חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד עלי להקים את העסק? חברה? שותפות? עוסק? – יתרונות וחסרונות

מאת: קובי בני, עו"דדיני תאגידים27/03/20092118 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיצד עלי להקים את העסק? חברה? שותפות? עוסק? – יתרונות וחסרונות

עסקים קטנים בתחילת דרכם מתחבטים לעיתים כיצד עליהם להקים את העסק

בין אם זאת באמצעות הקמת חברה,  שותפות ו/או עוסק מורשה.

ואילו הסכמים יש לערוך בית השותפים בעסק?

מהי אם כן דרך המלך? כיצד כדאי לעסק להתאגד?

הקמת חברה

לכל צורת התאגדות יתרונות וחסרונות משלה להקמת חברה יתרונות מהפן המיסויי ומן הפן של חובת האחריות המוטלת על בעלי המניות בחברה.

כמו כן, בחברה קל יותר לגייס הון ממשקיעים ו/או לצרף שותפים חדשים והעביר מניות ולחלק את האחזקות בין בעלי המניות.

בנוסף, החברה כגוף משפטי נפרד יכולה להיקשר בחוזים עם בעלי המניות שלה ועם גורמים שלישיים בקלות יחסית ובחשיפה מינימאלית של בעלי המניות.

כאשר מקימים חברה יש לשים דגש על התקנון של החברה שמהווה את השלד המשפטי של החברה ולעיתים רצוי להכין בין הגורמים המעוניינים להקים את החברה הסכם בעלי מניות אשר יסדיר את אופן התנהלות החברה, מדיניות חלוקת דיווידנדים, מדיניות הכנסת שותף/ משקיע נוסף, אופן פירוק החברה ועוד כהנה וכהנה מנגנונים אשר ישמרו על האינטרסים של היזמים.

מול יתרונות אלה קיימים חסרונות הבאים לידי ביטוי בעלויות הכרוכות ברישום והפעלת החברה. גם היתרון מבחינת תשלומי המס בא לידי ביטוי בד"כ במחזורים משמעותיים יחסית.

השותפות

על פי חוק יש לרשום את השותפות המוקמת בישראל, אולם באופן פרקטי שותפויות רבות מוקמות "בלחיצת יד" ובהבנה הדדית בין השותפים.

הייתרונות שבהקמת שותפות על הקמת חברה נובעים בכך שאת נכסי השותפות מייחסים לשותפים ומכאן שרווחי השותפות הינם ריווחי השותפים ובשונה מהחברה בה הרווחים נותרים בחברה, ריווחי השותפות משתלמים לשותפים.

החיסרון הבולט הוא כי שיעורי המיסוי של השותפות היא בהתאם לשיעור המס היחסי של כל שותף.

גם כאשר מקימים שותפות רצוי לערוך הסכם בין השותפים אשר מפרט כיצד מחולקים הרווחים והנכסים של השותפות, אלו חיובים נוטל עליו כל שותף כלפי משנהו, מדינות של צירוף של שותף נוסף,  כיצד על השותפים לפעול במקרה מוות של אחד השותפים, כיצד ניתן לפרק את השותפות ועוד כהנה וכהנה נושאים הרלבנטיים להקמה והפעלת השותפות.

העוסק המורשה

הקמת עוסק מורשה מועילה בעיקר ליחידים אשר מעוניינים להקים עסק מבלי לגייס הון רב.

כאשר העסק רוצה או צריך להתפתח רצוי לשקול מעבר לצורת התאגדות המתאימה יותר לעסק ואשר מסדירה את היחסים בין העוסק ובין השותפים ו/או המשקיעים.

עמותה

הקמת עמותה נחוצה לצורך התאגדות שמטרתה תועלת הציבור, העמותות שונות במבניהם ובמוסדותיהם מן החברה והשותפות והם נתונות לפיקוח ע ידי רשם העמותות.

הכותב הוא עו"ד המטפל, בין היתר פעילות רישום חברות וליווי משפטי של חברות ועסקים בכל הנוגע לקיום חייהם העסקיים כגון:

רישום חברה אצל רשם החברות /פירוק חברות /דיווחים לרשם החברות, הכנת הסכמי בעלי מניות,   יצירת הסכם שותפות ו/או הסכמי השקעה.

יש לזכור כי בחיי החברה יש צורך ליצור יחסים עם עם גורמים שלישיים לצורך השכרת נכס, רכישת מלאי, הסכמים עם ספקים וכד',

בהקמת עסק יש חשיבות לאופן ההתקשרות ככל שהוא נוגע ליחסי עבודה עם עובדי העסק ו/או עם קבלנים שונים ונותני שירותים לעסק.

האמור במסמך זה לא מהווה ייעוץ משפטי ואינה מחליף ייעוץ משפטי לכל דבר ועניין.


קובי בני , עו"ד

יצחק שדה 17 תל אביב

טל: 03-6240001; פקס: 03-6240002

kobybenny@hotmail.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי בני- משרד עורכי דין 

רחוב ברקוביץ 4 (מגדל המוזיאון) תל אביב  64238                                             

טל: 03-9635310

פקס: 077-9240034,03-6935210

דואר אלקטרוני: kobybenny@hotmail.com Email:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קובי בני, עו"ד

מאת: קובי בני, עו"דחוק ומשפט - כללי15/01/121213 צפיות
אז למה באמת חשוב לכתוב לפקודת מי השיק? 1. זה מאפשר לך לעקוב אחר השיק וכיצד התגלגל ליעדו הסופי. 2. יכול לשמור לך טענות בנוגע ליחסים מול האדם לו מסרת את השיק. 3. מונע מהשיק להתגלגל ל"שוק האפור" ולהרע את מצבך במקרה שהשיק לא כובד.

מאת: קובי בני, עו"דדיני חוזים27/03/091532 צפיות
אז למה באמת חשוב לחתום על הסכם שותפים? 1. כי זה חוסך כסף בעתיד 2. כי זה חוסך כאבי ראש ותקלות עתידיות 3. כי זה מתאם ציפיות ביניכם לשותפים שלכם וחוסך מצבים לא נעימים. אם גם אתם מקימים בימים אלה עסק, או שאולי הקמתם עסק ולקחתם שותף בשלב מסוים, ואולי אפילו רק לקחתם הלוואה קטנה מחבר – מה שכתוב בהמשך יעניין אתכם מאוד. הסכם שותפות הוא מסמך שברוב המקרים נראה לנו כ"עוד מטלה בירוקרטית יקרה ומיותרת" אבל האמת היא הפוכה ביותר. הסכם שותפות נועד להגן עליכם ועל חלקכם בעסק, כי אפילו אם הכנסתם שותף או משקיע שאתם סומכים עליו במאה אחוז – אף פעם לא ניתן לדעת מה יקרה מחר, וחבל שהמצב הכלכלי שלכם יפגע זה. יש לכם דרך להגן על עצמכם ועל חלקכם בעסק ע"י חתימה על הסכם חשוב זה, והנה הסבר ודוגמא למה זה ממש חשוב (גם אם העסק שלכם פצפון ובתחילת הדרך...)

מאמרים נוספים בנושא דיני תאגידים

מאת: רוי ורלדיני תאגידים17/04/201260 צפיות
מימון אישי אינו נוגע רק לכסף. יש בו מידע נוסף על השכל הישר והמיושן. ניהול הכספים שלך הוא דבר שנלמד ורוב האנשים לומדים אחרי שהם כבר נקלעו לחובות. קחו את הטיפים הבאים ברצינות ונסו ליישם שינויים אלה בכספכם על מנת לחיות חיים מאושרים יותר ונטולי לחץ.

מאת: רוי ורלדיני תאגידים17/01/191338 צפיות
השקעות נדל"ן מפחיד את רוב האנשים, אבל זה לא חייב להיות ככה בכלל. לא משנה אם אתה רק מתחיל או כבר להשקיע בתחום הנדל"ן במשך זמן מה, העצה הבאה יכולה לעזור. המשך קריאה ותלמד מה צריך לעשות עם השקעה בשוק הנדל"ן.

מאת: רוי ורלדיני תאגידים23/10/171528 צפיות
If you are unable to get an unsecured credit card due to your low credit rating, sign up for a secured card. If you use it correctly, it will help improve your credit standing.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני תאגידים05/02/172112 צפיות
בהתאם לדו"ח הכונס הרשמי שפורסם ביום 18-12-2016, נא לשים לב להערות בדו"ח הכנ"ר,מהן ניתן ללמוד שקיימות חברות מתוך החברות הנ"ל, שסיימו את הליך הפירוק.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני תאגידים01/02/172206 צפיות
עו"ד נועם קוריס כותב על תפקיד בעלי מניות בחברה

מאת: איתמר כוכבידיני תאגידים02/10/162043 צפיות
קיפוח הינו מניעת זכויות או הזדמנויות שוות תוך התנהגות שאינה הוגנת כלפי האחר. קיפוח מהווה אפליה לרעה או הבדלה לרעה כלפי מישהו.

מאת: איתמר כוכבידיני תאגידים22/04/163787 צפיות
ייפוי דוחות כספיים בחברות פרטיות בתהליך התמוטטות לא תמיד מוצג מצבה האמיתי של חברה, עם המתרחש בתוך כתלי החברה בפועל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica