חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משמורת הילדים המשותפים במסגרת ניהול הליך גירושין

במידה ובני זוג החליטו לפנות להליך של גירושין וכפועל יוצא להליך של פירו התא המשפחתי, הרי שאחד הנושאים אשר יהיה עליהם לשים עליו את הדעת ואשר כרוך מעצם טיבו וטבעו בהליך של גירושין, הנו הנושא של משמורת הילדים המשותפים.

בהתאם לסעיף 24 לחוק האפוטרופסות, עולה כי, במצב דברים בו בני זוג הגיעו להחלטה לפיה הם פונים להליך של גירושין, קיימת בפניהם האלטרנטיבה להחליט למי תהא נתונה משמורת הילדים המשותפים כתוצאה מההחלטה לפנות להליך של גירושין ולאחר הפירוד ביניהם.

יובהר כי, את ההחלטה בדבר השאלה למי תהא נתונה משמורת הילדים המשותפים, על הצדדים להסדיר במסגרת הוראותיו של הסכם גירושין, אשר לאחר החתימה עליו יש לאשר אותו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, אשר ייבחנו האם החלטה זו אכן משקפת את טובת הילדים המשותפים.

יחד עם זאת, סעיף 24 לחוק האפוטרופסות טומן בחובו את הקביעה לפיה, לאישה קיימות זכויות משמורת על הילדים המשותפים עד הגיעם לגיל 6 (חזקת הגיל הרך).

אולם, במצב דברים בו יוכח כי, האישה אינה כשירה לגדל את הילדים המשותפים ולקבל לידיה את הזכויות בדבר משמורת הילדים המשותפים, או אז ניתן יהיה לקבוע כי הזכויות בדבר משמורת הילדים המשותפים נתונות לבעל.

יחד עם זאת, במצב דברים בו הערכאות השיפוטיות מתקשות לקבוע למי תהא נתונה משמורת הילדים המשותפים, או אז ניתן יהיה לשלוח את הצדדים לבדיקת מסוגלות הורית, אשר באמצעותה יקבעו הערכאות השיפוטיות למי תהא נתונה משמורת הילדים המשותפים.

עוד יובהר כי, כיום נהוגה בבתי המשפט לענייני משפחה ואף בבתי הדין הרבניים, מגמה לפיה, יש להתחשב ברצון הילד. אולם, התחשבות ברצונו של הילד, למעשה, לא תתקיים לפני הגיעו של הילד לגיל 13 (לרוב).

בכל הקשור למשמורת משותפת של הצדדים על ילדיהם המשותפים, יצוין כי, הכוונה היא למצב דברים בו, הצדדים מגדלים יחדיו את ילדיהם המשותפים בשני בתים נפרדים.

יובהר כי, מצב דברים בו בתי המשפט ובתי הדין נתנו החלטה בדבר משמורת משותפת, מחייב את הצדדים להתגורר בקרבת מקום, ולנהל ביניהם מערכת יחסים תקינה, תוך שיתוף פעולה מלא, בכל הקשור לצורכיהם של הילדים המשותפים, שאם לא כן, לא תינתן כל החלטה בדבר משמורת משותפת.

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון במשפטים, סיימה התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם, לרבות תביעות בענייני מזונות, משמורת ורכוש וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם, לרבות התנגדויות לצווי ירושה ולצווי קיום צוואה, הן בבתי הדין הרבניים והן בבתי המשפט לענייני משפחה. כמו כן, עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות אצל הרשם לענייני ירושה.

כתובת: שד' ירושלים 3, קרית ים
טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152
נייד : 050-8560253
דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il

אתר אינטרנט : http://www.easyget.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומית סטרוגנו עורכת דין לענייני משפחה

במצב דברים שבו בני זוג החליטו לפנות להליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות הרי שעל אחד הצדדים לפחות להגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני אשר לו סמכות שיפוט ייחודית בענייני גירושין. כמו כן, על מנת שתביעת גירושין תתקבל ולבסוף יינתן פסק דין של גירושין, על התביעה להכיל בתוכה טענות בדבר עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי ואשר ניתן להוכיחן, שאם לא כן, עלול בית הדין הרבני לדחות את אותה תביעת גירושין.

אחד מאבני היסוד של הליך גירושין, הנו בניית אסטרטגיית גירושין, בטרם הפנייה להליך של גירושין. שכן, אסטרטגיית גירושין נכונה ומתאימה, במרבית המקרים גם תוביל לתוצאות המיוחלות של הצד אשר החליט לפנות להליך של גירושין.

כיום, מסתמנת מגמה לפיה, מרבית הזוגות אשר פנו להליך של גירושין בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות, יסיימו את אותו הליך גירושין, בסיוע של הליך גישור.

מרבית התיקים המתנהלים בענייני גירושין, נפתחים בעקבות בגידתו של מי מבני הזוג, תוך הפרה בוטה של האמון בין הצדדים.

פנייה להליך של אימוץ, תסתיים בסופו של התהליך במתן של צו אימוץ על ידי בית המשפט לענייני משפחה, עבור הילד אותו המשפחה המאמצת מעוניינת לאמץ.

הסכם ממון הנו מסמך משפטי אשר בני זוג עורכים, בדרך כלל, לפני הנישואין ובטרם מיסוד הקשר. זאת על מנת להבטיח כי במידה ומערכת היחסים תעלה על שרטון, מערכת היחסים הממונית ביניהם תתחלק באופן השונה מזה שקובע חוק יחסי ממון בין בני זוג.

משמורת הילדים המשותפים, במצב דברים בו ההורים פונים להליך של גירושין, הנו אחד הנושאים החשובים אשר יש ליתן עליו את הדעת.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211290 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182004 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181670 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica