חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על רואי חשבון, יועצי מס ושמות מפחידים אחרים

מאת: Shaiהנהלת חשבונות15/08/20101195 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הנהלת חשבונות הינה תחום נרחב ומגוון. עבור רובנו, העיסוק בחשבונות נגמר עם סיום בית הספר, וגם זה באנחת רווחה קולנית. גישה זו מלווה רבים מאיתנו לכל אורך חיינו ואף מציבה לנו רגליים ומכשולים שונים, אפילו מבלי שנדע על כך. מה שאנחנו לא יודעים יכול לעלות לנו ביוקר. אז אומנם אף אחד לא מצפה כי בן לילה, יהפוך מישהו למנהל חשבונות, ליועץ מס או לרואה חשבון, אבל לפחות עלינו לדעת ולהבין מה בעלי מקצוע חיוניים אלה עושים, על מנת שנדע כיצד ומתי להיעזר בשירותיהם.

מהו רואה חשבון

רואה חשבון הינו בעל מקצוע אשר הוסמך לכך בידי מועצת רואי החשבון בישראל, לאחר שעמד בדרישות ובמבחנים, בהתאם לדרישות החוק ולתקנות המקצועיות. כלומר, מדובר באחד המקצועות בהם יש לקבל רישיון על מנת לעבוד.

רואה החשבון מטפל בדוחות הכספיים של לקוחותיו, כאשר ישנם רואי חשבון המתמחים במתן שירותיהם לחברות קטנות ובינוניות, ואילו אחרים המתמחים בטיפול בחברות גדולות. בחברות גדולות פועל לא אחת יותר מרואה חשבון אחד. רואה החשבון מלווה את ההתנהלות הפיננסית של הארגון אותו ומשרת, ומוודא כי כל נושא ההכנסות, הרווחים, ההוצאות, המשכורות, תשלום המיסים וכיו"ב יתנהלו כסדרם וכי כל הדו"חות הדרושים יוגשו במועדם לרשויות המס.

יועץ מס

החל מ-2005, בעקבות מספר רפורמות ותמורות בשוק הישראלי, נחקק החוק להסדרת המקצוע של יועץ מס. פעולה זו, צירפה גם את המקצוע הזה לרשימת המקצועות עבורם נדרש רישיון עיסוק. לעתים קרובות, רואה חשבון יכול להחליט כי ברצונות להיות גם יועץ מס (כפי שעורך דין יכול להיות שברצונו להיות גם נוטריון). אז עליו לעבור את ההכשרה הדרושה ולעמוד בבחינות ההסמכה.

החשוב להבין הוא, שאף על פי שישנם, כאמור, רואי חשבון שהם גם יועצי מס, מדובר בשני מקצועות שונים. יועץ המס הינו הסמכות בכל הנוגע להתנהלות מול רשויות המיסים והמוסד לביטוח לאומי. העיסוקים העיקריים בהם ידוע מקצוע זה הם פתיחה וניהול של תיקים ברשות המיסים, ביצוע תיאומי מס וטיפול בהחזרי מס.

מנהל חשבונות

מנהל חשבונות הינו מקצוע בעל אספק ניהולי – הוא מפקח על הפעולות החשבונאיות של הארגון. גם מקצוע זה דורש רישיון, כאשר בנוסף לרישיון העיסוק במקצוע, נדרש מנהל חשבונות להיות ברמת הסיווג הדרושה. מנהל החשבונות הוא מרכז העצבים של הארגון מבחינת התנהלותו הכספית ודרכו עובר הכול – מחשבוניות על הוצאות, דרך משכורות וכלה בהתקשרות עם הבנקים ועם רשויות המס.

בשל כובד מהות תפקידו, הכשרתו וניסיונו של מנהל חשבונות, ביכולתו להשפיע ולייעץ לארגון עבורו הוא עובד גם בהיבטים כגון כדאיות פרויקטים, ייעוץ עסקי וכדומה. בניגוד לתדמית היבשה של תפקיד זה, הרי שהוא מתנשא הרבה מעבר לעיסוק במספרים וביכולתו לשאת כוח השפעה אמיתי על פניו של ארגון ואף להכריע בין קריסתו להצלחתו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182618 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182636 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181300 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181097 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131273 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131803 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131140 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא הנהלת חשבונות

מאת: דניאל seoהנהלת חשבונות13/12/191322 צפיות
לפעמים נתקלים במצבים בהם חייבים לקבל משכנתא ואין אפשרות להיכשל, זה בדיוק המצבים שבהם אני נכנס לתמונה. שמי מרטין בוקסדורף, אני מומחה בהשגת משכנתא למסורבים בבנקים, כאשר הדגש הוא שאני משיג משכנתאות בבנקים בלבד- כאשר אתם כבר קיבלתם סירוב.

מאת: אבי דוידיהנהלת חשבונות23/04/162057 צפיות
הסבר על פתיחת תיק עוסק פטור לעסקים מתחילים בישראל.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהנהלת חשבונות15/09/143683 צפיות
דוגמא לדף נוכחות יומי לעובד/ת

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהנהלת חשבונות15/09/142733 צפיות
הוצאות פרסום בעסק כהוצאה מוכרת ולא לטופס פחת בנוסף- הערה לגבי השוואה בין שתי הפנסיות

מאת: אלוני שחר- יועץ מסהנהלת חשבונות15/09/142410 צפיות
במאמר זה ניתן לראות את המסמכים הנדרשים להצהרת הון. לצורך סיוע בהכנת הצהרת ההון שלכם, נבקשכם להמציא למשרדנו בהקדם את רשימת הטפסים והנתונים כמפורט להלן וליצור עימנו קשר.

מאת: אוהד ז.הנהלת חשבונות23/11/138800 צפיות
הכלי הטוב ביותר להנפקה של חשבוניות הוא תוכנה אשר מנפיקה חשבוניות לעסק בחינם. הדרך השנייה והישנה של הנפקת חשבונית כרוכה בקנייה של פנקסי חשבוניות מדי תקופה ושמירתם הפיזית לצרכי ביקורת, והיא כמובן מסורבלת ויקרה יותר. אחד היתרונות של עולם האינטרנט היא תוכנה מעולה זו של הנהלת חשבונות באינטרנט, וניהול העסקים באופן אוטומטי וממוחשב.

מאת: אוהד ז.הנהלת חשבונות23/11/138457 צפיות
אחד היתרונות שרשת האינטרנט מציעה לנו הוא תכנות בחינם. תוכנה להוצאת חשבוניות באינטרנט היא תוכנה חינמית שבאמצעותה בעלי עסקים יכולים להפיק חשבוניות ממוחשבות בחינם. במאמר הבא נדבר על תוכנת חשבוניות באינטרנט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica