חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תאילנד גיאוגרפיה.

מאת: מישל ארנסטשייט17/06/20102024 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


ממלכת תאילנד משתרעת על פני שטח של כ- 514,000 ק"מ רבועים, ונמצאת בלבה של דרום מזרח אסיה.גבולותיה הינם במערב עם בורמה.בצפון עם בורמה ולאוס,  כמו כן תאילנד מוקפת איים וחופים שאורכם הכולל הוא 2,600 ק"מ.
תאילנד ממוקמת במיקום גיאוגרפי ,שמקנה לה יתרון בהיותה מרכזית ,ביחס למדינות רבות ביבשת אסיה. תאילנד נחשבת למדינה מתקדמת המושפעת יותר מהשפעות מערביות, אולם עדיין ישנם מקומות רבים במדינה שנותרו בתוליים ותרבות המערב טרם הגיעה אליהם.
תאילנד נחלקת לארבעה אזורים גיאוגרפיים עיקריים:

1. בדרום המדינה- יש רצועה ארוכה וצרה-רצועת קארו איסת`אמוס, המשתרעת בחלק הצפוני של חצי האי המלֶאי (מלזיה). זהו אזור הררי ומיוער ברובו. גם באזור זה, כמו בדרום היבשתי, גדלים יערות גשם ירוקי עד, שבהם יורדים גשמים במשך יותר מתשעה חודשים בשנה.  בדרום המדינה נמצאים גם מספר איים: בים אנדמן – האיים פוקט ופי פי, במפרץ תאילנד – האיים סמוי, פאנגן וצאנג. לכל האיים האלה מוסיפים את הקידומת קו, שפירושה בתאית - אי.


2. צפונית משם- משתרע המישור המרכזי הפורה, שבו מצויה הדלתא של נהר צ'או פראיה הזורם למפרץ תאילנד. עיר הבירה בנגקוק נמצאת בצדו המזרחי של נהר זה..


3. בצפון-מזרח המדינה- משתרעת רמת קוראט, החולית ברובה.


4. בצפון תאילנד- במחוז צ'יאנג מאי שבו העיר באותו שם, השנייה בגודלה בתאילנד ושער הכניסה אל צפון המדינה. אזור זה גובל במיאנמאר, הוא הררי ובו הפסגה הגבוהה ביותר בתאילנד, הר דוֹי אינתאנוֹן (2,565 מטר מעל פני הים). כמו במרכז כך גם בצפון ישנם יערות מונסון, באזורים שבהם יש תקופת יובש הנמשכת לפחות שלושה חודשים בשנה. בגבולה המזרחי של תאילנד עובר נהר המקונג.   מפרץ תאילנד(בעבר "מפרץ סיאם") מהווה שלוחה של ים סין הדרומי, אורך קו החוף המקיף את המפרץ הוא כ-2,600 ק"מ, שטחו 320,000 קמ"ר.


במפרץ איים רבים שהגדולים שבהם הם סמוי, פהנגן, צ'אנג ו-קוט בתאילנד, ודאו פהו קואוק בוייטנאם. מפרץ תאילנד רדוד למדי - עומקו הממוצע הוא 45 מטר ועומקו המרבי הוא 80 מטר בלבד. הנהרות העיקריים הנשפכים אל המפרץ הם הצ'או פראיה והמה קלונג, הנשפכים שניהם אל מפרץ בנגקוק בקצהו הצפוני של מפרץ תאילנד. במימי המפרץ החמים שוניות אלמוגים וסביבן קמו אתרי צלילה וקייט. ענף התיירות הוא ענף הכלכלה העיקרי במספר אזורים לאורך חופי המפרץ ובאיים (בעיקר בתאילנד), וידועים במיוחד הם חוף  פטאיה דרומית מזרחית לבנגקוק, והאיים קו סמוי וקו פהנגן. חלק מאתרים אלה עברו פיתוח מואץ והשלטונות התאילנדים מנסים למתן את התופעה באתרים שטרם נפגעו. מעבר לתיירות נשענת כלכלת האזור גם על דייג, ובמימי המפרץ מצויים מאגרי נפט ובעיקר גז טבעי.


האי  פוקט הוא באחד המחוזות הדרומיים של תאילנד (מחוז צ'יאנגוואט) והאי הגדול ביותר בה.האי שוכן בים אנדמן במרחק 862 ק"מ מדרום לבנגקוק. גודלו כ-543 ק"מ רבוע והוא מאוכלס בכ-260,000 תושבים.
פוקט סיטי היא העיר הגדולה ביותר באי ובירת המחוז. ממזרח לפוקט, על היבשה, נמצאת העיר קרבי ומדרום מזרח האי הקטנטן  קו פיפי. לפוקט חיבור יבשתי לתאילנד בדמות שני גשרים, בנוסף קיים באי שדה תעופה בינלאומי (Phuket International Airport). האי מאופיין באקלים טרופי ורובו עדיין מיוער. גידוליו המפורסמים של האי הם הקשיו והקוקוס. באי תעשיית תיירות מפותחת והוא מהווה מרכז נופש, אפשרויות שייט בין האיים, ושייט לצרכי צלילה.

המאמר באדיבות  מדריך הטיולים אלי ארוסי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתרים עם תמונות

http://www.2uk.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מישל ארנסט

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל23/09/111771 צפיות
ברלין היא אחת הערים הגדולות והחשובות באירופה ובגרמניה במיוחד.

מאת: מישל ארנסטתיירות ונופש - כללי19/09/111601 צפיות
גרמניה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם, מיקומה במרכז אירופה מקנה לה מגוון אפשרויות בכל תחומי החיים. החל מאומנות תרבות, ספורט, סרטים, תיאטרון, ותיירות מיוחדת לכל אחד מהנושאים האלו. עריה הגדולות והיפות של גרמניה מזמינות מיליוני תיירים בשנה, ומאז נפילת החומה בשנת 1990 הביטחון הוא דבר שיגרתי, והחל ביסוסה של גרמניה כמעצמת על בכל התחומים.

מאת: מישל ארנסטמיניות ובריאות מינית15/04/115105 צפיות
בסיומו של יום טיול עם הקבוצה שלי על האי פוקט בתאילנד, אחרי מקלחת מנוחה וארוחת ערב שכללה אוכל רגיל שאנחנו אוכלים בישראל, וזה אומר שניצל וסרטנים מעובדים עם סלט ירקות, שיצאה לי הנשמה כדי לקבל אותו במלון כי בתאילנד אין בלקסיקון סלט ערבי קצוץ דק עם שמיר ופטרוזיליה.

מאת: מישל ארנסטיהדות27/02/112062 צפיות
עד המאה העשרים בתאילנד לא הייתה קיימת אוכלוסיה יהודית למרות שברחבי אסיה התגוררו יהודים משחר ההיסטוריה

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל27/02/111999 צפיות
מחוז טראט הוא המחוז הדרומי ביותר בחלק המזרחי של תאילנד, המחוז שוכן על החוף המזרחי ביותר של מפרץ תאילנד, לטראט יש גבול עם קמבודיה, המעבר הוא גבול מסודר וחוקי כמובן עם תשלומים נאים עבור המעבר והחתמת הדרכונים.

מאת: מישל ארנסטספורט ימי 27/02/112277 צפיות
אם חשבתם פעם על חווית הצלילה הרי שלפניכם שיא השיאים של תענוגות הצלילה, מכל קצווי תבל מגיעים לתאילנד לבצע צלילות.

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל27/02/112148 צפיות
אני כבר בחרתי לטייל בתאילנד כיעד שלי לטיול ועכשיו אני בשלב של מה שנקרא סיכומים, רשימת הנאות, המלצות למטיילים, סיכום הוצאות, החלטות והיכן להמשיך.

מאמרים נוספים בנושא שייט

מאת: קובישייט08/12/195497 צפיות
שיייט רומנטי לזוגות הינו חוויה יוצאת דופן ומאוד מיוחדת, בחופי ישראל בכלל יש חברות המשכירים יאכטות לזוגות שרוצים להתפנק עם בן זוגם בהפלגה רומנטית ,רק שניהם, יציאה לים הפתוח רקוח מהעמולה הבניניים והמכוניות , באווירה יותר רוחנית ומשחררת בטבע האמיתי כאשר מרחביים ואופק אנסופי פרוסים ממולכם, רוח מלטפת ורחש הגלים המתנפצים על דפנות היאכטה. שייט רומנטי באווירה מיוחדת זאת של הביחד עם המוסיקה שאוהבים נישנושים, יין משובח ואוליי גם ארוחה

מאת: גלי נעמהשייט22/03/196342 צפיות
השכרת יאכטה לנהיגה עצמית מחייבת את המשכיר להיות סקיפר וכדי להיות סקיפר צריך לעבור קורס סקיפרים שהוא אחד הקורסים המעניינים ביותר שניתן למצוא בשוק בשנים האחרונות.

מאת: moraleשייט12/03/181935 צפיות
רוצים לצאת קצת מהשגרה ולנפוש בים התיכון? ישנן הפלגות נופש בים התיכון שמתקיימות להן בכל העת. ההפלגות יוצאות לרוב מרחבי אירופה, כך שאם אתם מטיילים בברצלונה למשל, ואתם רוצים לשדרג את החופשה שלכם, אין ספק שיהיה כדאי לכם לחשוב ברצינות ולחפש דילים להפלגות נופש..

מאת: moraleשייט31/07/173756 צפיות
בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים גילו את הפיורדים של מדינות סקנדינביה ובפרט נורבגיה. ישראלים רבים נוסעים אל מדינות אלו בשביל לחזות בפלא המיוחד. חלקם עושים זאת בקבוצות מאורגנות, אחרים טסים לשם בעצמם, ויש מי שבוחר לראות את הפיורדים מלמטה, כלומר מהים. זאת באמצעות קרוז לפיורדים.

מאת: moraleשייט26/04/171461 צפיות
אחרי שהצעירים כבשו את המזרח הרחוק במסגרת טיולים אחרי צבא, ואחרי שזוגות מבוגרים ומשפחות כבשו את המדינות השונות באזור דרך טיולי משפחות או טיולים רגילים, הגיע תורם של קרוזים למזרח הרחוק. שייט תענוגות שנמשך מספר ימים אל מדינות יעד שונות באזור.

מאת: moraleשייט26/04/171470 צפיות
בשנות השבעים, היה ידוע שצעירים ישראלים רבים נוהגים לעשות טיולי רכבות או טרמפים באירופה. לפני שהם גילו את הודו ודרום אמריקה, אז ישראלים שסיימו צבא והיתה להם אפשרות כלכלית, טסו ליעד מסוים באירופה ושם התחילו לקחת טרמפים או לעלות על רכבות במטרה לחצות את היבשת. לא מעט ספרים נכתבו על טיולים שכאלה.

מאת: שרון צרפתישייט30/03/162008 צפיות
כאשר היינו קטנים היינו רואים ספינות עוגנות במזח, וממש היינו רוצים להיות כמו הקברניט שהיה נראה שזוף ועם מדים כה יפים שכולם העריכו ונתנו לו כבוד. היום זה לא בעייתי להיות סקיפרים, פשוט צריך לצאת לקורס המתאים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica