חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מס על השכרת דירה

מאת: רדיאנו בטאטסדר דין אזרחי02/08/20101868 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעת קניית נכס להשקעה השוכרים נהנים מקבלה שוטפת של דמי שכירות. שמי השכירות מתווספים למשכורת או הפנסיה ותורמת להכנסות. חלק מהמשכירים נוטלים משכנתא גבוהה יחסית והשכירות נועדה לכסותה לתקופת ההלוואה. לאחר סיום המשכנתא, בעלי הנכס נהנים מהכנסה נוספת נטו. אפשר להיעזר בהכנסה זו לאחר היציאה לפנסיה, במתן עזרה בשכר לימוד ודיור לסטודנטים הפרטיים שלהם  , אם יש בעיה רפואית הכרוכה בהוצאות גבוהות ועוד.

על הכנסות מדמי שכירות יש לשלם  מיסים. השכירות היא כהכנסה לכל דבר. בשנת 1990, החלו לעלות לארץ עולים רבים מברית המועצות והיה צורת עצום בנכסים להשכרה.   היה אינטרס לעודד השכרת נכסים ומסיבה זו החלו הקלות בתשלום מס על דירות להשכרה .

מה הן הטבות המס בהשכרת דירות?

כשמשכירים דירה מקבלים פטור על סכום שכירות של עד 
כ- 4,320  ₪. סכום זה משתנה ומתעדכן כל העת והוא מהווה את תקרת המס.  החישוב הוא עבור המשכיר ובן או בת זוגו. כל סכום מעבר תקרת מס זו גורם להפחתה באותו סכום מתקרת המס. למשל אם מתקלים דמי שכירות של 4,900 ₪ הסכום עליו אין תשלום מס הוא 3,740 ₪ לפי 4,320 פחות ההפרש של 580 ₪. אם השכירות היא בסביבות שמונת אלפים ₪ התשלום הוא עבור כל סכום.

מהו תשלום מס על שכירות בשווי של 10%?
מסלול מס זה מפורט בפקודות מס ההכנסה תחת סעיף 122. סעיף זה אומר כי מי בעלי נכס יחיד זכאי להקלות במס. גם אם הסכום של השכירות גבוהים הסכום המותר לקבלת פטור, המשכיר זכאי להקלות המשכיר יכול לשלם מיסים בשווי של 10 אחוזים בלבד על סך כל ההכנסות  שלו ברוטו מהשכרת הנכס. מכיוון שמדובר בהכנסות ברוטו המשכיר לא יכול לנכות פחת או הוצאות הקשורות לנכס.  התנאי הוא שהדירה המושכרת היא למטרת מגורים ולא עבור עסק   אם מדובר במטרת מסחר בעל הנכס לא יקבל הקלות במס. בעליהן של מעל שבע דירות, כבר נחשב בעל עסק ואין לו הנחות התנאי האחרון הוא שהמס של עשרה האחוזים יתקבל לא יאוחר משלושים יום מתקופת סיום שנת המס, בה בעל הנכס קיבל את השכירות או שולמו מקדמות של עשרה אחוזים.

מתי כדאי לבחור במסלול המס המוגבל?
כאשר הדירות נרכשו בסכום לא גבוה וכן דירות מירושה. מהסיבה מפני שהמס משולם על  כל ההכנסות ברוטו ללא מתן החזרים על הוצאות.

מתי לא כדאי לבחור במסלול מס של 10%?
אם הדירה נקנתה בסכום גבוה. כי אז ניתן יהיה לקבל זיכוי משמעותי עבור פחת. אם בעל הנכס לא זכאי לקבל החזרים עבור הוצאות, לא כדאי לו לבחור במסלול המס המוגבל.

למידע נרחב יותר מומלץ לקבוע פגישה  עם משרד עורכי דין המתמחה בתחום מיסוי הנדל"ן.

 



תגיות המאמר: השכרה, דירה, מס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://rb-taxlaw.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רדיאנו בטאט

מאת: רדיאנו בטאטדיני מיסים12/10/10947 צפיות
משמעות המושג מיסוי מקרקעין הוא חובת תשלום של מיסים על כל עסקה בה רוכשים או מוכרים זכויות על מגרש, חנות או דירה. בעת מכירת מקרקעין חובה לשלם מס שבח וכשרוכשים זכויות חייבים בתשלום של מס רכישה. מס רכישה מוטל על רוכש הזכויות במקרקעין או איגוד המקרקעין.

מאמרים נוספים בנושא סדר דין אזרחי

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןסדר דין אזרחי20/02/174318 צפיות
עו"ד נועם קוריס כותב מהם התנאים לאישור תביעה ייצוגית

מאת: רוי ורלסדר דין אזרחי21/10/161623 צפיות
Personal finances can cause stress and difficulty in your life. The following article contains advice to help you some great strategies for getting your personal finances.

מאת: רוי ורלסדר דין אזרחי05/10/161914 צפיות
Saving money is never easy, especially when so many external parties try to get you to keep spending. The next few paragraphs are packed to the brim with money-saving tips in this article will show you some easy ways to save and spend wisely.

מאת: רוי ורלסדר דין אזרחי22/09/152729 צפיות
The primary selling point of term life insurance is that it costs much less than traditional policy. Keep in mind that permanent life insurance serves as a financial asset that never expires, and can be used as something you could borrow against. Term policies, on the other hand, is only good for the amount of time you pay for.

מאת: איתמר כוכביסדר דין אזרחי17/08/152787 צפיות
תצהיר עדות ראשית הינו תצהיר המוגש לבית המשפט בהליך אזרחי כהוראה של השופט המהווה תחליף לעדות ראשית מטעם עד. כך שביום הדיון לא תתנהל חקירה ראשית מול העד, אלא חקירה נגדית וחקירה חוזרת בלבד.

מאת: ענת אמרסדר דין אזרחי06/08/152137 צפיות
כמו בהרבה דברים גם בנושא אישי וכאוב כזה. יש מחסומים וחומות כאשר מגיעים ליום קשה שבו נפטר הולך.

מאת: רוי ורלסדר דין אזרחי06/07/152133 צפיות
While being faced with the higher costs of a lawyer who specializes in the field you need may be overwhelming, the fact is that it will often cost you less in the end. The truth is that general practitioners will have to do lots more research than a specialist, resulting in less hourly fees.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica