חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיקי אלמ"ב ללא הרשעה

מאת: ענת אשבלדיני משפחה13/05/20101251 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעקרון, בית המשפט ירשיע נאשם בין אם הנאשם הודה שדברים שיוחסו לו בכתבהאישום, ובין אם בית המשפט מצאו אשם לאחר הצגת הוכחות.

חריג לכלל זה, יש מקרים ואם מתקיימים קריטריונים שנקבעו בפסיקה, יורהבית המשפט כי הנאשם לא יורשע בדין ולחובתו לא תרשם הרשעה פלילית.

הסיבות לכך הנן מגוונות, אך, השיקול העיקרי מאחורי רציונל זה של המחוקק,הנו להימנע מהכתמת שמו של אזרח שבדרך כלל התנהגותו היא נורמטיבית בהרשעההפלילית, על כל ההשלכות החברתיות והתעסוקתיות שמשתמעות מכך.

תיקים פליליים שנכנסים לקטגוריה של תיקי אלימות במשפחה או כפי שהםמכונים על ידי גורמי אכיפת החוק- תיקי אלמ"ב, הם תיקים שאינם מאופייניםבנאשמים ששייכים לחתך סוציו-אקונומי כזה או אחר. תיקים מסוג זה נפתחים כנגדנאשמים מכל רובדי האוכלוסייה.

גם תיקי אלימות במשפחה עשויים להסתיים ללא הרשעת הנאשם, אם הוא עומדבאותם כללים אשר קבעה הפסיקה שבהתקיימם או שבהתקיים מרביתם תיתכן אי הרשעתושל הנאשם בדין.

כאמור לעיל, הסיבות בזכותן איפשר המחוקק את אי הרשעתו של נאשם בדין הןמקרים בהם ישנן נסיבות מיוחדות וחריגות, אשר עלולות ליצור יחס בלתי סבירבין חשיבות הרשעת נאשם לבין רמת הפגיעה בו כתוצאה מן ההרשעה. במקרים חריגיםאלו, עשויה להתקיים הצדקה לעשיית שימוש בסמכות השיפוטית של אי-הרשעה.

אם נרצה לבחון נסיבות אלו יש לבדוק כמה דברים:
להתחשב במשמעותה שלהעבירה שנעברה מבחינת הנורמות החברתיות
לבחון את זהותו של עובר העבירהואת מעמדו הציבורי
לבדוק באיזו מידה זהותו משפיעה על עוצמת הפגיעהשנגרמה מהעבירה על המערכת הציבורית
מה תהיה השפעתה של אי ההרשעה עלההליך הפלילי בכללותו
מהו המסר החברתי שמתקבל ממנה במקרה דנן

כדאי לציין כי סמכות זו של בית המשפט אפשר להביאה לכדי מימוש גם אם ביתהמשפט כבר הרשיע את הנאשם אך טרם גזר את דינו, על ידי ביטול ההרשעה והמרתהבאי הרשעת הנאשם, בין אם יש סנקציה נוספת בצידה של אי ההרשעה ובין אם לאו.מיותר לציין כי לא ניתן לגזור עונש של מאסר כלשהו על הנאשם, לרבות עונשמאסר על תנאי, אם ההליך מסתיים באי הרשעה.

בייצוג נאשמים בתיקים פליליים, חשוב מאוד להדריך את הנאשם בהבנת המשמעותשל אי הרשעה. לא אחת יידרש הנאשם להציג מסמכים המעידים על הטענות הנטענותמטעמו שיש בהם להצדיק את אי הרשעתו. כמו כן לרוב יידרש לעבור הליך שיקומיבהדרכתהנחיית גורמי רווחה ו/או גורם חיצוני אחר המתמחה בטיפול בתחום בו עברהנאשם את העבירה. אי לכך ובהתאם לזאת, שיתוף הפעולה מצידו של הנאשם הואקריטי, והכנה נכונה מצד הסנגור עשויה לסייע רבות.


הוגש נגדך כתב אישום, והרשעה בפלילים תהרוס לך את הקריירה,או תביא לאובדן מקום העבודה, אתה מוזמן להתייעץ עם משרדנו על סיכויי התיקללא הרשעה.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גישור בישראל || מגשרת בתל אביב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת אשבל

מאת: ענת אשבלגישור ובוררות22/12/101211 צפיות
תהליך הגישור קיים במקביל למערכת בתי המשפט מזה שנים מספר. זהו הליך אלטרנטיבי עבור פתרון בעיות ויישוב סכסוכים. בהליך הגישור, הצדדים היריבים אחראים להגיע בכוחות עצמם, בעזרתו ובתיווכו של המגשר לכך, לפתרון שמקובל על כולם.

מאת: ענת אשבלייעוץ משפטי13/05/101246 צפיות
בשנים האחרונות מוגשות יותר ויותר תלונות על עבירות של אלימות במשפחה. כמה מתוכן הן תלונות לגיטימיות וכמה הן תלונות שקר?

מאת: ענת אשבלחוק ומשפט - כללי13/05/101179 צפיות
בעולם המודרני אנו נתקלים מדי יום בתביעות אבהות. תביעת אבהות מוגשת לרוב על ידי אם פנויה בשמו של ילדה הקטין כנגד מי שנטען להיות אביו לצורך קביעה כי מולידו הוא אכן אביו.

מאת: ענת אשבלחוק ומשפט - כללי13/05/101083 צפיות
היום אנו עדים ליותר ויותר תלונות בגין עבירות של אלימות במשפחה. כמה מתוכן הן תלונות אמיתיות וכמה תלונות סרק? מה אפשר לעשות כאשר אתה מוצא את עצמך מואשם בתקיפת משפחתך?

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211505 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201614 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182011 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181578 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181682 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171795 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica