חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סקס וירטואלי - יותר ויותר ישראלים מתמכרים

מאת: מיקירשתות חברתיות01/08/20102704 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מין באינטרנט – היום זה כבר די מקובל. היתרונות: זה זמין, זה נוח, ואי-אפשר לחטוף ככה וירוסים ומחלות למיניהן. אבל בדיוק בגלל אותם יתרונות, יש בעולם וגם בישראל מספר לא מבוטל של גולשים שהתמכרו למפגשי סקס וירטואלי. ממש כמו עם אלכוהול או סיגריות, כשצורכים בכמויות, זה הופך לרעל.
למען הקוראים שלא חוו סקס ויטרואלי מימיהם (ואתם כנראה במיעוט), דרוש הסבר. מי שבקי בנבכי הסייבר-סקס או מצלמות סקס, מוזמן לדלג ישר אל כותרת הביניים הבאה. אז על מה מדובר? הנה תיאור מצב: את מול המחשב שלך, נכנסת לאתר של שיחות ארוטיות. כמעט בכל פורטל גדול יש גם כמה חדרי שיחות (צ'טים) עם אופי מיני. את בוחרת לעצמך שם בדוי ("ניק ניים"), רצוי משהו אטרקטיבי כמו "חתולת-מין 30" או "האלוהית 27", כאשר ה"ניק" מרמז על כמה את לוהטת והמספר מציין בדרך כלל את גילך. ברגע שנכנסת, עטים עלייך זאבי הערבות שאורבים לכל מצטרפת חדשה ומציעים לך לצ'וטט איתם. את בוחרת את בן שיחך לפי קריטריונים מדעיים כגון מספר שגיאות הכתיב שלו או העילגות היצירתית של מסריו. יש לציין ששיטת הצ'ט מאפשרת לפונים אלייך להעביר לך מסרים שרק את יכולה לראות, למרות שאת נמצאת ב"חדר" כללי.

בחרת את בן זוגך לשיחה? עכשיו מתפתח דיאלוג רב השראה, שהתוכן שלו די קבוע מראש:

"חתיך מהמם 35" מבקש ממך לתאר איך את נראית ומהי מידת החזייה שלך. התשובה שלך תכלול בדרך כלל שיער בלונדיני או לפחות אדמוני, גובה וגזרה של דוגמנית מסלול, וחזייה קאפ D. עכשיו תורך לברר מהם נתוניו הפיזיים של הגברבר: באורח לא מפתיע, גם הוא נראה מצוין, והטבע חנן אותו בציוד מפואר.

אחר-כך הוא מתחיל לפרט מה הוא עושה לך, איפה הוא נוגע בך ואיך; ואת גומלת לו בסימנים וירטואליים מוסכמים שמבטאים הנאה, עונג וכיף. בתורך, גם את מספרת לו מה את עושה לו, והוא מגיב בביטויי עונג משל עצמו. כשרוצים, מסיימים את ה"מפגש" בלחיצה על כפתור היציאה מהצ'ט.

לנוסחה הבסיסית הזאת יש כמה פיתוחים: למשל, לצרף לעניין גם מצלמת אינרטנט, שתעביר לבן שיחך תמונות בשידור חי ומקוון של חלקים מסוימים מגופך – וזאת עדיין בלי שתחשפי את זהותך או את פנייך. באותה מידה, את יכולה לראות את החלקים הרלוונטיים בגופו (במקרה כזה, כמובן, חלה על שניכם חובת דיווח אמת בשלב התיאור העצמי).

וחוץ מזה, תמיד ישנה האפשרות לגלוש לאתרי פורנו ולענג את עצמך לדעת מול תמונות מין מגרות, בדרגה כזו או אחרת של בוטות ונועזות.
אשתו עזבה אותו

מספר האנשים המחוברים לרשת האינטרנט מוערך במיליארד. מצלמות סקס הוא הנושא הפופולארי ביותר במנועי החיפוש. בכל יום מצטרפים לאינטרנט אלף (!) אתרי סקס במצלמה חדשים. מחקר שנערך בקרב גולשים מגלה שלמעלה משמונה מיליון מתושבי צפון מריקה עוסקים בסקס במצלמה מקוון לפחות 11 שעות בשבוע – וזו כבר בהחלט נחשבת להתמכרות. הגיל הממוצע שבו נחשפים בני נוער לראשונה לפורנוגרפיה באינטרנט הוא 11. שבעה מכל עשרה גולשים מסתירים את החומר הארוטי שהם צופים בו ברשת.

המועצה הלאומית האמריקאית למלחמה בהתמכרות מינית כפייתית (כן, יש דבר כזה) מעריכה כי בין שישה לשמונה אחוזים מהאמריקאים הבוגרים מכורים לסקס ברשת. בתרגום למספרים, מדובר במשהו שבין 16 ל-21 מיליון בני אדם בארצות הברית בלבד. רוב הפעילות המינית ברשת מתרחשת בין השעות תשע בבוקר לחמש אחר הצהריים, כלומר בשעות העבודה.

"קשה לתת נתונים סטטיסטיים על הנושא הזה, אבל נראה שבאחוזים, המצב בארץ לא שונה בהרבה מן התמונה שמתקבלת מארה"ב ומקנדה" – אומר פרופ' אהרון בן-זאב, נשיא אוניברסיטת חיפה, שכתב את הספר "אהבה ברשת – המרחב הרומנטי החדש" (הוצאת זמורה ביתן). "למרות שקשה להגדיר התמכרות בהקשר של גלישה ארוטית, ברור שמי שגולש באתרי מצלמות סקס יותר מעשר שעות בשבוע הוא בדרך לשקוע בבעיה. מי שגולש יותר משלוש שעות ביום – זו כבר בהחלט ההתמכרות, כי זה אומר פחות 20 שעות בשבוע עם בת/בן הזוג, עם הילדים, עם החברים.

"כאשר הזמן שאדם מבלה מול המסך מתחיל לפגוע בתפקודו היומיומי בחברה ובעבודה – זו התמכרות. אני יכול להשוות אותה להתמכרות לסמים: בשני המקרים, מרכזי ההנאה במוח מקבלים גמול מיידי ללא שום מאמץ. בשני המקרים, עם הזמן יש צורך במינונים גדלים והולכים כדי לקבל את אותה מידת הנאה. לגבי הפורנו, צריך להיחשף לו יותר שעות, ולעבור לחומרים קשים יותר ויותר. השיחה המינית הקצרה מהעבר כבר לא מגרה ולא מספקת.
"בעיני זו התמכרות יותר מסוכנת, כי המכור לא מודע לה. כשאתה לוקח סם, אתה יודע שאתה עובר גבול מסוים. לגבי סקס וירטואלי, לא נדלקות נורות אדומות שיציינו שעברת את גבול ההנאה התמימה והתחלת לגלוש להתמכרות כבדה".

אלן, בן 50 ומשהו, הוא מסוג האנשים שהדבר האחרון שהייתם חושבים עליהם זה שהם מכורים לפורנוגרפיה באינטרנט. הוא היה שותף בכיר במשרד גדול של עורכי דין, עד לאותו יום בשנת 1999, כאשר מחשבי המשרד חוברו לרשת. די מהר הוא גילה את אתרי הפורנו. הוא היה נוהג להישאר אחרי שעות העבודה כדי לגלוש, להוציא תמונות של צעירים מעורטלים בתנוחות מגרות, ולהדפיס אותן במדפסת של המשרד. "עם הזמן הייתי זקוק ליותר ויותר תמונות כאלה", הוא מספר.

לא צריך להתאמץ
"לא רק 'לוזרים' עוסקים בסייבר-סקס", אומר פרופ' בן-זאב. "זוהי נחלתם של נשים וגברים, רווקים ונשואים, צעירים ומבוגרים, משכילים ונטולי השכלה. אי-אפשר לתת לציבור הזה קווים מאפיינים, מלבד נגישות לאינטרנט".

ד"ר יצחק (צחי) בן-ציון, פסיכיאטר וסקסולוג, סגן מנהל המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה לנגב, אומר שמצד אחד, האינטרנט החזיר את העניין במכתבים רומנטיים ונטפי תשוקה, שהיו פעם מנת חלקם של אוהבים. "חלק רואים בזה גם סוג של בגידה לגיטימית", הוא מסביר, "כל עוד אין מגע בגוף והחלפת נוזלים. אבל מצד שני, די קל לגלוש להתמכרות מסוכנת".

ד"ר בן ציון פוגש בקליניקה שלו מידי שנה בין 10 ל-15 מטופלים שמכורים לסייבר-סקס. "מדובר באנשים שמבלים שעות רבות ביום ובלילה בשיחות באינטרנט", הוא מפרט. "אחד המטופלים שהגיע אלי היה מוציא כ-7,000 שקלים בחודש על צ'טים ארוטיים באתרים המסחריים, על חשבון התקציב המשפחתי. מטופל אחר, שהיה מהנדס בכיר במפעל גדול בדרום, פוטר משום שהיה מבלה את רוב שעות העבודה בגלישה באינטרנט. כאשר הממונים עליו חסמו לו את הגישה לרשת, הוא הצליח לפרוץ את כל החסימות".

מה סוד הקסם של הסקס הווירטואלי?

"הוא נותן את האשליה שהכל בסדר והכל נורא קל. לא צריך להתלבש. לא צריך להשקיע אנרגיות – לצאת, לבלות, להזמין בת זוג, לחזר אחריה, לנסות למצוא חן בעיניה. כביכול יש לו, לאדם, הכל – בת זוג נאה, זמינה, חפצה, שלא תדחה אותו. אבל למעשה אין לו כלום. יש רק אוויר. בת הזוג המצ'טטת איתו עכשיו ומזילה עליו ריר וירטואלי יכולה להיות גברת בת 67 או נער בן 16".

 



תגיות המאמר: סקס, אתרי סקס, מצלמות סקס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיפוש סקס אמיתי עם בנות שאוהבות סרטי סקס

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיקי

מאמרים נוספים בנושא רשתות חברתיות

מאת: יוסי לוירשתות חברתיות09/04/162926 צפיות
תמיד רציתם להשיג המון עוקבים באינסטגרם לעסק שלכם או סתם לכיף? לרשותכם מידע מלא על איך לקנות עוקבים באינסטגרם במחיר מוזל בלי להוריד את התחתונים.

מאת: רונית אלפסירשתות חברתיות07/05/152884 צפיות
קידום עסק, מותג או מוצר ברשתות החברתיות קיבל תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. הרשת שוקקת בלקוחות פוטנציאליים והרשתות החברתיות מספקות מגוון הולך וגדול של אפשרויות פרסום, החל מיצירת פרופילים עסקיים, דפי נחיתה שיווקיים וקמפיינים ממומנים.

מאת: יגל עמר לגיסמורשתות חברתיות27/01/152396 צפיות
למה שלא נסתכל על החיים מנקודה של השפעה ורלבנטיות ולא רק כמירוץ של כאן ועכשיו?

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות22/02/148629 צפיות
קרה לכם פעם שדיברתם עם בן אדם כלשהו על הרשת החברתית - פייסבוק והוא לא ידע שום דבר עליה? או שאין לו חשבון? לפי דעתי יש תשובה חד משמעית והיא לא! בגלל הפופולאריות שפייסבוק תפסה, אנשים התחילו לנצל אותה למען שיוווק, קידום ופרסום בנוסף לסטטוסים מצחיקים, סטטוסים על אהבה, סטטוסים יפים וכו'.

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות19/02/148144 צפיות
מאמר זה בא לפרט על התופעה פייסבוק, וללמד את הגולשים ערכים חדשים

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות16/02/147914 צפיות
כיום, שסטטוסים לפייסבוק תפסו תאוצה, ויותר ויותר אנשים מגלים את הפוטנציאל של סטטוסים לפייסבוק. לכאורה, אנשים רבים חושבים שהם סתם משפטים חסרי כל תועלת חוץ מהבעת רגש. אך אם תחקרו את זה תוכלו לגלות תופעה רחבה ותופתעו לגלות מספר דברים.

מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות05/02/148179 צפיות
סטטוסים לפייסבוק בדרך כלל משקפים את המצב הרגשי שלנו וכיום, בעצמאותם אנו מביעים את הרגשות שלנו לחברינו בפייסבוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica