חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה חשוב לחתום על הסכם שותפות?

מאת: קובי בני, עו"דדיני חוזים27/03/20091534 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למה חשוב לחתום על הסכם שותפות?

תשתית משפטית של העסק = חינוך העסק לפעול בחוכמה

אז למה באמת חשוב לחתום על הסכם שותפים?

1. כי זה חוסך כסף בעתיד

2. כי זה חוסך כאבי ראש ותקלות עתידיות

3. כי זה מתאם ציפיות ביניכם לשותפים שלכם וחוסך מצבים לא נעימים.

אם גם אתם מקימים בימים אלה עסק, או שאולי הקמתם עסק ולקחתם שותף בשלב מסוים, ואולי אפילו רק לקחתם הלוואה קטנה מחבר – מה שכתוב בהמשך יעניין אתכם מאוד.

הסכם שותפות הוא מסמך שברוב המקרים נראה לנו כ"עוד מטלה בירוקרטית יקרה ומיותרת" אבל האמת היא הפוכה ביותר.  הסכם שותפות נועד להגן עליכם ועל חלקכם בעסק, כי אפילו אם הכנסתם שותף או משקיע שאתם סומכים עליו במאה אחוז – אף פעם לא ניתן לדעת מה יקרה מחר, וחבל שהמצב הכלכלי שלכם יפגע זה.

יש לכם דרך להגן על עצמכם ועל חלקכם בעסק ע"י חתימה על הסכם חשוב זה, והנה הסבר ודוגמא למה זה ממש חשוב (גם אם העסק שלכם פצפון ובתחילת הדרך...)

__________________________________________________________________

עסקים בהקמה חשופים לסיכונים רבים בעת הקמתם. האופן שבו יבחרו היזמים לפעול בשלבים הראשונים של העסק עשוי להשליך על התנהלות העסק ועל מידת הצלחתו במשך כל חייו.

עסק חדש – בדומה לתינוק, זקוק בשלביו הראשונים לתמיכה, הגנה, תשומת לב והכוונה עד אשר יעמוד על רגליו ויתחיל לרוץ.

כפי שתוכלו לראות בהמשך,  בעסק, כמו גם בטיפול בתינוק יש צורך ביותר מ:רק כוונות טובות ושאיפות לעתיד, יש צורך להקנות את התשתית עליה יוקם העסק, הן תשתית פיסית והן משפטית (למה הכוונה בתשתית?  למה זה דומה בגידול תינוק?)

הנה מקרה של לקוחה שפנתה אליי לקבלת ייעוץ, להקמת עסק קטן ליצור תכשיטים.. היא התחילה את העסק עם מוטיבציה רבה, ניסיון, והיכרות עם השוק,  אבל חסר לה מרכיב אחד חשוב בהקמה של העסק והוא: המימון הראשוני. כלומר: היא היתה זקוקה לסכום של 50,000 ₪ כדי לרכוש... שלא היה לה, ולא היה ל המושג מאיפה תשיג אותו.

מכר של אותה לקוחה אשר זיהה את הפוטנציאל של העסק החליט לעזור לה, והעניק לעסק מימון ראשוני, מתוך הנחה שבמידה והעסק יצליח ויהיה רווחי, יוחזרו לידיו כספי ההלוואה ואולי אף חלק מהרווחים.

אבל,  אותו הסכם מימון לא נרשם על הנייר או נחתם מעולם, אלא, נחתם ב"לחיצת יד" וזאת תוך אמון מלא בין הצדדים.

כמה חודשים אחר כך, תוך כדי שהעסק קורם עור וגידים נפטר אותו מכר, ובת זוגתו לחיים פנתה ללקוחה שלי בדרישה להיות שותפה מלאה בעסק, כיוון שלפי הבנתה אותה הלוואה היוותה למעשה רכישה של זכויות בשותפות, ועכשיו משנפטר המשקיע בת זוגתו היא שעתידה לרשת את נכסיו, ובהם – על פי הבנתה מחצית מהעסק.

כך מצאה את עצמה הלקוחה שלי במצב מבלבל ולא נעים, כאשר אותה הלוואה ידידותית בסכום קטן מחבר שנפטר, הפכה להיות הסכם שותפות שנכפה עליה עם היורשת של אותו משקיע.

כיוון שלא נחתם הסכם מפורט, לא היה ברור לצדדים האם אותו מימון היה הלוואה או השקעה בעסק?  כמה כסף היתה הלקוחה שלי אמורה להחזיר עם סיום תקופת ההלואה?  מתי היתה אמורה להחזיר את ההלוואה ? האם המשקיע זכאי לרווחים מהעסק? באיזה שיעור? והאם זכויותיו עוברים ליורשים?   כל הדברים האלו בדרך כלל מאוד ברורים לנו כשאנחנו מקבלים הלוואה ממוסד מסודר כמו בנק או חברה כלשהי, אבל מקרה שכזה הוא מבלבל ביותר, אבל באופן לא מפתיע – שכיח ביותר.

בנקודה בה הגיעה אליי הלקוחה לייעוץ כבר לא ניתן היה לדעת מה היתה כוונת המשקיע מכיוון שנפטר ומכיוון שלא נחתם שום הסכם שהלקוחה שלי יכלה להציג.

כל אותם מחלוקות בלתי פטורות נבעו מאותו חוסר בתשתית משפטית, שאם היתה מועלית על הכתב בזמן אמת ומפורטת במידת הפירוט הנדרשת  הן לא היו קורות בכלל.

כך שיצירת תשתית משפטית מהווה בעצם חינוך של העסק ל"תקשר" באופן ברור עם הסובבים  איתו ומציבה גבולות ברורים בין אסור ומותר – בדיוק כפי שמחנכים ילד.  הגבולות האלו חשובים לנו יותר מכולם כדי שנדע לקבל החלטות שונות בעסק לפיהם וכדי למנוע "תקלות"   זהו ממש תהליך של תיאום ציפיות, שכל מי שיש לו ילד שכשאנחנו מתאמים מראש ציפיות ומסכימים מראש על החוקים בבית ועם כסף – יותר קל לקבל החלטות ומקסימום נכנסים למו"מ מסודר (בשאיפה בלי צעקות וריתוקים לשותפים העסקיים, אבל אני בטוח שאתם מבינים למה אני מתכוון J )

בסופו של יום נמצא הפיתרון המשפטי לתסבוכת הזו ובאמצעות תהליך יצירתי הצלחנו להגיע להסכם אשר היטיב עם הלקוחה כמו גם עם היורשת מבלי שזו הפכה לשותפה בעסק.

אמירה מוכרת אומרת כי "פיקח הוא מי שנחלץ מצרה שחכם נמנע ממנה מלכתחילה.

ולכן עדיף היה לחנך את העסק לפעול בחוכמה על ידי חתימת הסכם שותפות מראש כדי להימנע מלהיכנס לאותה צרה, אשר בדיעבד יכלה להסתיים בקלות וללא עלויות כלכליות מיותרות.

וזאת הסיבה שבעת הקמת העסק, בין אם העסק הוא קטן (אפילו כזה שאין לו כרגע כל הכנסה) ונבנה ליחידים, בין אם העסק הוא שותפות ובין אם הוא חברה השלב החשוב ביותר הוא ליצור הסכם בין העסק ובין הסובבים כדי שהעסק ידע "לתקשר" עם הסובבים כגון משקיעים, ספקים, שותפים, לקוחות עובדים וכד' עימו ועל מנת שיתנהל בחוכמה.

מה יוצא לכם טוב מהסכם שותפות?

כמה דברים חשובים:

1.      שקט נפשי

2.      חסכון כלכלי

3.      גבולות ברורים לכם ולשותפים שלכם באשר לכל צעד נוסף שעושים בעסק.

4.      מחויבות מהצד השני שמגנה עליכם.

חשוב לזכור שבחיי החברה יש צורך ליצור יחסים עם עם גורמים שלישיים לצורך השכרת נכס, רכישת מלאי, הסכמים עם ספקים וכד'

בהקמת עסק יש חשיבות לאופן ההתקשרות ככל שהוא נוגע ליחסי עבודה עם עובדי העסק ו/או עם קבלנים שונים ונותני שירותים לעסק.

אז אם אתם שואלים אותי, מניסיוני בתחום הייעוץ המשפטי לעסקים וחברות בגדלים שונים, הסכם שותפות שתחתמו מראש יחסוך לכם הרבה כסף והרבה מאמץ בהמשך הדרך.

אז שבו עם השותפים שלכם וחשבו ביחד מה חשוב לכם.  ותראו איך אתם הופכים את ההסכם הזה למקור לצמיחה!

האמור במסמך זה לא מהווה ייעוץ משפטי ואינו מחליף ייעוץ משפטי לכל דבר ועניין.


בכבוד רב,

קובי בני , עו"ד

יצחק שדה 17 תל אביב

טל 03-6240001; פקס 03-6240002

kobybenny@hotmail.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי בני- משרד עורכי דין 

רחוב ברקוביץ 4 (מגדל המוזיאון) תל אביב  64238                                             

טל: 03-9635310

פקס: 077-9240034,03-6935210

דואר אלקטרוני: kobybenny@hotmail.com Email:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קובי בני, עו"ד

מאת: קובי בני, עו"דחוק ומשפט - כללי15/01/121214 צפיות
אז למה באמת חשוב לכתוב לפקודת מי השיק? 1. זה מאפשר לך לעקוב אחר השיק וכיצד התגלגל ליעדו הסופי. 2. יכול לשמור לך טענות בנוגע ליחסים מול האדם לו מסרת את השיק. 3. מונע מהשיק להתגלגל ל"שוק האפור" ולהרע את מצבך במקרה שהשיק לא כובד.

מאת: קובי בני, עו"דדיני תאגידים27/03/092119 צפיות
עסקים קטנים בתחילת דרכם מתחבטים לעיתים כיצד עליהם להקים את העסק בין אם זאת באמצעות הקמת חברה, שותפות ו/או עוסק מורשה. ואילו הסכמים יש לערוך בית השותפים בעסק? מהי אם כן דרך המלך? כיצד כדאי לעסק להתאגד?

מאמרים נוספים בנושא דיני חוזים

מאת: אבי דוידידיני חוזים23/12/181314 צפיות
מה עתיד להתרחש בפגישה אצל נוטריון וכיצד כדאי להתכונן על מנת להשלים את כל הנדרש במהרה.

מאת: רוני הכהןדיני חוזים16/04/181601 צפיות
האם זה דבר שנחשב בתור יתרון או רק רעה חולה שצריכים להוציא מן החברה? קראו הלאה.

מאת: רוי ורלדיני חוזים23/10/171591 צפיות
Financing a home can be made more difficult when your credit score is low. FHA loans might be a good option to consider in these circumstances, because the federal government guarantees them.FHA loans can even work when a borrower doesn't have the money to make a down payment or closing costs.

מאת: רוי ורלדיני חוזים28/10/161722 צפיות
This article is going to prepare you to start. Check out the helpful hints below and get the advice you read. Make sure that you have good landing pages. Landing pages for specific ads are better than linking to the general website. This is because you are giving them just what they want. If you provide a contact form as well, it will certainly help generate leads.

מאת: elichai rubinדיני חוזים06/07/162056 צפיות
הזוגיות בימינו מוכרת ומקובלת היום גם כשותפות כלכלית לכל דבר. ככזאת, היא חייבת להיות מנוסחת לא רק בחוזה האהבה הנחתם בנישואים, אם כי גם בדמות הסכם ממון תקף שמסדיר שותפות זו מבחינה משפטית. הסכם המון מיועד לא רק למי שיש לו יותר מהשני, אלא גם למי שבא עם פחות רכוש חומרי אבל חלקו בשותפות הזאת לחיים שווה באותה מידה.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני חוזים08/11/153307 צפיות
כל מה שרצית לדעת על המחאות זכות מאת עו"ד נועם קוריס, הסבר על הדין המצוי בענייני המחאות זכות לפי חוק המחאת חיובים

מאת: איתמר כוכבידיני חוזים28/07/152369 צפיות
חוזה הינו הסכם בעל תוקף משפטי, הנובע ממפגש רצונות בין מספר צדדים כשירים בעסקה, הכולל התחייבויות משפטיות. העיקרון המנחה בדיני החוזים הוא שככלל הסכמים יש לכבד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica