חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכות איטום גגות בבתי מגורים - איטום גגות- כשלים באיטום גג

האיטום מהווה את אחת מנקודות הכשל הנפוצות והחמורות בבניין. כשלים באיטום נובעים מבחירה לא נכונה של חומרי איטום ו/או יישום לא נכון של מערכות האיטום. בהעדר יועץ איטום, מחליט האדריכל על סוג מערכת האיטום המתאימה. מערכות האיטום יכול שתהיינה חד שכבתיות, דו שכבתיות או רב שכבתיות.

מומלץ לתכנן מערכת איטום דו שכבתית או רב שכבתית בגג לא חשוף שבו שכבת ההגנה כגון ריצוף תמנע את תחזוקת מערכת האיטום ואת תיקונה ויצריך את פירוק הריצוף. באופן כללי מוצע תמיד להוסיף כמה שקלים בהשקעה הראשונית מאשר להוציא הרבה שקלים בתחזוקה לאורך השנים. גם גג חשוף שנמצא עליו ציוד רב המצריך פירוק אותו ציוד אם תהיה תקלה, מצריך ביצוע מערכת איטום רב שכבתית. נהוג לתכנן מערכת איטום חד שכבתית אם הגג חשוף ואין עליו ציוד רב, אם לגג שיפועים גדולים המבטיחים ניקוז טוב, אם התשתית של הבטון הוחלקה היטב קודם לאיטום ואם אין מצפים לתנועה רבה על גג זה. סוגי יריעות: בשוק קיימים מספר סוגים של יריעות: יריעות ביטומן משופר בפולימרים, יריעות מזוינות בסיבי פוליאסטר או בסיבים אחרים שאינם ארוגים ואלו כמו האחרים מיועדים להתקנה ע"י ריתוך. באופן כללי השוק מציע יריעות מסוג APP או SBS וכמובן ישנו הזפת המוכר. התקשרו אלינו לקבלת ייעוץ חינם לגבי סוג היריעה המתאימה לכם, עובייה וההנחה הנכונה שלה על הגג. חשוב גם להקפיד על הפרטים בהם חודרים צינורות דרך התקרה אל הגג וצורת האיטום סביב להם ראו תמונות לעיל

 

חשוב לפעול לפי התקן הישראלי בעת חיבור היריעות האחת לאחרת כדלקמן:

תקן ישראלי מס' 1752 חלק 2 סעיף 5.2, ציטוט: בתום ריתוך היריעה מוודאים שביטומן מומס יצא בחפיות ברוחב של 0.5 ס"מ עד 3 ס"מ. בכל מקרה שלא יימצא ביטומן מומס כנדרש לעיל, בודקים את טיב החפייה ותיקונה, כמתואר להלן: לאחר התקררות היריעה, מחדירים כף בנאים בין היריעה לתשתית (או בין היריעה ליריעה שמתחתיה) ומעבירים אותה לאורך החפייה הנבדקת. מודדים את עומק חדירת הכף. באזורים שחדרה הכף לא יותר מ – 1 ס"מ, מתקנים את הריתוך על ידי חימום וגיהוץ זהירים של החפייה לצורך איחוי שפות היריעות. פעולת התיקון תבוצע בזהירות מרבית כדי לא לגרום נזק ליריעה. באזורים שבהם חדרה הכף יותר מ- 1 ס"מ, מתקנים את הריתוך על ידי התקנת טלאים. הטלאים יהיו עשויים יריעה זהה ליריעה המותקנת. גודל הטלאים יבטיח כיסוי כל האזורים הפגומים ולפחות 15 ס"מ מעבר להם, בכל הכיוונים. אם כמות הטלאים הנדרשת לתיקון היא גדולה, מומלץ לשקול ביצוע מחדש של מערכת האיטום באזור הפגום. וכן לפי סעיף 5.3.1.1, ציטוט: בדיקת שלמות החפיות: בודקים חזותית. החפיות לאורך ולרוחב היריעות יהיו סגורות לכל אורכן ויעמדו בדרישות סעיף 5.2 לגבי הביטומן המומס היוצא בין החפיות. יש לבצע חיזוק לאורך קווי התפר ביריעות ביטומניות

 

אודות הכותב: יוסי פרי מהנדס בוגר הטכניון וחבר בצוות חברת אופקים לבדק בית, איתור ליקויי בנייה ומתן חוות דעת הנדסיות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי פרי, מהנדס- אופקים ש.א שירותי בדק בית

http://www.ofakim-eng.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי פרי

מאת: יוסי פרישיפוצים10/04/121454 צפיות
אתם עומדים לקבל את דירתכם החדשה מקבלן או שאתם במסע חיפוש של דירה לקנייה. אך בעת התהליך הזה האם שאלתם את עצמכם מה דרוש כדי למקסם את התהליך הזה. האם ידע נחוץ כאן ומה עלול לקרות אם לא נשתמש בו.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222821 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223135 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211377 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211334 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211594 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211570 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211761 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica