חפש מאמרים:
שלום אורח
15.11.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל האמת על תכשיטי קבלה

מאת: יצחק אהרוןקבלה27/06/2010845 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאמר זה נכתב עקב בקשת רבים מהקוראים החשים בלבול וחוסר ידע בין המותר לבין האסור בכל הקשור לתכשיטים עליהם מוטבעים או חרוטים שמות קודש והמוצגים לקהל הרחב כקמעות מהקבלה. אם כן, מנהג השימוש בקמע עתיק כימיו של המין האנושי. בכל התקופות נהגו בני כל הדתות לשאת עליהם קמע מסוגים שונים שנועדו למטרות כוח מזל, שמירה והגנה רוחנית. המילה "קמע" נזכרת לראשונה בתלמוד הירושלמי ובתלמוד הבבלי (מסכת שבת) במובן של חפץ מסוים הנמצא על הגוף בדרך של ענידה או הצנעה. בחפירות ארכיאולוגיות בירושלים ,מול הר ציון, נמצא קמע מכסף עליו חקוקה ברכת הכוהנים בשפה עברית עתיקה. זהו הממצא  הקדום ביותר,מלפני חורבן בית ראשון במאה השביעית לפני הספירה,בו מופיע קטע מהתורה בכתב עברי קדום. יחסם של חכמי הקבלה לקמעות לא היה אחיד בכל התקופות. כמו גם יחסו הדואלי של הרמב"ם, בספרו "מורה נבוכים", שמחד התנגד לכתיבת קמעות בטענה שמדובר בעניין פסיכולוגי בלבד שאינו בר השפעה , ומאידך הרמב"ם עצמו בספרו ההלכתי "משנה תורה" הביא הלכות פסוקות מן התלמוד באשר להיתר טלטול מרשות לרשות של קמעות "מומחים" של שבת, הנובעים מייחוס ערך ממשי של קדושה לקמעות.יובן למעיין כי שלילתו האמורה לעיל של הרמב"ם אינה את נושא הקמעות כשלעצמו, אלא את הקמעות שהכיר, ובהם צירופי שמות קדושים שבהם לא האמין ולגרסתו לא הוכחה יעילותם. עמדתו של הרמב"ם משקפת את עמדתו השכלתנית והמדעית – אמפירית הגורסת כי יש לשפוט דברים על פי הוכחת יעילותם ולא על סמך דעות קדומות שיש לנו לגביהם. לעומתו, מקובלים רבים כמו: הרמב"ן, רשב"א, הבעש"ט  ועוד.. לא התנגדו כלל לכתיבת קמעות, שבהם כתובים שמות קודש, אך הטילו סייגים ברורים על אופן הכנתם, נשיאתם, זמן כתיבתם וכיוב'.  לשיטתם, הקמע צריך להימצא על הגוף או בקרבתו על מנת ליצור מעטפת רוחנית מגוננת המעניקה בטחון, שמירה והגנה. חכמת הקבלה מלמדת כי העולם נברא באותיות לשון הקודש. כך  שבצירוף האותיות למילים ומשפטים בעלי תוכן קדוש , נוצרת אנרגיה רוחנית בעוצמה אדירה המוצאת ביטוי בעולם הגשמי. מרבית הטקסטים הבונים את הקמע מובאים מהתורה ומכתבי קודש כשהדגש בהכנת הקמע הוא על אופי הבעיה.ככתוב בספר השו"ת : " קמעין שבאים לסגולות ולרפואות וקמעין להתיר קשר"(אבני שיש א').ללמדנו כי חובה להתאים את הקמע לסוג המכשול הניצב בפני האדם.

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעת מתגלגלת של "תכשיטי הקבלה" הניתנים להשגה בנקל בכל קרן רחוב. טבעות, צמידים ושרשראות עליהם חקוקים או מוטבעים שמות מלאכים, צירופי שמות קודש, פסוקים מהמקרא וצירופי שמות הבורא מתוך ע"ב שמות מוצגים בחלונות ראווה כקמעות קדושים מתורת הקבלה. בעידן הנוכחי של חברה תובענית, קפיטליסטית ותחרותית רבים הם האנשים המבקשים לעצמם מעט מזון רוחני לנשמתם ובשיטוטיהם הם מגלים ,באופן שגוי, את נפלאות הקבלה על גבי תכשיט. שהרי מה יותר מושך את הלב מאשר לארוז כל מוצר "מיסטי" באריזה יוקרתית הנקראת "קבלה". אותם קונים תרים אחר פתרונות אינסטנט למצוקתם ומבקשים להיטיב את מזלם באמצעות ענידת התכשיט , ובכך משלים את עצמם בכך שאותו תכשיט עם אותם שמות קודש יגן עליהם. בדברי אלה אני מבקש להביע את עמדתי האישית המסתייגת נחרצות מכל הקשור בתכשיטי הקבלה למיניהם. לשיטתי, אין בכך דבר וחצי דבר וכל ניסיון לשוות להם כוחות רוחניים , סגולות וישועות הוא בבחינת אחיזת עיניים ותו לא. חשוב לדעת כי כל קמע קבלי הנכתב על קלף או על מתכת (כסף או זהב) חייב להיעשות ע"י אדם מומחה הבקיא ביותר בחכמת הנסתר. כי מלבד להכנה בפן הטכני, כותב הקמע צריך לצקת לתוכו תוכן רוחני,הנקרא בשפת המקובלים "כוונות", שמטרתו לעורר את הכתוב לפעול בעולם הארצי. אם לא די בכך, לצורך הכנת הקמע נדרשות הכנות מסוימות כגון:טבילה במקווה טהרה,תפילה ותענית כמתחייב לעוסקים בקבלה. כך שאותם תכשיטים אינם עומדים בקריטריונים המחמירים הנדרשים להכנת קמע ולכן אין להציגם ככזה. לכל היותר יש לידע את הצרכן בכך שאין מדובר בקמע אלא בתכשיט רוחני בלבד שלגביו יש לנהוג בהתאם, הואיל ולא הושלמה בו התבנית הרוחנית כנדרש. כאשר אדם נושא את שמו של הבורא, או פסוק מסוים על תכשיט כלשהו בדרך שאינה ראויה הוא עובר על האיסור "ולא יחללו את שם קדשי" (ויקרא כב' ב') . אם כן מהם הסיכונים והכללים לנשיאת התכשיט. אין להיכנס עם תכשיט לבית העלמין. אין לשאת אותו בשבת. אין להיכנס עימו לבית הכסא. יש להסירו לפני כל מגע אינטימי והעניין מובן. מהאמור לעיל, אין זה אומר חלילה כי כולם צריכים להשיל מעליהם תכשיטים אלה, אלא יש לדעת כי אין מדובר בקמע ובכל מקרה אם הוא נפגם או הושחת יש לגנוז אותו ובכלל אמליץ לנקוט במשנה זהירות בעניין.

 מוגש בברכה
www.kabalah.co.il
יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוגש בברכה
www.kabalah.co.il
יצחק אהרון ראש מרכז "חכמה" מייעץ חוקר ומרצה של תורת הקבלה.מפרסם מאמרים שבועיים בעיתונות המקומית בפריסה ארצית. עורך את ערוץ הקבלה באתר Y NET של ידיעות אחרונות. משדר תוכנית יעוץ בקו המומחים של רדיו 103FM ובימי שישי ברשת ב' בתוכנית "מה יהיה" עם יואב גינאי. טלפון 03-9220784

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יצחק אהרון

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/12933 צפיות
הנפש האנושית מלאה פחדים, מודעים ושאינם מודעים. חלקם נצברים ונאספים במהלך חיינו כחלק מהשפעות חברתיות וסביבתיות, וחלקם מולדים. יובן כי קשת האמונות והסממנים לשמירה והגנה מפני עין הרע כמוהם כים הגדול. אך מעל לכולם שוכנת לה בבטחה החמסה. על משמעותה ומקורה של החמסה במאמר שלפניכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/12783 צפיות
לצערי הרב החברה המודרנית עם כל הישגיה הרבים לא השכילה להפנים את העובדה כי יש להתייחס אל האישה כשווה בין שווים, ועדיין עינינו הרואות את מקרי ההתעללות הרבים אותם האישה חווה הן בתא המשפחתי ,במקומות העבודה ואפילו ברחוב, שם מייחדים לנשים מסלול נפרד להליכה ונסיעה בתחבורה ציבורית ועד כדי השפלה ביריקה על ילדה רכה בשנים, שהיורקים השפלים מיטיבים לבטא את מידתם הרעה והלא מתוקנת הרואה בילדה קטנה כמעוררת את היצרים רחמנא לצלן.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/12875 צפיות
מאז ומעולם הנושא הבוער ביותר בקרב בני האדם היה תחום הזוגיות והאהבה. מי אינו רוצה למצוא את בן/בת הזוג המתאים לו ביותר? מי אינו רוצה למצוא זוגיות חיובית שתמלא את עולמו ותשלים אותו? מי אינו רוצה מערכת זוגית נכונה ותקשורתית? בדברים הבאים אגיש לכם הקוראים כלי בסיסי לבדיקת ההתאמה הזוגית באמצעות חישובי גורלות. אציין כי אין לראות בכך גורל זיווגים מלא אלא לכל היותר זיהוי נקודות החולשה או החוזק בקשר שלכם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה06/02/12747 צפיות
תקופת ימי ט"ו בשבט נושאים עימם ריחות של שינוי באוויר. תחילתה של תקופה חדשה בפתח הטבע משנה פניו, השמים מתבהרים וקרני השמש פורצות מבעד לעננים, מאירות ומלטפות בחמימות עדינה כיד מלטפת. שירת ימי החורף כמעט בסיומה וניתן להבחין בבואו של האביב המתקרב. עתה הבשילו התנאים להתחדשות ולפריחה מחודשת שבסופם האילנות יצמיחו פירותיהם.

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/11785 צפיות
אחד הדיברות אוסר על עבודה זרה, יצחק אהרון מחבר בין עבודה זרה לסקרנות ומסביר על הקשר ביניהם לתחושת הריקנות שאנו עלולים לחוש בחיינו

מאת: יצחק אהרוןקבלה13/12/11817 צפיות
חכמת הקבלה מלמדת כי לכל דבר גשמי שקורה לנו יש מקורות רוחניים וכל פעולה שאנו מבצעים מושפעת מהמזל המלווה אותנו. יצחק אהרון מלמד על כוחותיה של עין רעה ועל מה נוכל לעשות כדי לבטל את השפעתה

מאת: יצחק אהרוןקבלה17/07/11987 צפיות
מאז ימי עולם לימדו חכמי הקבלה כי לאותיות השפה העברית, בהצטרפותן לתיבה הנקראת "שם האדם", כוח רוחני עצום ורב המסוגל להשפיע על המזל ועל מאורעות החיים הנעשה עד לפרטי פרטים. לכן אין זה פלא שחכמת הקבלה עוסקת בכך רבות ומקדישה לנושא ספרות ענפה

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1933906 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/199703 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/199024 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927004 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/19409 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/19379 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/19684 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica