חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדק בית - עשה זאת בעצמך

מאת: יוסי פרישיפוצים10/04/20121450 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום שמי יוסי פרי מהנדס בחברת אופקים בדק בית-חברה הנותנת שרותי סקירה לבתים חדשים ויד שנייה.

אם מי מכם עומד לקבל את דירתו החדשה מקבלן או שבכוונתו לרכוש דירה כלשהי מיד שנייה ידוע לכם בודאי עד כמה המשימה יכולה להיות מעיקה ולעיתים עלולות המשמעויות של אי גילוי ליקויי בנייה ואי קבלת הזכויות שלכם לגרום לאובדן השקט הנפשי של בני המשפחה ולאובדן כספי רב. כסף רב ייחסך לכם כשתמשיכו לקרוא ולגלות איך ניתן בקלות להתמודד עם בדיקת בית באופן עצמאי ולחסוך ממון רב. אם תשאלו את מרבית מהנדסי בדק הבית מהו הליקוי הנפוץ ביותר  לאיתור, רבים ישיבו  כי התקלות הנפוצות ביותר והיקרות ביותר נמצאות בתחום המים הניקוז והביוב. סוג של צנרת המים בבתים שנבנו לפני 15 שנים ויותר הינו צנרת פלדה מגולוונת. נמצא כי צנרת זו, אפילו היא בלתי מחלידה, לא מחזיקה מעמד במים הקורוזיביים והקשים בארץ. תחילה נסתמת הצנרת באבנית וואחר כך נאכלת מבפנים ומבחוץ בחלודה. הנה עצות שתחסוכנה לכם  אלפי שקלים: אתרו את שעון המים וארון המחלקים ובידקו מהו סוג צינור המים אל הדירה. אם מדובר בצינור ברזל, עלולה להיות בעיה. פתחו את המים החמים בכל ברזים בו זמנית ובדקו אם גם חלודה יוצאת עם המים, צבעם יהפוך אדום, בדקו שלחץ המים אינו משתנה ככל שמוסיפים לפתוח ברזים אחרים בדירה.

עוד בדקו מהו הקצב שבו מופיעים המים החמים בברזים ובדקו אם על הברזים עצמם נוצרה שכבת  אבנית. מכלול בדיקות אלו  יובילו אתכם למסקנות הנכונות. המשיכו ובדקו את ארון המחלקים , חפשו עקבות נזילות, ריח טחב ולחות בארון זה ובקירות בהם מותקנים צנרות המים. אפילו ריח עובש יאפשר לכם לקבל אינדיקציה. כדאי לזכור ולשנן כי החלפת צנרת מים כרוכה לעיתים בהחלפת אריחי ריצוף ואריחים של חיפויי קירות וגם כלים סניטריים. במהלך השיפוץ ייוצר בלאגן שלא מאפשר לחיות בבית  כי אי אפשר להתרחץ והעלויות, נו, אתם בודאי משערים. עומדים לקבל דירה בקומה האחרונה של בית או לרכוש אחת כזו? עלו לגג. כי זה שווה את זה. האם ראיתם זפת או יריעות ביטומניות? כי המשמעות, כמו בעניין צנרת המים, יכולה להכאיב מאד בכיס. ממשיכים?  מרתפי בתים עלולים להימצא רטובים הנובעים מעיבוי ומעלייה קפילרית של מים. עיבוי במרתפים נגרם מבידוד תרמי לקוי שאינו מספק. התגברות על ליקויי עיבוי עלול להיות בלתי אפשרי או, במקרים אחרים, אפשרי אך לא כדאי בהיבט הכלכלי. מדובר בירידת ערך משמעותית לנכס. אבל איך יודעים אם יש עיבוי: חפשו מעל השיפולים סימני תפרחת הבטון, עובש והתקלפות של הטיח. לא צריך מיכשור יקר. העיניים שלכם טובות מספיק.

נושא אחר שאותו בודקים בבית הוא בטיחות באי הבית: חפשו בעצמכם את חותמת "מחוסם" בחלונות הויטרינה ובדלתות אלומיניום. אם הן לא קיימות ייתכן כי מדובר בזכוכית טריפלקס אבל בכל מקרה הבדיקה חשובה למען בטיחותם של ילדים. זוהי גם חובה חוקית של קבלן הבניין. גם בעיות חשמל ניתנים לאיתור בשיטת עשה זאת בעצמך: פתחו את לוח החשמל הדירתי ובידקו אם החיבור הוא חד פאזי או תלת פזי. קל להבדיל: המפסק התלת פאזי מורכב משלושה זרועות במקום זרוע אחת. חיבור תלת פזי משמעו יותר חשמל. בדקו את המפסקים עצמם. לכל מפסק יש שם יצרן: אם קיימים שמות שונים על מפסקים שונים זוהי אינדיקציה כי נעשו פעולות בלוח, פעולות שעלולות לנבוע מתקלות. המפסקים צריכים להיות אחידים ומיצרן יחיד. הסתכלו על המפסקים. האם הם מסודרים כמו חיילים ממושמעים או כל מפסק בכיוון אחר וברווח שונה מחברו. שוב אינדיקציה ללוח ש"טופל". ליחצו על כפתור הבדיקה של ממסר הפחת וודאו כי הוא קפץ. חשמל לא תקין יכול להוביל לשריפה. לא כדאי להקל ראש בכך. נושא הבידוד התרמי והאקוסטי גם הוא חשוב ביותר וקל לבודקו: אתחיל ואציין כי בידוד תרמי לקוי יגרום להוצאות חשמל גבוהות ואילו בידוד אקוסטי גרוע יגרום לחוסר נוחיות ותפקוד של הבית.

איך בודקים? סגרו את הדלתות התרחקו מרחק של חדר אחד ממקומכם ובקשו מאדם אחר להקיש על הקירות עם כדור קטן עשוי מעץ. העץ הינו תחליף נפלא ליצירת קול מובחן בגלל מבנהו הפנימי המייצר תהודה. כדור שכזה ניתן לרכוש בשקלים בודדים. בצעתם את הבדיקה ואז לפי עוצמת הקול תוכלו לשער את רמת הבידוד האקוסטי. את רמת הבידו של הדלתות ושל הקירות. יש לכך השלכות על אופי הבית. גם סדקים ניתנים לאבחון באופן עצמי. חפשו אותם מתחת לחלונות. אם מצאתם כנראה שאלו יחזרו על עצמם במהלך השנים. תחליטו אם מתאים לכם ולפחות תתמחרו את התחזוקה השוטפת של תיקון הסדקים האלו. מקווה שעזרתי. כי הפעולות האלו ותסכימו כי הן פשוטות ואף היו מובנות לכם עוד קודם לצפייה בסרטון פשוט לא יושמו על ידכם. המודעות היא חלק מהעניין.

וכמובן אם אתם צריכים חוות דעת מקצועית אנו כאן לרשותכם.

הכותב הינו מהנדס בחברת אופקים למתן שירותי בדק בית ואיתור ליקויי בנייה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי פרי, מהנדס- אופקים ש.א שירותי בדק בית

http://www.ofakim-eng.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי פרי

מאת: יוסי פריבניין ואחזקה - כללי08/06/10991 צפיות
מאמר זה סוקר את סוגי היריעות המשמשות לאיטום, אופן התקנתם והנחיות יישום למניעת כשלים שיובילו לרטיבות ונזילות

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232634 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223299 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211226 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica