חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פענוח ציורי ילדים מזהה מצוקות

מאת: טלי ירדניחינוך ילדים30/05/20108863 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


 האם ילדך מצוי בסערת נפש? שירבוטי ציורים חזקים ולחצות חזקות בציור יכולים לרמז על כך.האם ילדתך חשה מתוחה ואינה יודעת את מקומה ותחת רצון לריצוי כל העת? דיוק רב מידי בציור יכול לרמז על כך.מהו גודל האותיות , לחץ הכתיבה, ההתארגנות הכללית בדף,אילו בחירת צבעים,אילו שילובים מתקיימים בבחירת הצבעים. האם יש בציורי הילד מסגרות מושקעות המעידות על כמיהה למסגרת ולכללים ולתדרוך?האם ילדיכם מציירים איברי מין או סימנים בעלי נטייה או רמיזה להיבט מיני? האם עצרתם פעם לחשוב שאם תגישו לבנכם/בתכם צבעים/עטים/מכחול ודף תוכלו ללמוד על כל חיבוטי הנפש שלו, על תחושותיו כלפי הוריו,מוריו,אחיו, חברין לבית הספר. האם בנכם/בתכם אוכרים או אוצרים בתוכם סודות אפלים או מועקות. האם חשבתם שכלי זה כה פשוט לארגון יכול להשפיע על גורלות ולמנוע אסונות? 

פענוח ציורי ילדים ככלי לזיהוי מצוקות והתעללות

לא מעט מקרים קרו בשנים האחרונות שקרובי משפחה, אנשי סגל בית הספר, אנשי סגל מקצועי זיהו אצל ילדים וילדות בעיות של מצוקה, של התעללות מינית, של התעללות רגשית וכו'.הסיבה לכך,במקרים רבים, היו הציורים אשר ציירו אותם ילדים.בעיתון ידיעות אחרונות הביא הכתב לענייני רווחה דוד רגב את סיפורה של ילדה בת 7 ממשפחה מסורתית,אשר בעת שהתבקשה להכין ציור מלא שמחה ואופטימיות לשנה החדשה לאחותה הגדולה ציירה פרצוף עצוב ובוכה עם כיתובי מילים מצמררות כדי ואונס.מקרה נוסף של ילדה אשר עברה התעללות אשר התבקשה לצייר את דמותה .התוצאה הייתה מצמררת:הילדה ציירה דמות של גפרור ללא פנים הנמצאת במרכז ,דבר המצביע על תחושתה כקטנה ללא משמעות למול הדמויות ההוריות והסמכותיות בחייה. 

פענוח ציורי ילדים-סימנים מרכזיים עיקרים לזיהוי התעללות

ישנם תופעות רבות המצביעות על מצוקות בציורי ילדים.תופעות אשר מאפשרות לילדים פגועים או כאלו החווים דיכוי,השפלה ניצול מכל פן אפשרי. נצביע על עיקרם:

1מחיקות ,כעס על הציור או סירוב לצייר באופן פתאומי

2השחרות והצללות של איברי הגוף

3סימטריה מודגשת כסימן לנוקשות

4סימנים גרפולוגיים כקווים מעוותים או מרווחים גדולים

5העמסת פרטים או להבדיל דלות בציור

6פיזור איברים או השמטת תווי פנים או זרועות

7ציור בני המשפחה למעט הילד עצמו

פענוח ציורי ילדים-גורמים מקצועיים לטיפול בתוצאות

הורים חייבים להסתייע בגורמים מקצועיים בתחום פענוח ציורי ילדים. פנייה לגורמים מתמחים ולמומחים בעלי שם דבר בתחום הגרפולוגיה יכולים לפתור כה רבות מעולמו הפנימי של הילד. מומחה מקצועי ואמין בפענוח ציורי ילדים יכול לכוון את ההורה לבעיות ולמצוקות האמיתיות,דבר שאפילו פסיכולוג טוב או פסיכיאטר טוב או עובד סוציאלי  טוב יתקשה לדלות מילד אשר יחוש בושה או פחד בגילוי המועקות אותם הוא חווה.לכל אחד מהקבוצות שהבאנו בפיסקה הקודמת ישנם מסרים ופרשנויות בעלי משמעות עצומה.ילד, למשל המצייר את משפחתו למעט את עצמו הדבר מלמד על ניסיון של בריחה מהמציאות או ניסיון ביטול עצמי עקב התעללות.ילד המציר  את אחד מבני המשפחה כבעל זרועות רחבות או ללא זרועות מביע בכך רצון לנקמה או צורך בהגנה.ילדים הציירים עינים חלולות מצביע על ניסיון להסתרה.ילד המצייר בציור משפחתי את אחד מבני המשפחה ללא תווי פנים הדבר המצביע על ניסיון למחוק מזכרונו את אותו חבר משפחה עקב התעללות ברמה זו או אחרת.

 פענוח ציורי ילדים-התפתחות ספרות מקצועית מכוונת

החשיבות הרבה, כאמור, של פענוח ציורי ילדים הביא גם להתפתחות חשובה בענף המקצועי. לא מעט ספרים ייצאו וכל העת מתחדש במאגר המקצועי חומר ספרותי בנושא.ספר של רימרמן בשם "אדם משפחה וקבוצה בציורי ילדים ונוער" ושל זהבה אורון בספר "גרפולוגיה ציור וילד" רק ממחישים זאת.בספרים אלו ניתן לראות ערב רב של דוגמאות לציורי ילדים באיברים ובגדלים הצביעים על פחד ועל התעללות. גם לצבעים יש מוטיב מרכזי. חלק רב מן הציורים נצבע בצבע כחול שהינו צבע הפחד. גם מכונים העוסקים בגרפולוגיה ובפענוח ציורים משתכללים ומשכללים כל בעת את השיטות לפענוח ציורי ילדים.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המכון לגרפולוגיה, בניהולה של טלי ירדני ,מתמחה במתן חוות דעת למעסיקים ,בסיוע במיון וקליטת עובדים בתחומים שונים .
למכון לגרפולוגיה ניסיון עשיר במתן חוות דעת למעסיקים בחברות שונות במשק הישראלי ,חברות הנותנות שירותים, חברות הייטק, משרדי פרסום ועוד.

נציג למעסיקים חוות דעת אמינה למגוון מועמדים רלוונטיים העונים לכל דרישות המשרה, וכל זה בסודיות ובהקפדה המתבקשות.

http://www.tali-y.com/default.asp


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי ירדני

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה18/08/1018572 צפיות
ציור בית באמצעות ריבוע ומשולש הוא אוניברסאלי (למרות שבארץ למשל, רוב הילדים לא גרים בבית כזה). ניתן אולי לייחס תופעה זאת לחשיפת ילדים מגיל צעיר, לייצוג בית שנראה כך גראפית (באמצעות טלוויזיה, משחקים, ספרי ילדים וכד'). יש הסוברים שילדים אינטליגנטים מעל הממוצע יציירו רבי קומות.בניתוח ציורי בתים שערכה חוקרת ציורי הילדים הנודעת, רודה קלוג, נבדקו ציורי ילדים ממספר רב של מדינות ובכולן הופיעו בתים מסוג זה. מחקרים פסיכולוגיים מייחסים משמעות לבחירת הייצוג הנ"ל: הריבוע מסמל יציבות והגג המשולש יסמל את מערכת

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה29/07/102359 צפיות
ציור הוא אחד הכלים אותם מציע האבחון הגרפולוגי לבחינת תכונותיו ותחושותיו של אדם. כמו הגרפולוגיה בכלל, גם אבחון בעזרת ציור משתמש במוטיבים לא מודעים שאותם 'שופך' הכותב או המצייר על הדף, כדי להציץ אל נפשו. לכל פרט בציור יש משמעות שמעידה על אופיו, רגשותיו ומצב רוחו של המצייר.

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה27/07/101399 צפיות
ההיכרות עם הילד שלך מתחילה בציור שעל המקרר... "מה עובר על הילד שלי? מה הוא חושב? מה הוא רוצה?" - כל הורה, באשר הוא, מגיע בשלב מסוים לשאול את עצמו את השאלות הללו. רוצים לדעת וללמוד יותר על שיטת האבחון הגרפולוגי בעזרת ציורי ילדים? טלי ירדני היא הגרפולוגית היחידה המשלבת בין אימון אישי וגרפולוגיה, ומעבירה אימון, תוך שימוש בכלי האבחון הגרפולוגי, המעניק לכל אחד את הכלים לסייע לעצמו בפתרון בעיות

מאת: טלי ירדניהורות06/07/102457 צפיות
מדוע ילדות מציירות בורוד? האם בחירת הצבע השחור מעידה כי הילד בדיכאון? על מה מצביע בחירת הצבע הכחול? מה משמעותו ומה מסמל כל צבע?

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה08/06/102191 צפיות
פתק מרגש אשר נמצא בכיסו של הרב המכובד והצדיק מרדכי אליהו שנפטר אמש נותח על ידי הגרפולוגית הידועה טלי ירדני ובו ניתוח אישיותו ומטרותיו

מאת: טלי ירדניחינוך ולימודים - כללי30/05/105560 צפיות
פענוח ציורי מבוגרים-דרכים לגלות טראומות, פוסט טראומות,התעללות מינית,התעללות רגשית, נטייה לאלימות

מאת: טלי ירדניגרפולוגיה23/11/091445 צפיות
המכון לגרפולוגיה, בניהולה של טלי ירדני ,מתמחה במתן חוות דעת למעסיקים ,בסיוע במיון וקליטת עובדים בתחומים שונים . למכון לגרפולוגיה ניסיון עשיר במתן חוות דעת למעסיקים בחברות שונות במשק הישראלי ,חברות הנותנות שירותים, חברות הייטק, משרדי פרסום ועוד. נציג למעסיקים חוות דעת אמינה למגוון מועמדים רלוונטיים העונים לכל דרישות המשרה, וכל זה בסודיות ובהקפדה המתבקשות.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196323 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196282 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915826 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196307 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196212 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915638 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193834 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica