חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד אנו אמורים למצוא אהבה על פי היהדות

מאת: בן סולימןדייטינג22/07/20102298 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כידוע, את הרעיון הזה של זיווג משמיים אנו שואבים לא אלא מהדת ולעניינינו שלנו מהדת היהודית (שאף מזינה את הדתות הגדולות בעולם - הנצרות והאיסלם). כל אחד מאיתנו שמע לפחות פעם אחת בחייו ממישהו דתי את המימרה: "ארבעים יום לפני יצירת הוולד בת קול יוצאת משמיים ומכריזה בת פלוני לפלוני...". ממקור זה בעיקר שואבים רובנו את האמונה לכך שאלוהים מזווג זיווגים. אך לצערי הרב כאשר לא לומדים לעומק את המקור הזה המצוי בגמרא, יכולים להוציא את האמונה בזיווג משמיים מהקשרה ולהפוך אותה דווקא למעכבת במציאת הזיווג.

אם לרגע נלמד ונעמיק באותו המקור המצוי בגמרא (סנהדרין, כב', א. סוטה ב' א. מועד קטן יח' ב) אז אכן מסופר על אמוראי אחד בשם רב אשר גרס כי: "ארבעים יום קודם יצירת הוולד בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני, בית פלוני לפלוני, שדה פלוני לפלוני". ניתן להבין שלדעת אותו האיש אכן הזיווג נקבע מראש. או קיי בסדר, אך בואו לרגע נמשיך בכתוב. בואו נשים לב שבהמשך הכותב מונה גם את ביתו ופרנסתו (שדהו) של האדם: עכשיו אנו מגלים שהגמרא מספרת לנו בנוסף שגם הבית וגם הפרנסה של האדם נקבעים מראש. אך האם רואים אנו אנשים הולכים ברחובות העיר תוך ציפייה שימצאו לפתע את ביתם המיוחל ארוז בעטיפת מתנה? האם אנו רואים אנשים יושבים ספונים בבתיהם ומחכים שדינרים של זהב יפלו על ראשם? נכון שלא? אז קל וחומר בנוגע לזיווג. אז אם כך, כשם שאיננו מצפים למצוא את ביתנו ארוז בעטיפת מתנה או את הכסף שאנו מייחלים לו נופל על ראשנו מלמעלה, איננו יכולים לצפות שזיווגנו ייפול עלינו משמיים.  

עלינו להבין שגם בנוגע למציאת זיווג, אל לנו לחכות בשאננות שדבר זה יתגלגל לרגלינו מתי שהוא כי כך אולי נגזר. אנו צריכים להבין וללמוד שאלוהים העניק ייעוד לאדם ולא הטיל עליו גזרה. יעוד! לא גזרה! אלוהים העניק מראש פוטנציאל לכל אדם ואדם שיוכל להשיג את פרנסתו המסוימת, את ביתו המסוים ואף כנראה את זיווגו המיוחל והאדם יכול לממש את אותו הייעוד או להחליט שאינו רוצה לממשו. אם הוא לא ירדוף, יתור ויחפש רבות אחר אותו היעוד אז ייתכן שהוא גם לא יגיע וישיג אותו.

יתר על כן, הפרשנות בנוגע לזיווג בגמרא עדיין לא הסתיימה. מצוייה גם דעתו של ריש לקיש שהציג את טיעונו הסותר לרב: "כי אין מזווגין לו לאדם אשה אלא לפי מעשיו". ומה זה אומר?  ריש לקיש טען כנגד רב, שאם פלוני מסויים החליט למשל להפוך להיות רשע וזיווגו המיוחל הוא בעצם צדיק, הרי לא ייתכן שיתאימו זה לזו. על כן אין הזיווג נקבע בהכרח מראש ונגמר, אלא גם יכול להשתנות במהלך חייו של אדם בהתאם למעשיו.

למעשה הגמרה מתארת ויכוח סותר עד שנמצא לבסוף העמק השווה והחליטו השניים בפשרה שישנו זיווג אשר נקבע מראש והוא נקרא "זיווג ראשון" אך גם בחירתו החופשית של האדם מקבלת מקום בעניין והאדם עצמו יכול להחליט בהתאם למעשיו וזכויותיו לבחור ב"זיווג שני" אחר ומתאים יותר. הווה אומר שעל אף הייעוד אשר נקבע לאדם משמיים, האדם בעצמו יכול לשנות ולקבוע נתח נכבד מגורלו הקשור באהבה ומציאת הזיווג.

נכון, הפשרה די מבלבלת ונדמה שנועדה לספק את רצונם של שני האישים יותר מאשר לישב אותה בראשינו.  אז אולי נבין את הדברים בהמשך הכתוב.

 באר המים – סמל למציאת האהבה

הנה פרשנות מאד יפה ומעניינת שיכולה אולי להמחיש לנו מה דעתה הברורה יותר של היהדות בכל הנוגע לחיפוש אחר האהבה.  ובכן, יכולה להישאל השאלה מדוע מרבית אבותינו החשובים – משה, יצחק ויעקב -  הכירו את נשותיהם על יד הבאר? הייתכן וקיימת בבאר איזו סמליות נסתרת אשר תעניק לנו את התשובה? ובכן ישנם שלושה מקורות מים שונים מהם נהנה האדם: בור, מעיין ובאר. ובמה הם שונים זה מזה? הבור – כל כולו מעשה ידי אדם שחפר וצבר לתוכו מים; המעין – כל כולו נוצר בידי האלוהים וללא כל מגע יד אדם; הבאר לעומת זאת היא השילוב בין שניהם: יש בתוכה מי תהום אשר נוצרו כל כולם בידי האלוהים אך בכדי לזכות באותם המים צריך האדם לחפור, להתאמץ ולהגיע אליהם. ללא עבודה קשה לא ייחשפו המים לעולם. הבאר אם כן מסמלת את יסוד מציאת האהבה על פי היהדות, את מציאת הזיווג משמיים במתכונתו הנכונה והרצוייה.

מציאת האהבה חייבת להיות שלובה עם חיפוש פעיל ויוזמה נמרצת מצד האדם כאשר רק כך אלוהים יגיע עם עזרתו מן הצד השני ויגלה לנו את מימי האהבה. על כן מצאו האבות הרוחניים שלנו את אהבותיהם על הבאר, שם זכו לזיווג שלהם לא רק על שום הנבואה, אלא בעיקר על פי השתדלותם ומאמצם. מסיפורי אבותינו אנו למדים אם כן שהפוטנציאל הנבואי של  האהבה קיים בעולם בטרם נולדנו, אבל מימושו תלוי בחפירה ובחיפושנו המתמיד אחריו.

למאמרים נוספים מאת כתב ידי רד לסוף הדף

 

 

 

 

 

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בן סולימן

מייל ליצירת קשר: suliben@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בן סולימן

מאת: בן סולימןדייטינג01/08/102253 צפיות
מאמר זה הוא חלקו השני של המאמר שפירסמתי "צדיק ורע לו רשע וטוב לו" והוא פותח לדיון את השיחה שהתנהלה ברכבת בין שחר, מר לידור ונחמה על צדיקות יתר כגורם לקושי במציאת זוגיות.

מאת: בן סולימןדייטינג31/07/101632 צפיות
הייתכן וטוב לב מוגזם יכול לחבל לנו באפשרות למצוא אהבה? איך נדע האם צדיקותינו עוברת את גבולה? כל זאת במאמר שלפניכם.

מאת: בן סולימןדייטינג24/07/1015962 צפיות
החלטתי שאני מאמין בכל ליבי שאני ימצא אהבה במהרה אבל אפקט גליטאה מפריע לי. מהו אפקט פיגמליון? מהו אפקט גליטאה? מהו אפקט הצדקת המאמץ ומדוע אנו לא משיגים את מה שאנחנו רוצים?

מאת: בן סולימןדייטינג24/07/101192 צפיות
לפני שאנו רוצים להתחיל עם מישהי/ו, משתלט עלינו הפחד מלשמוע את ה"לא". הפחד הזה מדחייה משתק אותנו שהרי להגיש רע עם עצמנו זה הדבר האחרון שאנחנו רוצים. אולם עלינו להיזהר הרבה יותר מסוג אחר של "לא". מיהו ומהו ה"לא" הזה? עליו תגלו במאמר שלפניכם.

מאת: בן סולימןדייטינג20/07/102225 צפיות
באחד הפרקים הקודמים (את בחיר ליבי אני אמורה לפגוש ביד המקרה) דיברתי מעט על האמונה בזיווג משמיים כגורם לשאננות בחיפוש ומציאת אהבה. במאמר הזה אדון בדבר יותר עמוק שמסתתר מאחורי האמונה בזיווג משמיים. הלא זהו הבידול הטריטוריאלי של אלוהים.

מאת: בן סולימןדייטינג18/07/102754 צפיות
אחד הדברים שעלולים למנוע מאיתנו למצוא זוגיות חדשה או לשמר אחת שקיימת היא תופעה פסיכולוגית המכונה נטייה להרס עצמי. מהי נטייה להרס עצמי ומהיכן היא נובעת

מאת: בן סולימןדייטינג18/07/101736 צפיות
את החיים שלנו אנו חיים כמו בתוך טילה של נמלים, יש המון אדמה מסביב אבל לנמלה יש מסלול הליכה/חיים מצומצם, קבוע ושגרתי. זה מה שיכול לעיתים להקשות עלינו למצוא אהבה אלא אם כן נבחר לחשוב אחרת

מאמרים נוספים בנושא דייטינג

מאת: orya peryדייטינג29/10/152546 צפיות
לעיתים לזוגות חסרה פרטיות אם זה בשל העובדה שהם עוד צעירים וגרים בבית ההורים או שיש עיסוק מתמיד בילדים שנמצאים בבית, לפעמים פשוט מתחשק לקחת כמה שעות הפסקה ולהירגע מכל הלחץ בפרטיות באיזו פינת חמד. אך חדרים בבתי מלונות שוכרים ללילה שלם ומשלמים על כך סכום נכבד, כדי לחסוך בעלות גבוה שכזו ניתן להשכיר חדר לפי שעה. חדרים אלו לרוב כוללים סוויטות רחבות ידיים עם שלל פינוקים אך עם מחיר שעתי קבוע כך שאפשר להתפנק לחזור הביתה וכל זה במחיר סביר ביותר.

מאת: orya peryדייטינג15/10/151896 צפיות
רוצים להפתיע את בן הזוג שלכם? מרגישים שהזוגיות שלכם זקוקה לריענון? יום הנישואין מתקרב? בדיוק עבור מצבים כאלו, הפתרון המומלץ הוא השכרת חדרים לפי שעה.

מאת: orya peryדייטינג15/10/151915 צפיות
את ובן זוגך שוכבים על מיטה זוגית נוחה, על מצעים רכים במיוחד, מתכרבלים מול הטלוויזיה עם כוסות יין משובח ביד. כמה זמן עבר מאז הרשיתם לעצמכם להעניק חוויה רומנטית שכזו?

מאת: orya peryדייטינג15/10/151933 צפיות
המשפחה היא הדבר החשוב ביותר עבורך, כך שכמעט בכל יום, הנושא הזה מעסיק אותך- אתה מתעניין איך היה לילדים היום בבית ספר, את לוקחת את הקטן לרופא אם הוא חולה ושניכם דואגים להורים שלכם, אם חלילה קרה להם משהו, או שהם חולים.

מאת: orya peryדייטינג15/10/151865 צפיות
זוגות רבים מחפשים דרכים לגוון ולהעשיר את הזוגיות שלהם- השגרה היומיומית המתישה והמשעממת, עלולה להביא לשחיקה בזוגיות

מאת: orya peryדייטינג15/10/152128 צפיות
חיי זוגיות מוצלחים, פירושם השקעה בלתי פוסקת- בתשומת לב, בדאגה, בהבנה ובהפתעות מיוחדות שיוסיפו לה גיוון וצבע. אין ספק, שחופשה בצימר מושלג ברמת הגולן בחורף, או נופש חלומי באי מבודד יוסיפו מאוד לחוויה האישית והזוגית שלכם

מאת: orya peryדייטינג09/10/151800 צפיות
זקוקים לכמה שעות של רוגע עם הבת זוג? מעוניינים בסוויטה דיסקרטית עם פינוקים וג'קוזי? מאמר זה בהחלט יפשט לכם את הדברים וכך תקלו בבחירת המקום שבאמת מתאים לכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica