חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שבועה אל מול שבועה

מאת: עידן ישרניתוחים פלסטיים19/07/2010973 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כידוע ישנה שבועה שעל כל אדם העוסק במקצוע הרפואהלהישבע אותה וזאת מכיוון שהוא יכול להיות חשוף לסודותיו ולרזיו האינטימייםביותר של האדם.

וזאת חשיבתה רבה משני כיוונים.מלפני הטיפולומאחריו.מאחרי הטיפול ידובר שזכותו של כל אדם לשמור על פרטיותו ובכלל זאתעל מידע בנוגע למצבו הרפואי ואין לאף אדם הזכות לדעת עליו פרטים שאיןברצונו שיידעו.ומלפני הטיפול חשיבותה רבה.אם אדם יודע שדברים שהוא אומרהשתיקה יפה להם ורק על הרופא לדעת אותם, ועם כל זאת הוא חושש מלספר לרופאפן יזלוג המידע הזה החוצה -אז במקרה כזה כל מטופל או חולה יירתע מלספרדברים פרטיים על מצבו דבר שיביא לפגיעה וודאית ובלתי מעורערת בטיב ובאיכותהטיפול שיינתן לו.כך למשל אישה הרוצה לעבור ניתוח אף על ידי מנתח אף או על ידי מומחה לרפואה אסתטית ולא רוצה שכל העולם יידע עלזה.

על כן נכתבו מספר שבועות הבאות להסדיר עניין זה ולחסוךמקרים לא נעימים ופוגעניים.

שבועת היפוקרטס בה כחלק מכלל השבועה הרופא נשבע שלאלספר על שום מחוליו של אדם בו הוא פוגש ,יישבע תחילה הרופא בשמותיהם שלהאלים היוונים  אפולו והיגיאה פנקיאה כמו גם בשמו של אסקלפיוס.

כמובן אם כן שרופא יהודי שדתו דת משה אינו יכול להישבעשהועה מסוג זה ועל כן הרמב"ם חיבר תפילה קצרה לרופא היהודי לפני בואו לטפלבחולה בו הרופא פועל על פי ההלכה היהודית.

 

תפילת הרופא של הרמב"ם נסמכם בהרבה עניינים ומובנים עלשועת הרופא של היפוקרטס אך במספר שינויים קלים שאמורים לאפשר לרופא היהודישאינו עובד עבודה זרה לשאת תפילה לפני הטיפול ובכך אולי לחזק במעט אתנתינת האמון בו מקרב החולים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניתוח אף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידן ישר

מאת: עידן ישראירועים וחתונות – כללי07/02/111560 צפיות
"משלוחי פרחים במרכז הם לרוב דרך טובה מאוד להראות למישהו שהוא חשוב לך."

מאת: עידן ישררהיטים06/02/111547 צפיות
בסדרת המאמרים שלפניכם נדון במעלות או היתרונות של אותם מדפים שונים.

מאת: עידן ישרתחבורה ורכב - כללי25/01/111664 צפיות
בחירת חברת הסעות דורשת גם כן הכנה מוקדמת, לרבות: יש לבחון איזה סוג של אוטובוס אתם צריכים לשכור.

מאת: עידן ישרעסקים - כללי18/01/111951 צפיות
"בית קברות אזרחי הוא למעשה בית קברות בו נקברים ישראלים שאינם יהודים."

מאת: עידן ישרשיפוצים03/12/101677 צפיות
"ניסור בטון התקדם שנות דור מאז השנים הראשונות של תחילת התחום הזה."

מאת: עידן ישררכב30/11/101790 צפיות
כיצד הם פועלים ומה תפקידם וכיצד ניתן לאבחן תקלות במצברים לרכב

מאת: עידן ישררכב29/11/102636 צפיות
"אחד מן הסיוטים הגדולים ביותר של כל אדם, הוא להתחיל את היום ברגל שמאל, כאשר יוצאים אל החנייה, נכנסים לרכב ומנסים להניע את הרכב ללא הועיל."

מאמרים נוספים בנושא ניתוחים פלסטיים

מאת: אוריניתוחים פלסטיים04/11/161780 צפיות
ניתוחים פלסטיים הפכו עם השנים להליכים נפוצים ושכיחים בכל העולם, וגם בישראל עוברים אותם בכל שנה אלפי מטופלים. בדרך כלל, המטרה העיקרית של ניתוחים אלו היא לשפר את המראה החיצוני של המטופל....

מאת: אוריניתוחים פלסטיים03/08/161673 צפיות
הסרת שיער בלייזר היא אחת השיטות הנפוצות ביותר כיום להסרתן של שיערות מכל אזורי הגוף. היא נחשבת בטוחה ויעילה יחסית, וכרוכה במספר טיפולים שלאחריהם יידרש לעיתים המטופל להגיע לפגישות השלמה. למעשה, מטרתה היא להסיר את השיער הבלתי רצוי לתמיד, וזאת באמצעות הריסת הזקיקים על ידי קרן אור מרוכזת (לייזר). אם גם אתם שוקלים לבצע הסרת שיער במכון זה או אחר, כדאי שתדעו תחילה כמה פרטים חשובים הנוגעים להליך.

מאת: amirdadon90ניתוחים פלסטיים22/06/161777 צפיות
הצרת היקפים הינו הליך חיובי למדי אשר מאפשר לרבים לשפר באופן ניכר את איכות החיים. מדובר בהליך אשר במרכזו הסרה של כמות שומן גדולה מגוף האדם, שומן אשר לא ניתן להסירו בשום דרך אחרת.

מאת: amirdadon90ניתוחים פלסטיים21/06/161615 צפיות
מעוניינים להיות יפים יותר ולגרום לסובבים אתכם לקנא ולרצות בקרבתכם? בעזור שיפור היופי שלכם תוכלו ליהנות מאורח חיים משופר וטוב יותר.

מאת: מגניב ניתוחים פלסטיים29/10/152272 צפיות
לטיפול בבוטוקס יש היבטים רבים ומועילים. מלבד להחלקת קמטים ובעיות עור, בוטוקס יכול לעזור גם לאלה מאתנו הסובלים מתופעת הזעת יתר. קראו כאן איך!

מאת: ד"ר רעות גליניקניתוחים פלסטיים23/06/151776 צפיות
חוטי סילואט משמשים: - לתקן את סימני ההזדקנות, קמטים, לשחזר הגדרת קו לסת תחתונה, מיצוק עור שאיבד את גמישותו וקבלת פנים צעירות ורעננות; - מטופלים שעברו מתיחת פנים בעבר וכעת רוצים לרענן את המראה ולהחזירו למצב כמו של מיד לאחר הניתוח;

מאת: מגניב ניתוחים פלסטיים11/06/152304 צפיות
חושבים לעבור ניתוח מתיחת פנים? דעו כי כיום מדובר בניתוח פופולרי מאד. יש שמבצעים את הניתוח משיקולים קוסמטיים ויש כאלו שזקוקים לו מבחינה רפואית (העור הנפול גורם לקושי בראייה ואפילו לקשיי נשימה). אך רוב המבקשים ומבקשות לעבור אותו הם אנשים רבים המעוניינים חזרה במראה פנים רענן, צעיר ובעיקר מתוח ולא מקומט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica