חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואה סינית - מאמר 3

מאת: ירון גונדארפואה סינית11/05/20101132 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רפואה סינית היא בעצם אוסף של שיטות שנועדו לטפל בגוף האדם ומשתמשים בהן כבר למעלה מ 5000 שנה. לרפואה הסינית שיטות ייחודיות משלה לגילוי ואבחון בעיות בריאותיות וטיפול בהן. הרפואה הסינית העתיקה שונה מאוד מהרפואה המערבית המוכרת לנו והיא מבוססת על הכרה והבנה של גוף האדם מתוך נקודת מבט רוחנית. הצ'י הוא עקרון בסיסי ברפואה הסינית. הסינים רואים את הגוף כמערכת של איברים המחוברים על ידי מערכת של כלי דם, כאשר בניהם עובר הצ'י ושומר על איזון.
צ'י
הצ'י הוא סוג של אנרגיה ששומר על שיווי המשקל של הגוף. בכל מצב בו הצ'י נחסם מסיבה כלשהי, הגוף יוצא משיווי משקל ומאיזון ואז גוף האדם חשוף למחלות. כל שיטת טיפול של הרפואה הסינית בעצם נועדה להחזיר את הצ'י לאיזון ולשיווי משקל ובכך לרפא ממחלות וכאבים. אם ברפואה המערבית המוכרת לנו מביטים על הגוף כמעין מכונה ללא קשר לנפש ולרגשות, ברפואה הסינית העתיקה הגוף והנפש הם אחד, פועלים יחד ומושפעים זה מזה.
יין ויאנג
הסינים מאמינים ביין ויאנג, היין מזוהה עם הנשיות והיאנג מזוהה עם הגבריות ואדם בריא רק כאשר שניהם שווים. אלו בעצם אנרגיות חיוביות ושליליות שנמצאות בתוך גופנו בכל זמן נתון. היין והיאנג זורמים בתוך הגוף ועוזרים לו לשמור על שיווי משקל. כאשר היין או היאנג יוצאים מאיזון הם מפרים את שיווי המשקל הכללי של הגוף ומפריעים לצ'י לזרום בגוף. כל מחלה או כאב פירושה שהיין או היאנג התחזק על חשבון השני.
הסינים מקשרים כל אחד מחמשת היסודות של העולם אדמה, אש, עץ, מתכת ומים לאיברי הגוף, לדוגמא יסוד האדמה מתקשר ומשפיע על הטחול והבטן. הרפואה הסינית רואה את האדם כחלק בלתי נפרד מהיקום ומהטבע ולא כיצור המתהלך בעולם ללא קשר לטבע. האמונה היא שכל התהליכים שקורים בטבע מתרחשים גם בתוך גופו של האדם וכי האדם מושפע מן הטבע ולהיפך.
הרפואה הסינית בניגוד לרפואה המערבית לא משמשת את האדם רק כאשר הוא סובל ממחלה או כאבים אלא לאורך כל חייו. הסינים דואגים לשמור על גופם על פי עקרונות הרפואה הסינית לאורך כל השנה ולא רק כאשר הם חולים. אנשים רבים בוחרים באפשרות של רפואה סינית על פני רפואה קונבנציונלית משום שהיא בדרך כלל אינה פולשנית ואינה כרוכה במתן תרופות המבוססות על חומרים זרים. כמו כן, ניתן לשלב טיפולים של רפואה סינית כמו שיאצו ודיקור סיני באופן קבוע בחיי היום יום כרפואה מונעת.
בשנים האחרונות קופות החולים בארץ אימצו אליהן את הרפואה הסינית והרפואה המשלימה וניתן למצוא שירותים של רפלקסולוגיה, דיקור סיני וטיפולים נוספים כחלק מחבילות הבריאות של קופות החולים. כאשר רוצים לאבחן בעיה על פי הרפואה הסינית, מביטים על הגוף כמכלול. מטפלים סינים מסתמכים על מספר רב של עקרונות שעוזרים להם לזהות ולאבחן מחלות ומקורות לכאב.
מטפלים של רפואה סינית נדרשים ללמוד שנים לא מעטות על מנת להכיר את השיטות השונות ואת עקרונות הרפואה. ישנן מגוון שיטות טיפול המותאמות לסוג הבעיה כאשר המוכרות ביותר הן אקופנקטורה או בשמה המוכר יותר דיקור סיני, רפלקסולוגיה, טיפול בצמחי מרפא ועוד שיטות רבות.


רפואה סינית

 



תגיות המאמר: רפואה סינית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הקניון הוירטואלי http://www.bari-p2.co.il/ "העיקר הבריאות" -כל מוצרי הבריאות במקום אחד במחירים ההוגנים ביותר בשוק.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון גונדא

מאת: ירון גונדאתוספי מזון11/05/101301 צפיות
מקור המילה ויטמין בלטינית הוא ויטה=חיים. הויטמינים נחוצים לאדם על מנת שגופו באופן כללי, והמערכות, איברים ותהליכים פיזיולוגים שונים המתרחשים בגוף, יוכלו להתרחש באופן נורמאלי וללא הפרעות. הויטמינים הינם חומרים אורגנים החיוניים לגוף האדם, כיוון שאין הגוף יכול לייצר אותם בכוחות עצמו.

מאת: ירון גונדאאורטופדיה ופיזותרפיה11/05/101256 צפיות
במהלך היום אנחנו יושבים במשרד, יושבים בבית מול המחשב או מול הטלוויזיה, יושבים לאכול, נשים העובדות בתור קוסמטיקאיות, רופאים\ות וכדומה. השעות הארוכות שאנו מבלים ביום בישיבה, היא מצב אינו טבעי לגופנו, מצב שעלול לגרום לנזקים בריאותיים.

מאת: ירון גונדאבריאות ורפואה כללי11/05/101249 צפיות
אין אף רופא בעולם אשר יכול להתווכח עם חולה אשר טוען שכואב לו, גם באם הכאב הוא אינו פיזי. מחלות והפרעות רבות גורמות בנוסף לתסמינים הפיזיים גם לכאב נפשי. כאב נפשי כמו כאב פיזי הוא אמיתי.

מאת: ירון גונדאטיפול בעור11/05/102458 צפיות
לאחרונה פורסם ברחבי העולם, העיתונים והאינטרנט, מקרה לא נעים ואף מזעזע של "איש העץ". מי מאיתנו שראה את תמונתו של האיש המסכן, חייב להודות שחש כאב בטן קל.

מאת: ירון גונדאבריאות ורפואה כללי11/05/101724 צפיות
אחת הבעיות הפיזיולוגיות הנפוצות באוכלוסייה הכללית היא בעיית ה"גב התפוס"-כאבי גב. מחקרים מראים שכ-80% מהאוכלוסייה הכללית תחווה בשלב כלשהוא בחייה כאב גב.

מאת: ירון גונדאסרטן11/05/101725 צפיות
תזונה טובה, מאוזנת ובריאה חשובה בכל גיל על מנת לשמור על התפתחות וגדילה תקינה ועל איזון ובריאות הגוף. חוסרים במרכיבי מזון או ויטמינים ומינרלים עלולים לגרום לתופעות, בעיות ומחלות גופניות רבות. מזון רפואי הינו מזון הניתן במרבית המקרים לחולי סרטן ולאנשי גיל הזהב.

מאת: ירון גונדאבריאות העין11/05/101318 צפיות
כיום כבר לא צריך להיות עם הפרעות ראייה על מנת להשתמש בעדשות מגע. אלפי אנשים מרכיבים עדשות מגע במטרה לשפר את הראייה ולהחליף את זוג המשקפיים, אך קיימים גם אנשים רבים אשר צבע העיניים שלהם לא מוצא חן בעיניהם ובעזרת עדשות ראייה צבעוניות הם יכולים לבחור להחליף את צבע העיניים מחום לכחול או מירוק לשחור.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222688 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222947 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/212993 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213192 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213386 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213639 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213684 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica