חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התוקף החוקי של הסכמי ממון (מאת עו"ד אירית רייכמן)

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה09/05/20101015 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת: איריתרייכמן

בוודאי גם אתם שמתם לב כי גיל הנישואיןעולה בהדרגה בקרב נשים  וגברים כאחד. לעניין זה יש השלכות רבות, המתבטאות בעיקר בכל מה שקשור לתחום הכלכלי. ישנם זוגות רבים המגיעיםליום חתונתם, כשהם במצב אמיד ובעלי רכוש וממון. במקרה כזה,טבעי יהיה שהם יהיו מעוניינים להגן על רכושם. שלא לדבר על מקרה בומדובר בבן או בת להורים אמידים, שגם הם מעונינים להבטיח את כספם,במקרה והנישואים עולים על שרטון.

מסיבות אלהעלתה לאחרונה המודעות בקרב המינים בכל מה שקשור לעריכת הסכם ממוןלפני החתונה. עריכת הסכם ממון צברה פופולריות רבה, במיוחד לאור העובדה כי אחוז הגירושין גבוה וההכרה כי הליך הגירושין עשוי להיות מלווה במתח רב, אכזבות ,כאב ומצד שני - גם בפשרות.


מהוהסכם ממון?

הסכם ממון הוא הסכם הצופה את העתידומטרתו להסדיר את האופן בו יחולק הרכוש (חלוקת רכוש) בין בני הזוגבעת גירושי הצדדים. ישנם זוגות רבים, שאף מסדירים בתוך הסכם הממון גםאת סכום מזונות הילדים. בהסכם ממון אפשר לקבוע כל קביעה באשר היאלחלוקת הרכוש - לרבות רכוש עתידי (מתנות או ירושות). הסכם ממון הואפופולארי במיוחד בקרב זוגות להם אלו נישואין שניים (פרק ב' ), שכן הםמעוניינים להבטיח כי כל הרכוש שצברו במשך חייהם יעבור לילדיהם מנישואיהם הראשונים.


[מאמרים נוספים בנושא הסכמי ממון וגישור -עו"ד אירית רייכמן]

מדוע חובהלאשר הסכם ממון בבית משפט?

על פי חוק יחסי ממון,יש לערוך את הסכם הממון בכתב - וחובה לאשרו בבית המשפט לענייני משפחהאו בבית הדין הרבני. במקרה בו נכרת ההסכם לפני הנישואין, או בעתעריכתם, יש לאמתו אצל רושם נישואין או אצל נוטריון. אימות זה נותןתוקף חוקי להסכם הממון.

הדרישה לאישור ההסכם אינה דרישהראייתית אלא דרישה מהותית. אישור בית משפט יינתן להסכם רק לאחרשהצדדים הופיעו בפני השופט בעצמם ובית המשפט נוכח לדעת, כי חתמו עלההסכם מרצונם החופשי והם מבינים את המשמעות המשפטית שבחתימתם עלההסכם. כל שינוי של הסכם הממון חייב אף הוא להערך בכתב ויש לאשרובבית המשפט או בבית הדין הרבני על מנת שיקבל תוקף משפטי.

הסכם ממון בין בעל ואישה, שלא אושר על ידי בית המשפט, הוא חסרתוקף משפטי

לפסיקה זו הגיע בית המשפט לעניינימשפחה בעקבות תיק שניהלתי במשרדי. ההחלטה ניתנה בעניינה של אישהשבקשה לבטל את ההסכם שעליו חתומים היא ובעלה, מכיוון שלטענתה הואהיפלה אותה לרעה. טענתה הייתה כי  ההסכם נחתם
תחת לחץ והוא חסר תוקףמשפטי, מכיוון שלא אושר על ידי בית המשפט. השופטת נילי מימון קיבלהאת עמדת האישה. השופטת קבעה כי כל הסכם ממון טעון אישור של בית המשפטלענייני משפחה, של נוטריון או של בית הדין דתי בעל סמכות
שיפוט.בענייני גירושין ונישואין.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוגשל עו"ד איריתרייכמן


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון

lawyer-r@zahav.net.il

טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה23/03/161165 צפיות
בית המשפט המחוזי פסק פיצויים נזיקיים לאישה בסך 180,000 ש"ח בגין עיכוב גט על ידי בעלה, על אף שלא הוכר על ידי בית הדין הרבני כסרבן גט. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, קבע כי יש לקבל את עמדת האישה ולחייב את הבעל בפיצוי נזיקי בגין התנהלותו במהלך הליך הגירושין בבית הדין, וזאת על אף העובדה כי בקביעות בית הדין והן בבית הדין הרבני הגדול לא ניתנה קביעה כי הבעל סרבן ו/או מעכב גט.

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות03/02/148510 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה (25.10.2013) על ידי כב' השופטת גאולה לוין מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, נקבע כי צוואה שנעשתה מחמת השפעה בלתי הוגנת הנה בטלה.

מאת: אירית רייכמןנזיקין05/01/145835 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה נדרש לאחרונה יותר ויותר לדון בתביעות בגין פרסום לשון הרע באמצעות הרשתות החברתיות, ובמיוחד באמצעות רשת הפייסבוק. בשני פסקי דין שניתנו לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ובבאר שבע, נפסק פיצוי נזיקי בסך של כ-40,000 ש"ח בגין לשון הרע שפורסמה ברשת הפייסבוק. מאת עו"ד אירית רייכמן, עו"ד ומגשרת

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות11/11/137924 צפיות
פס"ד תקדימי: בית המשפט קבע כי התובע יוכר כידוע בצבור ויורש של המנוחה לאחר שבני הזוג התגוררו יחדיו שנה וחמישה חודשים. (תמ"ש 29037-09-12 בבית המשפט למשפחה במחוז ת"א ,שופט נפתלי שילה)

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות15/10/131703 צפיות
בית הדין הרבני הגדול קיבל ערעור של אישה וקבע כי בקשתו של בעלה לסגירת תיק הגירושין ביניהם, אינה כנה, מכיוון שהוא עדיין מעוניין בגירושין. בית הדין הרבני קבע כי כל בקשתו של הבעל היא לסגור את תיק הגירושין כדי להעביר את הדיונים בנושא הרכוש לבית המשפט לענייני משפחה.

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה20/09/121596 צפיות
"סוף מעשה במחשבה תחילה" – בטרם נקיטת הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ראוי לזכור כי קיים מגוון רחב של פעולות בסיסיות בהן יש לנקוט על פי הפירוט כדלקמן:

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה16/08/121202 צפיות
תביעת אישה נגד בעלה לפיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לה בשל העובדה כי הבעל סירב ליתן לה גט.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211505 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211299 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201615 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182012 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181578 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181682 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171795 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica