חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנדסת תוכנה

מאת: שחףלימודים אקדמאיים02/08/2010828 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הנדסת תוכנה הינה תחום מרתק ומתפתח במהירות, אשר עוסק בכל הקשור לפיתוח ותחזוקה של יישומי תוכנה מתקדמים. לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון משלבים נושאים מתחומי ידע מגוונים, ובהם ניהול, מדעי המחשב, מחקר, הנדסה ועוד. תחום זה קרוי גם הנדסת מחשבים, וקרוב מאוד ללימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה ומדעי המחשב, דבר המאפשר לעבור בין התחומים בקלות רבה יחסית.

לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון בדרך כלל כוללים גם לימודי הנדסת מחשבים, אולם יש מוסדות אקדמיים המציעים ללמוד את שני התחומים בנפרד. השילוב בין שני התחומים מקנה ידע רב תחומי, ולעומת זאת התמחות בתחום הנדסת תוכנה מאפשר לחקור ולהבין בצורה מעמיקה יותר את התחום. בעת חיפוש לימודים ובחירת המסלול הרצוי, מומלץ לבדוק את מצב התעסוקה במשק, וכמובן להתחשב בנטיות הלב וביכולות האישיות.

תפקידו של מהנדס התוכנה נחשב למרתק במיוחד, מאחר והוא זה אשר מופקד על תכנון וכתיבה של התוכנות המפעילות את המחשב עצמו. הנדסת מחשבים נוגעת למבנה הפיזי של המחשב, כלומר לחומרה ולציוד האלקטרוני המרכיב אותו, ואילו הנדסת תוכנה עוסקת בתכנון ובנייה של מערכות אלקטרוניות הכוללות מחשבים. ההפרדה בין שני תחומי לימודי הנדסה אלו - לימודי הנדסת תוכנה ולימודי הנדסת מחשבים איננה ברורה, ובדרך כלל שני התחומים נלמדים ביחד.

משך לימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה הינו ארבע שנים, בדומה ללימודי הנדסה אחרים. תנאי הקבלה למסלול זה דומים לדרישות הקבלה של לימודי הנדסה בתחומים אחרים, וכוללים תעודת בגרות מלאה, ציון חיובי בבחינה במתמטיקה ובאנגלית בהיקף של ארבע יחידות לימוד לפחות, פסיכומטרי, וידע באנגלית. מועמדים אשר אינם עומדים בחלק מתנאי הקבלה יכולים לשפר את הבגרות והפסיכומטרי בעזרת מכוני הכנה ייעודיים, או להשתלב במכינה קדם אקדמית המסייעת לשפר את הציונים ולהסתגל לאורח החיים האקדמי.

כיום ישנם מוסדות אקדמיים רבים המציעים לימודי הנדסת תוכנה, אם בצורה עצמאית ואם כחלק מלימודי הנדסת מחשבים לתואר ראשון. בעת חיפוש לימודים מומלץ לבדוק את איכות סגל ההוראה, מידת הסיוע לאחר סיום הלימודים, וכמובן את עדכנות תוכנית הלימודים ויוקרת התואר. גורמים נוספים שכדאי לברר הם גובה שכר הלימוד והמלגות המוצעות, מיקום גיאוגרפי ונגישות של מוסד הלימודים, ומידת התרגול המעשי במהלך לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון.

תוכנית לימודי הנדסת תוכנה לתואר ראשון עשירה ומרתקת, וכוללת הקניית ידע תיאורטי מעמיק, לצד התנסות מעשית נרחבת. בתחילה הסטודנטים לומדים מקצועות יסוד בתחומי ההנדסה והמדע, דוגמת שפות מחשב, מתמטיקה ופיזיקה, ולאחר מכן ניתן להתמחות וללמוד קורסים מתקדמים יותר. שיטות חישוביות באופטימיזציה, ארכיטקטורה ופרוטוקולים, מערכות ספרתיות מהירות, תורת המיתוג המתקדמת, מבנה מחשבים, אוטומטים ושפות פורמאליות, מבנה מערכות הפעלה ומבנה מחשבים הם רק חלק מהנושאים המרתקים המהווים חלק מלימודי הנדסת תוכנה.

 



תגיות המאמר: לימודי הנדסה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףלימודים אקדמאיים12/08/101283 צפיות
לאחר סיום לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, ניתן להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, דוגמת ארגונים פרטיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות תעשייתיות, עמותות וארגונים חברתיים, גופי מסחר בינלאומיים, ועוד.

מאת: שחףשיעורים פרטיים12/08/101454 צפיות
ניתן לגשת לבגרות באנגלית בכמה רמות של קושי. רמת של 3 יחידות באנגלית נחשבת לבסיסית ביותר, והיא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות. רמה של 4 יחידות בגרות באנגלית מעניקה בונוס מסוים, מעבר לציון המתקבל, דבר המאפשר להעלות את הממוצע הכללי של הבגרות.

מאת: שחףפסיכומטרי12/08/101328 צפיות
על מנת לשלוט בשפה האנגלית בצורה טובה, אין מספיק בחודש אחד מרוכז של לימודי אנגלית. תהליך חיפוש לימודים צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר, וכמובן שניתן לתרגל את השפה גם בצורה עצמאית.

מאת: שחףמוסדות לימוד12/08/101156 צפיות
דבר חשוב נוסף בעת חיפוש לימודים הוא, כמובן, מוסד הלימודים עצמו. הבחירה הראשונית נגזרת בדרך כלל מהמיקום של מוסד הלימודים, ובעוד שבמרכז הארץ ישנם בתי ספר רבים המציעים לימודי אנגלית, הרי שבפריפריה קשה יותר למצוא קורסים ללימודי אנגלית

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101499 צפיות
שליטה בשפה האנגלית מהווה כלי חשוב להצלחה, ולכן חשוב להתחיל את לימודי אנגלית בגיל צעיר. אמנם ילד בגיל הגן אינו חושב על משרת ניהול בכירה, אך מי שאינו רוכש את השפה האנגלית בגיל צעיר, אלא מתחיל לימודי אנגלית רק בגיל מאוחר, מתקשה להשלים את הפער

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101132 צפיות
מיקום בית הספר ללימודי אנגלית הוא פרמטר לא פחות מרכזי בעת תהליך חיפוש לימודים. במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב ישנם בתי ספר המציעים לימודי אנגלית למתחילים, עובדה המאפשרת להשוות ולבחור את מקום הלימודים המתאימים ביותר לצרכים הפרטניים של התלמיד

מאת: שחףציור10/08/102678 צפיות
לימודי אומנות הציור מוצעים כיום במגוון רחב של בתי ספר לאומנות, ומלבד הזרם האומנותי אליו משתייך בית הספר, ישנם גורמים נוספים שחשוב לבדוק בזמן חיפוש לימודים. כדאי לבדוק את מידת הניסיון של צוות המרצים בהוראת ציור,

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182590 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182433 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181887 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181704 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171474 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172263 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171929 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica