חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי חינוך - התמחויות

מאת: שחףחינוך ולימודים - כללי04/08/2010923 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עובדי מערכת החינוך הם אלה שמעצבים את פני החברה העתידית, ועל כן יש חשיבות מיוחדת לתהליך הכשרה איכותי ומקיף במיוחד. לימודי חינוך והוראה מקנים ידע אקדמי מעמיק לצד התנסות מעשית נרחבת, ומפתחים את תחושת השליחות והמחויבות האישית אצל המורים לעתיד. חלק בלתי נפרד מתהליך לימודי חינוך הוא התמחות בתחום ספציפי, המאפשר להתמקד בטווח גילאים מסוים או הוראה של מקצוע מסוים.

במהלך לימודי חינוך כל מורה לעתיד נדרש לבחור שני דברים: איזה גיל הוא מעוניין ללמד, ומקצוע הלימודים בו הוא מעוניין להורות. בחירה כפולה זו מאפשרת לכל סטודנט למצוא את אפיק התעסוקה המבטא בצורה הטובה ביותר את כישרונותיו הייחודיים. כל שכבת גיל דורשת מיומנויות הוראה אחרות, וכמובן שעל מנת לעסוק בהוראת ערבית יש צורך בידע ומתודות הוראה שונות לגמרי מאשר אלו של הוראת מדעים.

לימודי חינוך בהתמחות הוראה לילדים בגיל הרך מקנים את ההכשרה הנחוצה לשם חינוך גילאי גן וכיתות א' ב', בטווח גילאים של גיל שנה עד שמונה שנים. מסלול זה מעניק הכשרה המאפשרת להשתלב בתחום הגננות או בתחום ההוראה לגיל הרך, וכולל היכרות מעמיקה עם המאפיינים הייחודיים של הילד בשכבת גיל זו,  ובכלל זה התפתחות רגשית, קוגניטיבית ופיזית. נושא מרכזי נוסף של לימודי חינוך בהתמחות הוראת הגיל הרך הוא חינוך מיוחד, בדגש על זיהוי התפתחות אצל ילדים עם צרכים מיוחדים ואפשרויות מימוש הפוטנציאל האישי הטמון בו.

מסלול הכשרה מבוקש נוסף הוא לימודי חינוך לבתי ספר על יסודיים, המאפשר לעסוק בהוראת כיתות ז' עד י"ב, בגילאים הנעים בין שתים עשרה לשמונה עשרה. גיל ההתבגרות מציב אתגרים וקשיים ייחודיים בפני המורים ואנשי החינוך, ומשום כך לימודי חינוך בהתמחות חינוך על יסודי מתמקדים בהקניית כלים להתמודדות עם אתגרים אלו. דגש נוסף של לימודי חינוך לגיל העל יסודי הוא הקניית כלים לטיפוח תלמידים חוקרים ובעלי מודעות חברתית וסביבתית, כמו גם פיתוח יכולות ללמידה עצמאית על ידי שימוש באמצעי תקשורת מתקדמים כמו אינטרנט.

הבחירה השנייה הניצבת בפני סטודנטים במסלול לימודי חינוך היא בחירת תחום ההוראה המבוקש. התמחות בהוראת מדעי הטבע מקנה ידע בסיסי ומתקדם בתכנים מדעיים, כמו גם מיומנויות פרקטיות לשם פיתוח מיומנויות חשיבה וחקר אצל התלמידים. לימודי חינוך בהתמחות הוראת היסטוריה מתמקדים בהבנת אירועים ותהליכים היסטוריים, וברכישת כלים דידקטיים ומתודיים לשם הוראת היסטוריה. לימודי חינוך בתחום מתמטיקה, לעומת זאת, מיועדים לשם חידוד תפקידה של המתמטיקה ככלי לפיתוח חשיבה, וכאמצעי להבנת המדע המודרני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי שחף

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףלימודים אקדמאיים12/08/101283 צפיות
לאחר סיום לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, ניתן להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, דוגמת ארגונים פרטיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות תעשייתיות, עמותות וארגונים חברתיים, גופי מסחר בינלאומיים, ועוד.

מאת: שחףשיעורים פרטיים12/08/101453 צפיות
ניתן לגשת לבגרות באנגלית בכמה רמות של קושי. רמת של 3 יחידות באנגלית נחשבת לבסיסית ביותר, והיא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות. רמה של 4 יחידות בגרות באנגלית מעניקה בונוס מסוים, מעבר לציון המתקבל, דבר המאפשר להעלות את הממוצע הכללי של הבגרות.

מאת: שחףפסיכומטרי12/08/101328 צפיות
על מנת לשלוט בשפה האנגלית בצורה טובה, אין מספיק בחודש אחד מרוכז של לימודי אנגלית. תהליך חיפוש לימודים צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר, וכמובן שניתן לתרגל את השפה גם בצורה עצמאית.

מאת: שחףמוסדות לימוד12/08/101156 צפיות
דבר חשוב נוסף בעת חיפוש לימודים הוא, כמובן, מוסד הלימודים עצמו. הבחירה הראשונית נגזרת בדרך כלל מהמיקום של מוסד הלימודים, ובעוד שבמרכז הארץ ישנם בתי ספר רבים המציעים לימודי אנגלית, הרי שבפריפריה קשה יותר למצוא קורסים ללימודי אנגלית

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101499 צפיות
שליטה בשפה האנגלית מהווה כלי חשוב להצלחה, ולכן חשוב להתחיל את לימודי אנגלית בגיל צעיר. אמנם ילד בגיל הגן אינו חושב על משרת ניהול בכירה, אך מי שאינו רוכש את השפה האנגלית בגיל צעיר, אלא מתחיל לימודי אנגלית רק בגיל מאוחר, מתקשה להשלים את הפער

מאת: שחףלימודי שפות12/08/101132 צפיות
מיקום בית הספר ללימודי אנגלית הוא פרמטר לא פחות מרכזי בעת תהליך חיפוש לימודים. במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב ישנם בתי ספר המציעים לימודי אנגלית למתחילים, עובדה המאפשרת להשוות ולבחור את מקום הלימודים המתאימים ביותר לצרכים הפרטניים של התלמיד

מאת: שחףציור10/08/102678 צפיות
לימודי אומנות הציור מוצעים כיום במגוון רחב של בתי ספר לאומנות, ומלבד הזרם האומנותי אליו משתייך בית הספר, ישנם גורמים נוספים שחשוב לבדוק בזמן חיפוש לימודים. כדאי לבדוק את מידת הניסיון של צוות המרצים בהוראת ציור,

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213959 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204823 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191902 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182251 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181734 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181655 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181523 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica