדבר, הם כולםקצת שונים.

מאת: Daniel.Bאסטמה ואלרגיה24/03/147859 צפיות
הטיפול הרפואי במחלות נשימה הוא בדרך כלל שימוש בתרופות המרחיבות את הסימפונות ומפחיתות את המאמץ הנדרש מהחולה על מנת להכניס אוויר לריאותיו. אבל, מעבר לטיפול התרופתי, יש הרבה דברים שניתן לעשות שאולי לא ירפאו את המחלה לחלוטין, אבל בהחלט יוכלו להקל על תסמיניה.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה05/01/148648 צפיות
אנו עושים רבות בכדי לשמור על אויר נקי שאותו אנחנו נושמים אך אין לנו באמת שליטה על כך. אנחנו לא אחראים על החומרים הכימיקלים שנפלטים לאויר, ואנחנו לא יודעים אילו חומרים מזיקים אנחנו נושמים ועד כמה הם פוגעים בנו. מה שבטוח - יש לנו את השליטה ואת הכלים לשפר ולטהר את האויר בבית, במשרד וברכב.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה18/12/138466 צפיות
בשנים האחרונות הביקוש והסקרנות למטהרי אוויר עלה, בעיקר מהסובלים מאסתמה. מטהרי אוויר ביתיים ואיכותיים מנקים ומטהרים את האוויר ממזיקים ואלרגנים שונים אשר משפיעים ומקשים על חולי האסתמה. מטהרי האוויר הללו הוכיחו את עצמם ככלי מאוד יעיל אשר עוזר ומשפר את חייהם של רבים מהסובלים מאסתמה ונותן להם הקלה ונוחות בפעילות היום יומית שלהם, בבית ובמשרד.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה18/12/138566 צפיות
בשנים האחרונות הביקוש והסקרנות למטהרי אוויר עלה, בעיקר מהסובלים מאסתמה. מטהרי אוויר ביתיים ואיכותיים מנקים ומטהרים את האוויר ממזיקים ואלרגנים שונים אשר משפיעים ומקשים על חולי האסתמה. מטהרי האוויר הללו הוכיחו את עצמם ככלי מאוד יעיל אשר עוזר ומשפר את חייהם של רבים מהסובלים מאסתמה ונותן להם הקלה ונוחות בפעילות היום יומית שלהם, בבית ובמשרד.

מאת: סולומון יעקבאסטמה ואלרגיה27/11/139915 צפיות
מחלות דרכי הנשימה כגון; אסתמה, COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית) ומחלות ריאה אחרות הן מחלות נפוצות ואין לה מרפא! זיהומים בדרכי הנשימה מגבירים את התמותה ממחלות אלה. הערכה היא כי 340 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים ממחלות אלו. עם זאת, חולים שנטלו SOLIAIR™ דיווחו על ירידה והפחתה בזיהומים עונתיים של דרכי הנשימה. הפחתת השכיחות של זיהומים בדרכי הנשימה מהווה פוטנציאל והישג רפואי אדיר!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica