חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזון רפואי

מאת: ירון גונדאסרטן11/05/20101724 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תזונה טובה, מאוזנת ובריאה חשובה בכל גיל על מנת לשמור על התפתחות וגדילה תקינה ועל איזון ובריאות הגוף. חוסרים במרכיבי מזון או ויטמינים ומינרלים עלולים לגרום לתופעות, בעיות ומחלות גופניות רבות. מזון רפואי הינו מזון הניתן במרבית המקרים לחולי סרטן ולאנשי גיל הזהב.

כאשר אדם חולה בסרטן, יש לתזונה חשיבות מריבית, כיוון שהיא חשובה לא רק לשמירה על אנרגית הגוף אלא גם להמשך תפעול מערכות הגוף אשר זקוקות לאנרגיה מהאוכל. עקב הטיפולים הרבים (כימותרפיה, רדיותרפיה, ניתוחים וכדומה) נוצרים בגוף תופעות לוואי רבות כגון: ירידה בתאבון, הקאות, שלשולים, אובדן משקל, דלדול הגוף, חולשה ועוד. עקב הטיפולים הרבים שעובר האדם ותופעות הלוואי הנלוות להם, אין לו כוח לאכול וכך נוצר מעגל שקשה להיחלץ ממנו, שבו מצד אחד אין הגוף מקבל את כל אבות המזון והאנרגיה הדרושה ומצד שני אין ביכולת האדם לאכול. כמו כן, בגיל הזהב, בשל ירידה באנרגיה, מחלות כרוניות (לדוגמא: מחלות לב, סוכרת, כולסטרול גבוה ועוד), מחלות חניכיים, הפרעות בקיבה, איבוד חוש הטעם או\ו הריח חוסר תאבון, איבוד השיניים וכדומה, נוצר מצב בו הקשיש אינו רוצה או אינו מסוגל לאכול ובשל כך, גופו אינו מקבל את כל אבות המזון, ויטמינים ומינרלים לו הוא זקוק. על מנת למנוע את הידרדרות המצב הפיזיולוגי של הגוף, ניתן להשתמש במזונות רפואיים.

מחלת הסרטן ומחלות כרוניות בגיל הזהב, גורמות לתופעות לוואי כגון:
טיפולי קרינה (רדיותרפיה) גורמים ליובש ופצעים בלוע ובוושט, מצב ההופך את לעיסת המזון ובליעתו לכואבים ובלתי אפשריים. בנוסף, עקב הטיפולים, נוצר מצב של חוסר טעם של מזון ובעיות והפרעות בשיניים ובחניכיים, שלשולים, הקאות, כאבי בטן.
כימותרפיה גורמת לכיבים הפה (אפטות), דימום מהחניכיים מה שגורם לקשיי לעיסה ובליעה, אובדן נוזלים ומלחים, ירידה במשקל, חולשה, עצירות או\ושלשולים.
ניתוחים לחולי סרטן ובאופן כללי, גורמים לחוסר איזון תזונתי, איבוד משק מלחים, חוסר איזון בויטמינים. (תלוי כמובן היכן בגוף מבוצע הניתוח). לאחר הניתוחים, תינתן במרבית המקרים הזנה תוך ורידית מלאה.
בגיל הזהב ייתכנו שינויים בהרגלי האכילה כתוצאה מדיכאון, פחדים, דאגות, שלשולים, עצירות, דלקות בפה, חניכיים, ושט, פגיעה בחוש הטעם והריח, תופעות לוואי של מחלות כרוניות ותופעות לוואי של שימוש ממושך בתרופות מסוימות, בעיות בשיניים, חוסר שיניים, הפרעות במערכת העיכול וכדומה.

מהו מזון רפואי?
מזון רפואי משמש כתחליף וניתן לאנשים קשישים או חולי סרטן, בעלי חוסרים תזונתיים, ויטמינים ומינראליים. המזון הרפואי מכיל את כל אבות המזון הדרושים לגוף באופן יומיומי. המזונות הרפואיים הקיימים בשוק כיום כוללים:
פוליקוז, פולימר של גלוקוז לשם תוספת קלורית בתפריט היומיומי.
תוספי חלבון: קזז (קזילן) CASEC, פרו-קאס PRO-CAS, פרו - ווי PRO-WHEY , הידרולאק HYDROLAC, פרוטאין PROTEIN 92, ג'ברל GEVRAL
מזון רפואי המכיל את כל אבות המזון: אנשור ENSURE, סוסטקל SUSTCAL, איזוקל ואוסמוליט ISOCAL + OSMOLITE
מזון רפואי המכיל פחמימות, חלבונים ושומנים (ללא ויטמינים ומינרלים): סקנדי שייק, סקנדי שייק דל לקטוז, לקטייד LACTAID - לקטאזין LACTAZYM

המזון הרפואי הנפוץ ביותר כיום ונמצא בשימוש בשכיחות גבוה הוא: אנשור ( ENSURE) אנשור הוא מזון נוזלי עשיר בקלוריות המשמש כתוסף תזונה או כהזנה מלאה.

 



תגיות המאמר: מזון רפואי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הקניון הוירטואלי http://www.bari-p2.co.il/ "העיקר הבריאות" -כל מוצרי הבריאות במקום אחד במחירים ההוגנים ביותר בשוק.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון גונדא

מאת: ירון גונדאתוספי מזון11/05/101301 צפיות
מקור המילה ויטמין בלטינית הוא ויטה=חיים. הויטמינים נחוצים לאדם על מנת שגופו באופן כללי, והמערכות, איברים ותהליכים פיזיולוגים שונים המתרחשים בגוף, יוכלו להתרחש באופן נורמאלי וללא הפרעות. הויטמינים הינם חומרים אורגנים החיוניים לגוף האדם, כיוון שאין הגוף יכול לייצר אותם בכוחות עצמו.

מאת: ירון גונדאאורטופדיה ופיזותרפיה11/05/101256 צפיות
במהלך היום אנחנו יושבים במשרד, יושבים בבית מול המחשב או מול הטלוויזיה, יושבים לאכול, נשים העובדות בתור קוסמטיקאיות, רופאים\ות וכדומה. השעות הארוכות שאנו מבלים ביום בישיבה, היא מצב אינו טבעי לגופנו, מצב שעלול לגרום לנזקים בריאותיים.

מאת: ירון גונדאבריאות ורפואה כללי11/05/101249 צפיות
אין אף רופא בעולם אשר יכול להתווכח עם חולה אשר טוען שכואב לו, גם באם הכאב הוא אינו פיזי. מחלות והפרעות רבות גורמות בנוסף לתסמינים הפיזיים גם לכאב נפשי. כאב נפשי כמו כאב פיזי הוא אמיתי.

מאת: ירון גונדאטיפול בעור11/05/102458 צפיות
לאחרונה פורסם ברחבי העולם, העיתונים והאינטרנט, מקרה לא נעים ואף מזעזע של "איש העץ". מי מאיתנו שראה את תמונתו של האיש המסכן, חייב להודות שחש כאב בטן קל.

מאת: ירון גונדאבריאות ורפואה כללי11/05/101724 צפיות
אחת הבעיות הפיזיולוגיות הנפוצות באוכלוסייה הכללית היא בעיית ה"גב התפוס"-כאבי גב. מחקרים מראים שכ-80% מהאוכלוסייה הכללית תחווה בשלב כלשהוא בחייה כאב גב.

מאת: ירון גונדארפואה סינית11/05/101132 צפיות
רפואה סינית היא בעצם אוסף של שיטות שנועדו לטפל בגוף האדם ומשתמשים בהן כבר למעלה מ 5000 שנה. לרפואה הסינית שיטות ייחודיות משלה לגילוי ואבחון בעיות בריאותיות וטיפול בהן.

מאת: ירון גונדאבריאות העין11/05/101318 צפיות
כיום כבר לא צריך להיות עם הפרעות ראייה על מנת להשתמש בעדשות מגע. אלפי אנשים מרכיבים עדשות מגע במטרה לשפר את הראייה ולהחליף את זוג המשקפיים, אך קיימים גם אנשים רבים אשר צבע העיניים שלהם לא מוצא חן בעיניהם ובעזרת עדשות ראייה צבעוניות הם יכולים לבחור להחליף את צבע העיניים מחום לכחול או מירוק לשחור.

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171813 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153390 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142416 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142942 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145018 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148950 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138768 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica