חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדברה אלקטרונית לעומת הדברת מזיקים כימית

מאת: הרחקת יוניםהדברה21/03/20091385 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הדברה אלקטרונית  לעומת  הדברת מזיקים כימית

"הדברת מזיקים" היא מונח מרתיע המתקשר אצלנו מייד לחומרים מסוכנים, חולדות מתות, תיקנים מבחילים וכדומה.

שיטת ההדברה הכימית הנפוצה כ"כ מזיקה לבריאות, ובייחוד כאשר מדובר באוכלוסייה עם מערכת חיסון חלשה – ילדים, זקנים ונשים הרות.

על מנת להימנע מכך משתמשים בהדברה אלקטרונית המכונה גם הדברה ירוקה.

זוהי שיטת הדברה מתוחכמת העושה שימוש במכשירים חכמים המותקנים באופן מיוחד ומביאים לתוצאות מיטביות.

ישנו הבדל מהותי בין הדברה כימית להדברה אלקטרונית.

בהדברה כימית, לאחר איתור וזיהוי המטרד, מפזר המדביר חומרים כימיים רעילים שקוטלים אותו ונדמה כי "פותרים את הבעיה", אולם לא לאורך זמן. זאת, משום שכעבור תקופה מופיעים מזיקים חדשים שגם אותם יש להדביר, וחוזר חלילה.

פעמים רבות, המזיקים שהודברו "מתפגרים" לנגד עינינו – עכברים, עכברושים, חולדות, ג'וקים ושאר מרעין בישין – די מבחיל יש להודות.

בעיה נוספת בהדברה כימית היא שלעיתים היא לא פותרת את הבעיה. לדוגמה: לפעמים עכברושים נוגסים בפתיון אך נותרים בחיים.

יתר על כן, לא את כל סוגי המזיקים ניתן להדביר מהבית. הדברת יתושים, לדוגמה, חייבת להיות במקורות מים, שכן שם מוטלות ביצי היתושה, ושום ריסוס שיבוצע בבית לא יפתור את הבעיה.

לעומת זאת, הדברה אלקטרונית נועדה לפתור את הבעיה מהשורש, או במילים אחרות: ליצור סביבה לא נעימה למטרד שתגרום לו להתרחק מהמקום.

הדברה זו כוללת 3 שיטות עיקריות על פיהן פועלים המכשירים:

השיטה הראשונה היא השיטה האולטרא-סונית. ממכשיר הפועל בשיטה זו מושמעים קולות אולטרא-סוניים שאינם נעימים למזיקים וגורמים להם להתרחק מהאזור. 

מזיקים שונים, ובכלל בעלי חיים שונים, שומעים בטווח תדרים שונה, ועל כן יש להתאים את התדר המשודר מהמכשיר למזיק הספציפי. למרבית המכשירים טווח תדרים שבין 17,000 ל-30,000 הרץ. בני אדם שומעים רק קולות שבין 14,000 ל-16,000 הרץ, ועל כן המכשירים אינם צורמים באוזניים.

השיטה השנייה היא השיטה האלקטרומגנטית שמטרתה לשבש למזיקים את חוש הכיוון ובכך לגרום להם להרגיש שלא בנוח ולהרחיקם מהמקום. זאת, בהתבסס על ההשערה שחרקים רבים מתמצאים באמצעות השדה המגנטי.

השיטה השלישית היא השיטה הסונית, בה מושמעים מהמכשיר קולות לא נעימים הנשמעים גם ע"י בני אדם (זאת אומרת, בטווח התדרים 14,000 – 16,000 הרץ). בד"כ אלו רעשים המסמנים מצוקה או קולות של בע"ח טורפים המבריחים את המזיקים מהמקום.

הבדל נוסף בין הדברה כימית להדברה אלקטרונית הוא ההכשרה שעובר איש המקצוע. הדברה אלקטרונית אינה מצריכה לעבור קורס הדברה, אולם מחייבת את המתקין ללמוד לעומק את תכונות המזיקים השונים ומאפייניהם וכן את אלו של המכשירים על מנת שיוכל להתאים את המכשיר הנכון למזיק הנכון באופן הטוב ביותר.

מרבית המכשירים פועלים על סוללות ארוכות טווח ולא על חיבור ישיר לחשמל.

אם כן, הדברה אלקטרונית מבוססת על יצירת סביבה לא נעימה למזיקים וכך מרחיקה אותם מהאזור, אולם מבלי לסכנם ואף חשוב יותר – מבלי לסכן את האדם. לעומת זאת, הדברה כימית מבוססת על קטילת המזיקים באמצעות רעלים וחומרים כימיים המסכנים הן את חיי המדביר והן את חיי האנשים הסובבים.

כל הזכויות שמורות לדודי יפרח – דודי את דודי – עופי יונה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הרחקת יונים

מאת: הרחקת יוניםבתים משותפים15/05/131058 צפיות
פרגולות עץ יכולות להיות תחליף מעולה לפרגולות אלומיניום . פרגולות אלומיניום יפות ,חזקות ואין צורך לטפל בהן. ייצור והתקנת פרגולת אלומיניום נמשך כחצי יום.

מאת: הרחקת יוניםהדברה31/12/111365 צפיות
במקרים רבים הרחקת יונים יכולה להתבצע ע"י בעל הבית. הרכבת דוקרנים להרחקת יונים , רשת יונים , קפיץ מקפיץ דחליל עורב במקומות לא מסוכנים ניתנת לבצוע ע"י רוב האנשים. אין להתקין מוצרים להרחקת יונים במקומות מסוכנים או גבוהים ע"י אנשים שלא הוכשרו לכך.

מאת: הרחקת יוניםהדברה27/03/101251 צפיות
ישנן מאות חברות הדברה בארץ . חברת הדברה יש לבחור בעזרת חברים ממליצים . לא תמיד כדאי לקחת את הזול ביותר. חובה לוודא רישיון הדברה בתוקף . הדברות הן פעולות רציניות רציני לכן יש להשקיע בבדיקה

מאת: הרחקת יוניםגני ילדים08/04/092127 צפיות
הגנה ילדים בעזרת רשת בטיחות עשויה פולי אטילן. בטיחות ילדים חשובה לנו לכן אנו מספקים בטיחות ברמה גבוהה בעלות נמוכה. סורגים ילדים מונעים נפילות אך רשת בטיחות מונעת נפילות ילדים וגם חבלה.

מאת: הרחקת יוניםאדריכלות08/04/091968 צפיות
פרגולות ניתן לבנות לבד או בעזרת מומחה ל- פרגולות עץ . לפני הזמנת נגר ל- בניית פרגולה כדאי לתכנן לבד או בעזרת מתכנן, לקבל המלצות על מתקין מומחה ולעשות הסכם . בבנייה עצמית של פרגולה כדאי לתכנן ולקבל עזרה של מומחה ל- פרגולות .

מאת: הרחקת יוניםהדברה08/04/091302 צפיות
הדברה יעילה יכולה להיות לפני או אחרי נקיונות פסח. אם זיהיתם נמלים או ג'וקים חיים בזמן הנקיונות אז רצוי להזמין מדביר לביצוע הדברת מזיקים . הדברה אלקטרונית יכולה להיות פתרון למי שלא מעוניין במזיקים אך גם לא מעוניין בחומרי הדברה .

מאת: הרחקת יוניםעיצוב פנים21/03/091881 צפיות
ל- ריצוף חוץ טרה קוטה קלינקר יש את התכונות האידיאליות ל- ריצוף חוץ : מרצפות חזקות, אריחים אטומים שאינם סופגים מים ולכלוך, מחוספס ואינו מסוכן כאשר נרטב, חזק מאד, עמיד בשחיקה , יפה ובעל מראה טבעי.

מאמרים נוספים בנושא הדברה

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהדברה12/03/191750 צפיות
חברת הדברה תדאג שהבית יהיה נקי מכל האורחים הלא רצויים בין אם מדובר בתיקנים, עכברים או פשפש המיטה. אבל על מנת שאכן כך יקרה חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181670 צפיות
הדברת פרעושים בחצר היא חלק בלתי נפרד מכל מבצע הדברה של פרעושים. אל החצר נכנסים בעלי חיים זרים, הם עלולים להיות נשאים של פרעושים. כאשר הפרעושים הנמצאים בחצר יזהו פונדקאי מתאים הם ינתרו לעברו ייטפלו אליו וימצצו את דמו. הפרעושים אוהבים לחיות בסביבה עם תנאי לחות גבוהים הקיימים בדרך כלל בין מצבורי אשפה במחילות ובמאורות של בעלי החיים. חשוב לנקות את החצר ולמנוע תנאים שיזמינו את הפרעושים.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181255 צפיות
פשפשי המיטה כיום בישראל מהווים נזק אדיר ומטרד גדול לאדם. כאשר בסוף יום עבודה אנו שמחים ללכת לישון אין אנו מדמיינים בנפשנו ולא לרגע אחד כי יש לנו שותפים למיטה, מדובר בחרק המתפשט מהר ביותר ואלוף במחבואים, פשפשי המיטה גורמים לנו לגירודים עזים אלרגיות קשות היכולות אף להגיע לבתי חולים. הטיפול בו חייב להתבצע אך ורק על ידי מדביר בעל רישיון והיתר הדברה בפועל אל תתביישו לבקש היתר הדברה.

מאת: דוד לוקשביץהדברה21/02/181376 צפיות
הפשפשים והפרעושים שניהם חרקים שונים לחלוטין אחד ממשנהו, אך עדיין רבים מהאנשים מתבלבלים ביניהם. הפרעושים הם חרקים זעירים ביותר קטנים ואלופי העולם בניתור למרחק, לעומת גודל גופם הזעיר. נדבקים בכוח לפונדקאי. הפשפשים לעומתם מהלכים כרגיל ללא יכולת ניתור לגובה ובעל מראה מאוד תמים ובלתי מזיק, יכולתם להתחבא בסדקים צרים עד שיבוא הטרף. המכנה המשותף בין שניהם הוא הבוקר של אחרי המלווה בעקיצות רבות בכל הגוף, מגדרות ומאוד מכוערות, מהם דרכי ההדברה נגד שניהם.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181383 צפיות
פרעושים הם סוגי חרקים. הפרעושים מונים בקירוב למעלה מאלפיים סוגים, אך בישראל מצויים רק כארבעים סוגים של פרעושים והפרעוש הנפוץ ביותר הוא "פרעוש החתול". הפרעושים אינם טפילים מסוכנים אך הם עלולים לעקוץ ולהטריד,

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181358 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181274 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica