חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מגרשי רכב

מאת: PickCarתחבורה ורכב - כללי14/07/20101942 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה השתנה?

הרבה מאד. בעבר הרחוק היו סוחרי הרכב מגרשי רכב שם נרדף לנוכלות. השינוי הגיע דווקא מיבואני הרכב הרשמיים שגילו את שיטת הטרייד אין, כלומר – הם מסכימים לרכוש ממך את המכונית הישנה שברשותך כאשר אתה רוכש מהם מכונית חדשה. לכן הם נזקקו בעצמם למגרשי רכב וחלק מהסוחרים של "פעם" עברו שדרוג מאסיבי הן מבחינת המיקום והן מבחינת ההתנהלות ואיכות השרות.

איגוד סוחרי הרכב

התהליך הביא להקמת "איגוד סוחרי הרכב" הפועל באיגוד לשכות המסחר, ובו רשומים היום סוחרי רכב מכל הארץ. הפיקוח ההדוק דורש מהסוחרים המעוניינים להצטרף לאיגוד להיות בעל תו סוחר רכב מטעם משרד התחבורה. קבלת התו מותנית בקיום מספר תנאים: על המגרש של הסוחר להיות סלול ובשטח של 500 מ"ר לפחות, כולל מבנה משרדים מוסדר, ולבעל המגרש חייב להיות אישור של רו"ח על ניהול ספרים.

מעבר לכך, כאשר סוחר רכב רוכש מכונית בעסקת טרייד אין, החוק מחייב אותו לרשום אותה על שמו למשך התקופה בה היא נמצאת אצלו במגרש. למרות שהבעלות הזו לא תירשם לאחר מכן במסמכי הרכב (כדי למנוע מצב של ריבוי "ידיים") החוק קיים כדי להבטיח שהעסקים נעשים בצורה מסודרת.

יתרונות מגרש הרכב

אם מצאת מגרש רכב מוסדר הפועל על פי החוק והקריטריונים הדרושים, תגלה שיש יתרונות רבים לשיטה. היתרון הראשון הוא שבמגרש תוכל להתרשם מהרבה מכוניות במקום אחד, בלי להתרוצץ מקונה לקונה. הכל נעשה במקום: אתה מקבל את טופס הבדיקה של הרכב (למרות שאפשר לקחת את המכונית לבדיקה במכון המקובל עליך), את היסטוריית הטיפולים, ואם החלטת לקנות תקבל גם אחריות ואף לבצע את העברת הבעלות במקום. במגרשים המכבדים את עצמם יש גם אפשרות לקבל מימון במקום, דרך חברת מימון מוסדרת. מגרשי רכב מבצעים בדרך כלל עסקאות טרייד אין, דבר שמונע מכם עוד טירחה, ולפעמים ניתן גם לקבל מהם הבטחה לרכישת הרכב שאתם קונים אצלו תוך מספר שנים ובתנאים מוגדרים מראש.

מנגד, יש גם חסרון אחד בולט: קניית רכב דרך מגרש מייקרת את העסקה בכמה אחוזים. למרות זאת – יוצא הפסדך בשכרך: כאן אתה מקבל רכב שעבר טיפול עם אחריות לשנה או יותר, דו"ח בדיקה של הרכב במכון מורשה וספר טיפולים, וזה שווה תוספת של כמה אחוזים למחיר המחירון. מצד שני, לעולם לא מזיק להתמקח.

עצה לסיום

בכל מקרה של עסקה עם מגרש רכב, כדאי לשים לב לפרטים הקטנים: עסקים עושים רק עם מגרש רכב בעל תו סוחר רכב מורשה, אשר פועל לפי החוקים ואינו ממציא כל מיני תירוצים לגבי דחיית העברת הבעלות, או מצב הרכב. היום יש בשוק מספיק מגרשי רכב מורשים, כך שלא מזיק לעשות סקר שוק לפני שמחליטים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו נציג אתר PickCar.co.il - לוח רכב המאגד את כלל סוכנויות ומגרשי הרכב בישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת PickCar

מאת: PickCarתחבורה ורכב - כללי19/07/101771 צפיות
עד שהיה אינטרנט, אנשים קנו ומכרו את המכוניות שלהם בשיטה הישנה – תלו שלט בחלון או ניגשו בחשש לאחד ממגרשי הרכב של פעם. היום כל זה השתנה – מגרשי הרכב עברו שדרוג מקיף והם היום עסקים לגיטימיים לחלוטין העומדים בסטנדרטים גבוהים, והאינטרנט הפך לזירה ענקית בה קונים ומוכרים, וכל האינפורמציה במרחק של קליק. נדמה שלקנות או למכור מכונית היום זה דבר קל מאי פעם. אבל יש אתר אחד שעושה את החיים עוד יותר קלים – פיק קאר.

מאת: PickCarרכב19/07/101867 צפיות
מאזדה נוסדה ב-1920 אך החלה בייצור מכוניות רק ב-1960 ואת השם מאזדה אימצה בכלל רק בשנת 1984. דגמי מאזדה התחילו להגיע ארצה ב-1992 והפכו במהרה לדגמים פופולאריים הודות ליכולת היבואן המקומי לקלוע לטעם הישראלי בצורה הטובה ביותר. מאזדה 3 היא אחת הדוגמאות של התאמה לטעם המקומי – מכונית משפחתית שהחליפה את הלאנטיס המוצלחת ב-2003.

מאת: PickCarרכב14/07/102052 צפיות
מאזדה נוסדה ב-1920 והחלה בייצור מכוניות רק ב-1960 אף דגמיה הגיעו ארצה רק ב-1992. הפופולאריות של מאזדה בארץ גבוהה מאד הודות לאמינות הגבוהה, ועיצוב וביצועים המתאימים לטעם הישראלי. מאזדה 2 היא סופר-מיני בעיצוב ספורטיבי אשר נחת אצלנו ב-2007 על פלטפורמה זהה לפורד פיאסטה החדשה. היא שוקלת רק 980 ק"ג, שזה 200 ק"ג קל יותר מסופר-מיני יריבות כמו רנו קליאו ופיג'ו 207, ואפילו קלה יותר בעשרות ק"ג ממתחרות כמו סוזוקי סוויפט ודייהטסו סיריון. עם זאת היא מציעה מרחב פנימי סביר ומצטיינת בבטיחות, עם5 כוכבים מתוך 5 במבחן הריסוק של EuroNCAP.

מאת: PickCarרכב14/07/101560 צפיות
חברת יונדאי מוטור לייצור מכוניות נוסדה ב-1967, וכיום מחזיקה החברה במפעל ייצור המכוניות הגדול בעולם. יונדאי גטס הושקה ב-2002 כסופר-מיני עירונית זולה, והפופולאריות שלה עדיין בשיא למרות שהמחליפה המתקדמת שלה – ה-i20 כבר מסתובבת בכבישנו.

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213600 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204191 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205115 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192549 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181361 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181321 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181525 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica