חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה טיפול זוגי?

מאת: יורם ראובניזוגיות ואהבה13/05/20101201 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפול זוגי, הידוע גם בשם ייעוץ נישואין, הוא תהליך של טיפול פסיכולוגי אותו עוברים היחסים בין בני זוג. השוני בין טיפול זוגי לטיפול אצל פסיכולוג נובע מכך שבטיפול זוגי הפוקוס באבחון עובר מהאנשים המשתתפים בטיפול למערכת היחסים ביניהם. עם זאת, כמו בטיפול פסיכולוגי, משך הזמן של טיפול זוגי אינו ידוע מראש. 

קיימים מספר מודלים עליהם מסתמך טיפול זוגי. המודלים הנפוצים ביותר הם הפסיכואנליטי, תרפיית יחסי אובייקט, ניתוח אגו, תרפיה התנהגותית ותרפיה קוגניטיבית.

הקו המנחה טיפולים זוגיים נובע מתוך התפיסה הפסיכולוגית לפיה בקשר זוגי מעורבים גם המאפיינים האינדיבידואליים כגון התנהגות, רגשות, קונפליקטים ותהליכי מחשבה וגם השינויים שחלים בקשרים הבינ-אישיים. הבעיות בהן מתמקד טיפול זוגי נובעות בדרך כלל מבעיות שאותם מביא לקשר כל אחד מבני הזוג כגון נטייה לפתיל קצר ולווכחנות, אך גם לאינטראקציה בין בני הזוג  יש השפעה על השותפים לקשר. כך למשל חוסר תקשורת והבנה גורמים לעצבנות כרונית, כעס ודכאון בקרב כל אחד מבני הזוג.

מה בעצם קורה בטיפול זוגי?

במסגרת טיפול זוגי, הפסיכולוג או מטפלת זוגית מוסמכת, מסייעת לבני הזוג לזהות את הנושאים שעליהם בני הזוג נוטים לריב ומסייעים להם לקבוע מהו השינוי הנדרש עבורם במערכת היחסים ובהתנהגות של כל אחד מהם, על מנת לגרום לשניהם לחוש מרוצים מהקשר ולהביא לשיפור במערכת היחסים. קיימות מספר סיבות לבעיות בקשר אך העיקריות שביניהן הן כישורי תקשורת לקויים, לא מספקים או רקע של אלימות, דיכאון, חרדה או בעיה ממנה סובל אחד מהשותפים בקשר אשר משפיעה על יחסי הגומלין הזוגיים.

בתחילת הטיפול, המטפל הזוגי מקיים תהליך של הערכה בו נבדקת מערכת היחסים בצורות שונות. הערכה זו כוללת איסוף נתונים, בצורה של ראיון, הנוגעים לבעיות אותן מציגים בני הזוג, הערכת ההיסטוריה של כל אחד מהמשתתפים בטיפול הזוגי תוך התייחסות לפרמטרים של דת, התמכרויות, מצב רפואי, יחסים עם ההורים והמודל ההורי שהיה לבני הזוג כילדים. במידה וקיים צורך, טיפול זוגי אף עשוי לכלול מבחנים ומבדקים נוספים במהלך התהליך, על מנת לאפשר למטפל לקבוע את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר לבני הזוג. חלק מהנושאים הנלמדים ומתורגלים בטיפול זוגי הוא למידת הימנעות מחזרה להתנהגות ה"אוטומטית" - חזרה לאופני התגובה בהם נקטו בני הזוג לפני הטיפול.

טיפול זוגי מלמד את בני הזוג כיצד עליהם לתקשר באופן יעיל יותר וכיצד להקשיב למה שיש לבן הזוג לומר. בכדי להשיג זאת, מטפל זוגי משתמש בשילוב בין פסיכותרפיה, גישור וחינוך להקשבה. טיפול זוגי מסייע במיוחד לאנשים שחווים בעיות באינטימיות במיניות ובתקשורת.

זוגות המעוניינים בטיפול זוגי צריכים לדעת שמדובר בטיפול חושפני שדורש כנות, פתיחות רגשית ושיתוף פעולה מצידם. בכדי להגדיל את הסיכויים שטיפול זוגי יצליח, על הזוג לחלוק עם המטפל את כל האינפורמציה הנדרשת, גם היא אינה נעימה, להקפיד להופיע לפגישות ולהגיע עם רצון אמיתי לשינוי ולשיפור. הרצון של הזוג ללכת לקראת ועם הטיפול קריטי אף הוא להצלחה. טיפול זוגי מסתיים כאשר בני הזוג מצליחים לפתח כישורים מספקים ולשפר את רמת הפונקציונאליות של הקשר שלהם כך ששניהם מרוצים ממנו.

מי רשאי לעסוק  בטיפול זוגי?

אין חוק במדינת ישראל הקובע מי רשאי לעסוק בטיפול נפשי/ רגשי / פסיכולוגי, וכך גם לגבי טיפול זוגי.

יחד עם זאת אנשי המקצוע המציעים שירות בתחום הטיפול הזוגי נבדלים במסלולי ההכשרה שלהם.

איש מקצוע המומלץ ביותר הוא כזה אשר רשום באגודה הישראלית לטיפול זוגי, אשר מתנה את אישורה בכך שמעבר להיות המטפל בעל תואר שני בתחום טיפול זוגי, עליו לצבור מאות שעות של טיפול זוגי תחת הדרכה של מנחה מורשה.

פסיכולוגים רבים מקבלים לטיפול זוגות, במקרה כזה כדאי לבדוק את הניסיון של הפסיכולוג בעבודה עם זוגות, שכן במסלולי ההכשרה השונים של פסיכולוגים אין התמחות בטיפול זוגי.

לקביעת טיפול לחצו כאן

 

 



תגיות המאמר: טיפול זוגי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורם ראובני

מאת: יורם ראובניהורות13/05/101490 צפיות
"אמא, שכחתי היום להביא קרטון לגן", "אבא, איפה החולצה הלבנה?", "כמה זמן לוקח לך לצחצח שיניים? כל בוקר אותו סיפור!"... נשמע מוכר?

מאת: יורם ראובניהורות13/05/101048 צפיות
התמקדות בכוחות הילד והחיובי שבו הנו אחד העקרונות החשובים בחינוך ילדים ואחד הגורמים המשפעים ביותר על פיתוח דימוי עצמי חיובי בקרב הילד. לכאורה, נשמע הדבר פשוט, אולם במציאות וחיי היום יום יישום העיקרון אינו קל כלל.

מאת: יורם ראובניחינוך ולימודים - כללי13/05/102882 צפיות
המונח לקות למידה הנו מונח כללי לקבוצת הפרעות מגוונת המתבטאת בקשיים משמעותיים ברכישה ובשימוש בהקשבה, בדיבור, בקריאה, בכתיבה, בהמשגה ו/או ביכולות מתמטיות. הפרעות אלו הן פנימיות, ונובעות ככל הנראה מתפקוד נוירולוגי בלתי תקין.

מאת: יורם ראובניפסיכולוגיה13/05/101967 צפיות
אהבה.. בדידות.. הכרת תודה.. כעס.. עצב.. פחד.. שמחה.. ייאוש..גועל.. כמיהה.. מבוכה.. נקמה.. שנאה.. שעמום.. קנאה.. רחמים..סבל..שביעות רצון.. זלזול.. אכזבה.. אשמה.. בוז.. בושה.. תסכול.. חיבה.. סלידה..תקווה.. חרטה.. טינה.. יראה.. רייקנות.. געגוע.. הפתעה.. זעם.. חוסר אונים.. חמדה.. כמיהה.. חמלה.. מרירות.. סבלנות.. סובלנות..שמחה לאיד.. עוינות..ניכור.. ציפייה.. ספק.. הנאה .. נחת.. עדנה..אומץ..

מאת: יורם ראובניפסיכולוגיה13/05/102325 צפיות
המושג של הזדהות השלכתית, תואר בשנת - 1946, על ידי מלאני קליין, במאמרה "Notes on some schizoid mechanisms" שהיה הניסיון הראשון והעיקרי שלה לתאר רעיונית את העמדה הסכיזואידית פרנואידית. בעמדה זאת ישנם מערך של חרדות, הגנות ויחסי אובייקט האופייניים לינקות המוקדמת ולשכבות העמוקות והקדומות יותר של הנפש. העמדה הסכיזואידית קיימת גם בקרב האדם הבוגר, הבריא נפשית, אשר עשוי לגולש אליה, לפרקים.

מאת: יורם ראובניחינוך ילדים22/03/101905 צפיות
הצבת גבולות מיטיבים לפעוטות, הוא אחד מהאתגרים המשמעותיים, העומד בפני צוות המחנכות בפעוטון. במאמר זה אנסה להסביר את חלק מהסיבות המובילות את הפעוטות להפר את חוקי הגן ואמליץ על טכניקה ספציפית. החל מגיל 8 חודשים עולה ביתר שאת השאלה כיצד ללמד את הילד גבולות, חוקים. השאלה האם להיענות לרצון שלו, ובכך להימנע מבכי ותרעומת מהדהדת בראש של כל מי שמבלה עם פעוטות ואחראי על חינוכן.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206428 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204913 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204694 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192806 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182313 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182752 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181908 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica