חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מצבי קיצון אצל חולי סוכרת

סוכרת היא ללא ספק המגיפה של השנים האחרונות. לא מעט אנשים מאובחנים כחולי סוכרת מסוג 2, ונוסף על כך ישנה קבוצה לא קטנה של חולי סוכרת שמאובחנים כחולים מסוג 1. ההבדל העיקרי בין שתי המחלות הללו הוא בעיקר במנגנון של המחלה עצמה. סוכרת סוג 2 מבוססת על ירידה ברגישות התאים לקליטה של גלוקוז פנימה ממחזור הדם, ואילו סוכרת מסוג 1 מאופיינת כמחלה אוטואימונית, בה המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את הלבלב שאחראי על הפרשת האינסולין בגוף, ויוצרת מחסור בהורמון שתפקידו לווסת את רמות הסוכר בדם.

כך או כך, שתי המחלות מתבטאות בצורה דומה, והטיפול נעשה באמצעות תרופות, מתן אינסולין, תזונה נכונה ופעילות גופנית תוך כדי הקפדה על אורח חיים בריא.

 

לחיות עם סוכרת

 

כאמור, חולי סוכרת מסוג 2 (סוכרת מבוגרים) וסוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים), חווים תופעות דומות של ירידה או עליה בערכי הסוכר בדם. עליהם לנתר עצמם באופן קבוע על מנת להמנע ממצבי קיצון, ולצרוך או להמנע מצריכת סוכרים בהתאם. ישנם שני מצבי קיצון עיקריים:

היפוגליקמיה - מצב בו רמות הסוכר בדם יורדות בצורה דרסטית לרמה מסוכנת, והיפרגליקמיה - מצב בו רמות הסוכר בדם עולות בצורה חריגה. מעשה, הסכנה העיקרית והמיידית היא במצב של היפוגליקמיה, אשר עלול לגרום לאובדן הכרה ואף למוות, במידה ולא ניתן טיפול מתאים ומהיר. הנזקים של היפרגליקמיה מתבטאים בעיקר בטווח הרחוק כנזקים מצטברים, וכוללים פגיעה בעיניים, בכלי דם היקפיים ועוד.

 

אין ניתן להמנע ממצבי קיצון חמורים?

 

על חולי הסוכרת חלה חובה לדאוג לשמירה על ערכי סוכר תקינים על מנת להמשיך ולחיות בצורה בריאה. ישנם כמה דרכים שיאפשרו לכם לשמור על איזון מקסימלי.

פעילות גופנית: ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע שומרת על ערכי סוכר תקינים, מקטינה את תנגודת האינסולין של הגוף, ומאפשרת צריכה נמוכה יותר של תרופות על מנת לשמור על איזון. אין ספק שפעילות גופנית מכל סוג שהוא יכולה לחולל פלאים לגוף סוכרתי.

תזונה: חולי סוכרת מחוייבים בשמירה על תזונה נכונה והגבלה בצריכת הפחמימות. חולי סוכרת אשר מזריקים אינסולין חיצוני צריכים לדעת לספור את כמות הפחמימות הנצרכות בכל ארוחה, ולהזריק מספר יחידות תואם.

עזרים טכנולוגיים: לשמחתם של חולי הסוכרת ישנם לא מעט עזרים כמו: סנסורים לבדיקה רציפה של רמות הסוכר בגוף ללא דקירות, ומשאבות אינסולין, שמאפשרות ניהול ושליטה טובים יותר במחלה, ושמירה על אורח חיים תקין ובריא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר שלו

מאת: עופר שלועסקי מזון18/07/213657 צפיות
תנור אפייה תעשייתי

מאת: עופר שלועסקי מזון26/02/214058 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201530 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

מאת: עופר שלוספורט וכושר גופני - כללי24/09/204891 צפיות
אזניות לפעילות גופנית, אוזניות ספורט, אוזניות אלחוטיות

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204852 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205200 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196112 צפיות
ציוד למסעדות

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223128 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213632 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201511 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201783 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201500 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191975 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

מאת: רוני הכהןבריאות ורפואה כללי25/12/181474 צפיות
איך כרית נגד פצעי לחץ יכולה לעשות זאת?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica