חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיסקוס בטבע

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד13/03/20092785 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שמו של ה"דיסקוס" נבחר עקב הדמיון שיש בצורתו של הדג לדיסק (בדומה לדיסקוס באולימפיאדה).

מקורם של הדיסקוסים הוא בנהר האמזונס שבצפון אמריקה. האמזונס הוא אחד מהנהרות הגדוליםוהמרשימים ביותר בעולם. אורכו של נהר זה הוא 6,448 קילומטר. קצב הספיקה של נהר זה הואהגדול בעולם, 219,000 מ"ק מים מתוקים לשנייה .נכון, תוך כמה שניות הוא ממלא את הכינרתופותר לנו את בעיית המים לשנים הקרובות!

מגוון הדגים בנהר זה הוא עצום. הדגה באמזונאס מהווה מקור פרנסה שופע לתושבים סביב הנהר.מלבד דיסקוסים, ניתן למצוא בנהר דגים ממשפחת המלאכיים, הפיראנות ושפמנונים. המוכריםמבין הדגים שהם שותפיו של הדיסקוס לנחל הם:

נאון קרדינל (Neon Cardinal) אלטומים (Altum) פיראנות (Serrasalminae)

נהר האמזונס מורכב ממאות נהרות קטנים. חלק מנהרות אלו פעיל בתקופות הגשומות בלבד.דגי הדיסקוס נמצאים בעיקר בנהרות הקטנים, בנהרות בעלי הזרימה החלשה ובאגמים קטנים שנוצריםעקב התקופה היבשה. עקב גודלו העצום של הנהר, תנאי המחיה בו שונים עד מאוד בין אזוראחד למשנהו. נתחום את התנאים בנהר לשלוש קטגוריות עיקריות:

  1. מים צלולים - מים אלו, כשמם כן הם, צלולים לחלוטין. הראות במים אלו היא עדכ-5 מטרים. במיםקיימות כמויות גדולות של פיטופלנקטון.
    הנהרות הידועים עם מים צלולים הם Rio Tapajos, Rio Xingu, Rio Tocatin ו- Rio Argueria.
    רמת החומציות במים היא 6.4-6.65. רמת הקשיות במים היא 1-0.3.
  2. מים לבנים - צבעם של מים אלו הוא חום-צהוב. הצבע נוצר עקב הכמות הגדולה שלהגיר הנמצא בתוכם.
    הנהרות העיקריים עם מים לבנים הינם: Rio Salimoes, Rio Madeira, Rio Amazonas וRio-Branco.
    רמת החומציות במים היא 6.2-7.2. רמת הקשיות במים היא קטנה מ-1.
  3. מים שחורים – צבעם של מים אלו הוא חום. הצבע נובע מהכמות הגדולה של מרכיביםביוטים (בעיקר צמחים) הנמצאים בתהליכי פירוק.
    הנהרות העיקריים עם מים שחורים הם: Rio Negro, Rio Abacaxis, Trombetas, ו-Nhamunda.
    רמת החומציות במים היא 3.5-5. רמת הקשיות במים היא 0.

הדיסקוסים נצפו לראשונה בשנת 1840 ע"י ד"ר אקל באחד מפלגיו של נהר ריו נגרו שמתחברלאמזונס. הזן הראשון של הדיסקוסים שהתגלה על-ידיו היה זן האקל (שנקרא על שמו של ד"ראקל). בשנת 1921 בהמבורג (מערב גרמניה), הוצג הדיסקוס לראשונה כדג נוי בתערוכה.

בטבע, ישנם 4 זני דיסקוסים שונים. זנים אלו הם האבות של כל וריאציות הדיסקוסים המתורבתיםאותם אנו מכירים היום:

  • דיסקוס חום ( Symphysodon Aequifasciatus Axelrodi): צבע הבסיס הינו חום. לעיתים,על צבע הבסיס יושבת שכבה נוספת בצבע מיטאלי. שכבה זו נמצאת בעיקר באיזור הראש והסנפירים.זן זה חיי בחומציות מים של 6.2-6.5 ובטמפרטורה של 25-28 מעלות צלזיוס.
  • דיסקוס כחול (Symphysodon Aequifasciatus Haraldi): בדומה לדיסקוס החום, לזןזה שכבת בסיס חומה ושכבת כיסוי בצבע מטאלי. השונה הוא שהצבע המטאלי מכסה את רוב גופושל הדיסקוס. זן זה חיי בחומציות מים של 6-7 ובטמפרטורה של 30 מעלות צלזיוס.
  • דיסקוס ירוק (Aequifasciatus Symphysodon Aequifasciatus): שכבת הבסיס של זןזה היא חומה-אדמדמה. שכבת המשנה היינה בעלת צבעים מטאלים (כחול-ירוק), אך, בשונה מהדיסקוסהכחול, שכבה זו מכסה שטח גדול יותר מהשכבה התחתונה. בשכבת המשנה ישנם "פסים שקופים"המאפשרים לנו להציץ אל שכבת הבסיס. זן זה חיי בחומציות מים של 5-7 ובטמפרטורה של 31-28מעלות צלזיוס.
  • דיסקוס האקל (Symphysodon Discus): שכבת הבסיס של זן זה היא בצבע חום בהיר.על שכבת הבסיס מונחת שכבה נוספת בצבע בהיר. המזהה הבולט ביותר של זן זה היינו הפס השחורבאמצע הגוף. פס זה הוא העבה ביותר בין תשע הפסיםעדל גופו של הדג. בנוסף, פס זה תמידנראה בולט. זן זה חיי בחומציות מים של 4.3-6 ובטמפרטורה של 26-30 מעלות צלזיוס.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דיסקוס הגליל מתמחה בתחומים:

  • כל הציוד עבור ה אקווריום.
  • הקמה ואחזקת בריכות נוי.
  • גידול וריבוי דגי דיסקוס ודגי נוי.
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיסקוס הגליל

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד07/05/101602 צפיות
גידול דגי נוי הוא הוא תחביב עתיק יומין אשר מתקיים בחיינו כבר אלפי שנים. עוד בתקופת המיצרים, ידוע כי בני האדם גידלו דגי מאכל בצורה מלאכותית. יש הטוענים כי התחביב של גידול דגי נוי הוא התחביב הגדול בעולם.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/091551 צפיות
האקווריום הינו מערכת המאגדת בתוכה מספר רב של תהליכים. התוצר של מערכת זו הינו צורתו הוויזואלית של האקווריום. במידה שהאקווריום פועל כהלכה, הוא יהיה מרהיב ביופיו. במידה שיהיו בעיות וכשלים בפעולתו של האקווריום, הדבר ישליך על כל דיירי האקווריום (לרבות הדגים והצמחים).

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/091761 צפיות
האקווריום הינו מערכת המאגדת בתוכה מספר רב של תהליכים. התוצר של מערכת זו הינו צורתו הוויזואלית של האקווריום. במידה שהאקווריום פועל כהלכה, הוא יהיה מרהיב ביופיו. במידה שיהיו בעיות וכשלים בפעולתו של האקווריום, הדבר ישליך על כל דיירי האקווריום (לרבות הדגים והצמחים).

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/091821 צפיות
האקווריום הינו מערכת המאגדת בתוכה מספר רב של תהליכים. התוצר של מערכת זו הינו צורתו הוויזואלית של האקווריום. במידה שהאקווריום פועל כהלכה, הוא יהיה מרהיב ביופיו. במידה שיהיו בעיות וכשלים בפעולתו של האקווריום, הדבר ישליך על כל דיירי האקווריום (לרבות הדגים והצמחים).

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד13/03/091751 צפיות
הדיסקוס, בדומה לכל בעלי-החיים, דורש תנאי מחייה מתאימים לשם שגשוג. על מנת לגדל דגי דיסקוס, יש לשמור על מספר כללים בסיסיים אשר יחסכו מכם טירחה והוצאות בהמשך.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד23/01/091671 צפיות
על מנת לשמור על ניקיון ובריאות הבריכה, יש לדאוג למספר כללים מנחים אשר יעניקו לבריכה יציבות לאורך זמן. תכנון מערכת זו דנחשב לפשוט במידה ושומרים על מספר כללים.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד23/01/092177 צפיות
תכנון נכון של בריכת הנוי, משדרג פלאות את מראה גינתכם ומעניק לה מראה קסום. עם זאת, תהליך הקמת הבריכה, יכול להיות קשה ומורכב כאשר לא מקדישים תשומת לב למספר הנחיות. תכנון נכון של בריכת הנוי, יחסוך לכם משאבים בהמשך הדרך.
מאמר זה נותן עצות בשלב התיכנון.


מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810514 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175307 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176196 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/162020 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163215 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167811 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167938 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica