חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול זוגי – פתרון קונפליקטים באמצעות תקשורת זוגית

מאת: אליס אומרוזוגיות ואהבה24/06/20101645 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל אחד דבק בעמדתו, נראה שהמתח והקושי מלווה אותם כבר כמה זמן. האישה נראתה מיואשת, והראתה חוסר מוכנות לוותר. נראה שהיא אמרה את עמדתה פעמים רבות. הוא הפגין את הקושי שלו בשפת הגוף המתכנסת, כשראשו פונה לצד השני ומידי פעם פונה אליה בכעס ומביע את רצונו. ככל שהשיחה התארכה נראו השניים מאוד מאוכזבים מהתוצאה. הזוג הצעיר התווכח במרץ תוך כדי ניסיון לגרום לצד השני להסכים עם עמדתו היכן להתארח בחג הקרוב. הויכוח נסב סביב רצונה שהוא יסכים להתארח אצל ההורים שלה, והוא התעקש שהיא תצטרף אליו לבני משפחתו. השיחה שהייתה תקועה ולא הובילה לשום מקום, גרמה לבן הזוג להרים את עיניו ולשאול לרגע כיצד מנהלים שיחה שכזאת. "הרי יש כאן שתי אפשרויות אז מה כבר יש לעשות, פשוט צריך להחליט ולסגור עניין" טען הבעל, לא צריך ללכת לפגישת טיפול זוגי בשביל קונפליקט שכזה. 

גישת טיפול זוגי לקונפליקטים

אפשר להסכים שיש כאן שתי אפשרויות אך לא בהכרח אלו כל האפשרויות, אפשר להסכים איתו שזו הדרך הקצרה להתמקד באפשרויות שהועלו ולהחליט בין שתיהן. אך דרך שכזו גם אם נראית היא קצרה בסופו של דבר אינה יעילה. במיוחד כאשר היא איננה עובדת והבעיה עדיין נשארת. לעיתים השיח הזוגי יראה כמאבק מתמשך. כמו במקרה הזה בו היא מביעה את דעתה ורצונה והוא יאמר כי רצונו שונה משלה. במצב שכזה יוצא ששני הצדדים אינם מקשיבים, אלא עסוקים ברצונם לומר את מה שמעסיק אותם. כאן נראה את הגאווה והאגו בפעולה. נוכל לראות את כל אחד דבק בעמדתו ולא מקשיב למי שנמצא מולו. השיחה הזאת עלולה להגיע לטונים צורמים ולהסתיים כשני בני הזוג תשושים ובוחרים לצאת להפסקת מנוחה עד הפעם הבאה.

ישנן בעיות רבות ולעיתים לא נוכל לפתור את כולן ואפילו לא את רובן. זוג שהשכיל למצוא דרך לפתרון בעיותיו יצליח להתמודד עם אלו שיצוצו בעתיד, ולא ימצא את עצמו שוקע לתוך מריבה המביאה לתחושת פגיעה ומצוקה אישית וזוגית. נכון, את כל הבעיות לא נפתור אך נוכל לרכוש כלי להתמודד איתן, וככל שנלמד להיעזר בו נראה כי מיומנות השימוש שלנו בו גדלה, מטפל זוגי ייתן לכם כלים למציאת פתרון, לאמיתו של דבר, טיפול זוגי מקנה לעוברים אותו כלים המשמשים לא רק בעיות עם קשר זוגי אלה גם כלים המלווים אותנו בחיים, אם רק נשכיל להציב את הכלים הללו מול בעיות אחרות. בשעת צורך ובשעת מצוקה נוכל להיעזר בנוסחה.

נוסחת התקשורת לפתרון בעיות זוגיות :

  1. הקשבה לאחר - להקשיב לצד השני (להקשיב באמת) ולהראות הבנה.
  2. הצגת העמדה האישית - לבקש הקשבה לעצמי, ולוודא שהובנתי נכון.
  3. הצפת פתרונות - לברר מהם כל הפתרונות האפשריים ולהיות יצירתיים.
  4. בחירת פתרון - לבחור את הפתרון המתאים / המוצלח ביותר.

 הבעל שנראה כבר מתייאש מהמצב הביע ראשון את רצונו לתרגל את הדברים שנאמרו לו במהלך טיפול זוגי אישי. פונה לאשתו ואומר לה תגידי את שלך. הבקשה אליו הייתה שיקשיב באמת תוך כדי רצון להתעניין בדבריה. הוא מפנה את גופו ופניו אליה, ונראה שהוא נרגע מעט ומוכן לקלוט את מה שהיא אומרת. האישה מתחילה להסביר כי משפחתה מצומצמת בסך הכול שישה אנשים, ואצלך כמעט ושלושים בני משפחה.... הבעל נראה מאבד את סבלנותו וחזר לטענה המקורית שלו שהוא מעוניין להיות אצל הוריו. והשניים שוב  מנהלים את השיחה באופן שהם רגילים, ובעוד רגע הם שוב מתלהמים.בתור מטפל זוגי, מופנית אל הבעל בקשה - "שים את הרצון שלך בצד במנוחה למספר דקות ותקשיב לה,
קבל את מה שהיא אומרת גם אם אתה לא מסכים איתה".
הפעם היא מספרת במנוחה ומוסיפה כי קשה לה המחשבה שהוריה יישארו בלעדיה,  בסך הכול היא מאוד תחסר להם. הרי גם איתה הם משפחה קטנה. והוא מקשיב ומתעניין בה  עד שסיימה, ומראה לה שהבין אותה. "מה אני עושה עכשיו, הוא שואל?"

מטפל זוגי - עכשיו תשאל אותה: "האם את יכולה להקשיב לי ולהבין כיצד אני רואה את הדברים"
כמו במקרים רבים בהם אותו צד שהתעניינו בו עד הסוף מרגיש מרוצה מזה שהקשיבו לו, ונוצרת אצלו מוכנות להקשיב לצד השני. גם כאן נראה שזה עבד. בעקבות השאלה  שנשאלה היא מביעה את הסכמתה להקשיב לו. הבעל מספר לה כי אביו כידוע לה נפטר, ואימו למרות משפחתו הגדולה נמצאת לבדה. הוא מספר כי קשה לו עם המחשבה שלא להיות עם אימו בחג, והוא מאוד היה רוצה להיות איתה. הבעל מתבונן בה ושואל אותה אם היא מבינה אותו.
בתשובה שלה היא חוזרת על רוח הדברים שעלו מצידו ואומרת שהיא מבינה מדוע זה חשוב לו להתארח אצל אימו. הבעל מסיט את מבטו מאשתו ושואל שוב "הרי יש כאן שתי אפשרויות אז מה כבר יש לעשות, הרי פשוט צריך להחליט ולסגור עניין". "בוא ונחשוב על אפשרויות נוספות, נברר את כולן גם אם הן לא נראות לנו מעשיות" לרגע משתרר שקט והבעל דבק בעמדתו שיש כאן רק שתי אפשרויות, האישה חשבה והחלה למנות מספר אפשרויות נוספות שעומדות בפניהם:

  1. להתפצל וכל אחד יחגוג עם משפחתו.
  2. נלך אל הורי בהתחלה שם זה מסתיים מוקדם ונצטרף לאמך בהמשך.
  3. נלך שנינו אל הורי
  4. נלך שנינו אל אימך ובני משפחתך.

הנה נמצאו כבר ארבע אפשרויות ולא רק שתיים.

מטפל זוגי - "בואו ונחשוב על אפשרויות נוספות" באה ההנחיה.

ביחד נמצאו רעיונות נוספים:

  1. לחגוג בעצמנו ללא בני המשפחה
  2. להזמין את הורי האישה ואם הבעל להתארח אצל בני הזוג
  3. או למשל להחליט על תוכנית להתנהלות רב שנתית כאשר בשנה אחת נחגוג עם בני משפחתה וחג שני עם בני משפחתו ומתחלפים.

מטפל זוגי - "עכשיו בואו ונתבונן באפשרויות ונראה מי מהן הכי מתאימה לכם" תוך כדי דיון באפשרויות שעלו והצגת הצרכים האישיים והרגשיים נראה שהתמונה אצל השניים מתבהרת  והבעל אומר  "טוב נראה לי שזה מאוד חשוב לך להיות אצל הוריך, ואני מוכן לבוא להתארח אצלם בחג הזה ובשנה הבא נתחלף". באמירה זו, שמהווה למעשה סוג של בחירה, הבעל והאישה מוותרים על האפשרויות האחרות, ובוחרים להתמקד באחת מהן.

היתרון בדיון שכזה, לא משנה מהי האפשרות שנבחרה בסוף, אלא האופן בו מתבצעת הבחירה. ללא כפיה, ללא התנצחות אלא תוך כדי הקשבה רגישה ואכפתית. העלאת האפשרויות תורמת לתחושה שאכן נעשה כאן מאמץ אמיתי משני הצדדים לברר את כל האפשרויות. לראות אילו מהן בכלל מעשיות. בסופו של דבר הבחירה יכולה לבוא מתוך הגיון שכך דברים אמורים להיעשות, או מתוך צורך רגשי של אחד הצדדים אשר העוצמה שלו עשויה לגבור על השיקול ההגיוני, או על הצורך הרגשי של בן הזוג השני.

 הסכנה במקרים שכאלה, בהם הצורך הרגשי הוא זה שקובע את תוצאת הדברים כמו במקרה הנוכחי, שהבעל אכן יגיע לבית הוריה, יבלה את החג איתם ולא עם אימו ובני משפחתו. בליבו ירגיש אכזבה וכעס על זה שהוא לא נמצא במקום בו באמת הוא רוצה להיות. במקרה שכזה ההפסד כאן יהיה כפול. היא תרגיש כי בגללו לא נהנתה מהחג,
כי פרצוף תשעה באב שלו הרס לה את הכיף מהמפגש המשפחתי. הוא ירגיש כי הקריב בשבילה והיא לא רק שלא מעריכה את המאמץ שלו עבורה, אלא גם באה אליו בתלונה.

אז איך מתמודדים עם בעיה שכזו? את זה נוכל ללמוד בפרק הדן על אומנות הוויתור, או כמובן באמצעות רכישת כלים מעשיים דרך טיפול זוגי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אודות הכותבת: אליס אומרו מאמנת אישית ועסקית, מוסמכת MA במנהל עסקים

מתמחה ב: אימון אישי, אימון משפחתי וכמו כן אימון עסקי. בנוסף אליס אומרו מלמדת קורס אימון אישי ומרצה במכון פתרונות, מכון המתמחה במתן אימון אישי, טיפול זוגי, אימון, גישור ועוד מגוון פתרונות תקשורת בינאישית וניהול יחסים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אליס אומרו

מאת: אליס אומרוזוגיות ואהבה24/06/101419 צפיות
כעס עלול לצבוע קשר זוגי בצבעי מלחמה, התמודדות איתו באמצעות כעס נגדי משולה למי ששופך שמן על המדורה. התמודדות באמצעות סבלנות סופה להתפקע ולהוביל להתפרצות. ישנה דרך נוספת ואפקטיבית יותר. בתהליך ייעוץ זוגי נלמד כיצד להקשיב לבן זוג כועס ולשנות את צורת ההתייחסות לדברים.

מאת: אליס אומרואימון אישי24/06/101121 צפיות
אימון אישי נותן לנו כלים להגשמה עצמית, הגשמת חלומות ולשיפור זוגיות. תהליך אימון אישי יכול להיות קצר וממוקד למקרים בהם קשה להתמיד בתהליך אימון אישי באופן עצמאי.

מאת: אליס אומרומשפחה וזוגיות - כללי24/06/10994 צפיות
הגזמה של דברים היא מתכון לעימותים, היכולת לראות את הדברים בפרופורציה הנכונה, הינה חשובה מאוד על מנת לקדם תקשור עניינית אצל בני הזוג. ייעוץ זוגי מלמד אתכם כיצד לעשות זאת ולהשתמש בכלים הטבעיים שבהם אנו נעזרים ביום יום.

מאת: אליס אומרוזוגיות ואהבה24/06/101162 צפיות
כולנו רוצים מאוד להיחשב כמי שלוקחים אחריות, אך ברגע האמת מחשבות והרגלים שליליים עלולים להכשיל אותנו. קושי להתמודד, כישלונות מהעבר, חוסר יכולת, פחד ממכשולים שנראים גדולים מדי, תפיסות של אחרים המתבטאות באמירות כגון: "אתה לא אחראי", "אתה לא מסוגל" - כל אלו ועוד מרחיקים רבים מאיתנו מהתמודדות עם המצב, ומגבילים את היכולת לקחת אחריות. טיפול זוגי מהווה את הצעד הראשון בלקיחת אחריות על הקשר הזוגי.

מאת: אליס אומרואימון לקריירה24/06/101221 צפיות
אימון אישי אחרי לידה זהו תהליך קצר, ממוקד וענייני שעוזר לנו לבדוק באופן נקי משיפוט מה חשוב לנו עכשיו? מה באמת אנו רוצות לעשות מכאן והלאה. תהליך אימון אישי לאחר לידה עוזר לצאת מהבלבול ולהתמקד, להוציא מהראש את כל הקולות המבטלים של האנשים סביבנו, שרוצים את טובתנו, אבל לא מבינים וקשה להם לקבל את השינויים שעוברים עלינו

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206360 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204884 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204670 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192799 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182306 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182744 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181899 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica