חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הורים רואים חיובי - התארגנות ילדים

מאת: יורם ראובניהורות13/05/20101488 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"אמא, שכחתי היום להביא קרטון לגן", "אבא, איפה החולצה הלבנה?", "כמה זמן לוקח לך לצחצח שיניים? כל בוקר אותו סיפור!"... נשמע מוכר?

כל הורה שלילד שלו קשיי התארגנות מכיר את הסיפור הזה. לוקח לילד המון זמן לעשות פעולות פשוטות שכל ילד אחר בגילו מכיר, הוא לא יוצא בזמן או שוכח דברים, קשה לו להתחיל פעילות, וכשהוא מתחיל אותה - לא תמיד הוא מסיים. בדרך כלל מדובר על ילדים חכמים, מבינים, שיכולים להבטיח כי הם ישתדלו אבל, למרות כל הרצון הטוב- הם נשארים לא מאורגנים.

מדובר בעיקר במשימות אשר הילד לא יוזם אלא צריך להיענות להן. כאשר הוא יוזם, הוא יכול בדרך כלל להגיע לתוצאה, או שהוא משנה את המטרה בדרך לתוצאה. לדוגמא- הוא בוחר להמציא משחק דמיוני. הכללים יכולים להשתנות בהתאם למה שנראה לו באותו רגע, כי קשה לו לזכור את הכללים שקבע, או לעמוד בהם באופן המניח את הדעת.                 

למה זה קורה?

התארגנות היא פונקציה ניהולית מוחית הקשורה ביכולת לזכור את המשימה, לדעת מה רצף הפעולות בתוך המשימה, להוציא אותה לפועל ולערוך בקרה על התוצאה ובמידה ויש צורך לשפר או לשנות.

מסיבות שונות יש מי שלא יכולים לעשות את הדבר שנראה לאחרים ברור ופשוט. אז, הפעולות לא יעילות, אורכות זמן רב, גורמות לסביבה לאבד את הסבלנות ולילד להרגיש לא נוח עם משימות.ילדים יטו להתחמק ממשימות ולדבר במקום לעשות.

איך יודעים אם זה מה שיש לילד? בדרך כלל הגננת או המורה יעידו כי הקושי קיים. הן נמצאות עם הילד כאשר צריך למלא מטלות מובנות ורואות מה קורה. בבית- ההורים עדים לקושי. לעיתים קיים  תסכול וההורה לא מבין למה בעצם ילד מקסים לא מצליח לעשות משהו פשוט שמורכב מכמה שלבים (למשל "לך לחדר, סדר את המגרה, תכניס אותה למקום ותביא את הדוב הצהוב").

במקרה כזה יש לפנות למרפאה בעיסוק אשר עובדת עם הילדים להקניית הרגלי עבודה, הבנת עקרונות פעילות, מעניקה אסטרטגיות להרחבת הזיכרון, לעריכת בקרה על הפעולה והתוצאה ומאפשרת לילד לעשות העברה של כל היכולות הנרכשות לחיי היום יום.

במקביל לתהליך העבודה עם הילד, ההורים זוכים להדרכה והכוונה על מנת לחזק ולהטמיע את השיפור המתחולל בילד.   

טיפול פסיכולוגי בנתניה  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורם ראובני

מאת: יורם ראובניהורות13/05/101045 צפיות
התמקדות בכוחות הילד והחיובי שבו הנו אחד העקרונות החשובים בחינוך ילדים ואחד הגורמים המשפעים ביותר על פיתוח דימוי עצמי חיובי בקרב הילד. לכאורה, נשמע הדבר פשוט, אולם במציאות וחיי היום יום יישום העיקרון אינו קל כלל.

מאת: יורם ראובניחינוך ולימודים - כללי13/05/102879 צפיות
המונח לקות למידה הנו מונח כללי לקבוצת הפרעות מגוונת המתבטאת בקשיים משמעותיים ברכישה ובשימוש בהקשבה, בדיבור, בקריאה, בכתיבה, בהמשגה ו/או ביכולות מתמטיות. הפרעות אלו הן פנימיות, ונובעות ככל הנראה מתפקוד נוירולוגי בלתי תקין.

מאת: יורם ראובניפסיכולוגיה13/05/101965 צפיות
אהבה.. בדידות.. הכרת תודה.. כעס.. עצב.. פחד.. שמחה.. ייאוש..גועל.. כמיהה.. מבוכה.. נקמה.. שנאה.. שעמום.. קנאה.. רחמים..סבל..שביעות רצון.. זלזול.. אכזבה.. אשמה.. בוז.. בושה.. תסכול.. חיבה.. סלידה..תקווה.. חרטה.. טינה.. יראה.. רייקנות.. געגוע.. הפתעה.. זעם.. חוסר אונים.. חמדה.. כמיהה.. חמלה.. מרירות.. סבלנות.. סובלנות..שמחה לאיד.. עוינות..ניכור.. ציפייה.. ספק.. הנאה .. נחת.. עדנה..אומץ..

מאת: יורם ראובניזוגיות ואהבה13/05/101199 צפיות
טיפול זוגי, הידוע גם בשם ייעוץ נישואין, הוא תהליך של טיפול פסיכולוגי אותו עוברים היחסים בין בני זוג. השוני בין טיפול זוגי לטיפול אצל פסיכולוג נובע מכך שבטיפול זוגי הפוקוס באבחון עובר מהאנשים המשתתפים בטיפול למערכת היחסים ביניהם. עם זאת, כמו בטיפול פסיכולוגי, משך הזמן של טיפול זוגי אינו ידוע מראש.

מאת: יורם ראובניפסיכולוגיה13/05/102321 צפיות
המושג של הזדהות השלכתית, תואר בשנת - 1946, על ידי מלאני קליין, במאמרה "Notes on some schizoid mechanisms" שהיה הניסיון הראשון והעיקרי שלה לתאר רעיונית את העמדה הסכיזואידית פרנואידית. בעמדה זאת ישנם מערך של חרדות, הגנות ויחסי אובייקט האופייניים לינקות המוקדמת ולשכבות העמוקות והקדומות יותר של הנפש. העמדה הסכיזואידית קיימת גם בקרב האדם הבוגר, הבריא נפשית, אשר עשוי לגולש אליה, לפרקים.

מאת: יורם ראובניחינוך ילדים22/03/101901 צפיות
הצבת גבולות מיטיבים לפעוטות, הוא אחד מהאתגרים המשמעותיים, העומד בפני צוות המחנכות בפעוטון. במאמר זה אנסה להסביר את חלק מהסיבות המובילות את הפעוטות להפר את חוקי הגן ואמליץ על טכניקה ספציפית. החל מגיל 8 חודשים עולה ביתר שאת השאלה כיצד ללמד את הילד גבולות, חוקים. השאלה האם להיענות לרצון שלו, ובכך להימנע מבכי ותרעומת מהדהדת בראש של כל מי שמבלה עם פעוטות ואחראי על חינוכן.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213997 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204582 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204627 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201455 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201444 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201487 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201625 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica