חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ זוגי וזכוכית מגדלת

זכוכית מגדלת הנה כלי שימושי, באמצעותה ניתן להגדיל דברים קטנים. קחו למשל תמונה מקסימה, הגדילו אותה ותתחילו להבחין בנקודות שמרכיבות אותה. ופתאום פגמים בלתי נראים צפים ועולים. ואותה תמונה שמאוד הוגדלה פתאום מאבדת מיופייה.

את שימושה של זכוכית המגדלת בחיים אנו מכירים, אך האם אנחנו מכירים את השימוש בזכוכית מגדלת בזוגיות? בזוגיות, מבלי לשים לב אנו משתמשים בה, ולמעשה משתמשים בתכונתה שהיא להגדיל דברים, מעשים או אמירות:

 למשל לקחת מעשה פגיעה ולומר "אתה תמיד מעליב ופוגע".

למשל לקחת אכזבה הנובעת מחוסר עזרה ולומר "אתה אף פעם לא עוזר לי".

למשל להיפגע כתוצאה מהתפרצות ולומר "את כל הזמן עצבנית ומעליבה".

 במהלך ייעוץ זוגי אתם יכולים לקבל את הכלים להבין את אופן השימושים הטבעיים שלנו בזכוכית מגדלת. לרוב, מאחורי השימוש בזכוכית המגדלת מסתתרת התפיסה האגואיסטית, בה כל צד חושב שהוא נותן יותר משקיבל. כך  נוצר מצב בו אף אחד מבני הזוג אינו מרגיש מסופק. כבני זוג אנו אמורים לשם לב לנטייתנו להגדיל את הנתינה האישית, ומנגד להקטין את זו של האחר.  לנטייתנו להבליט את המאמץ האישי, ולהפחית מערך המאמץ של בן הזוג.

 חשוב לדעת שגישה זו למעשה מרחיקה. בגישה זו נוצרת תחושת פגיעה אצלה והיא מרגישה את הצורך לגמול לבן זוגה, והוא שמצטרף ל"מסיבה" מחזיר לה באמירה או בשתיקה מרגיזה. וזאת הגישה מהווה דלק המניע מעגל של הסלמה.

 בתהליכי טיפול זוגי, בבואנו ללמד את בני הזוג את אומנות האהבה. חשוב לקחת את זכוכית המגדלת ולהימנע מלהשתמש בה בתוך הקשר הזוגי. להימנע מלהגדיל את החולשה של בן הזוג. להימנע מלהגזים את הכאב ותחושת הפגיעה האישית. במקום זאת לומר את הדברים בצורה עניינית ומקדמת.

 יש המתהדרים ויאמרו, שזה האוהב ייקח את זכוכית המגדלת וישתמש בה בצורתה ההפוכה. ובקבלו עזרה מבת הזוג יגדיל ויהלל את מה שעשתה ויודה לה על רצונה ותרומתה. והיא מול משפט מכאיב, אשר ממנו יצא והעלול להיות מלווה בתחושת פגיעה. תשתמש בזכוכית המגדלת ותקטין את הכאב מתוך מחשבה שבן הזוג לא ממש התכוון לאותה האמירה. ולמעשה הדבר נבע מחולשה ומצוקה שאצלו באותו הרגע שרתה.

 ישנן עוד מספר גישות להתייחס לתופעה הזו ולמצוא פתרון הולם לשניכם. ייעוץ זוגי, טיפול זוגי, ייעוץ משפחתי יעזרו לכם להבין את אותם תהליכים עד למציאת פתרון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אודות הכותבת: אליס אומרו מאמנת אישית ועסקית, מוסמכת MA במנהל עסקים

מתמחה ב: אימון אישי, אימון משפחתי וכמו כן אימון עסקי. בנוסף אליס אומרו מלמדת קורס אימון אישי ומרצה במכון פתרונות, מכון המתמחה במתן אימון אישי, טיפול זוגי, אימון, גישור ועוד מגוון פתרונות תקשורת בינאישית וניהול יחסים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אליס אומרו

מאת: אליס אומרוזוגיות ואהבה24/06/101422 צפיות
כעס עלול לצבוע קשר זוגי בצבעי מלחמה, התמודדות איתו באמצעות כעס נגדי משולה למי ששופך שמן על המדורה. התמודדות באמצעות סבלנות סופה להתפקע ולהוביל להתפרצות. ישנה דרך נוספת ואפקטיבית יותר. בתהליך ייעוץ זוגי נלמד כיצד להקשיב לבן זוג כועס ולשנות את צורת ההתייחסות לדברים.

מאת: אליס אומרוזוגיות ואהבה24/06/101646 צפיות
ישנן בעיות רבות ולעיתים לא נוכל לפתור את כולן ואפילו לא את רובן. זוג שהשכיל למצוא דרך לפתרון בעיותיו (כמו טיפול זוגי או ייעוץ זוגי) יצליח להתמודד עם אלו שיצוצו בעתיד, ולא ימצא את עצמו שוקע לתוך מריבה המביאה לתחושת פגיעה ומצוקה אישית וזוגית.

מאת: אליס אומרואימון אישי24/06/101122 צפיות
אימון אישי נותן לנו כלים להגשמה עצמית, הגשמת חלומות ולשיפור זוגיות. תהליך אימון אישי יכול להיות קצר וממוקד למקרים בהם קשה להתמיד בתהליך אימון אישי באופן עצמאי.

מאת: אליס אומרוזוגיות ואהבה24/06/101165 צפיות
כולנו רוצים מאוד להיחשב כמי שלוקחים אחריות, אך ברגע האמת מחשבות והרגלים שליליים עלולים להכשיל אותנו. קושי להתמודד, כישלונות מהעבר, חוסר יכולת, פחד ממכשולים שנראים גדולים מדי, תפיסות של אחרים המתבטאות באמירות כגון: "אתה לא אחראי", "אתה לא מסוגל" - כל אלו ועוד מרחיקים רבים מאיתנו מהתמודדות עם המצב, ומגבילים את היכולת לקחת אחריות. טיפול זוגי מהווה את הצעד הראשון בלקיחת אחריות על הקשר הזוגי.

מאת: אליס אומרואימון לקריירה24/06/101222 צפיות
אימון אישי אחרי לידה זהו תהליך קצר, ממוקד וענייני שעוזר לנו לבדוק באופן נקי משיפוט מה חשוב לנו עכשיו? מה באמת אנו רוצות לעשות מכאן והלאה. תהליך אימון אישי לאחר לידה עוזר לצאת מהבלבול ולהתמקד, להוציא מהראש את כל הקולות המבטלים של האנשים סביבנו, שרוצים את טובתנו, אבל לא מבינים וקשה להם לקבל את השינויים שעוברים עלינו

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215190 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204694 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201175 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201466 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201429 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173105 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173409 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica