חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העסקת עובד זר בסיעוד - כל המידע הנדרש בתחום

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/20213637 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עם השנים יקרים לליבנו הופכים סיעודיים. קיימת האפשרות להעסיק עובד זר לסיעוד. ניתן למצוא חברות סיעוד שמסייעות בעניין הסיעוד. לפני שנכנסים לעניין של עובדי סיעוד, כדי להבין מעט את הפרמטרים שיש לקחת בחשבון – זאת כדי להימנע מטעויות אפשריות.

בתחום הסיעוד קיימת אי בהירות מבחינת החוק, המעסיק שהוא גם בנו או בתו של הקשיש מניח שניתן לסמוך על כל הטענות של חברת הסיעוד. המעסיק לעתים מתעלם מהאינטרס של חברת הסיעוד. על כן לא מעט חברות מגישות תביעות נגד קשישים ומשפחותיהם.

עובד זר עובד 24 שעות ביממה ויותר מ-6 ימים רצופים – ובמקרים רבים מקבל שכר מינימום או אף פחות מכך. על אף שעובד זר סיעודי מקבל בחינם לינה, אוכל והוצאות דיור נלוות, למעסיק אסור לנכות משכרו של העובד יותר מ-280 בחודש בגין ההוצאות האלה.

 

תביעות שכר עובדים זרים

בימים עברו, היו עובדים זרים שהגישו תביעות לקבלת שכר על עבודה בשעות נוספות, כאשר רבים מהם קיבלו תוספת שכר חלקית על עבודה זו. בית הדין קבע לאחרונה שעובד זר לא זכאי לקבלת פיצוי בגין שעות נוספות של עבודה, אך עובדים מגישים תביעות לקבלת תשלומי שכר מינימום מהמעסיקים בגין שעות העבודה שבוצעו מעל למשרה מלאה.

הפשר שכר מינימום שנתבע מסתכם במאות שקלים על כל חודש של עבודה. החוק מחייב תשלום של שכר מינימום של 4,100 שקלים על ביצוע 8 שעות עבודה ביום. אין היום עובדים זרים שעובדים מתחת ל-8 שעות עבודה, וכיוון שהמעסיק אינו עוקב אחר מספר השעות, העובד הזר עשוי ליהנות מתשלום נוסף בתום ההעסקה.

על כן יש לוודא שהעובד הזר אינו עובד יותר מ-8 שעות ביום (או 186 שעות בחודש). כדאי לערוך רשימה יומית לשעות העבודה שבוצעה מדי יום. רצוי גם שהעובד יחתום על רישום זה. אם עולה צורך בשעות עבודה נוספות מעבר למשרה מלאה, כדאי לשקול להעסיק עובד נוסף.


שכר עובד זר סיעודי

עובד זר סיעודי זכאי לקבלת תשלום שכר מינימום, נוסף על דמי נסיעות, דמי הבראה (אחרי שנת עבודה), פנסיה, פדיון חופשה (בתום ההעסקה), ביטוח רפואי וכן תשלום בגין עבודה בחגים ושבתות.

על חברת הסיעוד להשתתף ברכיבי השכר השונים, על פי היקף שעות שירותי הסיעוד, כפי שאושר על די המוסד לביטוח לאומי. רצוי לוודא כי כל רכיבי השכר משולמים כהלכה ובמועד.

הזמנה של עובד זר סיעודי נעשית על פי רוב על ידי חברת כוח אדם בעלת היתר ממשרד הפנים לעשות זאת. גם המבקש / המעסיק עצמו יכול לפתוח בתהליך הבאת עובד זר, אך יהיה עליו לספק מידע בנוגע לזהות העובד והיכרותו עמו (לרוב בהתבסס על היכרות אישית) על מנת לשלול אפשרות לתיווך.

אם הבקשה מאושרת על ידי הגורמים העוסקים בדבר, תישלח הודעה מתאימה לקונסוליה הישראלית במדינה ממנה מגיע העובד על מנת להסדיר את עניין הגעתו ארצה. עם כניסת העובד יקבל העובד הזר ויזת שהייה ועבודה (ב/1), ולאחריה, בהתאם להיתר עסקה בתוקף, תונפק לאותו עובד אשת שהייה ועבודה לשנה.

למידע נוסף, קראו את המדריך להעסקת עובד זר בסיעוד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tiloni

מאת: tiloniניקיון01/03/222942 צפיות
שואב אבק תעשייתי - ניקיון יעיל בזמן קשצר תוך שימוש בטכנולוגיית ניקיון מנצחת.

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221496 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223283 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222827 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: tiloniעסקים - כללי03/10/21969 צפיות
כיול משקלים נעשה על ידי מעבדת כיול מוסמכת, אשר ברשותה קיימים כל האמצעים והציוד המקצועי הנדרש לביצוע כיול מדוייק של משקלים עד כמה שניתן.

מאת: tiloniעסקים מקוונים23/03/211850 צפיות
כולנו מבינים את החשיבות בשירות הלקוחות של העסק להצלחתו של העסק – מדובר בחלק חשוב ומהותי בהצלחה. אם משקיעים באופן מספק בשירות הלקוחות, הצורך של כל לקוח נענה באופן מידי (או כמעט מידי). תנאי בסיסי לכך הוא לדאוג שתהיה תשתית טלפונית מתאימה להיקף העסק

מאת: tiloniאבטחת מידע23/03/211633 צפיות
מספר טלפון וירטואלי הוא מבין הטרנדים החזקים ביותר שקיימים בשנים האחרונות בעולם התקשורת והטלפוניה לעסקים. מספרים אלה מתאפשרים בעזרת טכנולוגיות תקשורת מתקדמות וכך מאפשרות לנו ליהנות ממספרים שהם לא פחות מקווי טלפון, וללא צורך בהרכבה של תשתית פיזית בעסק

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223134 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201743 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201513 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201784 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201501 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191977 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

מאת: רוני הכהןבריאות ורפואה כללי25/12/181475 צפיות
איך כרית נגד פצעי לחץ יכולה לעשות זאת?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica