חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המילה שלה כנגד המילה שלך

מאת: ענת אשבלייעוץ משפטי13/05/20101244 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות מוגשות יותר ויותר תלונות על עבירות של אלימות במשפחה.כמה מתוכן הן תלונות לגיטימיות וכמה הן תלונות שקר? מה אפשר לעשות כשאתהמוצא שאתה מואשם בתקיפת משפחתך? קיימות נשים המגישות תלונות שווא נגד בניהזוג שלהן. חלק מהן, על מנת לצבור יתרון על פני הצד השני במסגרת סכסוכיגירושים.

הגשת תלונת סרק היא עברה על החוק, ובית המשפט רואה זאת בחומרה רבה.תלונה מסוג זה יכולה לפגוע בבן הזוג שהגיש את תלונת הסרק בהליך הגירושיםעצמו, שכן בית המשפט או בית הדין יפקפק באמינותו במהלך המשפט.

המשטרה פותחת נגד הבעל תיק פלילי בכל תלונה על כך שפגע בבני משפחתו.התיק ייסגר במקרה של זיכוי או חוסר הרשעה, אולם אם לא, הוא יהווה עדות נגדולאורך שנים רבות. בעיקרון, ניתן לבטל תלונה שהוגשה בגין אלימות במשפחה.יחד עם זאת, לא די לבקש מהמשטרה פשוט להפסיק את החקירה – מרגע הגשת התלונה,החקירה תופסק רק אם החוקר האחראי על החקירה וקצין אגף חקירות מרחבי יאשרואת הבקשה לסיום החקירה, מחוסר עניין לציבור. עד כאן הצד שלך. בנוסף, כדאילהבין מהם החוקים העומדים לצד נשים בהקשר זה על מנת ללהבין את מהלךהאירועים הצפוי כתוצאה מהגשת תלונה נגדך.

החוק למניעת אלימות במשפחה – כל מה שצריך לדעת
החוקלמניעת אלימות במשפחה הוא חוק חשוב בתחום, לאורו נבחנות תלונות על אלימותבתוך המשפחה. החוק אוסר על בני משפחה לנהוג באלימות אחד כלפי השני, ומאפשרלהגיש בקשה ולהרחיק את אחד הצדדים ממשפחתו כדי למנוע את מה שהוא מכנה"פעולות האלימות". המטרה הראשונה של החוק היא להעניק עזרה ראשונית לאחדמבני המשפחה על מנת להגן עליו פיזית מהאלימות שהוא טוען שננקטה נגדו. המטרהשנייה היא לסייע לאותו צד למנוע את הישנותה של האלימות במשפחה בטווחהארוך.

מההרחקה ועד המעצר
לצורך כך, החוק מעניק לבית המשפטסמכות להוציא "צו הגנה". זהו צו המרחיק אדם מביתו כדי לסייע בת זוגו,הטוענת כי הוא אלים כלפיה. בית המשפט יכול להוציא צו המגביל את בן המשפחהנגדו הוגשה התלונה או לעוצרו, החלטה המתקבלת לעיתים במעמד הצד המתלונן. ביתהמשפט יעשה זאת לאחר שישתכנע כי בסמוך להגשת הבקשה נהג אדם זה באלימותכלפי בן משפחתו או ביצע בו עבירת מין. המתלוננת צריכה להוכיח כי אלימות זואכן קרתה באמצעות הגשת מסמכים רפואיים המעידים על חבלה גופנית או מסמכים עלהגשת תלונות קודמות על איומים או על התעללות נפשית לאורך תקופה.

לאחר שבוע ימים ממעצרו של בן הזוג, מתקיים דיון בנושא בבית המשפט. על פירוב, במסגרת הדיון עלול הבעל להיות מורחק מדירתו עד לתקופה של שלושהחודשים במסגרת מתן צו ההגנה. יש לדעת כי במקרים מסוימים בית המשפט רשאילהאריך את התקופה עד לחצי שנה ובמקרים מיוחדים עד לשנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גישור בישראל || מגשרת בתל אביב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת אשבל

מאת: ענת אשבלגישור ובוררות22/12/101210 צפיות
תהליך הגישור קיים במקביל למערכת בתי המשפט מזה שנים מספר. זהו הליך אלטרנטיבי עבור פתרון בעיות ויישוב סכסוכים. בהליך הגישור, הצדדים היריבים אחראים להגיע בכוחות עצמם, בעזרתו ובתיווכו של המגשר לכך, לפתרון שמקובל על כולם.

מאת: ענת אשבלחוק ומשפט - כללי13/05/101179 צפיות
בעולם המודרני אנו נתקלים מדי יום בתביעות אבהות. תביעת אבהות מוגשת לרוב על ידי אם פנויה בשמו של ילדה הקטין כנגד מי שנטען להיות אביו לצורך קביעה כי מולידו הוא אכן אביו.

מאת: ענת אשבלחוק ומשפט - כללי13/05/101083 צפיות
היום אנו עדים ליותר ויותר תלונות בגין עבירות של אלימות במשפחה. כמה מתוכן הן תלונות אמיתיות וכמה תלונות סרק? מה אפשר לעשות כאשר אתה מוצא את עצמך מואשם בתקיפת משפחתך?

מאת: ענת אשבלדיני משפחה13/05/101250 צפיות
בעקרון, בית המשפט ירשיע נאשם בין אם הנאשם הודה שדברים שיוחסו לו בכתב האישום, ובין אם בית המשפט מצאו אשם לאחר הצגת הוכחות.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222371 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201143 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201220 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191263 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191333 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173520 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162058 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica