חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

CRM

מאת: ask4web crmממשק משתמש17/06/20102522 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו CRM ?

CRM הוא ראשי תיבות של Customer relationship management או בעברית ניהול קשרי לקוחות. רבים טועים וחושבים כי מדובר בתוכנת מחשב המנהלת את קשרי הלקוחות של הארגון ובכך טועים טעות עקרונית. CRM היא תפיסה כוללת של מקומו של הלקוח בארגון. למעשה היא ההיפך הגמור מתוכנת מחשב מנוכרת אלא קשר אמיתי וישיר עם הלקוח.

CRM – התפתחות

עם בעבר התרחש הקשר האישי בין המוכר ללקוח במרחב הגיאוגרפי הקטן של העיר, השכונה או הרחוב, הרי שמצב זה השתנה לחלוטין. עקב המעבר לצריכה המונית ויציאת שני בני הזוג לעבודה נוצרו חברות תאגידיות ענקיות והקשר בין הלקוח לבין המוכרים ניתק.

ברם, הצורך במגע אישי ואמיתי עדיין קיים והתאגידים שהתמקדו בשיווק המוצרים והשירותים החלו להבין את החשיבות הכלכלית שיש בשמירה וקשר עם הלקוחות. במחצית השנייה של המאה העשרים החלו תאגידים בארצות הברית לדרג את לקוחותיהם על מנת להקנות משאבי שיוק לפי קבוצות צרכנים שונות זו מזו. זה היה צעד נכון בכיוון CRM אך עדיין אינו שלם.

בהמשך, בשנות השמונים החלו תאגידים להטמיע מערכות CRM ממוחשבות אך אלה נכשלו כי לא סיפקו מענה כולל מבחינה ארגונית אלא רק מבחינת מערכות המידע. כך התפתחה תפיסה של CRM  חדשה לחלוטין וכוללת הרבה יותר.

עקרונות שיטת CRM

CRM דגש על מרכזיותו של הלקוח ושונותו, על ידי פנייה ישירה ואישית, מענה לצרכיו המיוחדים ושמירתו כלקוח. מיותר לציין כי המטרה של השיטה היא רווח כלכלי לארגון.

·        מרכזיות הלקוח – שימת דגש על הלקוח ולא על המוצרים או על המותגים. במילים אחרות, הלקוח הוא זה שגורם לרווח כלכלי ולא המוצר.

·        שונות וייחודיות – מידור סוגי הלקוחות בשיטת CRM גורם להקצאת משאבים שונה. ישנם לקוחות רווחיים לחברה, לקוחות בעלי פוטנציאל רווחי ולקוחות הגורמים להפסדים.

·        תהליך לטווח ארוך – כמו בכל מערכת יחסים בין אישית, יש לשאוף לתהליך ארוך תוך כדי רכישת לקוחות חדשים, פיתוח לקוחות קיימים ושימור לקוחות כדי למנוע נטישה.

·        נכסיות הלקוח – שיטת CRM גורסת כי מערכת הערכים הכוללת של הלקוח תקבע את טיב הקשר בינו לבין התאגיד. ערך חיי הלקוח מול התאגיד כמו את הרווחיות העכשווית והעתידית שלו.

יתרונות וחסרונות

היתרונות הברורים של שיטת CRM הם הידוק הקשר עם הלקוח, יכולת פענוח של צרכי הלקוחות, מיקוד תהליכים שיווקים ובעיקר, הגברת הנאמנות של הלקוח אל התאגיד עקב יצירת "עונג" אצל הלקוח.

חסרונות השיטה באים לידי ביטוי בשינוי המהותי הנדרש בתאגידים גדולים, שינוי שעלול להזיק למערכת. יחד עם זאת, ארגון שעובר לשיטת CRM בהצלחה, צפוי להגדלת רווחים באופן משמעותי.

 



תגיות המאמר: CRM


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים ו קידום אתרים בגוגל

אתרים מומלצים נוספים:
הוד טבעות נישואין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ask4web crm

מאת: ask4web crmממשק משתמש17/06/101433 צפיות
תוכנות CRM מופצות ברשת ועל ידי חברות תוכנה לרוב. כל תוכנה מציעה אפליקציות שונות על מנת לנהל היטב את קשרי הלקוחות של העסק, הארגון או החברה. תוכנת CRM היא הכרחית לכל ארגון על מנת לחקור וליישם את הנתונים לגבי לקוחותיו.

מאמרים נוספים בנושא ממשק משתמש

מאת: רועי כץממשק משתמש08/09/162514 צפיות
חברת בניית אתרים מפתחת מאתרים לילדים שאוהבים את האינטרנט, ומעצבים את האתר בהתאם לנושא האהוב עליהם. ילדים מבקשים כיום שליטה מלאה על עיצוב האתרים שלהם, ונחשבים כמומחים בשימוש בכלי עיצוב אתרים רבים.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/132411 צפיות
כל עסק יודע שהוא צריך מערכת ניהול לידים שמאפשרת לו איסוף של הפניות אשר מתקבלות מלקוחות פוטנציאלים המגיעים מערוצי הפרסום השונים של העסק או הארגון. מערכת ניהול לידים היא פלטפורמה מתקדמת וידידותית לניהול של לידים, ובעלת טכנולוגיה מיוחדת מאוד שמאפשרת לעסק טיפול יעיל ונוח בניתוח הלקוחות הפוטנציאליים שלו.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/131855 צפיות
מערכת ניהול לידים עוזרת למנהלי חברות ולצוותים שלהם, לעבוד באופן רציף, יעיל ומקצועי. המערכת לא דורשת התחברות לחומרה או לשרת, והיא ניתנת להתקנה מהירה. למערכת זו ניתן להגיע מכל מחשב, ומכל מקום. העצמאות אשר מערכת ניהול לידים מאפשרת לעסק, מקנה לו יכולות גבוהות של ביצוע מכירות ושיווק. בנוסף המערכת מאד נוחה להפעלה, ולא צריך להיות מומחים גדולים במחשבים, כדי להתנהל בה באופן מקצועי.

מאת: אוהד ז.ממשק משתמש25/08/131877 צפיות
יתרונה המרכזי של מערכת ניהול לידים הוא שמערכת כזו מאפשרת לכם לעקוב אחר תנועתו של הלקוח בתוך האתר שלכם עד שהוא מגיע לדף של הליד. לדוגמא, אם מדובר באתר של מכללה כלשהיא, ייתכן שהסטודנט לעתיד הגיע קודם כל דרך מנוע חיפוש לאתר הראשי של המכללה, לאחר מכן הוא הסתכל בסילבוס של המסלול אשר מעניין אותו, ורק אחרי כן הוא לחץ על דף יצירת הקשר, ושלח הודעת אימייל דרך המערכת הפנימית של האתר.

מאת: tkidumממשק משתמש31/07/132096 צפיות
שלום חברים יקרים,אני ייתן לכם כאן במאמר זה מספר לא קטן של שירותים המדברים על המסגרת שמדברת על מחשוב לעסקים,אתם בעצם תוכלו לתת את השירותי המחשוב הללו במספר אופציות שהם חשובות ,הכול בשביל הצרכים הרלוונטיות של הארגון שלך בלבד,מספר אחד דווקא מדבר על שירותי מחשוב שיבואו אליכם כתוכנה בלבד,השירות הולך להגיע אליכם אך ורק מחלק של שירות שהוא מועדף בלבד וגם כמובן מקצועי ביותר ,השירות עצמו יסופק אח ורק לך הלקוח שזה יתבטא פשוט מאוד כהתחברות שהיא פשוטה מאוד לאתרי האינטרנט של ספקי השירותים שלך בלבד,זה כמובן י

מאת: tkidumממשק משתמש21/07/138146 צפיות
ניתן לראות כי במהלך העשורים האחרונים רוב המשרדים עברו לשימוש במחשבים. הרי כיום אין משרד ללא מחשב וללא אינטרנט. למרות ההתקדמות הטכנולוגית לשימוש במחשבים ולשמירה של כל החומר המשרדי בדיסק און קי ולא בקלסר, ישנו שינוי נוסף. חברות רבות התחילו בשמירה ובגיבוי של כל החומר המשרדי בדיסקים, בתיקיות שונות במחשב ומספר של דיסק און קי. אבל, גיבוי זה אינו מספיק. לכן בעלי עסקים רבים החלו בחיפוש אחר שיטות נוספות ועדכניות לשמירה ולגיבוי של החומר המשרדי. כתשובה לשאלתם, צצה התפתחות חדשה בטכנולוגיה: שירותי ענן.

מאת: דניאל seoממשק משתמש16/06/131989 צפיות
תמיד מגיעים לתאריך שמח הזה בחודש שבו אנחנו מקבלים תלוש שכר ויחד איתו את המשכורת המיוחלת שאנחנו מצפים כל כך. איזה ציפייה יש לנו מהיום הזה? מדהים. אך מי אלו האנשים שמטפלים לנו במשכורות. בדרך כלל, בעיקר בארגונים גדולים, אלו חשבי שכר שאמונים על נושא המשכורות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica