חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רישום פטנטים - איך עושים את זה נכון

מאת: גיא אלוןיזמות עסקית16/06/20101469 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחקר שפורסם ב2008 מגלה, שאחד מכל 100 פטנטים הם הוא ישראלי ובסך הכל ישראל מדורגת במקום ה15 מתוך 138 מדינות שממציאות ורושמות פטנטים. בסך הכל מומצאים בישראל בממוצע 1700 פטנטים בשנה.

החשיבות של המצאה ורישום פטנט איננו טמון רק בצד הרווחי אלא בעצם המחקר שקדם להמצאת הפטנט, לרוח החדשנות שמלווה את המצאתו וכמובן בעצם השינוי שהוא יוצר בתחום שלו. אך כמובן שלצד כל זה ירצה ממציא הפטנט גם את הרווח ועל מנת להשיגו הוא צריך לא רק לדעת לפתח ולשווק אותו, אלא גם לדעת לרשום אותו כדי שאיש לא יוכל להשתמש בו מלבדו. מאחר ורישום פטנט הוא טריטוריאלי, קרי במדינה בה הוא נרשם, מוטב לרשום אותו כפטנט בינלאומי, כפי שמיד נסביר כיצד, ולשם כך נדרש תרגום פטנטים.

כיצד רושמים פטנט?

לפני שמבקשים לרשום פטנט יש לוודא שאכן מדובר בפטנט, לשם כך יש לבדוק האם הפטנט קיים בשוק. הבדיקה מתבצעת באמצעות מומחים שבודקים במאגרי מידע שונים האם הפטנט קיים.

לאחר מכן מגישים בקשה לרישום פטנט. תהליך קבלת הבקשה נערך קרוב לשנתיים, במהלכן אין לבעל הפטנט זכויות עליו. מהיום בו הפטנט מתקבל יש לבעל הפטנט זכויות עליו במשך 20 שנה. ברוב המדינות הזכויות הוא על פיתוח וייצור מקביל.

תרגום פטנטים למה הוא טוב?

כפי שצוין, רישום פטנטים הוא טריטוריאלי, קרי אם אנו רוצים להיות בעלי פטנט במספר מדינות ולא רק במדינתנו, עלינו להגיש בקשה בינלאומית לרישום פטנטים. כחלק מאמנת PCT , ניתן להגיש בקשה במדינה אחת שחברה באמנה (חברות בו יותר מ100 מדינות כולל ישראל), הבקשה נבדקת במשך שנה וחצי על ידי ועדה שחוקרת את הפטנט (האם הוא עומד בקריטריונים של רישום פטנטים בדבר חדשנות והתקדמות).

במידה והוחלט שאכן מדובר בפטנט חדשני, על הממציא להחליט תוך 30 חודשים באלו מדינות הוא מבקש שיכירו בהמצאה כפטנט. יש לציין שעלות בקשה כזו יקרה הרבה יותר מעלות בקשה לפטנט מקומי.

כעת אנו מגיעים לשלב של תרגום פטנטים. על מנת להגיש את הבקשה עלינו כמובן להגיש אותה בשפה זרה, ואם אנו מבקשים שהפטנט יוכר במדינות מסוימות עלינו להגיש את הבקשה בשפות של אותן מדינות.  לרוב נדרש שהמסמכים יתורגמו לשפה אנגלית תקנית, עבור משרדי פטנטים בארה"ב ואירופה.

מה אנחנו צריכים לתרגם? תרגום פטנטים כולל תרגום תקציר של הפטנט, רקע טכני שלו, תרגום של התוכניות הטכניות והעסקיות, תיאור המוצר. כמו כן עלינו לתרגם את בקשת פטנט זמנית, תרגום הסכמים וחוזים שעוסקים בהעברת ידע, תרגום לבקשת קבלת רישיון פטנט, תרגום תביעות להפרת פטנט ותרגום מצגות שונות.

מה נדרש ממתרגם פטנטים?

בדומה ללא מעט תחומים אחרים בעולם התרגום, תרגום פטנטים דורש היכרות מוקדמת עם התחום, ידע בתרגום מקצועי, חתימה על הסכם סודיות, וכן עמידה בלוח זמנים. התרגום חייב להיות מקיף, מקצועי, ברור, כך שמשרד הפטנטים לא ידע להבדיל בין המסמך המקורי למסמך המתורגם.

עלויות עבודות תרגום פטנטים משתנות בהתאם לאופי העבודה וכמות התרגום הנדרשת. מאחר ומדובר לעיתים בכמות של עשרות עמודים למספר משרדי פטנטים במדינות שונות, ההוצאה יכולה להגיע לאלפי שקלים.

המאמר מוגש על ידי מדריך מתרגמים הגדול בישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס מתרגמים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום התרגום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא אלון

מאת: גיא אלוןהחזרי מס28/07/113435 צפיות
מרביתכם בוודאי לא מודעים לעובדה כי עד 80% מהעובדים במדינה זכאים להחזר מס, כל שכן כשאותם עובדים מקבלים הכנסה משני מקומות שונים. אם בעבר החזר מס היה כרוך בבירוקרטיה ארוכה ומפרכת, הרי שהיום אפשר לבצע בדיקת החזר מס אונליין האורכת בסך הכל כמה שניות. הזדמנות נוספת לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס תתרחש בזמן הגשת טופס תיאום המס השנתי, פרוצדורה שאפשר כיום לבצע אונליין גם כן.

מאת: גיא אלוןמשכנתא14/04/111635 צפיות
כפי שכולנו שומעים בלא הרף, משכנתא היא ההשקעה הגדולה ביותר שרוב רובם של משקי הבית יעשו בימי חייהם, ולכן יעוץ משכנתאות מקצועי הוא כמעט בגדר הכרח. יעוץ משכנתאות יכול לא רק לעזור לכם לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר, או לתפור לכם משכנתא מותאמת להעדפות האישיות שלכם מבחינת גובה תשלום, תקופת ההתחייבות וכו'.

מאת: גיא אלוןהפקות אירועים14/04/111701 צפיות
מעצבי אירועים יכולים לא רק לתרום להצלחת אירוע מסויים אלא גם לחסוך בהוצאות. עם זאת, מהתרשמות אישי של כותב שורות אלה, רבים מאיתנו לא מודעים הייטב לסוג ההתקשרות עם מעצבי אירועים, מה נכלל תחת החוזה שלהם, ומה עושים במידה ומתגלים חילוקי דעות. על נושאים אלו, ואספקטים אחרים של חוזה עם מעצבי אירועים, בשורות הבאות.

מאת: גיא אלוןפרסום14/04/112214 צפיות
מזל טוב! אתם חוגגים חתונה / בר מצווה / יום הולדת / ברית / בריתה או אירוע אחר. לא משנה איזה אירוע אתם חוגגים, אתם רוצים ליהנות ורוצים שהאורחים שלכם ייהנו ויזכרו את האירוע שלכם כאחד האירועים המוצלחים והמהנים היותר שהיו בהם. על מנת שהאורחים יזכרו דווקא את האירוע שלכם עליכם להשקיע באירוע, בעיצוב, באוכל, במוסיקה ובאטרקציות מיוחדות, אך יותר מכל על מנת שהאורחים יזכרו את האירוע צריך להעניק להם מתנה קטנה שכל פעם שיביטו בה יזכרו באירוע המיוחד שלכם, בשביל זה הומצאו סוגים שונים של מזכרות לאירועים.

מאת: גיא אלוןתכשיטים01/11/102398 צפיות
צורפות הוא מקצוע עתיק מאוד, תפקידו של הצורף הוא לעבד מתכות כמו זהב, פלטינה וכסף במטרה ליצור מהם תכשיטים. הצורף מעבד את המתכות לתכשיט ומשלב עליהם אבנים יקרות.

מאת: גיא אלוןבריאות ורפואה כללי01/11/1012423 צפיות
רופא תעסוקתי תפקידו לבדוק את בריאותם של אנשים שאינם נמצאים בקו הבריאות ובשל כך לא יכולים לצאת לעבוד. הרופא התעסוקתי יכול לאשר היעדרות ממושכת מהעבודה בעקבות מחלה ולקבוע אובדן כושר עבודה.

מאת: גיא אלוןבניין ואחזקה - כללי01/11/102414 צפיות
כמה פעמים חיכיתם ימים או שבועות לחשמלאי שיבוא לתקן מוצר חשמלי שהתקלקל לכם בבית? התקשרתם אליו כמה פעמים והוא דחה אתכם שוב ושוב בינתיים התחלתם לכבס במכבסה, התחלתם לבשל מאכלים שלא דורשים אפייה או חימום בתנור ועוד. לפעמים מספיק שמוצר חשמל אחד לא יעבוד כדי שנבין עד כמה אנחנו תלויים בחשמל. במקרים כאלו או שאנחנו מנסים את החוש הטכני שלנו או שאנחנו קוראים לאיש מקצוע המתעכב - חשמלאי.

מאמרים נוספים בנושא יזמות עסקית

מאת: ישראל רף יזמות עסקית31/07/232306 צפיות
מתנות אישיות ממותגות לראש השנה ללקוחות ולעובדים, ההצלחה מובטחת, נשמח לעזור. מסר אישי שלכם ממותג בעציץ, מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן ולא במגירה. המטרה לחבר בין אנשים בקשריכם העסקיים והאישיים להביע את הערכתכם ואהבתכם בדרך מקסימה הזוכה ל-100% הצלחה! מוזמנים להעביר מסר אישי חם ממותג בעציץ לאנשים החשובים לכם העובדים והלקוחות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית20/07/232334 צפיות
מתנות לראש השנה, מחפש דרך מקורית להעביר מסר של הצלחה לעובדים והלקוחות אתם משקיעים מחשבה ומשאבים רבים לקראת ראש השנה שהלקוחות והעובדים יצאו מרוצים שהקשר ביניכם יתהדק יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יזמות עסקית13/07/231558 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232424 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222803 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: ישראל רף יזמות עסקית16/03/221316 צפיות
מתנות לעובדים, העובדים הם המנוע של העסק פנקו את העובדים ב עציצים ממותגים, מתנות לחג הפסח, ותקבלו מנוע טורבו עבור העסק שלכם. מסרים ממותגים בעציצים בערכים של העצמה, שגשוג, הצלחה, פריחה, בריאות, אהבה, אושר, שפע ועוד. בעציצי קרמיקה, בטון וזכוכית. אנו מציעים להעניק חוויה בלתי נשכחת לחיזוק הקשר עם העובדים והלקוחות שלכם. פנו אלינו נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית27/02/221369 צפיות
רקע רשיון בישראל עשרות אלפי עסקים הפועלים ללא עסק . ניכר חלק מעסקים אל ה) לפי הערכה-כרבע ( אינם לקבל זוכים רשיון ב עסק של אי עמידה בהוראות חוק התכנון והבניה,התשכ 1 , "ה 965. רשיון בעסק הפועל ללא לא ניתן לפקח על המטרות האמורות בסעיף לחוק רישוי עסקים,התשכ 1 , "ח . הן 968 המטרות :הסביבה איכות נאותה של , מניעת סכנות לשלום הציבור ,במקום בטיחות הנמצאים , מניעת מחלות בעלי חיים וזיהום מקורות מים , בריאות הציבור וקיום דיני התכנון והבניה ודיני הכבאות.והבניה כתוצאה מכך הליקוי מתחום דיני התכנון , המונע קב

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica