חפש מאמרים:
שלום אורח
14.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם מייסדים - כללים עשה ואל תעשה

מאת: נתן לבנייזמות עסקית02/05/20101406 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רוב הרעיונות לעסקים וסטארטאפים נולדים משיחות עם חברים ועמיתים לעבודהשזרקו רעיון לאוויר ופתאום הרעיון תפס והם מבינים שיש כאן הזדמנות עסקיתאמיתית. "אחי, יש לי רעיון,אתה חייב לשמוע" נאמר אין ספור פעמים ובדרך כלל,הרעיון מתפתח לאט באינספור מפגשים לתוך הלילה עם בירות, פיצוחים ומצב רוחטוב. הקמה של עסק, בין אן מדובר על מסעדה או חברת אינטרנט בחו"ל מצריךטיפול בנושאים רבים והכנה מדוקדקת.
בשלב הראשוני להקמת העסק, מגבשים את צוות המייסדים. ברוב המקרים השלב שבומקימים את החברה הוא השלב התפעולי /משפטי הראשון. בשלב הקמת החברה נקבעתחלוקת המניות ליזמים ולשותפים, פותחים את חשבון הבנק, מזרימים כסף להוןהחברה ומתחילים לעבוד.

נקודה מהותית בכל חברה חדשה נוגעת ליחסים בין מיסדי החברה, ליזמים שהקימואת החברה וחשבו על הרעיון לאחר תכנון רב והשקעה כספית.
אחד הנקודותהבסיסיות ביותר הוא הגדרת היחסים בין השותפים. כמה אחוזים כל אחד מקבל?תחומי אחריות, פתרונות לכל מיני מצבים שיכולים לקרות ועוד. הדרך המומלצתהיא לעשות הסכם מייסדים.
הסכם מייסדים או הסכם שותפות - הסכם בין מייסדי העסק או החברה לכשתוקם) מגדיר את יחסיהאחזקה בין השותפים וכן נושאים רבים הקשורים לניהול החברה, היישות המשפטיתשל החברה וענייני החברה מבחינה מקצועית. לפעמים משווים הסכם מייסדים להסכםממון לפני חתונה ואכן יש מן הדמיון (על שניהם לא אוהבים לדבר ושניהם פותריםבזמן משבר בעיות רבות...)
שותפים
כאמור,רוב הסטאראפים נולדים בין חברים לכן נושאהשותפים וחלוקת המניות בדרך כלל נדון בשלבים מאוחרים יותר. אם העסק דורשמימון חיצוני ממשקיע או מקרן אז נושא היחסים בין השותים מקבל משמעות חשובהביותר.

רוב השותפים לא עורכים הסכם מייסדים מלא אלא מסכמים דברים בעל פה "ביןחברים". הכל טוב ויפה עד לשלב שמשו בלתי צפוי קורה (מניסיון - תמיד קורהמשו כזה..) ואז יש פתרון לבעיות כגון :מה קורה עם השותפים רבים ולא מסתדרים?איך מפרקים את החברה או מה קורה אחד אחד השותפים רוצה לעזוב או למכור אתחלקו למשקיע חיצוני? ישנם מקרים שליליים רבים נוספים אך גם מה קורה עםהחלום מתמשש והעסק מתחיל להרוויח המון כסף? איך מחליטים על חלוקת דיבידנדאו בונוס?

איך מחליטים על חלוקת המניות בחברה?
יש כמה פרמטרים מקובלים על פיהםנקבע היחס בין בעלי המניות. כמובן שכל חברה ולכל תחום יש השפעה שונה על כלאחד מהפרמטרים ועל התוצאה סופית.

  • הון מושקע - כמה כסף כל אחדמשקיע החברה. יתכן שלא כולם ישקיעו את אותו סכום ויתכן בחלק מהשותפים בכלללא ישקעו כסף אלא זמן/ידע/קשרים.
  • תרומה - מה תיהיה התרומה העתידית של כל אחד מהשותפים? כמה זמןיהיה לכל שותף לתרום. האם מדובר בשותפים שרק משקיעים כסף או גם בשותפיםפעילים?
  • ידע - האם אחד מהשותפים תורם ידע ייחודי שבלעדיו החברהלא תצליח?
  • עבודה - האם מישהו מהשותים הולך לעבוד בחברה ואם כן - מה יהיהשכרו ומה יהיו הבונוסים?

בשקלול של כל הפרמטרים ניתן להגיעלחלוקה צודקת של המניות. בדרך כלל לנושא הכספי ולנושא הידע יש משקל כבדביותר. מומלץ כבר בשלב הראשוני לדבר על נושאים אילו ולא לדחותם לסוף.בתחילת הפרוייקט ליזימים יש אנרגיות טובות והתלהבות רבה לכן זה הזמן המתאיםביותר לדבר על נושאים לא הכי נעימים, כמו הנושא הזה.

בחסות הקמת חברה בחול

 



תגיות המאמר: הסכם מייסדים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גלובל בנקינג אופשור הינו משרד מוביל בישראל המעניק פתרונות מתקדמיםלהקמת חברה זרה בחו"ל, פתיחת חשבון בנק בחו"ל, ייעוץ עסקי בחו"ל וייצוג משפטי במעל22 מדינות ברחבי העולם דרך חברותינו בפירמה גלובלית גדולה.

שרותיהמשרד:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נתן לבני

מאת: נתן לבנימיסוי בינלאומי15/04/1110047 צפיות
תהליך הקמת חברה זרה בחול הפך להיות מורכב בשנים האחרונות ויש כמה נקודות חשובונת שצריך לקחת בחשבון. ראשית, מהי הפעילות הצפויה של החברה?

מאת: נתן לבניעסקים בינלאומיים15/12/101254 צפיות
עולם העסקים הבינלאומי מקיף היום את רוב תחומי החיים שלנו. ניתן להתיחס לגלובליזציה והאינטרנט המהיר כאבולוציה מדהימה לעולם העסקים ובעצם לכל תחומי החיים המקיפים אותנו.

מאת: נתן לבניעסקים בינלאומיים24/11/101295 צפיות
מהן חברות אופשור? המונח חברות אופשור נקשר בעבר לחברות סודיות המשמשות לכל מיני פעילויות עסקיות לא ברורות. אותן חברות הוקמו באיים אקזוטיים בים הקריבי ובאזור התעלה בין אנגליה לצרפת. כיום המיצוב של חברות אופשור שונה לחלוטין !

מאת: נתן לבניעסקים בינלאומיים12/11/101304 צפיות
רשת האינטרנט יצרה נגישות בין רגע למיליארדי גולשים מרחבי העולם. האפשרויות העסקיות שהרשת מציעה הן כמעט ללא גבולות. אין זה פלא שיזמי אינטרנט ישראלים רבים הקימו אתרים בחו"ל מסוגים שונים. הקמת אתר אינטרנט וחברת אינטרנט בחו"ל אינו דבר פשוט וקל לביצוע אלא עסק מורכב, מקצועי וסבוך. קיבצנו כמה טיפים שהם תוצאה של עשייה וניסיון של שנים בתחום של הקמת חברות ואתרי אינטרנט בחו"ל. למד מטעויות של אחרים וחסוך עוגמת נפש בעתיד

מאת: נתן לבנייזמות עסקית05/11/101253 צפיות
אנשי עסקים רבים מקימים מבני פעילות דרך חברות זרות ודרך חשבונות בנק בחו"ל במגוון של מדינות ובנקים בעולם. אחד מתחומי הפעילות הפופולריים בתחום חברות האופשור הוא איי הבתולה הבריטיים BVI.

מאת: נתן לבניעסקים בינלאומיים21/10/101683 צפיות
עולם הבנקאות עבר טלטלה רצינית בשנתיים האחרונות לאחר המשבר הפיננסי. רמת הפיקוח והרגולציה עלתה בצורה חדה ביותר. מבחינת הלקוח הפרטי או לקוח חברה המעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל

מאת: נתן לבניעסקים בינלאומיים22/09/101379 צפיות
קפריסין מציעה לאיש העסקים הישראלי תשתיות בנקאיות ומיסוייות מצוינות. נתין להקים פעילויות עסקיות לכל מיני סוגי עסקים:

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232367 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232402 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231602 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232472 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222858 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221322 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221378 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica