חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד לגירושין - סרבנות גט מובילה לתביעת פיצוי

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה16/08/20121200 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תביעת אישה נגד בעלה לפיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לה בשל העובדה כי הבעל סירב ליתן לה גט.

מאת: עו"ד לגירושין אירית רייכמן

הצדדים אינם מתגוררים יחד החל משנת 2008 והחל משנת 2006 לא קיימו יחסי אישות.

בשנת 2006 האישה הגישה לבית הדין הרבניתביעת גירושין והאיש הגיש תביעה לשלום בית. במהלך ההליכים המשפטיים בביתהדין, האישה עזבה את בית המגורים המשותף.

האישה טענה כי מאז שהחלו ההליכים בביתהדין הרבני היא אינה יכולה לשקם את חייה ולהינשא בשנית. העובדה כי בעלהמסרב ליתן לה גט, גורמת לה עוגמת נפש רבה, בושה, בדידות, היעדר חיי אישות,פגיעה בשמה הטוב וצער. כמו כן ציינה האישה כי ככל שעוברות השנים קטניםסיכוייה למציאת בן זוג חדש. ניסיונותיה הבלתי פוסקים לקבלת הגט וסירובו שלהבעל גרמו לה להפסד ימי עבודה ולבזבוז שעות רבות בדיונים בבתי הדין הרבניםובבתי משפט.

בית הדין הרבני קבע בפסק הדין כי אין סיכוי לשלום בית בין הצדדים, והמליץ לצדדים להגיע להסכם גירושין.

בית המשפט למשפחה קבע כי כשיש המלצה אוחיוב גט ע"י החלטה או פסק דין של בית הדין הרבני, ובן הזוג מסרב להתגרש,ניתן להגיש נגד מי שמסרב להתגרש תביעה נזיקית מכח עוולת הרשלנות או מכח הפרת חובה חקוקה, המזכה בפיצוי כספי את בן הזוג מסורב הגט.

יתרה מכך, גם כשבית הדין לא נתן החלטה המחייבת או ממליצה לגירושין, עשוי מי שסרב להתגרש, גבר או אישה, להיתבע בעוולת הרשלנות.

בתי המשפט פסקו במספר מקרים פיצויי נזיקין לנשים וגברים מסורבי גט, בהתאם לנסיבות כל מקרה ומקרה.

בית המשפט קבע כי במקרה זה ניתן להגיע לאותה תוצאה תוך שימוש בדיני החוזים. קשר הנישואין נתפס כחוזה בין בני זוג,ולפיכך, ניתן לתבוע פיצויים מכח הפרת החובות החוזיות החלות במסגרת היחסיםהמשפחתיים ובמיוחד הפרת חובת תום הלב.

אם בן זוג מסרב לבטל את חוזה הנישואין,ללא הצדקה ובחוסר הגינות, הוא נחשב כמפר את חובת תום הלב. ועל כן, מכח הפרתחובת תום הלב, בן הזוג השני שמעוניין לבטל את הנישואין, יכול לקבל סעד שלפיצויים.

בפסק הדין נקבע כי האישה, מסורבת גט,הביעה בבירור את רצונה להתגרש, בכתב, בעל פה ובהתנהגות ממושכת, והבעל סרבליתן לה גט ללא שנימק מדוע לטעמו יש סיכוי לשלום בית.

כמו כן הבעל לא עשה ולו מעשה אחד לטובתשלום הבית. יתרה מכך, עזיבת האישה את בית המגורים המשותף, מלמד שאין עודסיכוי לנישואין. בנסיבות הללו, סירובו של הבעל למתן גט הינה סרבנות גט,המהווה התנהגות בחוסר תום לב והתרשלות. המלצת בית הדין להגיע להסכם גירושיןמדגישה את סרבנות הגט, שכן הבעל היה צריך לפעול בתום לב ובהגינות וליתןלאישה גט.

בתי המשפט קבעו כי גם אם בן הזוג שאינומקבל גט, דהיינו מסורב הגט, לא הוכיח כי נגרם לו נזק ממשי, יש מקום לפסוקפיצוי בגין נזק כללי רק בשל היותו "כלוא" בנישואין שאינו חפץ בהם.

שיעור הפיצוי נתון לשיקול דעת בית המשפט.בית המשפט במקרה זה, פסק לאישה סכום פיצוי בסך של 4,000 ₪ עבור כל חודש בוהייתה מסורבת גט, ועד למתן פסק הדין הפיצוי הגיע לסך של 164,000 ₪.

ראו: תמ"ש 44248-05-10 כ.ש נ' כ.ש ניתן ע"י כבוד השופט נמרוד פלקס

הכותבת היא עו"ד לגישור אירית רייכמן אשר מתמחה בין השאר בהסכם גישור, הסכם גירושין, הסכם משמורת משותפת ועוד...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון

lawyer-r@zahav.net.il

טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירית רייכמן

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה23/03/161163 צפיות
בית המשפט המחוזי פסק פיצויים נזיקיים לאישה בסך 180,000 ש"ח בגין עיכוב גט על ידי בעלה, על אף שלא הוכר על ידי בית הדין הרבני כסרבן גט. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, קבע כי יש לקבל את עמדת האישה ולחייב את הבעל בפיצוי נזיקי בגין התנהלותו במהלך הליך הגירושין בבית הדין, וזאת על אף העובדה כי בקביעות בית הדין והן בבית הדין הרבני הגדול לא ניתנה קביעה כי הבעל סרבן ו/או מעכב גט.

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות03/02/148505 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה (25.10.2013) על ידי כב' השופטת גאולה לוין מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, נקבע כי צוואה שנעשתה מחמת השפעה בלתי הוגנת הנה בטלה.

מאת: אירית רייכמןנזיקין05/01/145833 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה נדרש לאחרונה יותר ויותר לדון בתביעות בגין פרסום לשון הרע באמצעות הרשתות החברתיות, ובמיוחד באמצעות רשת הפייסבוק. בשני פסקי דין שניתנו לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון ובבאר שבע, נפסק פיצוי נזיקי בסך של כ-40,000 ש"ח בגין לשון הרע שפורסמה ברשת הפייסבוק. מאת עו"ד אירית רייכמן, עו"ד ומגשרת

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות11/11/137921 צפיות
פס"ד תקדימי: בית המשפט קבע כי התובע יוכר כידוע בצבור ויורש של המנוחה לאחר שבני הזוג התגוררו יחדיו שנה וחמישה חודשים. (תמ"ש 29037-09-12 בבית המשפט למשפחה במחוז ת"א ,שופט נפתלי שילה)

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות15/10/131700 צפיות
בית הדין הרבני הגדול קיבל ערעור של אישה וקבע כי בקשתו של בעלה לסגירת תיק הגירושין ביניהם, אינה כנה, מכיוון שהוא עדיין מעוניין בגירושין. בית הדין הרבני קבע כי כל בקשתו של הבעל היא לסגור את תיק הגירושין כדי להעביר את הדיונים בנושא הרכוש לבית המשפט לענייני משפחה.

מאת: אירית רייכמןדיני משפחה20/09/121596 צפיות
"סוף מעשה במחשבה תחילה" – בטרם נקיטת הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, ראוי לזכור כי קיים מגוון רחב של פעולות בסיסיות בהן יש לנקוט על פי הפירוט כדלקמן:

מאת: אירית רייכמןגישור ובוררות22/07/121238 צפיות
איזון משאביםבפסק הדין שלפנינו, ניתנה הכרעה תקדימית בסוגיית מינוי כונס נכסים בזכויות הפנסייה.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211498 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211292 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201608 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182006 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181573 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica