חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

קישורים נוספים
עדשות
   
 

מזגנים

מאת: רחלי פריריהוט 11/07/2010835 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשמגיע חודש יולי לאזור המרכז בישראל, גם הספקניים ביותר יאמינו בהתחממות כדור הארץ. נדמה שכל קיץ הוא יותר חם ובלתי נסבל מקודמו, ואנו מנסים לבלות כמה שיותר משגרת יומנו בצילו הנעים והמקרר של מיזוג אויר, הרחק מהרחובות הלוהטים והמיוזעים. קשה להעלות על הדעת חיים ללא מיזוג אויר. איך הסתדרו הדורות הקודמים ללא מיזוג אויר בבית, במקום עבודה ובכל מקום, בעצם?

מיזוג אויר הוא שיטת קירור פופולרית במיוחד, ולא קשה להבין מדוע. מזגנים הינם יעילים, יכולים לשמש בחורף גם לחימום, ובניגוד למאווררים אינם רק מצננים את היושב מולם, אלא את כל החדר כולו (או הדירה כולה, תלוי בסוג מערכת מיזוג האוויר המותקנת בבית). ישנם סוגי מיזוג אויר שונים, ובמאמר זה ננסה לעמוד על טיבם:

מיזוג אויר באמצעות מזגן חלון

בעוד שבמזגן מפוצל מערכת מיזוג האוויר מחולקת לשניים, במזגן חלון כל המערכת ארוזה בחתיכה אחת, שאותה מוציאים מחוץ לבית דרך חלון או חור שנעשה בקיר. התקנת מזגנים אלו קלה ואינה מחייבת בהכרח התקנת מזגנים מקצועית. יתרון זה הופך אותם לזולים יחסית, וגם נוחים לפירוק כשבעלי המזגן אינם בעלי הדירה, ולכן יכולים להעביר את המזגן במידת הצורך לדירה אחרת אותה ישכרו. אך מחירם של יתרונות אלו הוא הטרטור הרועש של מיזוג אויר זה, והיותו פחות יעיל מאמצעי מיזוג אויר מתחרים.

אמצעי מיזוג אויר אחרים, כמו אלו שיפורטו להלן, דורשים התקנת מזגנים מקצועית על ידי חברה אמינה ומנוסה, המתמחית בהתקנת מזגנים. מדוע? כי אמצעי מיזוג שאינם פועלים כיחידה אחת אלא מפוצלים לשניים, מחייבים התקנה חיצונית לבית ופנימית, וחיבור ביניהן. היתרון הוא שהתקנת מזגנים מפוצלים גורמת לכך שהחלקים המרעישים מופרדים מהיחידה המרכזית, ולכן המזגן שקט יותר.

מיזוג אויר רצפתי

מיזוג אויר באמצעות מזגן הממוקם נמוך, קרוב לרצפה. זהו מיזוג אויר נהדר לחללים גדולים, ובעזרת התקנת מזגנים במיקום טוב בין שני חדרים, אפשר להשתמש במזגן שכזה לקירור שני חדרים בו זמנית. מיזוג אויר רצפתי נהנה מיתרון חשוב בחורף, כשדרוש חימום בבית. חום בדרך כלל עולה למעלה, והפיזור שלו מלמטה גורם לכך שהחדר מתחמם באופן יעיל ומהיר יותר. החיסרון הוא שהתקנת מזגנים אלו בגובה נמוך מבזבזת מקום ברצפה.

מיזוג אויר עילי

ההיפך של מיזוג אויר רצפתי – כלומר, התקנים מזגנים בגובה רב, לא רחוק מהתקרה. מיזוג אויר עילי מפזר אוויר קר מלמעלה, ולכן הקירור מהיר מאוד, גם אם החימום אינו יעיל כשל מיזוג אויר רצפתי. בגלל התקנת מזגנים אלו בגובה, הם לא תופסים מקום בחדר, ובדרך כלל קטנים יותר. עם זאת, מיזוג אויר עילי מתאים לחדר אחד בלבד.

מיזוג אויר מיני מרכזי

מדובר במיזוג אויר מוצלח ביותר עבור קירור בית שלם, אולם הוא מחייב התקנת מזגנים מורכבת מאוד, וגם יקרה. זהו מיזוג אויר המיועד לדירה שלמה ואפילו בית שלם, והוא פועל בו זמנית בכמה חדרים. התקנת מזגנים אלו כוללת התקנת מערכת תעלות, שבאמצעותן מגיע האוויר הקר לכל חדר וחדר. לצורך כך, התקנת מזגנים מיני מרכזיים כרוכה בהנמכות גבס ובתכנון תשתית כולל, ומכאן היותה מסובכת יותר.

ישנן מערכות מיזוג אויר מיני מרכזיות שלהן יתרון נוסף – יכולת לקבוע טמפרטורה שונה עבור כל חדר, בהתאם לרצונותיהם של דיירים שונים.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121307 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121366 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121837 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111836 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111283 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112142 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111557 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא ריהוט

מאת: tiloniריהוט 12/11/201593 צפיות
אז קנים בית חדש? מזל טוב! סוף סוף יש לכם האפשרות לרכוש את דירת החלומות שלכם ולא לגור בשכירות. סוף סוף תוכלו לעצב את הדירה בדיוק לטעמכם, לבחור את צבע הקירות, הריצוף או הפרקט, הוילונות ועוד. זה עכשיו זה שלכם!

מאת: רוני הכהןריהוט 16/09/201191 צפיות
מה מוביל את הצרכנים לרכישה של מיטה בשנת 2020? כן כל הפרטים.

מאת: אבי דוידיריהוט 16/02/201738 צפיות
עבודה נכונה עם צבע עץ לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מאת: ניב אבןריהוט 09/01/201814 צפיות
זה דבר אחד להניח סחורה ולרכוש ציוד עבור יצירה של חנות פעילה, וזה דבר שונה לחלוטין לעבור על פני כל מה שחנות צריכה על ידי עיצוב חכם.

מאת: דוד כהןריהוט 07/02/191622 צפיות
צימרים הם מקור פרנסתם של משפחות רבות בישראל. התחרות על הצימרים הולכים וגוברת מדי שנה ואנשים רבים מעדיפים להשכיר לילה בצימר מאשר במלון, בשל הקרבה לאטרקציות השונות, ההנאה מהאווירה הפסטורלית, הפרטיות וכמובן המחיר האטרקטיבי יותר. אחד המדדים החשובים ביותר המבדילים בין צימרים איכותיים לבין צימרים פחות אטרקטיביים הם הרהיטים ועיצוב הגינה במקום.

מאת: דוד כהןריהוט 30/01/191600 צפיות
איך לבחור חדר שינה ולמקם את המיטה ושאר הרהיטים באופן אופטימלי במרחב החדר ולבסוף להתאיםם לריהוט תאורה וצבעים

מאת: רוני הכהןריהוט 16/01/191604 צפיות
אם שואפים לשדרוג חכם של הדירה, צריכים לחשוב חכם ולהציב שטיח pvc במקום זה העשוי חוטי בד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica