חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תלונות שקריות

מאת: ענת אשבלחוק ומשפט - כללי13/05/20101082 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היום אנו עדים ליותר ויותר תלונות בגין עבירות של אלימות במשפחה. כמהמתוכן הן תלונות אמיתיות וכמה תלונות סרק? מה אפשר לעשות כאשר אתה מוצא אתעצמך מואשם בתקיפת משפחתך?

הרבה נשים היום מגישות תלונות סרקנגד הגברים שלהן, דבר שנחשב לכוח רבבבתי המשפט בתהליכי גירושין. גברים רבים נפגעים רגשית וכלכלית מתלונות הסרקהללו. גברים המואשמים בהאשמות פליליות חסרות כל בסיס נגד ילדיהם אונשותיהם נמצאים בסיכון מבחינת מקום עבודתם וכיוון שכך פרנסתם בסיכון, ולרובהכנסתו של הגבר היא מקור פרנסה יחיד.

החוק למניעת אלימות במשפחה התשנ"א - 1991 אומר שיכול אדם לפנות בבקשהלהרחיק את בן זוגו מהבית במקרה של אלימות במשפחה אל בית המשפט לעניינימשפחה. בית המשפט בודק את גרסות הצדדים, ובמקרים בהם בן הזוג נוהג באלימות,מורהכי בן הזוג יורחק מהבית. ניתן להוכיח אלימות בעזרת תלונות במשטרה אואישורים רפואיים על חבלה גופנית, איומים או התעללות נפשית ממושכת וחריגה.צו הגנה ניתן בדרך כלל לתקופה של עד שלושה חודשים, אולם במקרים מסוימים ביתהמשפט יכול להאריך את התקופה מדי פעם עד לחצי שנה. במקרים מיוחדים ביותריכול בית המשפט להאריך את התקופה של צו ההגנה עד לשנה.

יש מקרים בהם מגיש בן הזוג תלונת סרק. בית המשפט רואה זאת בחומרה רבהוהדבר מהווה עבירה על החוק ואף יכול לפגוע בבן הזוג שהגיש את תלונת הסרקבהליך הגירושין עצמו, שכן בית המשפט או בית הדין יפקפק באמינותו במהלךהמשפט. לפעמים בן הזוג שהגיש תלונה במשטרה מתחרט ומבקש למשוך את תלונתו.בעיקרון, ניתן לבטל תלונה שהוגשה בגין אלימות במשפחה. יחד עם זאת, לרוב לאמספיק לבקש מהמשטרה פשוט להפסיק את החקירה - מרגע שהוגשה התלונה על אלימותבמשפחה, תופסק החקירה רק במידה והחוקר האחראי על החקירה וקצין אגף חקירותמרחבי יאשרו את הבקשה להפסקת החקירה, מחוסר עניין לציבור.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין החל משלב החקירה הראשוני.
תפקידו של עורךהדין במסגרת עבירות אלימות במשפחה הינו תפקיד חשוב ביותר. אם הוגשה כנגדךתלונה על אלימות במשטרה, רק עורך דין מנוסה ומקצועי יוכל לבחון כראוי אתתיק החקירה ולעבור על העדויות שנגבו. במקביל, עורך הדין שלך ינסה לאסוףראיות נוספות ולבדוק את מידת אמינות התלונה, והאם מדובר באשמת שווא שקרית.גם כאשר הנך אשם בביצוע העבירה, עורך דין מתמחה בעבירות אלימות במשפחה יוכללדאוג לצמצום הפגיעה ולעיתים אף בהפחתת כתב האישום.

[לידיעתך: עבירות אלימות במשפחה נכללות בתוך עבירות תקיפה בחוק העונשין.בעבירות אלימות במשפחה הכוונה לתקיפה במסגרת המשפחתית, כלומר אלימות כלפיבן או בת הזוג (לרבות ידוע/ה בציבור), ילדים והורים. לעתים קרובות, חקירהשל מקרי אלימות במשפחה נפתחת דווקא עקב דיווח של שכנים, קרובי משפחה אובעלי תפקידים כגון עובדות סוציאליות, פקידות סעד, רופאים בבית חולים אוגורמים בבית הספר (במקרה של אלימות כלפי ילדים) ולא כתגובה לתלונה של קורבןהאלימות עצמו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גישור בישראל || מגשרת בתל אביב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת אשבל

מאת: ענת אשבלגישור ובוררות22/12/101208 צפיות
תהליך הגישור קיים במקביל למערכת בתי המשפט מזה שנים מספר. זהו הליך אלטרנטיבי עבור פתרון בעיות ויישוב סכסוכים. בהליך הגישור, הצדדים היריבים אחראים להגיע בכוחות עצמם, בעזרתו ובתיווכו של המגשר לכך, לפתרון שמקובל על כולם.

מאת: ענת אשבלייעוץ משפטי13/05/101244 צפיות
בשנים האחרונות מוגשות יותר ויותר תלונות על עבירות של אלימות במשפחה. כמה מתוכן הן תלונות לגיטימיות וכמה הן תלונות שקר?

מאת: ענת אשבלחוק ומשפט - כללי13/05/101177 צפיות
בעולם המודרני אנו נתקלים מדי יום בתביעות אבהות. תביעת אבהות מוגשת לרוב על ידי אם פנויה בשמו של ילדה הקטין כנגד מי שנטען להיות אביו לצורך קביעה כי מולידו הוא אכן אביו.

מאת: ענת אשבלדיני משפחה13/05/101250 צפיות
בעקרון, בית המשפט ירשיע נאשם בין אם הנאשם הודה שדברים שיוחסו לו בכתב האישום, ובין אם בית המשפט מצאו אשם לאחר הצגת הוכחות.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231576 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212062 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211918 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211565 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211244 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201788 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201517 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica