חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלא עשני אישה...ברוך שעשני כרצונו...

מאת: אסתי שפרמעמד האישה27/03/20092344 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלא עשני אישה...ברוך שעשני כרצונו...
הרב שי פירון מפרש את הפסוק מברכת הבוקר:"ברוך אתה...שלא עשני אישה" כך:
"את האישה היהודית פטר אלוהים מקיומן של מצוות עשה מרובות. היא בייחוד חייבת לראות בשחרור זה מחלק ניכר של אמצעי החינוך שכולם יפים כלפי הגברים, הבעת האמון האלוהי במשמעותה המוסרית העצמית. החוק היהודי מבוסס אפוא על ההנחה שלנשים יש בדרך כלל יותר נכונות פנימית להתמסר לעצם מטרתן, יותר אמונה נלהבת לגבי תפקידן היהודי וסכנת הפיתויים המזדמנת להן בעת מילוי תפקידן קטנה יותר. לכן אין צורך להשתמש כלפיהן בכל התקנות המרובות המיועדות להזהיר אנשים...האישה מסמלת את המלאך השומר על ניצוץ הקדושה, על גחלת הטהרה והמוסר במשמעותה העליונה. ברוח זו אומרת האישה היהודית בכל בוקר ובוקר את הברכה:"שעשני כרצונו" לא רק מתוך הכנעה סבילה כקבלת החלטת ה´.. כי אם ברגשות חיוביים בהחלט, בתודה עמוקה ובשמחה כנה שבוראה עשה אותה "כרצונו", כלומר, לפי הרצון והחפץ שלו יתברך בצורה שמצאה חן בעיניו". שעשני כרצונו- משום שהאישה יותר כרצונו של השם מהאיש. לכן, היא חייבת בפחות מצוות שנועדו להשלים את האדם ולהביאו למצב מתוקן. הבסיס הרוחני של האישה מתוקן יותר, מושלם יותר ולכן היא חייבת בפחות מצוות.
השאלה אם היחס כלפי הברכה לא בא מתוך שאיפת שיווין שאין מקורה בעולמנו היהודי. ולמה כוונתי? אין לי ספק שהשדר של העולם המערבי עלול להוביל לתחושות של ניכור כלפי רוח הדברים המשתמעים מנוסח ברכה זו. השאלה היא אם תחושת העלבון לא באה כתוצאה מהשוואה לא נכונה בין האיש לאישה. האם אין לדבר על שוויון מהותי ושונות רוחנית המביאה גם לידי שונות תפקודית? האם תפיסת השוויון כפי שהיא באה לידי ביטוי בחברה המודרנית לא מזיקה לאיש ולאישה? האם לא מדובר על טשטוש של שונות חיונית הבונה את העולם?
עד כאן דבריו.
בברכות השחר האישה וגם האיש מברכים -זה מברך ש"עשני גבר" והאישה משנה ל"שעשני כרצונו".
ברכה זו תמיד נתנה סיבות לתמיהה למה הכוונה?האם האישה נחותה מהגבר.הוא מברך בהתלהבות שעשני גבר ושמח בחלקו-והיא צריכה לשנות את הכתוב ולקבל את הדין-"שעשני כרצונו"
כפי שאנו רואים במובאה שהבאתי מהרב פירון -רבים מנסים לתרץ ברכה זו ולסבר את אזן האישה התמהה-על מה ולמה אומר כך?האם איני שווה לגבר?ולמה לא לברך "שעשני אישה" ולא" שעשני כרצונו"?
בשנים בהם התפללתי ,לא חשתי כל נחיתות להתפלל כך.האישה בהחלט לא נחותה בתפילה זו- אלא מקבלת את השונות שבין שני המינים
1.אכן יצרה קטן מיצרו של הגבר, והיא ניחנה בתכונות של איפוק וריסון ומחשבה כוללת לגבי תוצאות מעשה "לא מוסרי".יצרו של הגבר גובר עליו מהר יותר מאשר לאישה(לפחות משום שדורות לימדו אותה את מצוות האיפוק...זה כבר עבר אליה בגנים...)
2.האישה אכן עסוקה יותר מהגבר.היא מתעוררת בלילה לרוב לשמע בכי תינוקם.היא ממהרת להכין את הדייסה ולהלביש את הילדים ולקחת אותם לגן,וללכת לעבודה כדי לעזור בפרנסה ואח"כ לרוץ להוציא את הילדים ואח"כ להכין אוכל לבית ואח"כ להיות ביביסיטרית לילדים ואח"כ לנקות ואח"כ להכין ארוחה לבעלה ואח"כ להכין מקלחות ואח"כ...ואח"כ... ואח"כ...-איך יהיה לה זמן ללכת שלוש פעמים לביה"כ גם ולהניח תפילין,( ולחפש מישהו כדי להתפתות כשהיא כבר חסרת כוחות) ועוד...לכן אין עליה מצוות שהזמן גרמא(שתלויות בזמנים)
ובאמת כאן שאלת השוויון היא הכרחית.האם באמת יש שוויון בין המינים?
אין שיווין וכל שוויון הוא כפוי.
האישה מעצם בריאתה ,במבנה האנטומי שלה מביאה את התשובה הניצחת.היא נועדה להכיל(את התינוק ברחמה)ולתת(את האוכל מדדיה)-בזה כל אדם שיש לו עיניים בראשו יודה-עובדה.
הגבר-נועד להעניק מזרעו אך בתוצאות מעשיו הוא תלוי באישה.לאישה יש עליונות עליו.היא היחידה היכולה להעיד האם באמת הוא האב וסומכים עליה....
הגבר הוא הברק המבריק הוא החוכמה .האישה היא הבינה-היא מפרקת את מה שהגבר נתן(הזרע)ובונה יצור חדש ומפליא ברחמה.הכול נבנה בתוכה,הכול תלוי בתהליך המתהווה בה-גם הגבר-עיניו נשואות אליה.
אין ספק שכוחותיה של האישה - גדולים יותר.לא בכדי אומרים שתינוקות נקבות שורדות יותר וגם בזקנותינו, נשים רבות קוברות את בעליהן לפניהן וחיות שנים רבות יותר.
אז מה לנו כי נלין?-
ומה עוד אומרים?כי בבוא המשיח אישה תמשול בגבר...כלומר שהעתיד מובטח לנו בנות המין החלש-אז למה להרגיש נחותות?
ברוך שעשני כרצונו...אמן...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסתי שפר,מאסטר רייקי,הילינג אנרגטי,פרחי באך ומלחי שוסלר,הצמחה ומודעות בעזרת קלפים שונים ותקשור.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסתי שפר

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי26/01/105601 צפיות
משמעת עצמית- היא דבר המאפשר לנו לפעול ולעשות מה שחשוב לנו ,מבלי להיכנע לרצונות שונים שחולפים בתודעתנו, שאנו לא באמת רוצים. אם יש לך משמעת עצמית גבוהה יש יותר סיכוי שתעשה מה שאתה רוצה לעשות, תהנה מהחיים שלך, תגשים דברים בחייך ותיצור לעצמך פעילויות מהנות.

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי01/01/101799 צפיות
בני מזל דלי מייצגים את האוויר הגבוה. בין מזל דלי למציאות קשר מקרי לחלוטין. לרוב נמצא אותם מעופפים בעולם הדמיון העשיר שלהם. בני מזל דלי הם טיפוסים הומניטאריים ושוחרי שלום. ברצונם לעזור לאנושות כולה ולהציל את העולם. לא סתם אנו נמצאים עכשיו בעידן הדלי, עידן רוחני ביותר אשר עמותות ואגודות שונות צצות בו ללא הרף

מאת: אסתי שפריהדות01/01/102565 צפיות
לכל חודש בשנה העברית, משמעות מיסטית. חודש שבט מלמד אותנו, על מעיין החוכמה. חודש שבט משמש כצינור עבורנו. קרש קפיצה לשלב הבא בחיינו. האות המזוהה בקבלה עם חודש "שבט" היא צד"י, המכונה תכופות גם "צדיק". הקבלה מקשרת את חודש "שבט" עם שבט "אשר". ראש חודש שבט מוזכר בתורה כיום שבו משה רבנו פתח בדברי מוסר לכלל ישראל בטרם מותו שזה היה חודש ושבוע לפני פטירתו . ייחודו-בהיותו ראש השנה לאילן ,ומובא בספרים שיום זה הוא כראש השנה, שמסוגל לתפילה על פירות האילן, ובכללן "הפירות" של האדם, אלו בניו ובני בניו שיעסקו בתורה ובמעשים טובים ויצליחו לגדול בטעם ובריח טוב.

מאת: אסתי שפריהדות08/12/091655 צפיות
נר ראשון של חנוכה,הוא התדר של הראיה הפנימית, העין השלישית.איזור זה גם נחשב רגיש לאור, ועל פי הגישה המיסטית, כאשר הוא מתפתח אזי הוא מסוגל להבחין באור הבא מממד הרוח או הנשמה.

מאת: אסתי שפרשואה ותקומה04/12/092023 צפיות
הדיאלוג בין אם לעוברה נערך לעיתים קרובות בתקופת ההיריון. אני מכירה אם -שהייה לה דיאלוג עם בתה ברחם, אחרי שעברה שואה ארוכת ימים-בה היא וחברותיה נשבעו כשיצאו ממנה להראות לגרמנים כי "עם ישראל חי" ולהביא ילדים רבים לעולם.

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי30/11/091685 צפיות
"כשם שבראש-השנה ניתנת החיות לכל השנה, כך בי"ט בכסלו נפתחים במרום אוצרות השפע והברכה של פנימיות התורה, וכל אחד ואחד מישראל יכול לשאוב כוחות חדשים ללימוד החסידות ולהליכה בדרכיה".

מאת: אסתי שפררוחניות - כללי24/11/091450 צפיות
מודעות מתגוננת נדרשת, לכל מי שמרגיש שהחיים הם מסוכנים,שלא כדאי לשנות דברים,שצריך להזהר,לשמור על מה שיש,לחפש בטחון.זאת המודעות שנענית לפחד ע"י בריחה או תקיפה.היא יוצרת התנהגות הגנתית.אדם שנתקע ברמה זו של מודעות מונע בדרך כלל ע"י אינסטינקט העדר,ומשתדל להיות כמו כולם. הוא ממש את עצמו באמצעות תלות במסגרות:במשפחה,בקהילה,בתחושת השייכות,בנוחות החומרית,באשליה של בטחון ובמיוחד בדעות קונבנציונאליות(מרגלית אילון)

מאמרים נוספים בנושא מעמד האישה

מאת: טומי רןמעמד האישה03/01/1310751 צפיות
למה רבים פונים לשירותי ליווי בחו"ל? האם כי חשים שזה לא מוסרי לפנות לנערות ליווי כאן בארץ? האם זה תלווי בהגדרה החוקית של הנושא או שפשוט חוששים שמישהו יזהה אותם עושים מעשה "לא ראוי".. ?

מאת: טומי רןמעמד האישה22/11/128941 צפיות
מעמדן של חברות העוסקות בתחום של שירותי ליווי מול בתי המשפט איננו ברור וודאי כבר שנים רבות. מערכת בתי המשפט דנה בנושא של האם לאשר לנערות ליווי לעסוק במקצוע זה אל מול לקוחותיהן – האם להענישם או לא.

מאת: טומי רןמעמד האישה11/10/128389 צפיות
קיימות הערות ציניות למכביר לגבי נושא של נישואין ומערכות יחסים מעמיקות. גברים רבים באמת חושבים כיום שנשים רוצות להיות עימם בגלל הכסף, הביטחון. לכן, רבים מעדיפים לפנות למערכות יחסים לא מחייבות ואם אפשר בשמירה על דיסקרטיות מה טוב. לכן גברים רבים פונים כיום לשירותי ליווי.

מאת: טומי רןמעמד האישה13/09/128922 צפיות
הצעת חוק הזנות החדש הצליח ליצור בלבול ולייצר דעות רבות של 'בעד ונגד' בכל הקשור אל השכרת שירותיהן של נערות ליווי. על מנת ליצור סדר בבלגן, מאמר זה יביא בפניכם נתונים אודות היחס אל נערות ליווי בישראל וכן נסביר מהו חוק הזנות החדש וכיצד הוא ישפיע על תעשייה זו באם הוא יתקבל.

מאת: טומי רןמעמד האישה13/09/128740 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש שאלות בכל הקשור אל שירות או מוצר אותו אנו צורכים ולכן אנו מעוניינים לדעת כי יש לנו כתובת אליה נוכל לפנות בכל עת. כיוון שבישראל שירותי ליווי הם אינם תחום אשר נחשב כרציני ובו יש שירות לקוחות פעיל ורבים מתביישים להודות כי הם מעוניינים בשירותים אלו או מעדיפים להימנע מלשאול שאלות רבות, אשר פעמים רבות מתגלות כשאלות חיונות, חלטנו לענות לכם על כל השאלות הנפוצות ביותר אודות שירותי ליווי בתל אביב, במאמר זה.

מאת: טומי רןמעמד האישה27/08/128729 צפיות
לאחרונה עלתה לטלויזייה סידרה על עולמן של החשפניות – אגב, סידרה מאוד מוצלחת (אם בוחנים זאת על פי הרייטינג). מה מושך אותנו לסדרה? אולי הרצון להכיר ולהתוודע לעולם שלרובינו אינו מוכר. האם אני טועה כשאני אומרת "רובינו"?

מאת: טומי רןמעמד האישה08/08/128692 צפיות
זנות הינו המקצוע העתיק ביותר. למי שמאמין בתנ"ך – יכול למצוא סיפורים רבים בנושא. למי שלא – יכול לקרוא על כך בספרים רבים, יכול לקרוא על כך בספרי ההיסטוריה השונים, וכמובן לראות בסרטים מתארים תקופות שונות. אם תשאל כל אדם מן היישוב, לגבי הנושא, הוא יאמר לך כי נערות ליווי זה משהו כיפי, "יכול להרים את הערב", עושה מצב רוח וכדומה. ועל כן תמצא מסיבות רווקים רבות שנושא הערב והעיסוק לקראת ערב הרווקים הינו אילו שירותי ליווי להזמין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica