חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד רפלקסולוגיה יכולה לסייע בטיפול בבעיות פוריות

מאת: איריס גומספוריות26/05/20101269 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אי פוריות היא מצב בו נתקלים 10-15 אחוזים מהזוגות בגילאי הפוריות. אי פוריות מוגדרת כחוסר הצלחה להיכנס להריון לאחר שנה של קיום יחסי מין לא מוגנים.

הרפלקסולוגיה היא שיטת ריפוי טבעית שעוזרת לגוף להגיע לאיזון ולבריאות. ביכולתה של השיטה הרפלקסולוגית לסייע בפיתרון של בעיות הפוריות באמצעות שיפור כללי במצב הבריאותי, מה שמאפשר איזון של רמות המתח וההורמונים ותמיכה במערכות הרבייה והעצבים. הטיפולים הרפלקסולוגיים מספקים לגוף הזדמנות להרפות ממתחים וממלאים אותו באנרגיה. ישנה חשיבות רבה להורדת רמות המתח כדי לאפשר קליטת הריון.

מומלץ להסתייע בטיפולים רפלקסולוגיים כהכנה להריון במשך שלושה חודשים לפחות.

הטיפולים יתמכו בנשים במהלך נסיונות ההתעברות, אם באופן טבעי ואם באמצעות הזרעות והפריה חוץ גופית.

הטיפול באישה:

הטיפול מותאם לכל שלב במחזור הווסת ותומך בו: בזמן הווסת, בין הווסת לביוץ ובזמן הביוץ ואחריו. בזמן הווסת, הטיפול מכוון לניקוי ושחרור הגוף מתוצרי ההכנה להריון שלא התממש. בזמן שבין הווסת לביוץ הביציות מבשילות ורירית הרחם מתעבה. לכן הטיפול יעודד את ההתעבות והקליטה. הטיפול בזמן הביוץ ואחריו יכוון להרגעה והורדת מתחים, בדומה לטיפול באישה בזמן ההריון. במקרה שבו אין ביוץ או שהמחזור אינו סדיר, הטיפול יעודד את הופעת הביוץ והווסת.

אישה שנמצאת בתהליך של טיפולי פוריות תוכל להיעזר ברפלקסולוגיה כדי להפחית תופעות לוואי מההורמונים הנלקחים וכדי להעלות את סיכויי קליטת ההריון. הטיפולים יעודדו התעבות של רירית הרחם, יתמכו בהתפתחות הביציות ויתרמו לתחושת הרוגע שנחוצה לכניסה להריון.

בזמן תהליך זה מומלץ להיתמך על ידי הרפלקסולוגיה פעם בשבוע. אולם לאחר שאיבת ביציות, הזרעות והחזרת עוברים כדאי לקבל טיפול עוד באותו היום או במועד קרוב ככל האפשר.

לאחר שאיבת ביציות, הטיפול יקל על הנפיחות והכאבים שעלולים להופיע ויכין את הגוף להחזרת העוברים. קבלת טיפול לאחר הזרעות והחזרת עוברים יסייע לאשה להגיע למצב רגוע ושלו ככל האפשר במטרה להגדיל את סיכויי קליטת ההריון.

הטיפול בגבר: 

הטיפול הרפלקסולוגי יכול לעזור לגבר במקרה שנמצאת בעיה בזרע וגם במקרה שהסיבה לאי פוריות בקרב בני הזוג אינה ידועה. הטיפול יוריד מתחים, ישפר את איכות הזרע ויגדיל את כמותו. חשוב לקבל טיפולי רפלקסולוגיה במשך שלושה חודשים כהכנה להתעברות.

גורמי סיכון לבעיות פוריות בנשים וגברים:

  • תזונה: תזונה דלה בוויטמינים, מינרלים ורכיבי מזון חיוניים משפיעה באופן שלילי על הפוריות. תזונה מאוזנת ונכונה מחזקת את הגוף ואת מערכת הרבייה בפרט, ומסייעת לקליטת ההריון ושמירתו.
  • גיל: קיים קשר הדוק בין גיל האישה לבין סיכוייה להיתקל בבעיות פוריות.  הגורם המשמעותי ביותר הוא גיל הביציות. גם בקרב גברים הגיל משפיע על הפוריות, אך במידה פחותה מהשפעתו בקרב נשים.
  • משקל קיצוני ופעילות גופנית מוגזמת: משקל קיצוני – עודף או חוסר – יתבטא בשינוי ברמות האסטרוגן שיפגע במחזור הווסת. בקבוצת הסיכון הזאת נכללות נשים הסובלות מהפרעות אכילה (אנורקסיה או בולימיה), נשים שעושות דיאטה דלת קלוריות באופן קיצוני ונשים שאוכלות תפריט צמחוני קיצוני. אצל גברים משקל עודף קשור לא פעם להפחתה באיכות הזרע.

ספורטאיות מקצועיות ונשים שעוסקות בפעילות גופנית מאומצת נמצאות בסיכון גבוה לבעיות פוריות ולהפלות בשליש הראשון להריון. אצל גברים פעילות גופנית מאומצת קשורה לספירת זרע נמוכה. 

  • אורח חיים:

עישון – נשים המעשנות חפיסה אחת או יותר של סיגריות מדי יום והחלו לעשן לפני גיל 18 נמצאות בסיכון גבוה יותר לבעיות פוריות.

קפאין – צריכה מופרזת של קפאין עלולה לגרום לבעיות פוריות.

אלכוהול – נמצא כי אפילו צריכה מתונה של אלכוהול עלולה להפריע לנסיונות הכניסה להריון. בנוסף, לאלכוהול יש השפעות שליליות על העובר.

שטיפת הנרתיק באופן קבוע – שטיפת הנרתיק מגדילה סיכון להתפתחות מחלות זיהומיות ואת הסיכון להריון מחוץ לרחם.

אופי התנהגות מינית – ריבוי בני זוג או אי שימוש בקונדום עלול להעלות את הסיכון למחלות זיהומיות וכתוצאה מכך לבעיות פוריות.

  • סיכונים מקצועיים וסביבתיים: חשיפה לרמות גבוהות של כימיקלים, טמפרטורות גבוהות וחומרים רעילים עלולים להשפיע לרעה על הפוריות.
  • מצבים נפשיים ורגשיים:

מתח מתמיד –  כאשר נתקלים בבעיות פוריות, רמת המתח עולה, והפוריות עצמה מושפעת ממתח נפשי. בזמן מתח מופרשים בגוף הורמוני סטרס ואלו משפיעים על תפקוד מערכת הרבייה.

דיכאון – מצב נפוץ מאוד אצל נשים שמנסות להתעבר ולא מצליחות לאורך תקופה מסוימת. עלולה להיות לו השפעה ישירה ושלילית על האיזון ההורמונלי.

זוגות שמצויים בתהליך של הכנה להריון יכולים להיעזר בטיפולים רפלקסולוגיים במקביל לבירורים וטיפולים קונבנציונליים. הרפלקסולוגיה מספקת תמיכה נפשית וגופנית, מאפשרת מרחב של רגיעה ועשויה לשפר את סיכויי קליטת ההריון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איריס גומס -

נטורופתית ורפלקסולוגית

התמחות בנשים

www.irisgomes.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איריס גומס

מאת: איריס גומסהריון ולידה08/09/09986 צפיות
יתרונות הרפלקסולוגיה במהלך הריון, בזמן לידה ובתקופת משכב הלידה

מאמרים נוספים בנושא פוריות

מאת: ג.ט קראוןפוריות23/09/132991 צפיות
השפעת התזונה על כניסה להיריון . למרות היותנו סובלים מעודף משקל . הגוף פשוט לא יאפשר קליטה להתרחש או המשך היריון אם אין לו את היסודת,, הבסיסי שהוא צריך כדי לקיים את ההריון. נשים רבות פונות לדיאטת סיבים דלת שומן, אמנם הדיאטה תורמת לבריאות ולירידת משקל. ירידה במשקל הוכחה כמגדילה את הפריון, אך ירידה במשקל , אבל בדרך הנ"ל היא רק לעתים נדירות יעילה להגדלת פוריות משום שהיא שוללת מהגוף החלבונים והשומנים הנחוצים לייצור הורמונים הדרושים

מאת: ג.ט קראוןפוריות21/09/131977 צפיות
אי פוריות היא בעיה עולה וגוברת בחברה של היום. כמשהי שחוותה את העניין מקרוב ,אני בחרתי להציג נתונים שיכולים לעודד כל אחת בעולם,שחושבת שהיא לבד במאבק של השגת היריון תקין.. ניסיתי למצוא מידע מדויק בגוגל על כמה הון מושקע לשנה על טיפולי פוריות , ואני כל הזמן מקבלת תוצאות עבור דרכים כדי לממן את טיפולי פוריות . החלק העצוב ביותר הוא כי במקרים רבים , הגוף יכול להפוך להיות בעל פוריות תקינה אם ינתנו לו המשאבים הנכונים . פוריות , כמו כל מחלה , היא פשוט סימן לכך שמשהו לא בסדר בגוף וחייב להיות מטופל. מני

מאת: מיכל פוניפוריות10/07/132116 צפיות
אחרי ארבע שנים של טיפולים הבינה מיכל ש"אני לא יכולה לחכות עוד ש'יעשו עלי' – לא טיפולים, לא ניסיונות, לא הזרעות". היא החליטה להיות אקטיבית והחלה לתרגל את שיטת אביבה. כעבור חמישה חודשים נכנסה להריון

מאת: גולאסופוריות18/06/131836 צפיות
גבר עובר בדיקת זרע. על הגבר למסור זרע לאחר הפרשתו באופן מבוקר. בדיקת זרע כוללת בדיקת איכותו מכמה היבטים: ספירת זרע, צפיפות הזרע בנוזל, המורפולוגיה שלו, והתנועתיות שלו.

מאת: מיכל פוניפוריות21/03/132393 צפיות
למה רק אני לא מצליחה? למה כולן מסביב מצליחות להיכנס להריון בשנייה ורק אני מחכה ומחכה?" למה כולן תוקעות ג'אנק פוד בלי הכרה ורק לי אומרים לאכול נכון? למה כל העצבניות, הנוירוטיות, הוורקוהוליות כבר מזמן בהריון שני ושלישי, ורק לי אומרים, 'כשתירגעי, תצליחי..'?

מאת: אליס פ.סטפןפוריות26/02/132295 צפיות
איך מוגדר אי פוריות,מה זה אי פוריות? מה זה בדיוק בעיות פוריות? הבעיות בכניסה להריון או הבאת ילד, או עם הגעה לסוף הריון הפורה , נופלות תחת ההגדרה של אי פוריות. אי פוריות היא אי היכולת של פרט להיות בהריון, במקרה של נקבות, או אי היכולת לגרום להריון, במקרה של הזכרים. חוסר היכולת של אדם לשאת את הריון לטווח המלא שלו הוא גם זכה לכינוי פוריות. איך תזהה בעיות פוריות? מה הם סימנים לבעיות פוריות?

מאת: פונדקאות המרכז להורותפוריות28/01/139366 צפיות
בשנים האחרונות נפתחו מספר מרכזים המציעים פונדקאות בישראל ובחו"ל. ההיצע מצד אחד מעודד כי יש לגיטימציה רחבה לנושא הפונדקאות אבל מצד שני יש קושי לקבל החלטה איך לעבור את תהליך הפונדקאות בארץ או בחו"ל ? ודרך איזה מרכז ? אנו ננסה לתת לכם טיפים כדי לארגן את ההיצע הרחב לבסיס שממנו תוכלו לבחור את הבחירה הנכונה עבורכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica