חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעקה - מסתבר שזו המצאה עתיקת יומין

מאת: Shaiשיפוצים22/07/2010990 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היום, כשאנו רואים אותם ניצבים במרפסות של בתי קומות, עשויים פיתוחי ברזל או אלומיניום מבהיק במראה תעשייתי, אנו עלולים לטעות ולחשוב שהצורך בהצבת מעקות הוא המצאה חדשה של העידן המודרני. לא ולא. פתחו את ספר דברים, פרק כ"ב, וראו: "כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך ולא תשים דמים בביתך כי ייפול הנופל ממנו". כן, כבר בתקופת התנ"ך היה ידוע ומוכר הצורך החיוני בבטיחות בבית.

כולנו זקוקים ליציבות בחיינו, כמו גם ביטחון. על הצורך הזה עונים סורגים ומעקות, וכן מדרגות משולבות עם מעקות. על אף שמדרגות ומעקות ניתן לבנות מחומרים רבים ושונים, פעמים רבות ייוצרו כל השלושה – מעקות, סורגים וגרמי מדרגות הכוללות מעקה – באותו מקום, בחברה כלשהי או במסגרייה המתמחה בעבודות אלומיניום ומתכת.

מעקות – "כדי שישען אדם עליה ולא תיפול" (הרמב"ם)

מעקות הינם כמעט מילה נרדפת ליציבות ולבטיחות, וחשיבותם רבה בכך שהם מונעים תאונות בבית. ככתוב בספר דברים, מעקות מוצבים בדרך כלל במקומות גבוהים (מרפסת, פנטהאוז וכו'), או במשטח מורם בעל יתרון גובה כלשהו, גם אם קטן יחסית (למשל, בצמוד למדרגת מפלס בין בר לרחבת הריקודים במועדון) – מטרתם של מעקות במקומות אלו הוא מניעת תאונות של נפילה. זהו אינו תפקידם היחיד של המעקות. אם ניקח שוב את הדוגמא של מעקות בין מפלסי גובה במועדון, פעמים רבות אנו עומדים על שולי המפלס וזקוקים לנקודת משען. מעקות, מתוקף היותם יציבים וחזקים למען מילוי ייעודם הבטיחותי, מעניקים לנו אפשרות להישען עליהם, וליהנות מהתמיכה שהם מספקים.

על מדרגות ומעקות

מעקות למדרגות הינם הדוגמא הטובה ביותר לתפקודם של מעקות כנקודת משען. גם כשמדובר בגרם מדרגות נדרשים מעקות כדי למנוע נפילות, שכן אנו הולכים או רצים במהירות ממדרגה למדרגה ומועדים לנפילה, למעידה או להחלקה – אם משלומיאליות או מחוסר תשומת לב, ואם בשל רצפה חלקה. אך בנוסף לכך, כשמדובר בטיפוס בגרם מדרגות, פעמים רבות נזדקק גם לעזרה כלשהי בתמיכה שתעזור לשמור על יציבותנו במהלך הירידה והעלייה. מעקות הם דרך נוחה לספק תמיכה שכזו, והם חיוניים מאוד בגרמי מדרגות כשמדובר באוכלוסייה המתקשה ביציבה: מאושפזים בבתי חולים, אוכלוסייה מבוגרת, ילדים רכים בשנים ועוד.

כיום ישנן בשוק מדרגות לולייניות ממתכת, המורכבות בילט-אין עם מעקות – המעקה אינו מתווסף כתוספת חיצונית למדרגות קיימות, ועל כן הוא חזק ואיתן עוד יותר.

סורגים – המעקה של החלון

ניתן לומר כי סורגים הם סוג של מעקה לחלון, אך הם מספקים הגנה כפולה: כפי שעושים מעקות, גם סורגים מסייעים במניעת תאונות בבית. זאת כשאותם סורגים מותקנים על מרפסת גבוהה או בחלונות בית דירות, בבתים בהם ישנם ילדים רכים, העשויים לטפס אל החלון או המרפסת וליפול מהם. אך מטרתם העיקרית של סורגים אינה תאונות מבית, כי אם הקניית ביטחון מפני בעיות חיצוניות – חדירתם של פורצים וגורמים בלתי רצויים אל תוך הבית. על כן בניגוד למעקות, שיכולים להיות עשויים מחומרים שונים ומגוונים, סורגים תמיד יורכבו ממתכת עמידה וחזקה – שכן הם נדרשים לא רק לעצור את גופם של נופלים, אלא גם לעמוד בפני ציוד פריצה.

 



תגיות המאמר: סורגים, מעקות, מדרגות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182621 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182640 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181303 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181100 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131276 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131805 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131143 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232635 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223301 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211348 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211226 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica