חפש מאמרים:
שלום אורח
21.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקמת אקווריום למתחילים- פרק ג'

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/20091820 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תאורה האקווריום

כאמור, תאורה מלאכותית עדיפה כיוון שהיא ניתנת לשליטה וויסות. הרצון לתאורת אקווריום נובע משני צרכים:

  1. בפן הוויזואלי- אקווריום מואר הוא יפה יותר. התאורה מדגישה את דגי נוי ושאר האלמנטים הנמצאיםבאקווריום.
  2. עבור הצמחים- צמחי האקווריום, בדומה לכל הצמחים בכדור-הארץ צורכים אור על מנת לבצעאת תהליך הפוטוסינתזה. תהליך הפוטוסינתזה (בעברית- הטמעה) הינו תהליך אשר במהלכו מייצרהצמח אנרגיה המסייעת להתפתחותו. תהליך הפוטוסינתזה מתרחש רק כאשר האקווריום מואר.

בעבר נהגו להפעיל באקווריומים מנורות בעלות חוט להט. עד מהרה הבינו שמנורות בעלות חוטלהט אינן מתאימות לגידול צמחיה כיוון שכמות קרני האינפרא-סגול הנפלטות ממנורה נמוכהמדי ולא עונה על צרכי הצמחים.

כיום, ישנם שני סוגי מנורות המקובלות בשוק: T5, T8. מנורות ה-T8 הינם הדור הישן יותרשל המנורות. לרוב נשתמש במנורות אילו באקווריומים ללא צמחיה בכלל או בעלי צמחיה עמידה.כאשר נרצה להקים אקווריום בעל צמחיה עדינה יותר, נשתמש בתאורה מסוג T5. תאורת ה-T5תספק כ-30 אחוז יותר אור מאשר תאורת ה-T8. ולמרות זו, נורת ה-T5 צורכת 30 אחוז פחותחשמל בהשוואה לנורת ה-T8.

לאחר בחירת סוג התאורה (T5, T8), נבחר את אורכה. ככל שעוצמת הנורה תגדל, כך יארך אורכה.תמיד נשאף להכניס את הנורה הארוכה ביותר המתאימה לאקווריום.

טבלאת נורות T8:

עוצמת המנורה (Watt)אורך (ס"מ)

14 36.1

1543.74

2058.98

2574.22

3089.46

40104.7

40119.94


טבלאת נורות T5:

עוצמת המנורה (Watt)אורך (ס"מ)

2454.9

3984.9

54114.9

טיפ: את התאורה באקווריום מומלץ להפעיל 6-11 שעות. פחות יגרום לחוסר אור לצמחים. יותר יגרוםלהתפתחות מואצת של אצות.


שתילת הצמחים

ראשית, עלינו לבחור את סוגי הצמחים שברצוננו לשתול. בחירת סוג הצמחים הרצוי תושפע מהתנאיםאצלנו באקווריום ומהשאלה "האם הצמחים יפים בעינינו?". כל אקווריום מורכב בצורה שונהמבחינת המים ולכן, צמחים עדינים יותר יהיו בררניים יותר.

לדוגמא, ישנם אקווריומים בעלי תאורה חלשה. לאקווריומים אלה נבחר צמחים עמידים שיצליחולהתפתח גם בתנאי סביבה לא אופטימאליים.

אחרי שהחלטנו על סוג הצמחים, יש לבחור את הצמחים צעירים בעלי צבע בריא וחזק. טרם הכנסתםלאקווריום יש לשטוף היטב את הצמחים תחת מים ולהסיר עלים נבולים. שטיפת הצמחים נועדהעל-מנת להסיר את החלזונות ואת ביצי החלזונות.

טיפ: כאשר יש חשש להימצאות חלזונות, ביצי חלזונות וגורמי מחלה על הצמחים, ניתן להשרות אתהצמחים בתמיסת חיטוי. יש לקחת קערה ולמלאה במים. להוסיף לקערה גרגירי קאלי עד לקבלתצבע ורוד בהיר. את הצמחים יש להשרות בתמיסה זו עד כ-10 דקות. לאחר מכן יש לשטוף אתהצמחים משאריות תמיסת החיטוי.

את הצמחים יש לשתול באקווריום המלא 2/3 מים כדי למנוע שבירה ומעיכה.

טרם שתילת הצמחים יש לעשות הבחנה בין צמחים שורש לצמחי גבעול:

  • את צמחי הגבעול יש לנעוץ בקרקעית כך שהמפרק התחתון יהיה נעוץ בעומק של 2 ס"מ בקרקעית.
  • את צמחי השורש יש לנעוץ את הצמח במרחק 2 ס"מ מהמקום המיועד ובעזרת האצבע לדחוף אותולתוך המצע כך ששורשיו יהיו מאונכים למצע.

טיפ: לפני התחלת השתילה באקווריום מומלץ לשרטט מפת שתילה. מפת השתילה צריכה להתחשב בצרכיהצמחים (צמחים ש"אוהבים" תאורה חזקה ישתלו קרוב למנורה וכדומה) ובמבנה הצמח (צמחיםעדינים לא ישתלו בקרבת משאבה- זרמים חזקים ישברו את הצמח). כמו כן מוטב לשתול צמחים גבוהים בחלקו האחורי של האקווריום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דיסקוס הגליל מתמחה בתחומים:

  • כל הציוד עבור ה אקווריום.
  • הקמה ואחזקת בריכות נוי.
  • גידול וריבוי דגי דיסקוס ודגי נוי.
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיסקוס הגליל

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד07/05/101602 צפיות
גידול דגי נוי הוא הוא תחביב עתיק יומין אשר מתקיים בחיינו כבר אלפי שנים. עוד בתקופת המיצרים, ידוע כי בני האדם גידלו דגי מאכל בצורה מלאכותית. יש הטוענים כי התחביב של גידול דגי נוי הוא התחביב הגדול בעולם.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/091551 צפיות
האקווריום הינו מערכת המאגדת בתוכה מספר רב של תהליכים. התוצר של מערכת זו הינו צורתו הוויזואלית של האקווריום. במידה שהאקווריום פועל כהלכה, הוא יהיה מרהיב ביופיו. במידה שיהיו בעיות וכשלים בפעולתו של האקווריום, הדבר ישליך על כל דיירי האקווריום (לרבות הדגים והצמחים).

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד29/04/091761 צפיות
האקווריום הינו מערכת המאגדת בתוכה מספר רב של תהליכים. התוצר של מערכת זו הינו צורתו הוויזואלית של האקווריום. במידה שהאקווריום פועל כהלכה, הוא יהיה מרהיב ביופיו. במידה שיהיו בעיות וכשלים בפעולתו של האקווריום, הדבר ישליך על כל דיירי האקווריום (לרבות הדגים והצמחים).

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד13/03/092784 צפיות
כיום, רוב דגי הדיסקוס היינם זנים מבוייתים. כל זני הדיסקוס אותם אנו מכירים היום, היינם תוצאה של 4 זנים הנמצאים בטבע בנהר האמזונס. מאמר זה מסביר על הסביבה בה חיים האבות של הדיסקוסים.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד13/03/091751 צפיות
הדיסקוס, בדומה לכל בעלי-החיים, דורש תנאי מחייה מתאימים לשם שגשוג. על מנת לגדל דגי דיסקוס, יש לשמור על מספר כללים בסיסיים אשר יחסכו מכם טירחה והוצאות בהמשך.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד23/01/091670 צפיות
על מנת לשמור על ניקיון ובריאות הבריכה, יש לדאוג למספר כללים מנחים אשר יעניקו לבריכה יציבות לאורך זמן. תכנון מערכת זו דנחשב לפשוט במידה ושומרים על מספר כללים.

מאת: דיסקוס הגלילחיות מחמד23/01/092177 צפיות
תכנון נכון של בריכת הנוי, משדרג פלאות את מראה גינתכם ומעניק לה מראה קסום. עם זאת, תהליך הקמת הבריכה, יכול להיות קשה ומורכב כאשר לא מקדישים תשומת לב למספר הנחיות. תכנון נכון של בריכת הנוי, יחסוך לכם משאבים בהמשך הדרך.
מאמר זה נותן עצות בשלב התיכנון.


מאמרים נוספים בנושא חיות מחמד

מאת: דודישחיות מחמד29/03/1810514 צפיות
הגידול במספר בתי האב בהם יש חיות מחמד (כלב או חתול) הוביל להתפתחות מטורפת בענף המזון לחיות. היום כשאתם נכנסים לחנות יש כמות רבה של מותגים על המדפים וכל כך קשה לבחור.

מאת: דודישחיות מחמד19/09/175307 צפיות
יש לא מעט דברים שיש להיערך אליהם כשמחליטים לצרף למשפחה חבר חדש בדמות כלבלב. כלומר, כל חיית מחמד דורשת היערכות מסוימת, אבל אני חושב שיסכימו איתי רוב האנשים, שכלב בבית דורש קצת יותר הערכות ונכונות והשקעה

מאת: דודישחיות מחמד07/05/176195 צפיות
הכלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם, הוא גם אוכל השאריות שהאדם מגניב לו מתחת לשולחן הטוב בעולם. ואוכל דברים שנפלו על הרצפה במטבח הטוב בעולם.

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד03/11/162020 צפיות
על גידול תוכי קוקטייל כחיית מחמד

מאת: נטלי הרוש חיות מחמד01/08/163215 צפיות
תופעת נטישת חיות המחמד גדלה עם הזמן מזמינים אתכם לקרוא קצת מה עובר עליה שם בחוץ...אחרי שהתרגלה לתנאי בית חום ואהבה..

מאת: דודישחיות מחמד22/03/167811 צפיות
אנחנו אוהבים את הכלב שלנו כמו ילד. אנחנו משחקים אתו, מפנקים אותו, מדברים אליו, מתכרבלים אתו ורוצים את הטוב ביותר בשבילו

מאת: דודישחיות מחמד14/03/167938 צפיות
אימצתם גור? איזה כיף! תתחדשו בחבר החדש והכי טוב שיהיה לכם! בטח חשוב לכם שהוא יתפתח ויגדל בצורה הבריאה והנכונה ביותר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica