חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פענוח ציורי מבוגרים-זיהוי נטיות לאלימות וטראומות

אין ספור כלים ופרמטרים קיימים כיום בעולמינו לזיהוי ואבחון פרופיל אישיותי של אדם זה או אחר.ישנם כלים בתחום הפסיכולוגי, ישנם בשטח המדע הפסיכיאטרי.ישנם בתחום הרוחני על שלל המטפלים בשטח התקשור, הריפוי ההוליסטי וכו'. אולם ישנו כלי חשוב אשר נשמט מעינינו לא מעט ואשר יכול להביא תוצאות מירביות והוא כלי האבחון בעקבות ציורים ופיענוח משמעותם.זהו כלי אשר באמצעות הציורים מאפשר להבין ולפענח בעיות עומק ושאלות עומק בכל הקשור ליחסים בין אישיים,התרחשויות ואירועי עבר, פוסט טראומות וכו'.כלי האבחון בעקבות ציורים ופענוח משמעותם הופך יותר ויותר וצובר תאוצה כאחת הדרכים המתקדמות הקיימות לזיהוי מצוקות ובעיות הן בשטח הנפשי והן בשטח הפיזי.

 פענוח ציורים בקרב מבוגרים-זיהוי בעיות

לא מעט אנשים בעולמינו חווים אלימות ,התעללות בתוך המשפחה. לא מעט אנשים הולכים בקירבינו עם טראומות וסודות אשר שמורים עימם. ישנם אנשים אשר חוו אונס או הטרדה מינית. ישנם אנשים אשר נוצלו וחוו חוויות טראומטיות לא מעטות בתחום הרגשי. בעיות לא מעטות ,תחושות וחוויות אשר חוו אנשים יכולים להיחשף באמצעות ציורים, הן על פי כתב היד, הן על הצבעים ,הן על פי גודל הסימנים,הצורות, הדמויות ,הגדלים. ניתן להעיז ואף לומר כי לו היתה התייחסות מספקת עשור ושני עשורים קודם לכלי אבחוני חשוב ויקר מפז זה, בעיות רבות היו ניתנות לזיהוי ולאבחון באופן מוקדם יותר. שני המחקרים הבאים המובאים שלפנינו רק ממחישים על בעיות מסוג זה בקרב מבוגרים ועל השימוש באמצעות ציורים ככלי לאבחונם.

פענוח ציורים בקרב מבוגרים לזיהוי נטיות אלימות

 נושא ציורי מבוגרים ופענוחם בקרב גברים מסוג זה, עד כמה שישמע מפתיע יכול להוות גורם מרכזי בזיהוי ואיתור בעיות אלימות ואף במניעתן.אם ניקח ונמיין כמה קבוצות גברים קבוצה ראשונה, של גברים מכים ומתעללים הקבוצה השניה של גברים שאינם אלימים יהיה ניתן לראות שינויים באמצעות מבחן הציור.ההבדלים בקרב גברים מכים או מתעללים לבין גברים  שאינם אלימים כלל , את השינויים ניתן לראות ע"י ציורי דמויות למשל, בציור דמות אדם ישנם סימנים רבים המעידים על התעללות כגון: שיניים חשופות המעידות על אלימות מילולית, ידיים מושחרות או ידיים עבות במיוחד המעידות על אלימות פיזית, דמות מפחידה עם שיער שחור ומצוייר בקווים חזקים, זיפי זקן, גבות עבות וכד'.

בקרב הגברים  שאינם אלימים לא נראה דמויות כאלו, אלא פרצופים נעימים יותר, פרופורציות בין חלקי הגוף בד"כ ולא יהיו השחרות.

פענוח ציורים בקרב מבוגרים לזיהוי התעללות ומצוקות

היבט נוסף וזוית ראייה נוספת וחשובה המתקשרת בעקיפין לדוגמא הקודמת היא זיהוי אנשים אשר עברו התעללות מינית או רגשית באמצעות ציורים. המימצאים יכולים להיות כה שונים בין אלו אשר עברו טראומות לבין אלו שלא,הגם אם שאר הנקודות דוגמת גיל, סטוס משפחתי, דרך חיים, מצב סוציו-אקונומי וכו'.יהיו זהים.הפרמטר כמו גם לגביי אנשים אלימים  יהיה זהה לצייר דמות אדם. התוצאות בין אלו שחוו ניצול רגשי/ניצול מיני/התעללות רגשית/התעללות מינית   יהיו דיכוטומים ביותר. אנשים אשר חוו פגיעה מינית יציירו סנטר כפול, עיניים חלולות או שמוטות, חגורה ויידים שמוטות במקרים מיוחדים אף חתוכות. אנשים אשר לא חוו התעללות לא ייצירו סימנים מסוג זה..

בקרב נשים שעברו התעללות ניתן לראות סימני מצוקה כגון הסתרה של הצוואר ע"י צעיף לדוגמא, דבר המלמד על הסתרה ( לא מעוניינת לספר את הסוד), סימן נוסף לשמירת סוד נוכל לראות בציור דמות- סנטר כפול.בנוסף, נשים שחוו אלימות נוכל לראות למשל , בציור משפחה דמויות מנייטורות – האישה מציירת עצמה כל כך קטנה ,ביטחון עצמי נמוך כל כך , עד שמעוניינת להעלם.בציור משפחה נוכל לראות גם את האב או הבעל עם ידיים עבות, מושחרות , גדולות ומאיימות.

פענוח ציורי מבוגרים -אספקטים ואפשריות נוספות

הדוגמאות הללו  רק מצביעות על המגמה ההלוכת וגוברת כיום :שימוש במבחני ציור וציור דמויות, סמלים חפצים ןכו' בכל סקטור אפשרי. זה יכול לזהות, כאמור, בעיות של אלימות, זה יכל להוות כלי לאבחון עובד בקליטתו ובמיונו למקום עבודה . זה יכול אף לסייע במציאת בני זוג מתאימים, בפתרון בעיות משפחתיות ובפתרון בעיות במערכות יחסיםמבחן הציור יכול להוות כלי יעיל ביותר, בעל מדדים מדויקים אשר יכול לשנות עולמות ולהציל מאסונות.ההתאמה הגרפולגית מאפשרת אף בדיקה במקביל של פלוני זה או אחר בהשוואה למעסיקיו, לבני זוגו ולמשפחתו. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המכון לגרפולוגיה, בניהולה של טלי ירדני ,מתמחה במתן חוות דעת למעסיקים ,בסיוע במיון וקליטת עובדים בתחומים שונים .
למכון לגרפולוגיה ניסיון עשיר במתן חוות דעת למעסיקים בחברות שונות במשק הישראלי ,חברות הנותנות שירותים, חברות הייטק, משרדי פרסום ועוד.

נציג למעסיקים חוות דעת אמינה למגוון מועמדים רלוונטיים העונים לכל דרישות המשרה, וכל זה בסודיות ובהקפדה המתבקשות.

http://www.tali-y.com/default.asp


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי ירדני

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה18/08/1018529 צפיות
ציור בית באמצעות ריבוע ומשולש הוא אוניברסאלי (למרות שבארץ למשל, רוב הילדים לא גרים בבית כזה). ניתן אולי לייחס תופעה זאת לחשיפת ילדים מגיל צעיר, לייצוג בית שנראה כך גראפית (באמצעות טלוויזיה, משחקים, ספרי ילדים וכד'). יש הסוברים שילדים אינטליגנטים מעל הממוצע יציירו רבי קומות.בניתוח ציורי בתים שערכה חוקרת ציורי הילדים הנודעת, רודה קלוג, נבדקו ציורי ילדים ממספר רב של מדינות ובכולן הופיעו בתים מסוג זה. מחקרים פסיכולוגיים מייחסים משמעות לבחירת הייצוג הנ"ל: הריבוע מסמל יציבות והגג המשולש יסמל את מערכת

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה29/07/102356 צפיות
ציור הוא אחד הכלים אותם מציע האבחון הגרפולוגי לבחינת תכונותיו ותחושותיו של אדם. כמו הגרפולוגיה בכלל, גם אבחון בעזרת ציור משתמש במוטיבים לא מודעים שאותם 'שופך' הכותב או המצייר על הדף, כדי להציץ אל נפשו. לכל פרט בציור יש משמעות שמעידה על אופיו, רגשותיו ומצב רוחו של המצייר.

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה27/07/101397 צפיות
ההיכרות עם הילד שלך מתחילה בציור שעל המקרר... "מה עובר על הילד שלי? מה הוא חושב? מה הוא רוצה?" - כל הורה, באשר הוא, מגיע בשלב מסוים לשאול את עצמו את השאלות הללו. רוצים לדעת וללמוד יותר על שיטת האבחון הגרפולוגי בעזרת ציורי ילדים? טלי ירדני היא הגרפולוגית היחידה המשלבת בין אימון אישי וגרפולוגיה, ומעבירה אימון, תוך שימוש בכלי האבחון הגרפולוגי, המעניק לכל אחד את הכלים לסייע לעצמו בפתרון בעיות

מאת: טלי ירדניהורות06/07/102454 צפיות
מדוע ילדות מציירות בורוד? האם בחירת הצבע השחור מעידה כי הילד בדיכאון? על מה מצביע בחירת הצבע הכחול? מה משמעותו ומה מסמל כל צבע?

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה08/06/102187 צפיות
פתק מרגש אשר נמצא בכיסו של הרב המכובד והצדיק מרדכי אליהו שנפטר אמש נותח על ידי הגרפולוגית הידועה טלי ירדני ובו ניתוח אישיותו ומטרותיו

מאת: טלי ירדניחינוך ילדים30/05/108827 צפיות
פענוח ציורי ילדים לזיהוי מצוקות:הסימנים, הגורמים המקצועיים והספרות המקצועית

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה23/11/091442 צפיות
המכון לגרפולוגיה, בניהולה של טלי ירדני ,מתמחה במתן חוות דעת למעסיקים ,בסיוע במיון וקליטת עובדים בתחומים שונים . למכון לגרפולוגיה ניסיון עשיר במתן חוות דעת למעסיקים בחברות שונות במשק הישראלי ,חברות הנותנות שירותים, חברות הייטק, משרדי פרסום ועוד. נציג למעסיקים חוות דעת אמינה למגוון מועמדים רלוונטיים העונים לכל דרישות המשרה, וכל זה בסודיות ובהקפדה המתבקשות.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213981 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204836 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191907 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182253 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181738 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181657 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181527 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica