חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית הסברים, רקע והסטוריה

מאת: Shaiבריאות ורפואה כללי15/07/20101100 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עם סיום לימודי הרפואה, כל רופא בארץ ובעולם נשבע את שבועת הרופאים המבוססת על שבועת היפוקרטס. במסגרת שבועה זו מתחייב כל רופא לשמור בכל מאודו על חייו ובריאותו של כל מטופל. וכפי שנאמר בנוסח השבועה בעברית: "...על משמרתכם הופקדתם יומם ולילה לעמוד לימין החולה במצוקתו, בכל עת ובכל שעה. ושמרתם עד מאוד חיי אדם מרחם אימו, והיה שלומו ראש חרדתכם כל הימים".

למרות השבועה שבה נשבע כל רופא, רופאים הם עדיין בני אדם וגם הם יכולים לטעות. ובכל זאת ישנו הבדל מהותי בין טעות לבין רשלנות רפואית. טעות אינה רשלנות רפואית אם הרופא עשה כל מה שהוא יכול לעשות ובהתאם לידע המקצועי והפרקטי שהיה ברשותו, גם אם לבסוף התברר שעדיף היה להשתמש בשיטה אחרת.

לעומת זאת, רשלנות רפואית נגרמת כאשר רופא אינו מעניק שירותים רפואיים בהתאם לנהלים הנדרשים ועל פי רמת הזהירות הנדרשת, כפי שכל רופא סביר אחר היה נוהג, וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות: במתן מרשם לתרופה לא מתאימה, בביצוע פעולה כירורגית שלא בהתאם לנהלים, בעיכוב משמעותי במתן טיפול רפואי ועוד. בכל מקרה של רשלנות רפואית מדובר במקרה שבו כל רופא סביר אחר לא היה נוהג כך, והנזק שנגרם למטופל לא היה נגרם אלמלא התרשלותו של הרופא.

מכיוון שכל רשלנות רפואית גורמת לנזק כלשהו למטופל (החל בנזק גופני קל ועד למוות של המטופל), שייכת הרשלנות הרפואית לתחום דיני הנזיקין, כמו כל רשלנות אחרת. רשלנות רפואית אומנם אינה מוגדרת באופן עצמאי בחוק הישראלי, אולם היא מבוססת על פקודת הנזיקין שמגדירה מהי רשלנות. על פי החוק, כל מטופל שנגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית זכאי לקבל מן הרופא פיצוי בגין הנזק שנגרם לו. לחובת הפיצוי בגין רשלנות רפואית יש התייחסות אפילו במשפט העברי: "רופא אומן שריפא ברשות בית הדין והזיק, פטור. חבל בו יותר מן הראוי הרי זה חייב" (מסכת בבא קמא ט' ג').

מטופל שנגרם לו נזק בריאותי בלתי הפיך כתוצאה מרשלנות רפואית אינו יכול להתנחם באף סוג של פיצוי. אין סכום כסף שבעולם שיכול לפצות אדם שהיה בריא לחלוטין, אך בעקבות רשלנות של רופא הוא אינו מסוגל לחיות אורח חיים רגיל. ובכל זאת, דיני הנזיקין קובעים שאדם שכזה זכאי לקבל פיצוי כספי אשר יסייע לו להתמודד עם מצבו הבריאותי החדש, ואולי אף להשתקם לחלוטין. לכן כל אדם שבריאותו נפגעה כתוצאה מרשלנות רפואית יכול לפנות לעורך דין רשלנות רפואית על מנת שילווה אותו בכל התהליך המשפטי הכרוך בהוכחת קיומה של רשלנות רפואית ובתביעת הפיצויים המגיעים לו לפי דיני נזיקין.

עורך דין רשלנות רפואית הוא מי שבקיא בכל נבכי הבירוקרטיה ודיני הנזיקין, ויכול להעניק לכם סיוע משפטי כדי שתקבלו את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם. לעורך דין רשלנות רפואית יש ידע וניסיון עשיר בתחום, והוא יוכל לייעץ לכם האם במקרה שלכם אכן יש סבירות גבוהה שהתרחשה רשלנות רפואית והאם אכן כדאי לכם להגיש תביעה בנושא. אך פרט לפיצוי הכספי שאתם תוכלו לקבל, תביעות על רשלנות רפואית משמשות כגורם הרתעתי עבור רופאים, מרפאות ובתי חולים. החשש מפני תביעות משפטיות, שעלולות אף לשים קץ לקריירה של רופא, הוא שגורם לרופאים לנקוט במשנה זהירות עם כל מטופל ולהקפיד על כל הנהלים הקיימים בנוגע לטיפול רפואי כזה או אחר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182621 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182639 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181303 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181099 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131276 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131805 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131143 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223129 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213633 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201741 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201512 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201783 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201500 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191976 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica