חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנדסת מכונות

מאת: שחףלימודים אקדמאיים02/08/2010737 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הנדסת מכונות הינה תחום מרתק, העוסק בתכנון, פיתוח, ייצור ותחזוקה של מכונות שונות, ממכוניות ורכבות ועד רובוטים עתידניים. תפקידו של מהנדס מכונות אחראי ומאתגר, וכולל מחקר של אמצעים חדישים למניעת תאונות, תכנון לוויני תקשורת מתוחכמים, ועוד. לימודי הנדסת מכונות לתואר ראשון נחשבים ליוקרת ומבוקשים במיוחד, ומאפשרים להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה מתגמלים.

בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית המרשימה של השנים האחרונות בתעשיית ההיי טק, תחום הנדסת מכונות זכה לפריחה מחודשת. בתחילה רוב המכונות הופעלו בצורה ידנית, ולימודי הנדסת מכונות בתקופות קודמות עסקו בעיקר במכאניקה. לעומת זאת כיום המכונות מופעלות בצורה אוטומטית על ידי מערכות ממוחשבות משוכללות, ובהתאם לכך רמת הידע והבקיאות הטכנית לה נדרש מהנדס מכונות עלתה. לימודי הנדסת מכונות לתואר ראשון מקנים ידע מעמיק במערכות אוטומטיות שונות, ומוצעים במגוון התמחויות ספציפיות דוגמת הנדסת חומרים, הנדסה רפואית, ועוד.

מערכות ממוחשבות נמצאות היום בבסיס התעשייה המודרנית, ולכן יש ביקוש רב למהנדסי מכונות איכותיים ומקצועיים. לימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות אורכים ארבע שנים, בדומה ללימודי תואר ראשון בהנדסה בתחומים אחרים, ונחשבים למרתקים ומאתגרים במיוחד. תנאי הקבלה ללימודים כוללים תעודת בגרות והצלחה בבחינה ברמה של ארבע יחידות לפחות באנגלית ובמתמטיקה, וכמובן ציון פסיכומטרי. חשוב לדעת כי דרישות הקבלה משתנות בין המוסדות האקדמיים השונים, ולעתים ציון אשר אינו מספיק למקום אחד, מאפשר להתקבל למוסד לימודים אחר.

תוכנית לימודי הנדסת מכונות עשירה ומרתקת, וכוללת קשת תחומים חדשניים ומאתגרים. חלק מרכזי של לימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות מוקדש לשם הקניית בקיאות ושליטה מעמיקים במקצועות המדעיים והמתמטיים הבסיסיים, דוגמת שפות תכנות מחשב, פיזיקה, מתמטיקה וכימיה. במקביל, נרכשים יסודות ההנדסה בתחומים שונים, באמצעות קורסים מגוונים כמו מכאניקת מוצקים וזורמים, מערכות בקרה ואוטומציה, הבטחת איכות, מעבר חום, חוזק חומרים, ועוד.

לאחר סיום המבואות, הסטודנטים של לימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות מתחילים ללמוד את הנושאים הייחודיים לתחום. בשלב זה יש לבחור התמחות בהתאם להעדפות הסטודנט ויכולותיו האישיות. התמחות מערכות אנרגיה תרמית עוסקת בתהליכים במתקני כוח וחום, אנרגיה, בקרה אקלימית ובעיות סביבתיות. התמחות בקרה ומכרוניקה משלבת הנדסת מכונות והנדסת אלקטרוניקה עם הנדסת תוכנה. התמחות הנדסה רפואית וביומכניקה חוקרת תהליכים ביולוגיים באמצעים הנדסיים, ומאפשרת להשתלב בתחום הציוד הרפואי המתפתח במהירות.

בוגרי לימודי הנדסת מכונות משתלבים במגוון רחב של מקומות תעסוקה, בהתאם להתמחות. בוגרי התמחות בתחבורה יכולים להשתלב בתעשיית התחבורה ולתכנן כלי רכב חדישים, ואילו מי שבחר בהתמחות מכטרוניקה משתלב בתעשיית ההיי טק או הרובוטיקה. אפשרות נוספת היא עבודה בתפקידי ניהול, בחברות סטרט אפ או עסקים אחרים. חשוב לציין כי תחום הנדסת מכונות מתפתח ומתעדכן ללא הרף, ועל כן מומלץ להמשיך ולהתפתח מבחינה אקדמית, באמצעות לימודי תואר שני בהנדסת מכונות, לימודי מנהל עסקים וניהול, או לימודי הנדסה בתחומים אחרים.

 



תגיות המאמר: לימודי הנדסה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףלימודים אקדמאיים12/08/101287 צפיות
לאחר סיום לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, ניתן להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, דוגמת ארגונים פרטיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות תעשייתיות, עמותות וארגונים חברתיים, גופי מסחר בינלאומיים, ועוד.

מאת: שחףשיעורים פרטיים12/08/101458 צפיות
ניתן לגשת לבגרות באנגלית בכמה רמות של קושי. רמת של 3 יחידות באנגלית נחשבת לבסיסית ביותר, והיא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות. רמה של 4 יחידות בגרות באנגלית מעניקה בונוס מסוים, מעבר לציון המתקבל, דבר המאפשר להעלות את הממוצע הכללי של הבגרות.

מאת: שחףפסיכומטרי12/08/101331 צפיות
על מנת לשלוט בשפה האנגלית בצורה טובה, אין מספיק בחודש אחד מרוכז של לימודי אנגלית. תהליך חיפוש לימודים צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר, וכמובן שניתן לתרגל את השפה גם בצורה עצמאית.

מאת: שחףמוסדות לימוד12/08/101159 צפיות
דבר חשוב נוסף בעת חיפוש לימודים הוא, כמובן, מוסד הלימודים עצמו. הבחירה הראשונית נגזרת בדרך כלל מהמיקום של מוסד הלימודים, ובעוד שבמרכז הארץ ישנם בתי ספר רבים המציעים לימודי אנגלית, הרי שבפריפריה קשה יותר למצוא קורסים ללימודי אנגלית

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101501 צפיות
שליטה בשפה האנגלית מהווה כלי חשוב להצלחה, ולכן חשוב להתחיל את לימודי אנגלית בגיל צעיר. אמנם ילד בגיל הגן אינו חושב על משרת ניהול בכירה, אך מי שאינו רוכש את השפה האנגלית בגיל צעיר, אלא מתחיל לימודי אנגלית רק בגיל מאוחר, מתקשה להשלים את הפער

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101135 צפיות
מיקום בית הספר ללימודי אנגלית הוא פרמטר לא פחות מרכזי בעת תהליך חיפוש לימודים. במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב ישנם בתי ספר המציעים לימודי אנגלית למתחילים, עובדה המאפשרת להשוות ולבחור את מקום הלימודים המתאימים ביותר לצרכים הפרטניים של התלמיד

מאת: שחףציור10/08/102682 צפיות
לימודי אומנות הציור מוצעים כיום במגוון רחב של בתי ספר לאומנות, ומלבד הזרם האומנותי אליו משתייך בית הספר, ישנם גורמים נוספים שחשוב לבדוק בזמן חיפוש לימודים. כדאי לבדוק את מידת הניסיון של צוות המרצים בהוראת ציור,

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182442 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181713 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171482 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171947 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica