חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בר מצווה בכותל – חוויה אישית ורוחנית

מאת: ask4בר ובת מצווה01/08/2010949 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כבר הרבה זמן שאני רוצה לבקר בכותל ולא יוצא לי. אתם יודעים איך זה, העבודה, הנסיעה הארוכה והתזמון שנראה שאף פעם לא מגיע. אבל כשהזמינו אותי לחגוג בר מצווה בכותל ידעתי שזו הזדמנות פז להרוג שתי ציפורים במכה אחת. גם לראות את כל המשפחה המורחבת וגם לבקר בכותל.

אני לא בן אדם דתי ואפילו לא שומר מסורת אבל לפעמים אני מרגיש כל כך תלוש ואני חייב לחוות משהו שיחבר אותי חזרה. בר מצווה בכותל היא הזדמנות נהדרת לפזר קצת שמחה ואושר ועל הדרך גם לחוות קצת רוחניות, קצת מסורת ומורשת.

מסתבר כי בר מצווה בכותל הוא פרוייקט לא קטן ועל ההזמנה צוין כי לא ניתן לחנות במתחם ואפשר לחנות מחוץ לעיר העתיקה, באחד החניונים באיזור, או להגיע בהסעה שהמשפחה ארגנה למי שאינו יכול להגיע בכוחות עצמו. נקודת המפגש הייתה שער האשפות וביקשו לא לבוא עם הרבה ציוד כי יש הליכה קצרה עד לכותל.

בשעה היעודה התאספנו כולנו וכשהמשפחה הגיעה התחלנו את המסע אל רחבת הכותל ואל בר מצווה בכותל שהולך להיות מאורע מרגש מאוד. הדרך לכותל היא חוויה בפני עצמה כאשר עוברים בסמטאות השוק המרתק, מריחים את הריחות וטועמים את המראות המיוחדים השמורים רק לירושלים העתיקה כמו הסמטאות, הצליינים, הויה דולורוזה בה הלך ישו ובכלל, מרתק ומרגש לדעת שאת אותה דרך אותה עשינו בדרכנו לחגוג בר מצווה בכותל עשו גם דוד המלך, שלמה המלך, ישו ועוד רבים וגדולים בהיסטוריה.

המאה ה- 21 לא נראית כל כך מאיימת לפתע והעובדה הזו ממלאת אותך בשלווה ושמחה. כל הדרך שרנו לצעיר שהתהלך כמו מלך, מובל על ידי הוריו, נרגש מהשמחה ומהחוויה המקורית של בר מצווה בכותל.

כשהגענו לרחבה נאלצנו להמתין עד שבדקו אותנו. זה לקח קצת זמן אבל כמובן שהבנו את החשיבות של סידורי האבטחה ולכן המתנו בסבלנות לתורנו. במהירה היינו כולנו ברחבה היפהפיה של הכותל וזו כבר סיבה להתרגשות, לראות לפתע את קיר הדמעות ולגעת באבנים שכל העם היהודי מתפלל לעברן כל יום, שלוש פעמים ביום.

הנשים והגברים התפצלו, כל אחד לאיזורו ושבו ונפגשו ליד המחיצה. שם תפסנו עמדת תפילה והתחלנו לבצע את טקס בר מצווה בכותל בעזרתם האדיבה של הרבנים שהיו שם וקיבלו את פנינו. התפילה עברה חלק ובחלק של הוצאת ספר התורה השמחה התעלתה לגבהים חדשים כשעשרות סוכריות נזרקו בבת אחת.

לאחר סיום טקס בר מצווה בכותל נסענו כולנו לשכונת עין כרם היפהפייה בפני עצמה ואכלנו לשובעה באחת המסעדות שערוכות לקבל אורחים לאחר בר מצווה בכותל. כך ברווחתי עוד אתר ועוד חוויה ירושלצית אותנטית. אפילו הגדילו לעשות ודאגו למעט זיקוקי דינור מינורים בכניסה למסעדה. אין ספק, גם לבן שלי אני עושה בר מצווה בכותל, רק שיגדל כבר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר הופץ ע"י ask4 קידום אתרים בגוגל

אתרים ממולצים: אזרחות פולנית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ask4

מאת: ask4נשים - כללי01/08/101183 צפיות
מזל טוב. יש חתונה מתוכננת. ההזמנות לחתונה כבר בדואר, המקום כבר מוזמן, בחרתם צלם חתונות וקייטרינג, החתן מחפש בגדים לערב המיוחד הזה והכלה מחפשת שמלות כלה לערב המרגש בחייה. שמלות כלה צריך לחפש בחנויות מיוחדות לכלות שהתחום היחידי שהן עוסקות בו הוא שמלות כלה. אל תתפתו ללכת לחנויות שמוכרות שמלות ערב או שמלות לאירועים, כי אתן מחפשות שמלות כלה לחתונה שלכן ואתן הכלות ולא אורחות בחתונה של מישהי אחרת. שמלות כלה הן כנראה הדבר החשוב ביותר בחתונה שלכן.

מאת: ask4בר ובת מצווה01/08/101000 צפיות
גם אתם רוצים לחגוג לילדכם בר מצווה בכותל? רעיון מצויין, שהרי מדובר על אחד האירועים המרגשים בחיי הילד וההורים. מסירת הבן לבגרות היא מאורע שכדאי להקדיש לו את תשומת הלב המירבית וחגיגת בר מצוה בכותל נושאת עמו גם רושם רוחני בל יימחה. יחד עם זאת, בגלל אופיו של הכותל המערבי ישנן כמה בעיות שאם תתגברו עליהם בחוכמה תוכלו לחגוג בר מצווה בכותל בצורה הטובה ביותר.

מאמרים נוספים בנושא בר ובת מצווה

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195856 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאת: דניאל מלמדבר ובת מצווה20/06/181632 צפיות
כאנשים מבוגרים שאולי הפיקו בחייהם אירוע או שניים, ולבטח קנו אינספור מוצרים בחייהם, כולנו יודעים שלמחיר שאנו משלמים על מוצר או שירות כלשהו, ישנו תפקיד חשוב באופן בו אנו תופסים את אותו מוצר או שירות

מאת: yoni romבר ובת מצווה04/06/181334 צפיות
הזמנות לבר מצווה הן חלק חשוב מאוד בהכנות לקראת האירוע. אם אתם רוצים ליידע את האורחים בדבר האירוע ולהיות בטוחים שהם יזכרו להגיע, השקיעו בהכנה של הזמנה מרשימה ומיוחדת אשר תכין אותם לקראתו באופן הטוב ביותר.

מאת: ירון בוניבר ובת מצווה21/01/182070 צפיות
הורים יקרים, הבת מצווה בפתח, ואתם מעונינים באטרקציה שגם תבדר את האורחים וגם תשים את ילדתכם במרכז, הנה בלי יותר מידי "חפירות" -יתרונות מול חסרנות של קליפ בת מצווה מול נאום בת מצווה. מוזמנים להיכנס ולקרוא....

מאת: ירון בוניבר ובת מצווה21/01/182708 צפיות
הורים יקרים, אתם רוצים גם לכתוב דרשה שתספר על חייו של ילדכם וגם תבדר את האורחים ותחזיק אותם ערניים לאורך כל הדרשה ? במאמר טיפים וכלים חזקים מאוד ! מתוך ניסיון של שנים , איך לכתוב לאירוע בר מצווה דרשה מוצלחת ומשעשעת ! מוזמנים להיכנס, לקרוא וליישם ! ב ה צ ל ח ה !!

מאת: Daniel.Bבר ובת מצווה20/06/172314 צפיות
וידאו קליפים הם סרטונים קצרים, שמתאימים כמתנה לאירוע וכדרך נפלאה לחוות מחדש את החתונה, בר המצווה או מסיבת הרווקות בכמה רגעים קצרים. מכיוון שקליפ אורך כמה דקות בלבד, חשוב שיהיה מעניין ושלא יהיה בו רגע משעמם. מידת היצירתיות שבהפקת וידאו קליפים כרוכה בטעם האישי ובבחירה מתוך סגנונות שונים.

מאת: moraleבר ובת מצווה09/02/172669 צפיות
עומדים לחגוג בת מצווה לבת שלכם? כמו שאתם יודעים, לא מדובר בעוד מסיבת יום הולדת, מדובר בהפקה של ממש, אירוע כמו בת מצווה שונה מכל יום הולדת אחר, הרי בעוד שבמסיבות רגילות, בדרך כלל האירוע נערך בבית המשפחה עם חברות וחברים לכיתה, לעומת זאת אירוע כמו בת מצווה, הוא הרבה יותר גדול, הוא כולל כמות עצומה של אורחים, משפחה וחברים, האירוע נערך בדרך כלל באולם או במקום מיוחד אחר וכולל אטרקציות שונות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica