חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי חינוך מיוחד

מאת: שחףחינוך ולימודים - כללי27/07/2010860 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום ישנה מודעות רבה לצורכיהם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, החל מבעלי לקויות למידה, דרך בעל בעיות קשב וריכוז, ועד תלמידים הלוקים בפיגור שכלי או באוטיזם. לימודי חינוך מיוחד מיועדים לשם הכשרת מורים ואנשי חינוך איכותיים ומקצועיים, בדגש על הכרת הצרכים הספציפיים של תלמידי החינוך המיוחד לסוגיו. מסלול זה נחשב ליוקרתי במיוחד, מאחר והוא כולל הכשרה ייחודית הנבדלת מלימודי חינוך והוראה למערכת החינוך הרגילה.

במערכת החינוך הישראלית כיום עשרה אחוזים מהתלמידים מוגדרים כתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, אשר דורשים התייחסות מיוחדת והכשרה נרחבת ומקיפה. לימודי חינוך מיוחד מקנים את הכלים המקצועיים הנחוצים לשם זיהוי ואבחון של לקויות למידה, ותמיכה וסיוע לתלמידים על מנת לאפשר להם לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם. חלק מרכזי של תוכנית הלימודים כולל התנסות מעשית בהוראה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, על מנת להקנות ניסיון והיכרות עם השטח כבר במהלך הלימודים.

תפקידו של מורה לחינוך מיוחד הינו מאתגר ומורכב אף יותר מזה של מורה בחינוך הרגיל, מאחר ועליו לזהות את היכולות האישיות של כל תלמיד, ולהתאים את דרכי ההוראה המתאימות ביותר. על מנת להקנות למורה לחינוך מיוחד הבנה רב תחומית וכלים מעשיים רבים ככל האפשר, לימודי חינוך מיוחד כוללים נושאים מתחומי דעת רבים, ובהם טיפול באמנות, טיפול וסיוע לילדים ממשפחות עוני ומצוקה, מדיניות רווחה, אבחון לקויות למידה, מבואות לעבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, טיפול ומניעת אלימות בקרב בני נוער, יסודות בקלינאות תקשורת, שפת סימנים, ועוד.

על מנת לזכות בהסמכת הוראה לחינוך מיוחד יש ללמוד תואר ראשון בחינוך, ותעודת הוראה בהתמחות חינוך מיוחד. רבים בוחרים לשלב את לימודי חינוך מיוחד עם לימודי תואר ראשון בחינוך, ומסלול זה אורך ארבע שנים. אפשרות נוספת היא לימודי תעודת הוראה בהתמחות חינוך מיוחד, אשר אורכת שנה. חשוב לציין כי לעתים יש צורך בהשלמות נוספות מעבר לתוכנית הלימודים הרגילה, בהתאם ללימודים הקודמים. מסלול אחר מיועד למורים בעלי תעודת הוראה בתחומים אחרים, המעוניינים להתמחות בתחום חינוך מיוחד.

מוסדות אקדמיים רבים מציעים לימודי חינוך מיוחד, ומומלץ לבדוק בקפידה את רמת סגל המרצים, איכות המוסד, ויוקרת התעודה המתקבלת. גורמים נוספים שחשוב לברר בזמן חיפוש לימודים הם כמות הסטודנטים בכיתה, עדכנות תוכנית הלימודים, מידת ההתנסות המעשית, מיקום גיאוגרפי ונגישות, גובה שכר הלימוד ומלגות שונות המוצעות, וכמובן מידת הסיוע של המוסד בהשתלבות במקומות עבודה לאחר סיום הלימודים.

רוצים לדעת עוד על לימודי חינוך מיוחד? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףלימודים אקדמאיים12/08/101283 צפיות
לאחר סיום לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, ניתן להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, דוגמת ארגונים פרטיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות תעשייתיות, עמותות וארגונים חברתיים, גופי מסחר בינלאומיים, ועוד.

מאת: שחףשיעורים פרטיים12/08/101455 צפיות
ניתן לגשת לבגרות באנגלית בכמה רמות של קושי. רמת של 3 יחידות באנגלית נחשבת לבסיסית ביותר, והיא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות. רמה של 4 יחידות בגרות באנגלית מעניקה בונוס מסוים, מעבר לציון המתקבל, דבר המאפשר להעלות את הממוצע הכללי של הבגרות.

מאת: שחףפסיכומטרי12/08/101329 צפיות
על מנת לשלוט בשפה האנגלית בצורה טובה, אין מספיק בחודש אחד מרוכז של לימודי אנגלית. תהליך חיפוש לימודים צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר, וכמובן שניתן לתרגל את השפה גם בצורה עצמאית.

מאת: שחףמוסדות לימוד12/08/101157 צפיות
דבר חשוב נוסף בעת חיפוש לימודים הוא, כמובן, מוסד הלימודים עצמו. הבחירה הראשונית נגזרת בדרך כלל מהמיקום של מוסד הלימודים, ובעוד שבמרכז הארץ ישנם בתי ספר רבים המציעים לימודי אנגלית, הרי שבפריפריה קשה יותר למצוא קורסים ללימודי אנגלית

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101499 צפיות
שליטה בשפה האנגלית מהווה כלי חשוב להצלחה, ולכן חשוב להתחיל את לימודי אנגלית בגיל צעיר. אמנם ילד בגיל הגן אינו חושב על משרת ניהול בכירה, אך מי שאינו רוכש את השפה האנגלית בגיל צעיר, אלא מתחיל לימודי אנגלית רק בגיל מאוחר, מתקשה להשלים את הפער

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101134 צפיות
מיקום בית הספר ללימודי אנגלית הוא פרמטר לא פחות מרכזי בעת תהליך חיפוש לימודים. במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב ישנם בתי ספר המציעים לימודי אנגלית למתחילים, עובדה המאפשרת להשוות ולבחור את מקום הלימודים המתאימים ביותר לצרכים הפרטניים של התלמיד

מאת: שחףציור10/08/102679 צפיות
לימודי אומנות הציור מוצעים כיום במגוון רחב של בתי ספר לאומנות, ומלבד הזרם האומנותי אליו משתייך בית הספר, ישנם גורמים נוספים שחשוב לבדוק בזמן חיפוש לימודים. כדאי לבדוק את מידת הניסיון של צוות המרצים בהוראת ציור,

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213979 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204835 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191907 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182253 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181738 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181657 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181527 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica