חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקמת אקווריום למתחילים- פרק א'

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/20091550 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גודל המיכל

גודל המיכל יקבע בהתחשב בתקציב ובהתאם למקום בו עתידים להציבו. כיום, ניתן להתאים אקווריוםכמעט לכל מקום. האקווריומים הינם במגוון צורות וגדלים.

טעות נפוצה בקרב מגדלי דגי נוי מתחילים היא להתחיל עם אקווריום קטן על-מנת להקטין אתהסיכוי לטעויות. ההיפך הוא הנכון. ככל שהאקווריום יהיה גדול יותר, כך הוא יהיה יותר"סלחן" כלפי טעויות.

לרוב, אקווריומים סטנדרטיים המיוצרים בפסי-יצור תעשייתיים יהיו זולים יותר מאשר אקווריומיםהנבנים בהתאמה אישית בהתאם למידות ספציפיות.

כמו כן, עלינו להתאים את צורת המיכל לפי ייעודו של האקווריום. לדוגמא, אקווריום צמחיהיעדיף גובה מיכל יחסית נמוך (50 ס"מ גובה). הסיבה לכך היא שככל שהמיכל יהיה גבוה יותר,כך התאורה תתקשה להגיע לחלקיו הנמוכים של האקווריום. מומלץ להתייעץ עימנו בנושא התאמת סוג המיכל לייעודו.


מיקום האקווריום

בטרם נבחר את האקווריום שברצוננו לקנות, נבחר את המיקום בו נרצה למקם אותו. זכרו ,כאשרהאקווריום מלא בלתי אפשרי ולא בטיחותי להזיז אותו אפילו סנטימטרים בודדים. את מיקומושל האקווריום יש לבחור בקפדנות. הכלל החשוב ביותר הוא למנוע קרינה ישירה של שמש עלהאקווריום, הגורמת להתפתחות אצות בקצב מואץ ולצביעת המים בירוק. רצוי להעמיד את האקווריוםבמקום אשר התאורה היחידה שתאיר אותו תהיה תאורה מלאכותית מתאימה הניתנת לוויסות.

כלל חשוב נוסף הוא להתרחק ממוקדים הפולטים כמויות גדולות של חום כגון -תנור. הסיבותאשר בגללן נרצה להרחיק את האקווריום ממוקד חום הן:

  1. חימום קיצוני של הזכוכית (ולעיתים קרובות קירורה לאחר מכן) עלול לגרום לסדיקת הזכוכיתופגיעה בסליקון המחבר את הזכוכיות יחד.
  2. שינויי טמפרטורה קיצונים באקווריום (כלפי מעלה או מטה) גורמים לבעה"ח להיכנס לעקה (Stress)דבר אשר עלול לסכן את חייהם.

עקב משקלו הרב של האקווריום יש להשקיע חשיבה בבחירת המעמד (Stand) עליו הוא ימוקם.את המעמד ניתן להשיג עשוי משני חומרים שונים: ברזל ועץ.

בטרם נניח את האקווריום על המעמד, נניח על המעמד קלקר בעובי של ס"מ אחד לפחות.


כיסוי האקווריום

מלבד האפקט הוויזואלי שיש למכסה על מראה האקווריום, למכסה יש עוד מספר יתרונות חשובים:

  • מניעת כניסתם של אבק ולכלוך לאקווריום.
  • מניעת התאיידות מהירה של המים, בעיקר בחורף כאשר המים מחוממים.
  • לאפשר הצבת תאורה בצורה נוחה ומבלי לסנוור את הצופה באקווריום.

רוב סוגי המכסים הקיימים כיום הינם נוחים לשימוש ומקלים עלינו את החיים בשונה מבעבר.כיום, כל המכסים מגיעים עם פתחים מאחור המאפשרים העברת הצנרת וחוטי החשמל אל מחוץ לתחומיהאקווריום. בנוסף, קיימים דגמים של מכסים (בעיקר אילו היעודיים לאקווריומים מעוגליפינות) אשר מכילים פילטר מובנה בשטח במכסה ומספר שקעי חשמל המאפשרים לנו לצמצם את מספרהחוטים היוצאים מהאקווריום.

באקווריומים בעלי תאורה חזקה, מומלץ לתכנן את המכסה כך שתהיה אפשרות להתקין מערכת אוורוראשר תוכל לקרר את האקווריום בתקופות בהם הטמפרטורה עולה מעבר לרצוי. אוורור מסוג זהיכול להתבצע ע"י התקנת מאווררים אשר יורידו את טמפרטורת האוויר במכסה. כך תרד גם טמפרטורתהמים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דיסקוס הגליל מתמחה בתחומים:

  • כל הציוד עבור ה אקווריום.
  • הקמה ואחזקת בריכות נוי.
  • גידול וריבוי דגי דיסקוס ודגי נוי.
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיסקוס הגליל

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד07/05/101602 צפיות
גידול דגי נוי הוא הוא תחביב עתיק יומין אשר מתקיים בחיינו כבר אלפי שנים. עוד בתקופת המיצרים, ידוע כי בני האדם גידלו דגי מאכל בצורה מלאכותית. יש הטוענים כי התחביב של גידול דגי נוי הוא התחביב הגדול בעולם.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/091761 צפיות
האקווריום הינו מערכת המאגדת בתוכה מספר רב של תהליכים. התוצר של מערכת זו הינו צורתו הוויזואלית של האקווריום. במידה שהאקווריום פועל כהלכה, הוא יהיה מרהיב ביופיו. במידה שיהיו בעיות וכשלים בפעולתו של האקווריום, הדבר ישליך על כל דיירי האקווריום (לרבות הדגים והצמחים).

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/091820 צפיות
האקווריום הינו מערכת המאגדת בתוכה מספר רב של תהליכים. התוצר של מערכת זו הינו צורתו הוויזואלית של האקווריום. במידה שהאקווריום פועל כהלכה, הוא יהיה מרהיב ביופיו. במידה שיהיו בעיות וכשלים בפעולתו של האקווריום, הדבר ישליך על כל דיירי האקווריום (לרבות הדגים והצמחים).

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד13/03/092784 צפיות
כיום, רוב דגי הדיסקוס היינם זנים מבוייתים. כל זני הדיסקוס אותם אנו מכירים היום, היינם תוצאה של 4 זנים הנמצאים בטבע בנהר האמזונס. מאמר זה מסביר על הסביבה בה חיים האבות של הדיסקוסים.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד13/03/091750 צפיות
הדיסקוס, בדומה לכל בעלי-החיים, דורש תנאי מחייה מתאימים לשם שגשוג. על מנת לגדל דגי דיסקוס, יש לשמור על מספר כללים בסיסיים אשר יחסכו מכם טירחה והוצאות בהמשך.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד23/01/091670 צפיות
על מנת לשמור על ניקיון ובריאות הבריכה, יש לדאוג למספר כללים מנחים אשר יעניקו לבריכה יציבות לאורך זמן. תכנון מערכת זו דנחשב לפשוט במידה ושומרים על מספר כללים.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד23/01/092177 צפיות
תכנון נכון של בריכת הנוי, משדרג פלאות את מראה גינתכם ומעניק לה מראה קסום. עם זאת, תהליך הקמת הבריכה, יכול להיות קשה ומורכב כאשר לא מקדישים תשומת לב למספר הנחיות. תכנון נכון של בריכת הנוי, יחסוך לכם משאבים בהמשך הדרך.
מאמר זה נותן עצות בשלב התיכנון.


מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810514 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175307 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176195 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/162020 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163215 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167811 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167938 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica