חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משמעות כושר גופני טוב לרוכבי האופנועים

מאת: אופנועי השרוןאופנועים08/07/20101235 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קיים קשר הדוק למדי בין רמת הכושר הגופני של רוכב האופנוע לבין כלי הרכב עצמוIישנה חשיבות מכרעת בין טיב הרכיבה על אופנוע לכושר גופני גם אם זו נסיעה שגרתית הכולל מסלול שבלוני של עבודה, סידורים וחזרה הביתה ובין אם ברכיבה תחרותית עסקינן בעלת מסלול אתגרי. פיתוח סיבולת פיסית וטיפוחה לאורך זמן מהווה משמעות כבירה לרכיבה בטוחה ואף להחלמה מהירה יותר במקרה של פגיעה.

דמיינו לשם המחשת הנושא, במקום רוכב ממוצע אחרי שמונה שעות עבודה מתישות ושגרתיות במשרד השם פעמיו בדרך לעוד ישיבת עבודה משעממת במיוחד, שם לב שהוא מאחר ומנסה להימלט מפקק תנועה של שעת בין ערביים. רוחות עזות מטלטלות את שרירי הצוואר, העורף וכל פלג גופו העליון ללא הפסקה ומעייפים את גופו. התנוחה השפופה מפעילה לחץ על קרסול שמאל שאחראי על העברת ההילוכים. עייפות היום והעבודה נותנים את אותתיהם וניכר כי הריכוז מתחיל להתפזר, עם שעת בין הערביים מגיעה החשכה שתורמת פלאים למצב.
די רק ב אבן לא גדולה במיוחד כדי לאבד שליטה, זעזוע הגלגל הקדמי שולח את היד אינסטקטיבית מתוך רפלקס לעבר מנתק ההצתה לצד דופק מואץ ברקות.
ניכר קושי לסובב את ידית הגז, השרירים הנעולים נוכח ההפתעה הלא נעימה לא מאפשרים ללחוץ על הידית, הגוף פותח בעיצומים ושובת מתנועה עד הסדרת הנשימה.
הוא מבטיח לעצמו לשמור על הריכוז ולהימנע ממצבים דומים אך אינו יכול לעמוד בהבטחה לאורך זמן, כל מרכיבי הרכיבה והגורמים הנלווים כגון איכות הכביש, מזג האוויר והתנהגות שאר הנהגים בכביש וכו'.
במקרה של רוכבי מרוצים משמשות הדבר קריטית אף יותר שנדרשים לשמור על ריכוז גבוה יותר מהרגיל, כמו גם קורדינציה, שווי משקל, דיוק, זמן תגובה, כוח, סבולת, וגמישות.
כל אלה ועוד מצריכים שימת דגש ועבודה על כושר גופני ועל הריכוז.
פיתוח הכושר הגופני יכול לתרום לשמירת הריכוז לפרק זמן גדול יותר, ימנע טעויות ונפילות ואף יתרום להחלמה מהירה יותר מפגיעות ויעלה את רמת העמידות לעומסים גופניים ונפשיים תוך כדי נהיגה.

במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל כללי הזהב לעבודה ושמירת הכושר הגופני לפי חלוקה לאיברים חשובים:

• הלב: הלא הוא מנוע הגוף ויש בו בין היתר על מנת להזרים דם אל אברי הגוף השונים. רוכבי אופנוע זקוקים למערכת אירובית משומנת כדי לעמוד בפעולה זו למשך זמן ארוך. סיבולת לב מאפשרת לשמור על ריכוז גם בתנאי דרך וקשיים לא צפויים או בנהיגה ארוכה תאפשר תחלופה מהירה יותר של חומצת החלב המצטברת בשריר אשר הצטברותו גורמת לעייפות וכבדות השרירים שחשים בעיקר בזרועות וירכיים בזמן רכיבה.
• שרירי הגוף: בדומה למיתלי הרכב מטרתם לשאת את שלדת הגוף, השלד. אימון השרירים נועד לשפר את סיבולת השרירים למשך פרק זמן באופן שמגדיל את מסת השריר ומונע התעייפות מהירה.
• צוואר: דומה לנקודת כוח הג'י בעת פניה,סופג זעזועים בגלל תנאי הדרך כמו גם הלחץ והעומס הגדול הנוצרים מפאת תנוחת הגוף המאלצת את הרוכב להרים מבט מעט מעלה בזמן נביעה על אופנוע.
• שכמות: אזור השכמות סופג לחץ גדול מאוד בעת רכיבה שכיבה זו סיבה טובה מספיק לפיתוח כושר סיבולת של השרירים.
• זרועות: מכילות את השרירים החשובים לרכיבה כגון תלת ראשי זרועי החלק אחורי ודו ראשי זרועי החלק הקדמי פושטי המרפק האחוריים וכופפי המרפק השרירים הקדמיים גם פעילים בספיגת נחיתות ומהמורות.
• אמות: כוללות שרירים הנמצאים באמות המחוברים בגידים לאצבעות ולמפרק כף היד פועלות בעת תנועת פתיחת וסגירת הגז, לחיצה על הבלם הקדמי והמצמד.
• הבטן: על שרירי הבטן להגן על האיברים הפנימיים
• רגליים: בעלות שרירי הארבע ראשי ירכי החשוב לתנועה והמעבר בין עמידה לישיבה.

סוף דבר,
כושר גופני חשוב לאין שיעור לשמירת הסיבולת הפיזית ושמירת הריכוז והקורדינציה בתוך כך.
הקשר אם כך, בין רכיבה על אופנוע לבין גוף הרוכב הינו חד וברור.
יש להשקיע בשיפור הכושר הגופני לפחות כמו שנוטים להשקיע בשיפורי מנוע ומכלולים יקרים ולהרוויח מכך לא פחות.

 



תגיות המאמר: כושר גופני בנהיגה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
אופנועי השרון | אופנועים למכירה , אופנועי , מוסך אופנועים
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אופנועי השרון

מאת: אופנועי השרוןאופנועים17/05/101308 צפיות
בטיחות היא הדבר החשוב ביותר ברכיבה על אופנוע.

מאת: אופנועי השרוןאופנועים17/05/101594 צפיות
החוויה של קניית אופנוע או קטנוע חדש, יכולה להיות אחת המרגשות והמהנות ביותר עבור כל רוכב. עדיין, עליך לקחת בחישוביך שאם לא תדע על כמה כללים חשובים, תיווכח בדיעבד כי העסקה עשויה להתגלות כטעות חייך, והיא תגרור אחריה לא מעט אי נעימויות.

מאת: אופנועי השרוןאופנועים17/05/101220 צפיות
אין מתנגד לכך שתאונות דרכים בארץ חצו כל סטטיסטיקה שפויה. מדובר בתופעה רחבת היקף שנדמה שרק גדלה עם כל יום שעובר. למרות ההסברים והניסיון לייעל את מערכת הכבישים, נראה אי אפשר להימנע מהתאונות הקטלניות שאנו עדים להן יום יום

מאת: אופנועי השרוןאופנועים17/05/101104 צפיות
הוצאתם רישיון לקטנוע וחשבתם שאולי, פתרתם את כל בעיות החניה. לא רק שיש בידכם עכשיו כלי רכב הרבה יותר קטן למציאת מקום חניה, אלא שעכשיו גם המדרכה עומדת לרשותכם בכל זמן שתצטרכו.

מאמרים נוספים בנושא אופנועים

מאת: תום ווירטאופנועים04/08/143318 צפיות
טיולי אופנועי שטח מומלצים

מאת: ענת סאופנועים19/08/131854 צפיות
אם בעבר היה נדיר יותר לראות אופנועים על הכביש, הרי שכיום כבישי הארץ והעולם מלאים בהם. מעבר להיותו כלי תחבורה, אופנוע כיום משמש גם לשימושים נוספים כמו רכב שטח, רכב ביטחון ורכב פנאי.

מאת: עו"ד דנה דודאופנועים05/05/131539 צפיות
בישראל מתרחשות מדי שנה בממוצע מעל 700 תאונות פגע וברח עם נפגעים, מתוכם כ-20 תאונות קטלניות בהן נהרג אדם וכ-70% מן הנהגים אשר ביצעו עבירה תאונה קטלנית והפקירו אדם, נתפסו או הסגירו את עצמם. אין ספק, כי לא יהיה זה נכון, להקל ראש בעבירת ההפקרה, מאידך, ישנם לא מעט נהגים שהפקירו אדם מתוך לחץ נוראי, פחד, היסטריה וחוסר אונים ובוודאי שלא מתוך כוונה ברורה להשתמט מעונש.

מאת: טובה שטייגאופנועים10/04/131662 צפיות
על פי הוראות משרד התחבורה, בחינת התיאוריה לרכב פרטי ולאופנוע היא אותה בחינה. המסקנה היא כי נכון להיום אין בבחינת התיאוריה ללומדי אופנוע שאלות ייחודיות לאופנוע והם נדרשים לעבור את אותה בחינה שמחויב בה נהג רכב פרטי. האם זה טוב?

מאת: משה יוריאופנועים15/11/128674 צפיות
אם נזקקתם למתרגמים בתקופה האחרונה, בלי ספק אתם יודעים שהפעולה הזו הנה דבר מהותי. ההתמצאות החיונית בניבים ושפות היא בלי ספק אנה נושא מובן. הנושא מורכב מ לא מעט מאפיינים:

מאת: טלי גלאופנועים12/11/121772 צפיות
רכישת חלקי חילוף לאופנועים לעיתים מתגלה כעסק יקר מאוד. דבר זה מוביל אנשים רבים לחיפוש אחר חברה אשר מציע להם חלקי חילוף זולים וכן חלקי חילוף משומשים. כאן חשוב מאוד להבין כמה דברים וזאת על מנת שלא תגלו זמן קצר לאחר שימוש בחלק כי מכרו לכם חלק לא איכותי אשר מסכן את חייכם.

מאת: טלי גלאופנועים16/10/121664 צפיות
אם אתם מתגוררים באחת הערים הגדולות בישראל אם בוודאי יודעים כי רוב האנשים מעדיפים לרכוש קטנוע מאשר להתחיל ולחפש במשך שעות מקום חניה בעיר, במיוחד כאשר מדובר בערים תל אביב או ירושלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica