חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שערים - לא רק במונדיאל!

מאת: Shaiאבטחת הבית27/06/2010761 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"פרצה קוראת לגנב, וגנב, כשקוראים לו - בא", כך נאמר במערכון המפורסם של הגשש החיוור. האמרה הזו לא רק מצחיקה, היא גם נכונה. מקומות רבים שלא אובטחו כהלכה שימשו כמטרה נוחה עבור גנבים ופורצים. החל מבתים פרטיים, בתי עסק, חברות ואפילו יישובים שלמים שלא דאגו להגן על רכושם ושטחם, גילו על בשרם את החשיבות הרבה של אמצעי מיגון כמו גדרות וגם שערים.

אחד מהאמצעים היעילים ביותר בהתגוננות בפני גנבים או שאר עבריינים הוא שערים חשמליים, הידועים גם בשם שערים אוטומטיים. שערים חשמליים נועדו להבטיח שרק מורשי כניסה יכנסו לשטח מסוים, והם מצליחים לעמוד ביעד זה במידה רבה של הצלחה.

ישנם שערים חשמליים שמופעלים על ידי מאבטח או שומר. שערים חשמליים אלו מוצבים בדרך כלל בכניסה למפעלים, חברות, מקומות עבודה מאובטחים, משרדים ממשלתיים ועוד. המאבטחים דואגים לפתוח את השערים החשמליים רק עבור עובדי המקום או אורחים שקיבלו אישור כניסה מיוחד. כך מסייעים השערים החשמליים במניעת כניסתם של עוברי אורח או כל מי שאינו מורשה כניסה. הדבר חשוב במיוחד כשמדובר בשעות שמחוץ לשעות העבודה במקום. השערים החשמליים מבטיחים שאף אדם זר לא ייכנס למקום, ומונעים כניסת גנבים, מרגלים תעשייתיים וכדומה, שעלולים לפגוע בחברה ובאינטרסים שלה: לגנוב ציוד, סודות מסחריים, מסמכים, מידע פנימי ועוד.

ישנם גם שערים אוטומטיים המוצבים בכניסה ליישובים, קיבוצים ומושבים. שערים חשמליים אלו בדרך כלל נשארים פתוחים במהלך היום, אולם עם רדת החשכה הם נסגרים, והדרך היחידה לפתוח אותם היא באמצעות שלט רחוק שמחזיקים רק תושבי היישוב. שערים חשמליים אלו נועדו למנוע את כניסתם של גנבים, מחבלים המבקשים לבצע פעילות טרור או כל גורם זר אחר שעלול להפריע למנוחת התושבים. הצבת שערים חשמליים בכניסה ליישובים היא התפתחות מאוחרת יחסית בתחום. רק בשנים האחרונות, ובמיוחד עם ריבוי המקרים של חדירת מחבלים ליישובי מתנחלים, נולד הצורך להגן על ישובים באמצעות שערים חשמליים.

שערים אוטומטיים מגנים גם על רכושם של אנשים פרטיים. שערים חשמליים המוצבים בכניסה למגרשי חניה של בנייני מגורים, או בכניסה לשטח של בית פרטי מגנים בראש ובראשונה על הרכבים החונים. בעבר לגנבי הרכבים לא היה כל קושי לפרוץ לרכבים בלילות ולנסוע באין מפריע עם הרכב. כיום רכבים רבים חונים במשך הלילה במגרשי חניה המאובטחים באמצעות שערים חשמליים. גנבים יכולים אמנם להיכנס למגרשי החניה באופן רגלי, אולם הם לא יוכלו לצאת בנסיעה עם הרכב הגנוב כל עוד השער החשמלי נשאר נעול. כמו כן חשוב להקפיד שהשלט הרחוק שמשמש לפתיחת השער החשמלי לא נמצא ברכב, כי אחרת רק עשיתם לגנב עבודה קלה יותר.

בבתים פרטיים, ובמיוחד באחוזות גדולות המתפרשות על פני שטח רחב ידיים, נהוג גם כן להציב שערים חשמליים. מדובר בדרך כלל בבתים של סלבריטאים או אח"מים למיניהם, שמעוניינים לשמור על פרטיותם ולמנוע מעוברים ושבים, כמו גם מאנשי תקשורת, להיכנס לשטחם הפרטי. שערים חשמליים אלו בדרך כלל יפתחו רק לאחר לחיצה על כפתור אינטרקום, ולאחר שדיירי הבית זיהו את הרכב ואת האדם המבקש להיכנס ופתחו לו בעצמם את השער. פעמים רבות לצד השערים החשמליים מותקן אינטרקום בשילוב מערכת טלוויזיות במעגל סגור המאפשרות לזהות את העומד בשער ולהכניס רק את מי שבעל הבית חפץ בכניסתו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182621 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182639 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181303 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181100 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131276 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131805 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131143 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא אבטחת הבית

מאת: בנימין קלינגראבטחת הבית15/11/201621 צפיות
5. בטיחות, ביטחון ושעת חירום 5.1 בטיחות 5.1-52 סידורי בטיחות במבני מוסדות החינוך מבוא תמצית ההנחיות בחוזר זה נועדו לאדריכלים, למהנדסים, לאנשי בטיחות, לאנשי חינוך ולכל מי שמטפלים בבטיחות בתכנון מוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים. הן באות להוסיף על החוקים, על התקנות ועל התקנים, ומפרטות את הוראות המשרד המחייבות בנוגע לתנאים הפיזיים של מבני חינוך. התוקף: החל מ-1 בפברואר 2013. התחולה: כלל מערכת החינוך. הסטטוס: החלפה. חוזרים קודמים באותו נושא** - סעיף 131 בחוזר מה/4, "שמירה על אצבעו

מאת: nirאבטחת הבית13/10/201317 צפיות
תמיד רצית לדעת למה מצלמה אחת יותר יקרה מהשנייה? מה זה TVL ומה זה WDR, כנסו לכתבה הבאה והעשירו את הידע שלכם.

מאת: רוניאבטחת הבית07/10/201190 צפיות
מנעולים על סוגיהם השונים הינם חלק בלתי נפרד מחיינו, ורובנו ניתקל בשלב כזה או אחר במנעול שלא נוכל לפתוח. במקרים אלו, שירותיהם של פורצים מקצועיים יכולים להיות יעילים ביותר עבורנו. אחד המקרים בהם שירותי פריצה מקצועיים יכול להיות חשוב ביותר הינו מקרה של פריצת כספות.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית24/10/191540 צפיות
בדיקות האזנה מאפשרות ניטור ואיתור האזנה לשיחות בבית, במשרד, ברכב וכמעט בכל מקום. אם קיים חשד שמתבצעת האזנה, בעזרת אנשי מקצוע אפשר לבצע בדיקה ולנטרל אותה. כיום האזנות מתבצעות עם אמצעים שנגישים לכולם. מכשירי האזנה רבים זעירים בגודלם וניתנים להסלקה באביזרים יום-יומיים באופן שמסווה אותם כליל. מתקינים אותם בגאדג'טים, בקירות הבית, במכשירים סלולריים, מכיוון שאמצעים טכנולוגיים אלה זעירים וקל להתקין אותם במקומות רבים ללא בדיקת האזנה כמעט שאי אפשר לאתר אותם.

מאת: Daniel.Bאבטחת הבית22/04/191966 צפיות
אנשים רבים תרים אחר דרך להתמודד עם הדאגה לשלומם, לביתם ולרכושם. אכן, גורמים שליליים מבצעים מפעם לפעם פעולות זדוניות אשר יש בהם נזק מהותי. כיצד ניתן למנוע אותם? איך מרתיעים ומרחיקים אותם מהשטח? אחד הכלים השימושיים שמהווים כיום גורם הרתעה מעולה הוא מצלמות נסתרות.

מאת: shiritאבטחת הבית30/08/181797 צפיות
במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא וללמוד על סוגי מצלמות אבטחה.

מאת: yoni romאבטחת הבית04/06/181445 צפיות
מדוע הנחיצות של מנעולן גבוהה יותר ממה שרובנו חושבים, ובאלו מצבים נצטרך להשתמש בכישורי הפריצה שלו? אם יש לי חוש טכני טוב, האם אני יכול לבצע לבד משימות מנעולנות בבית שלי, או בכלי הרכב, לאחר שנתקעתי מחוצה להם?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica